Všeobecná diskuze • nova sezona |
09.01.2018, 20:15 - Maroš Hrušovský - Pilot F1 - 136 Příspěvky
Pomaly sa nam blizi ku koncu aktualna sezona a tak ma napada ci neprisiel pravy cas pobavit sa o tom ze by sme zacali jazdit na niecom novsom. (rF2 alebo Assetto). Predsa len rF1 uz ma svoje roky a jeho HW naroky s novymi modmi a tratami sa vyrovnavaju novsim hram a vysledok je aky je (hlavne trate teda,auta od PP vyzeraju na svoje moznosti dobre). Napr aktualne madarsko a jeho asfalt a rozostrene ciary po boku su hrozne. Okrem toho si myslim ze by to vedelo prilakat vela dobrych jazdcov a mozno aj ti ktori uz nejazdia by nasli novu motivaciu. Okrem toho aj rF2 aj Assetto tu uz bud vsetci mame alebo sa da vyhliadnut akcia kedy su doslova za facku. Dalsia vec je stabilita serverov a veci ohladne toho. S rF1 su uz dost problemy. Uz velmi nevidim dovod z prechodom otalat lebo sa postupne stratia vsetci jazdci, predsa oproti minulej sezone ucast na zavodoch isla mierne dole a ine to uz nebude. Preto navrhujem tuto debatu. Samozrejme prechod zo dna na den je asi nerealny... prisposobit web vysledky a podobne (aj ked pri rF2 by to nemuselo byt take komplikovane kedze tie xmlka su myslim dost podobne). Preto navrhujem pobavit sa trosku o tom ci nasledujuca sezona nebude posledna na rF1 pripadne aj ked to je velmi optimisticke, ci uz tu dalsiu nezacneme na rF2 pripadne A na rF2 a B na rF1 alebo nieco podobne. Takze taky maly podnet na diskusiu |
09.01.2018, 20:35 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
ja si myslím, že by bolo fajn o tom uvažovať, avšak určite by som dal dostatočne dlhú dobu na to, aby si jazdci nový simulátor zaobstarali. Čiže z môjho pohľadu ďalšiu sezónu ešte odjazdiť na rF1 a potoom uvidíme ... |
09.01.2018, 20:48 - Ondřej Hošek - Pilot GP2 - 44 Příspěvky
Za mě dobrý nápad.... Jak AC tak rF2 má co nabídnout. Ale asi bych s tím taky ještě nespěchal. Aby se liga i jezdci připravila na tento velký přechod. Rozhodně by to přitáhlo nové lidi. Ondřej "Mercury" Hošek |
09.01.2018, 22:07 - PR GDPR - Technický vedoucí - 295 Příspěvky
no tiež si myslím že prechod by nebol odveci...viem že pre mnohých (vrátane mňa) je rF1 srdcovka na ktorú nikdy nedám dopustiť, no ako písal Maroš tak rF1 je s našim modom možno aj náročnejší na PC ako rF2 a hlavne je rF2 stabilnejší, nevšimol som si pri ňom žiadne random dropy FPS ako tu...určite sa nájdu aj takí, čo odmietnu tento prechod no myslím si že liga by sa takto mohla dostať do povedomia kedže sim racing v tejto dobe celkom prekvitá, no nikto nás nebude brať vážne na viac ako 10 rokov starom simulátore...chcem tým povedať že liga a jej vedenie je nastavené dobre a ak by sme presedlali na niečo novšie tak by sme prilákali omnoho viac fanúšikov a kvalitných jazdcov, čo by katapultovalo ligu na celkom inú úroveň EDIT: každopádne, ak ostaneme na rF1 tak sa nič nedeje, táto liga ma vychovala a neplánujem zmeniť prostredie |
09.01.2018, 22:35 - Maroš Hrušovský - Pilot F1 - 136 Příspěvky
chapem ako pisete ze to nechcete "uspechat" ale prave preto to sem pisem, aby v podstate celu novu nasledujucu sezonu bolo jasne na com sa pojde dalsia (jesen 2018 ) a bolo dost casu na pripravu vsetkeho potrebneho a aby si jazdci danu hru zaobstarali. Cim skor na to pristupime a dohodneme sa tym viac testov a uprav sa stihne a tym hladsi bude prechod. Dalsia vec je ze jednou z najsilnejsich stranok ligy jsu Marekove prenosy. (s novym kompom aj Patrikove dufam ) a priznajme si ze ten prenos nevyzera uplne najlepsie graficky (graficky je vidiet ze rF ma uz 12 rokov, auta sa sialene ponaraju do seba je to nestabilne atd). Krajsia a stabilnejsia hra by prenos preniesla na uplne novu uroven a mozno by si nasiel lahsie viacej divakov. |
10.01.2018, 08:19 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
chcelo by to nejaký návrh ja tiež nie som proti zmene, ak vedenie bude súhlasiť, bolo by fajn v priebehu jarnej sezóny vybrať hru a mod a cez leto doladiť detaily počas prestávky len tu musí mať niekto technický zdatný chuť sa do toho pustiť |
10.01.2018, 22:04 - Radan Hodek - Pilot F1 - 89 Příspěvky
Když už se otevřelo téma nové sezóny v rámci předběžných návrhů a vizí,tak bych také přidal jeden z návrhů. Jedná se o systém bodování. Myslím, že bodování tak, jak bylo nastaveno teď na podzim se ukázalo jako vynikající. Přesto mě napadla ještě jedna úprava. Už jsem toto téma předběžně probral nahrubo s klukama s týmu i s Martinem Slezarem. Martin dokonce variantu i v minulosti zvažoval, ale nakonec se rozhodl pro stav, jaký jsme měli tuto podzimní sezónu. V čem to spočívá: Vycházím z předpokladu, že poslední jezdec ve skupině A by měl být lépe hodnocen než vítěz v B. Viděl bych to tak, že vítěz ze skupiny A by měl třeba stále 100b a poslední a 22. jezdec ve skupině A by po odjetí potřebné délky závodu bral třeba bodů 55. Vítěz skupiny B by měl jako dosud 50 bodů za vítězství a 22. jezdec skupiny B by bral bod 1. Vše by v podstatě zůstalo stejné, jen by zmizel průnik bodů mezi skupinami. Domnívám se, že jezdec, který skončí ve skupině A třeba na desátém místě, musí odvézt tak kvalitní výkon, který běžně stačí ve skupině B na vítěztví. Ukázalo to hostování třeba Jardy Lištvana, nebo výkony Marka Slezara. Zásadní výhodou tohoto návrhu je to, že by v béčku odpadlo zdvojování bodů, kdy je stejně bodů za umístění na dvou po sobě jdoucích pozicích v druhé polovině pole. Dále to, že skupina A by zatraktivnila účast na maximum a motivace odejít do skupiny A by byla obrovská i třeba s výhledem na poslední příčky. Bylo by to jak v reálu, kdy mladí jezdci z GP2 odcházeli jako vítězové do F1 třeba i do beznadějně posledního týmu, ale zkrátka ten skok mezi GP2 a F1 byl přesto obrovsky prestižní záležitostí. Myslím, že tato obecně preferovaná situace by na lize vznikla a tato změna bodování by to, podle mě, vytvořila a nastavila prakticky automaticky. Dále by mohla existovat jen jediná celková tabulka pro všechny, která by i při zachování dvou sérií jako dosud přesněji odrážela výkonost jezdců. Na konci sezóny by rovněž vznikla přesná hranice, kdo by si vyjel účast ve skupině A a na koho by zbylo béčko do další sezóny. I nově příchozí jezdci by se testovali ve skupině B tak jako dosud a béčko by sloužilo jako předskupina A nebo jako místo, kde si mohou dobře zazávodit i slabší jezdci. Vše by zůstalo jako do teď, což se ukázalo jako dobré a tato nevelká změna by měla podle mého názoru velký pozitivní dopad. Nevýhoda by asi byla v tom, že by jeden jezdec, který nyní nastupuje ve skupině A i B souběžně, měl bodovou výhodu při existenci jediné tabulky, Vznik této společné tabulky ale nemusí nutně nastat, jen by to byl jeden z bonusů, který by tento systém nabídl. |
10.01.2018, 22:55 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
Vyzerá to dobre, ale zamýšľali ste sa nad tým, aký by bol rozdiel medzi prvým a druhým miestom v A skupine? Myslím, že práve to by bolo kameňom úrazu, pretože by to kompletne zmenilo pomer bodov a teda víťazstvo by už nemalo takú hodnotu ako má doteraz. Kľudne by sa tak mohlo stať, že jazdec, ktorý vyhrá všetky preteky, ale na jeden nenastúpi, tak príde o titul v prospech jazdca, ktorý by celú sezónu dojazdieval na druhom mieste. |
10.01.2018, 23:19 - Radan Hodek - Pilot F1 - 89 Příspěvky
[toggle=Andrej Marečák napsáno:] Vyzerá to dobre, ale zamýšľali ste sa nad tým, aký by bol rozdiel medzi prvým a druhým miestom v A skupine? Myslím, že práve to by bolo kameňom úrazu, pretože by to kompletne zmenilo pomer bodov a teda víťazstvo by už nemalo takú hodnotu ako má doteraz. Kľudne by sa tak mohlo stať, že jazdec, ktorý vyhrá všetky preteky, ale na jeden nenastúpi, tak príde o titul v prospech jazdca, ktorý by celú sezónu dojazdieval na druhom mieste. [/toggle]Neviděl bych v tom žádný problém, bodování v A by mohlo být třeba (od oka) 100, 90, 85, 83, 80, 78, 76, 74, 72, 70, 68 ,66 ,64, 63, 62, 61, 60, 59, 58, 57,56, 55 a v B 50, 40, 35, 30, 28, 26, 24, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 9, 8 ,7, 6 ,5 ,4 ,3, 2 1 bod za účast Jakákoliv účast v závodě v A nebo v B by měla velký význam v ocenění body a odstup na obou bednách by byl rovněž znatelný, jako doteď. Podmínka dojet třeba 75% závodu, popřípadě za 50% závodu poloviční body, aby výpadek zase nebyl při tak velkých porcích bodů takovou nevýhodou. Popřípadě všechny body stáhnout na polovnu, Vítěz v A 50 bodů a v B 25 bodů a odstupy upravit podle toho, je to vše spíš pro inspiraci, víceméně podnět k diskusi. |
11.01.2018, 00:11 - PR GDPR - Technický vedoucí - 295 Příspěvky
[toggle=Radan Hodek napsáno:] Andrej Marečák napsáno: Vyzerá to dobre, ale zamýšľali ste sa nad tým, aký by bol rozdiel medzi prvým a druhým miestom v A skupine? Myslím, že práve to by bolo kameňom úrazu, pretože by to kompletne zmenilo pomer bodov a teda víťazstvo by už nemalo takú hodnotu ako má doteraz. Kľudne by sa tak mohlo stať, že jazdec, ktorý vyhrá všetky preteky, ale na jeden nenastúpi, tak príde o titul v prospech jazdca, ktorý by celú sezónu dojazdieval na druhom mieste. Neviděl bych v tom žádný problém, bodování v A by mohlo být třeba (od oka) 100, 90, 85, 83, 80, 78, 76, 74, 72, 70, 68 ,66 ,64, 63, 62, 61, 60, 59, 58, 57,56, 55 a v B 50, 40, 35, 30, 28, 26, 24, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 9, 8 ,7, 6 ,5 ,4 ,3, 2 1 bod za účast Jakákoliv účast v závodě v A nebo v B by měla velký význam v ocenění body a odstup na obou bednách by byl rovněž znatelný, jako doteď. Podmínka dojet třeba 75% závodu, popřípadě za 50% závodu poloviční body, aby výpadek zase nebyl při tak velkých porcích bodů takovou nevýhodou. Popřípadě všechny body stáhnout na polovnu, Vítěz v A 50 bodů a v B 25 bodů a odstupy upravit podle toho, je to vše spíš pro inspiraci, víceméně podnět k diskusi. Ono to na papieri vyzerá dobre, no pomer bodov by takto nebol podľa mňa veľmi spravodlivý ako píše Aďo...tento čo máme teraz sa mi pozdáva najviac keď už chceme aby bodovali všetci jazdci lebo v tomto tvojom návrhu by dostal posledný v Ačku ani nie 2x menej bodov ako víťaz zatiaľ čo teraz dostáva 20ty v A 100x menej bodov ako víťaz a v B 50x...ono by to realizovateľné bolo, no tie body by vyzerali smiešne...mohli by sme zrovnať víťaza v B s posledným v A, čiže obaja by dostali po 50 bodov, no víťaz A by musel dostať 50x viac bodov posledný v A a teda aj víťaz v B aby sme mali rovnaký pomer bodov v oboch skupinách = 2500 bodov, čo je už samo o sebe smiešne ak som sa nejak neprepočítal...myslel som to tak, že keby sme zachovali body v B a zároveň dali Bčkového víťaza a posledného z A na rovnakú úroveň, tak by sa všetky body vynásobili 50timi t.j. 50x50, 36x50, 30x50, 24x50, 20x50,... |
11.01.2018, 06:06 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
čo tak zjednotiť bodovanie A a B (napr. podľa terajšieho systému v A), a toto čo píše Radan zaviesť len do bodovania PK? Aj tak ide hlavne kvôli PK, pretože teraz je výhra v B viac ako 4. miesto v A, o tomto som hovoril už dávnejšie.. ak víťaz B bude mať menej bodov ako posledný v A, vedúci toho tímu bude sám tlačiť na to, aby jazdil za A a vyjazdil tak viac bodov pre tím... už len vymyslieť ten správny bodovací systém, napr. kľudne aj 200b za výhru v A, aby sa zachoval pomer hlavne v top 7-8 a potom po 1-2 bodoch dole. |
11.01.2018, 07:39 - Radan Hodek - Pilot F1 - 89 Příspěvky
Ten můj návrh má být brán jen jako podnět k posouzení, ty mnou uvedené body berte jen jako příklad nahozený k lepší představě, jak jsem to myslel. Nahodil jsem to jen v rychlosti. Klidně může být za vítězství v A jen 75 bodů a od toho se vše odvíjet, nebo i naopak i více. Ty body za vítězství v obou skupinách jsem uvedl jen na základě současného stavu. Je pravda, že bodové odstupy mezi jezdci by se musely snížit ( v tomto případě z 28 bodů mezi 1, a 2. na 10 bodů. Ale to by se dalo upravit, třeba na bodů 15 a zbytek podle toho posunout). Jen jsem se chtěl podělit o myšlenku a zajímalo mě, kdo má na to jaký názor. Rozhodující slovo bude mít Martin.Aby nedošlo k nedorozumění, podle mě je současný systém to nejlepší, co tu zatím bylo, mojí iniciativou není nic jiného, než to třeba ještě doladit. určitě nemám snahu něco nějak "silově" prosazovat. Hlavní motivací je zatraktivnit účast ve skupině A na maximum. |
11.01.2018, 08:12 - PR GDPR - Technický vedoucí - 295 Příspěvky
[toggle=Radan Hodek napsáno:] Ten můj návrh má být brán jen jako podnět k posouzení, ty mnou uvedené body berte jen jako příklad nahozený k lepší představě, jak jsem to myslel. Nahodil jsem to jen v rychlosti. Klidně může být za vítězství v A jen 75 bodů a od toho se vše odvíjet, nebo i naopak i více. Ty body za vítězství v obou skupinách jsem uvedl jen na základě současného stavu. Je pravda, že bodové odstupy mezi jezdci by se musely snížit ( v tomto případě z 28 bodů mezi 1, a 2. na 10 bodů. Ale to by se dalo upravit, třeba na bodů 15 a zbytek podle toho posunout). [/toggle]Jen jsem se chtěl podělit o myšlenku a zajímalo mě, kdo má na to jaký názor. Rozhodující slovo bude mít Martin.Aby nedošlo k nedorozumění, podle mě je současný systém to nejlepší, co tu zatím bylo, mojí iniciativou není nic jiného, než to třeba ještě doladit. určitě nemám snahu něco nějak "silově" prosazovat. Hlavní motivací je zatraktivnit účast ve skupině A na maximum. Ja to chápem a tiež som rozmýšľal nad tým ako by sa to dalo spraviť...šampionát v A aj v B by som zachoval tak ako je, no mohli by sme vytvoriť ešte jednu, len informačnú tabuľku s “rankingom” a podľa nej by sa potom na konci sezóny rozdeľovali jazdci do skupín...išlo by o to dosiahnuť čo najlepšiu priemernú pozíciu a v A by sa do tej tabuľky započítavalo normálne umiestnenie v pretekoch a v B by víťaz pretekov bol písaný ako 21. atď...chápem že nie každý má čas odjazdiť všetky preteky tak by bola podmienka odjazdiť minimálne 8 podujatí a škrtal by sa najlepší a najhorší výsledok a tie ostatné by sa spriemerovali...na žiaden šampionát by to nemalo vplyv len by to motivovalo Bčkarov o to aby sa dostali do A keď uvidia že tým že vyhrali preteky v Bčku tak niesu majstri sveta ale len priemerní jazdci a snažili by sa poskočiť v rankingu vyššie...potom na konci sezóny by sa 18., 19. a 20. miesto presunulo z A do B a 21., 22. a 23. naopak |
11.01.2018, 10:17 - Maroš Hrušovský - Pilot F1 - 136 Příspěvky
Radan chapem co si tym chcel povedat.Vidim tam ale niekolko mensich dier. Zjednotit bodovanie do jednej tabulky. Toto ale odradza Bckarov a moze im tak trosku zobrat motivaciu lebo uz nebojuju o vitazstvo, o titul v B ani nic podobne. Prispiet mozu akurat do PK a inak su v podstate odsudeny bit sa o poziciu v A skupine kam ked sa dostanu je pravdepodobne ze zavod v Acku si az tak velmi neuziju. Mozno sa mylim. Druha vec je ze pri takom systeme ako navrhujes bz prienik bodov musel bzt povedzme aspon od 15. miesto. Lebo ak posledny v Acku bude mat stale viac ako vitaz Bcka. Tak ten posledny moze skoncit v kazdom zavode posledny so stratou 2-3kol, staci ked dojazdi a vitaz Bcka (pravdepodobne rychlejsi jazdec) ho aj tak bodovo nedokaze predbehnut aj ked by vsetko vyhral. Dalsia vec je ze tym padom by sa vplyv B jazdcov na PK este viac znizil a ich body by boli prakticky zbytocne a to je zase o motivaciu menej pre nich. A takisto o motivaciu menej pre Ackarov sa im venovat. Cize napad za mna nie zly, treba spravit anketu s B jazdcami ako by videli oni ze uz nebojuju o titul ale iba o posun v tabulke do prvej 22jky, vymysliet kde by ten prienik mal zacinat a ci vobec by mal nejaky byt a premysliet aby aj oni mali realny vplyv na PK |
11.01.2018, 11:12 - Jáchym Švejnoha - Technický vedoucí - 284 Příspěvky
O to pravě jde, aby ti jezdci nejezdili v B s TC, ale aby radsi jezdili v A. Prioritou ligy by měla byt plná A skupina. Ex Big Mac Boss |
11.01.2018, 15:26 - Radan Hodek - Pilot F1 - 89 Příspěvky
Myslím že ani v béčku by motivace nebyla ztracena. Pořád by těch 50 b za vítězství byl pořádný přínos do pokladnice PK. Naopak by to jezdce č.2 v A skupině spravedlivěji ohodnotilo. A v béčku by se při společné tabulce sice nebojovalo o celkový titul, ale neztratilo by se kouzlo každého závodu jako takového. Pořád by se závodilo o první místa a zážitek z dobrého umístění v závodě by nezmizel. Pokud mohu mluvit za sebe, každý závod je akce sama o sobě, chci skončit co nejvýše, porazit své výkonostní vrstevníky a teprve po závodě vnímám kolik to dalo bodů. Hlavní je zazávodit si na své úrovni na trati. Ten průnik bodů ve skupinách od 15. místa v áčku dolu a prvních příček v béčku by nemusel té myšlence zásadně ublížit, ale jak bylo zmíněno, vítěz v B závodě by neměl mít asi víc bodů než 4. v cili áčkového závodu. To pak vede k chuti jezdit v béčku o zážitek z vítězství jako takového a ještě k velkým bodům na úkor jezdců v Ačku ve druhé desítce. Protože jak se nejednou ukázalo, jezdci v áčku nejen první desítky by určitě porazili celé pole skupiny B a to by mělo být někde spravedlivě vidět. |
12.01.2018, 19:14 - Tomáš Tesař - Pilot F1 - 114 Příspěvky
Není náhodou rF2 závislý na přihlášení přes Steam ?Jednou byl tak velký výpadek a zkoušel jsem se schválně připojit do rF2 a nedostal jsem se do něj :/ |
13.01.2018, 09:43 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
Je pravda, že som nenašiel krabicovú verziu rFactor 2, ale dnes sa už väčšina hier kupuje cez Steam (alebo iné podobné produkty), takže ma to zase až tak neprekvapuje. Samozrejme Steam padnúť môže, ale podľa mňa to v tom prípade padne všetkým, takže nebál by som sa toho, že by bol niekto poškodený viac ako ostatní, nehovoriac o tom, že pravdepodobnosť pádu Steamu je veľmi malá a oveľa menšia, ako riziko pádu napríklad rFactoru s RFE pluginom |
13.01.2018, 17:18 - Tomáš Pošefko - Technický vedoucí - 197 Příspěvky
Súhlasím s Marošom a prechodom na rF2, preto už nemám ani ČF1L za hlavnú ligu ale stala sa ňou FSR |
13.01.2018, 17:25 - Tomáš Pošefko - Technický vedoucí - 197 Příspěvky
rF1 vyzerá už fakt otrasne a ako píše Patrik: nie je práve najstabilnejší Winter Series vo FSR mi beží s 25 ľuďmi na avg. 60 FPS čo je vyššie asi o 20 až 25 ako tu |