Všeobecná diskuze Souboje v rychlých zatáčkách


14.03.2019, 15:00 - Jan Veselý - Pilot GP2 - 63 Příspěvky
Zdravím.

Rád bych zde rozpoutal diskuzi ohledně soubojů kolo na kolo v rychlých zatáčkách.

Z verdiktu na kontakt mezi mnou a Jáchymem (nechci tímto nijak znovu otvírat tento konkrétní případ, odvolací
komise se vyjádřila jasně a já jejich rozhodnutí respektuji) jsem nabyl dojmu, že, když se dvě auta octnou v nájezdu
do rychlé zatáčky bok po boku, je v pořádku aby bránící jezdec vůbec nedbal na provoz okolo sebe a jel si za
každou cenu svoji závodní stopu a je jen na útočícím jezdci aby zabránil kolizi. No a když se mu to nepovede,
tak dostane pentli.

Tento přístup není dle mého názoru zcela správný. Já zastávám spíše názor, že by se jezdci měli na dráze
respektovat a dát si místo v duchu fair play (zmíněný přístup k závodění nádherně ilustruje můj souboj
s Marošem Hrušovským: https://youtu.be/sli-hnZIeO0 v témže závodě a na schodném místě, jen o několik
kol dříve). A pokud i tak dojde ke kontaktu, mělo by být posouzeno chování obou jezdců.

Ale to je jen můj osobní názor, jenž se může od vašich názorů na věc lišit. Proto bych zde rád rozpoutal
věcnou diskuzi na toto téma.

Přeji vám všem příjemný zbytek dne a těším se na vaše názory.

S pozdravem Jan Veselý.




 
14.03.2019, 15:32 - Petr Řehák - Pilot GP2 - 76 Příspěvky
Honzo ahoj, jestli můžu poprosit o nějaké střihy z daného incidentu, mě nejde z nějakého důvodu přehrát replay, zatím ahoj
 
14.03.2019, 16:32 - Patrik Novotný - Technický vedoucí - 161 Příspěvky
Když dojde k souboji v rychlych zatackach, je urcite třeba vzájemný respekt obou soupeřů, jinak to skončí kolizí. Volba je samozřejmě na útočníkovi a bránící musí reagovat. Určitě nesouhlasim s Markovo názorem. Zrovna v Australii bude těžké předjet a vybízí se tam taky pár možnosti na predjeti v rychlych zatáčkách
 
14.03.2019, 17:07 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
Taky se vyjádřím ale nebudu rozpoutávat nějakou diskuzi amused , spíše informace pro vás....
V první řadě.... nemáme zatáčky rychlé a pomalé, nebo snad někdo zná přesný rozdíl a definici ? Takže, je třeba, mimo pravidlo fair play, které to zahrnuje, jednoznačně definovat, jak se mají jezdci chovat v zatáčkách, a to univerzálně aplikované na všechny zatáčky na všech tratích.
Po zkušenostech je třeba definovat ne zatáčku, ale okamžik, kdy jsou jezdci vedle sebe, tedy jsou povinni ponechat si místo na průjezd. Takový bod se dá zcela jednoznačně určit. V reálné F1 je to když jezdec vzadu je alespoň v polovině vozu jezdce před sebou, u nás by to mohlo být nejméně zadní kolo.
Tedy ... jezdec v předu je povinen ponechat dostatek místa na průjezd (v zatáčce i na rovince) bude-li jezdec vzadu předním kolem nejméně na úrovni jeho zadního kola. Neponechání místa bude bráno jako zavření zatáčky nebo vytlačování. Toto pravidlo se však nevztahuje na jezdce, který tohoto bodu dosáhl za brzdným bodem té které zatáčky.
Proč se to nesmí vztahovat za brzdným bodem je asi všem jasné, pokud ne, jen připomenu, že jsou střelci co to tam pošlou z velké dálky, někdy i bez jakékoli šance manévr zvládnout. Brzdný bod se dá u každého jezdce téměř přesně určit z předchozích kol a nebude tak diskuze o tom, kdo má kde svůj brzdný bod.

Napište svůj názor a snad se nám podaří jednoduše definovat jak jezdit dle fair play.
 
15.03.2019, 00:06 - 1 Ladislav Skřišovský - Pilot F1 - 111 Příspěvky
Honzo,
ja se na situaci divam jeste malinko jinak. Rikam si, ze tvuj zamer dostat se pred Jachyma byl na miste, alespon zpocatku rovinky, ale nastal tam moment, kdy jsi zacal vahat i ty sam (sel jsi na 40% brzd a nejak jsi zapomel zatacet doprava). Ve mne to evokovalo otazku, ceho jsi chtel dosahnout.. aby Jachym zpomalil a pustil te v miste, kde se normalne jezdi 260? Uprimne, dival jsem se na tu situaci detailne z obou vozu a myslim si, ze tve ambice nebyly v danou chvili promyslene... Vyjezd jsi mel lepsi, ale ne tak, aby jsi se na tak kratke rovince dostal do situace, kdy v pohode zvladnes najezd do te zatacky, kde nastal crash. Proste to tak vidim.