Všeobecná diskuze • Tresty Španělsko 2020/1 |
13.05.2020, 22:00 - Matyáš Lukovský - Pilot motokáry - 35 Příspěvky
Jak už jste mohli vidět, odvolal jsem se vůči mému trestu a chtěl bych se zde trošku rozepsat, z jakého důvodu bych neměl být potrestán , zároveň ještě bych chtěl podotknout, že do protestů se nemají vkládat obrázky, aby nebyl maršál ovlivněn. Všiml jsem si, že tresty se dnes řešili na TS a o trestech rozhodoval i Martin Slezar, který je členem Ferrari, tudíž si myslím, že rozhodnutí maršála mohlo být opět ovlivněn verdikt maršála ve prospěch Ferrari. A teď konečně k samotnému incidentu, Patrik Novotný se přede mě chtěl dostat co nejdřív, aby neztrácel čas a tak zvolil riskantní způsob předjetí, kdy šel pozdě na brzdy a tím pádem se musel více než půlkou auta na obrubník a já jel stále ve své stopě, poté v druhé zatáčce z důvodu menší přilnavosti na obrubníku doklouzal monopost až do mého, kde došlo ke kontaktu, bez ztrát pozic a pokračovalo se dále bez jakékoliv újmy. Tento souboj vyvrcholil dalším soubojem, kde to Patrikovi už nevyšlo a pokračování všichni znají. Shrnul bych to asi takto: Patrik zbytečně zbrkle chtěl předjíždět hned při první příležitosti, která se mu vyskytla a musel proto volit pro průjezd zatáčkou jinou stopu než normálně, tudíž měl dle mého názoru počítat s menší přilnavostí a adekvátně zpomalit, aby ho zatáčka nevynesla až do mého monopostu. |
13.05.2020, 22:12 - Ľuboš Nežník - Pilot F1 - 89 Příspěvky
rozhodovali sme štyria ,obrázky nemajú vplyv na rozhodovanie ,podstatný je replay |
13.05.2020, 22:30 - Matyáš Lukovský - Pilot motokáry - 35 Příspěvky
Ano, to máš pravdu, že důležitý je replay, ale pokud je nějaké pravidlo, tak by se mělo dodržovat a to, že jste byli čtyři furt nic nemění na tom, že jeden je členem Ferrari. A taky bych chtěl říct, že všechny incidenty se nedají soudit a trestat jen podle tabulek, které jsou zavedené, protože nikdy žádný incident není stejný, vždy záleží na více faktorech. |
13.05.2020, 22:55 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
[toggle=Matyáš Lukovský napsáno:] Ano, to máš pravdu, že důležitý je replay, ale pokud je nějaké pravidlo, tak by se mělo dodržovat a to, že jste byli čtyři furt nic nemění na tom, že jeden je členem Ferrari. A taky bych chtěl říct, že všechny incidenty se nedají soudit a trestat jen podle tabulek, které jsou zavedené, protože nikdy žádný incident není stejný, vždy záleží na více faktorech. [/toggle]Matyasi vubec nezkousej hrat na zaujatost. To uz tady bylo... ruda mafie a podobme. Je me jasne ze neni idealni aby posuzoval clen tymu jednoho ze zucastnenych, ale v tomto pripade vystupuju a jednam jen jako "ombutsman" pravidel. Na TS jsme si vyslechli navrh marsala, vinika a trest. Pote se vyjadrili dalsi a udelal se prumer navrhu. Neni to zadna dohoda o protezovani kohokoli. Opravdu si myslis ze bych si mohl dovolit poruseni pravidel jen proto, ze s Novotnym jsem v jednom tymu ? To me spis urazi a garantuji ti, ze takovym zpusobem by liga uz davno nefungovala. Sam znam emoce kde se poskozeny nebo potrestany jezdec citi ukrivdeny, ale s odstupem casu sam uznas, ze je to opet v rozmezi pravidel. Pokud nekomu nejsou jasne pravidla, rad se s nim sejdu na TS a vysvetlim nejen jak to funguje, ale i proc. Idealni by urcite bylo aby marsalove a komise byli zcela nezavisli, ale moc realne neni pokud nechces aby tito lide, vcetne me, za tuto praci pro ligu, meli zakaz startu. Verim, ze ti co co tuto nepopularni praci delaji, ji delaji dobre a nezaujate. U me to tak rozhodne je. |
13.05.2020, 23:27 - Matyáš Lukovský - Pilot motokáry - 35 Příspěvky
Já tě určitě nechci obviňovat z nějakého nadržování některým týmům/jezdcům, ale prostě nevěřím tomu, že tě nijak neovlivní to, že se jedná o tým ve kterém jezdíš. Zároveň chápu, že Maršálů bude vždy nedostatek a dělají často nedoceněnou práci, proto jsem také podal odvolání, jelikož jak už jsem řekl, na každý incident nestačí jen tabulka, ale i nějaký individuální pohled na věc, nehrát si na nějaké kdyby a řešit ten incident tak jak je. Ani jednomu z nás se nic nestalo a mohli jsme pokračovat dál, ve druhém případě Patrik taky nedostal trest, jelikož se mi nic nestalo a mohl jsem pokračovat dál. Nejvíc mi na tom vadí asi to, že se takhle malými incidenty rozhoduje šampionát. |
13.05.2020, 23:28 - Ľuboš Nežník - Pilot F1 - 89 Příspěvky
pri rozhodovaní sme nestranný ,preto ak sa jedna o člena týmu tak sú prizvaný aj iný k rozhodnutiu ,cieľom neni za každú cenu niekoho trestať ale musia fungovať nejaké pravidla ,ja som bol už tiež trestaný za podobne incidenty ,neodvolal som sa ale poučil som sa |
21.05.2020, 00:43 - David Hančl - Pilot F1 - 127 Příspěvky
Odpověď na Patrikovu otázku v shoutboxu. Tabulka trestů v pravidlech je orientační vodítko pro maršála, aby věděl v jakých rozmezích má ten či onen incident řešit a posuzovat. Samozřejmě, že se nadají všechny incidenty zaškatulkovat do jednoho pytle. Řeší se to podle více faktorů. Míry poškození, co incidentu předcházelo atd... I zdánlivě podobné incidenty mohou mít rozdílné výsledky. Máme tu ve Španělsku 2 podobné manévry. Lukovský-Novotný a Andrš-Slatina. Pro někoho se můžou zdát stejné, ale třeba pro mne jsou zcela rozdílné od začátku až do konce. Jediné co mají společné je to, že se odehrály v prvních dvou zatáčkách. 1. Dle pravidel ČF1L a jejího upřesnění ze dne 26.3.2019 ve znění : ... jezdec v předu je povinen ponechat dostatek místa na průjezd (v zatáčce i na rovince) bude-li jezdec vzadu předním kolem nejméně na úrovni jeho zadního kola. Neponechání místa bude bráno jako zavření zatáčky nebo vytlačování. Toto pravidlo se však nevztahuje na jezdce, který tohoto bodu dosáhl za brzdným bodem té které zatáčky. Proč se to nesmí vztahovat za brzdným bodem je asi všem jasné, pokud ne, jen připomenu, že jsou střelci co to tam pošlou z velké dálky, někdy i bez jakékoli šance manévr zvládnout. Brzdný bod se dá u každého jezdce téměř přesně určit z předchozích kol a nebude tak diskuze o tom, kdo má kde svůj brzdný bod. R. Slatina - splnil. P. Novotný - nesplnil 2. R. Slatina je při nájezdu do T2 celým vozem na trati a jelikož tak učinil po zpomalení. Vidí R. Slatina vpravo vůz J. Andrše, který jede vyší rychlostí a řídí se podle něj. P. Novotný za cenu udržení si rychlosti, vyjíždí při nájezdu do T2 polovinou vozu za bílou čáru (Dobrovolně). V tuto chvíli má na pravé straně dostatek místa. P. Novotný je v tuto chvíli mírně v předu. M. Lukovský se řídí podle P. Novotného. Jelikož vlevo vidí P. Novotného přední křídlo (TV cam). 3. Průjezd T2- R. Slatina sleduje jak se mu blíží J.Andrš a vytláčí jej až na obrubník. Čímž mu neumožnil bezpečný průjezd zatáčkou. ( Slovo zavřel již delší dobou v písemné podobě nepoužívám.) M. Lukovský si při průjezdu T2 udržuje stabilní rozestup od bílé čáry a kopíruje oblouk zatáčky (zanechává prostor pro půl auta). Z leteckého pohledu je vidět že vůz P. Novotného na apexu zatáčky začíná klouzat zpět na trať a tím nekopíruje poloměr zatáčky. 4. Dochází k zaháknuti vozů a následnému smyku, kdy se R. Slatina musí otáčet do správného směru a ztrácí 1. pozici ve prospěch T. Staňka. Dochází ke kontaktu kol, kdy musí P. Novotný korigovat smyk a dochází k mírnému opotřebení gum a časové ztrátě. Doufám, že to takto stačí. Proč jsem tyto dva pro někoho možná stejné incidenty ohodnotil rozdílně. |