Všeobecná diskuze Tlumiče


21.12.2020, 13:27 - Pavel Mareček - Pilot GP2 - 42 Příspěvky
Ahojte všeci,
moc zde na fórum nepíši, ale tak všechno je jednou poprvé. Nic méně bych se vás všech tady na lize chtěl zeptat jaký máte názor na odemčení tlumičů v setupu. Všichni víme že jsou úplně zavřené a nic moc se s tím dělat nedá a řekl bych, že samo o sobě nás to dost omezuje. Za mě by to nemuselo být otevření ve stylu, že jedno kliknutí tu hodnotu posune o 2, ale úplně by stačilo dám tam třeba 6 hodnot s většími skoky. Každý by si našel hodnotu, která mu na té trati sedí a bylo by. Ptám se všech a chtěl bych vaše vyjádření. Samozřejmě výsledné rozhodnutí stojí na vedení, ale když se nás ozve dost tak si myslím, že není nereálné se s Martinem a všemi ostatními nějak dohodnou.
Přeji poklidné prožití svátků amused
 
21.12.2020, 14:04 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
Ahoj, podľa mňa už teraz je toho moc, ja by som ešte nejaké veci aj pozamykal, ak nie, tak určite nič viac neodomykal, nech to je viac o jazdení ako o nastavovaní. Toť môj názor. Papa
 
21.12.2020, 16:35 - Miloslav Sládek - Pilot motokáry - 38 Příspěvky
Ač nejsem v nastavování vůbec zdatný, za možnost štelovaní tlumičů bych se přimluvil. Páč vzhledem k velmi rozdílným stylům jízdy jednotlivých jezdců jedno nastavení může vyhovovat jen části z nich. Navíc se domnívám, že původní myšlenka scuknout pole k sobě se nenaplnila. A proč všechno zamykat? Vyladit auto je taky závodění ač na tom budou biti lidi jako jsem já. A mít možnost hejbat s pérama bez možnosti štelování tlumičů? To jsou zrovna dvě věci který spolu sakramentský souvisejí. A další faktory: Nutnost práce s autem aby nehořel motor a brzdy plus o něco větší poškození (aby jsme s tím přestali jezdit jako s beranidlem), počasí a další bych taky uvítal. Zamkněte to béčkařum, áčkaři by fňukat neměli, když je to ten "simulátor". Uvědomuji si, aby nás tu nejezdilo šest lidí, že není možný jezdit úplně ten "GET REAL" 100% kol, 100% poškození a další, ale když budeme kroužit po stole s nezničitelnou a neštelovatelnou plečkou, tak k tomu nepotřebujeme RF2 a mne osobně to moc bavit nebude.
 
22.12.2020, 02:21 - Jan Veselý - Pilot GP2 - 63 Příspěvky
Zdravím všechny.

Já bych se zde absolutně podepsal pod Mílovo vyjádření. Myšlenka: „Zamkněme setup, ať se jezdci k sobě víc přiblíží.“ zní sice na první pohled hezky, ale když se nad tím zamyslím, tak to dle mého názoru pole spíš roztáhne. Žádné nastavení nebude nikdy sedět všem jezdcům. Vždycky se najdou piloti, kterým to nesedne a kvůli tomu, že si nemohou set přizpůsobit jejich potřebám, budou hodně ztrácet na ty, kterým dané nastavení zrovna vyhovuje.

A je tu eště druhá strana mince týkající se právě přímo řečených tlumičů. Nikdy se nikomu nepovede vyladit tlumiče tak, aby seděli na všechny typy okruhů v sezóně. Může se stát, že dané nastavení bude schůdné pro dva nebo tři typologicky podobné okruhy s podobnou charakteristikou zatáček a asfaltu, ale nikdy by se shodné tlumiče nedali použít např. pro Barcelonu a Monako. Nastavíme-li tlumiče na Barcelonu, po přechodu do Monaka zjistíme, že je monopost téměř neovladatelný, protože pneumatiky, kvůli příliš tuhým tlumičům, které brání zavěšení v rychlých pohybech, nedokážou správně kopírovat hrbolatý povrch asfaltu. A naopak s tlumiči vyladěnými pro Monako v Barceloně zjistíme, že se auto, na příliš volných tlumičích, v rychlých zatáčkách velmi naklání, přetěžuje vnější pneumatiky, bude velmi špatně řiditelné a v krizových situacích nepředvídatelné. Nemluvě o jeho větší náchylnosti ke škrtání podlahou o zem na rovinkách. Pokus o nějaký kompromis, který by jakž takž vyhovoval oběma tratím, by skončil tlumičema, které by neseděli ani tam ani tam, auto by bylo těžkopádné a ne zcela snadno řiditelné, což by aj mohlo sedět na mód, se kterým jsme odjeli poslední sezónu.

Na závěr bych chtěl eště podotknout, abychom si všichni připomněli samou podstatu Formule 1. Že je to jeden z nejtechničtějších a nejspecializovanějších sportů na této planetě a přizpůsobování monopostu svým potřebám a parametrům tratě k ní patří a patřilo odjakživa. Pokud bychom tedy mermomocí chtěli uzamykat setupy, tak proč jezdit F1? To můžeme rovnou závodit se starou Škodárnou 120 (i když i ta měla v závodní verzi 130 LR štelovatelný podvozek), ale to by asi nebylo ono, nemyslíte? smiling

Mějte se hezky a všem přeju veselé vánoce a šťastný nový rok.

Jan Veselý

 
22.12.2020, 09:54 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
OK, ved moze sa odomknut aj vsetko ako predole sezony, vacsinou to tak vzdy bolo.. urcite to znevyhodni tych, ktori sa do nastavovania tak nevyznaju (podla mna ich je vacsina) a tych, ktori maju obmedzeny cas na pripravu.. zatial ste v prevahe prave ti, ktori to chcu odomknut, tak OK
len este poznamka k tej vyrovnanosti, lebo uplne nerozumiem, ci ste sa vyjadrovali k tej aktualnej sezone... lebo ta bola snad najvyrovnanejsia za posledne roky ak nie vobec, pozrite sa rozostupy v kvalifikacii, preteky, kolko jazdcov dostalo kolo, uplne minimum, vacsinou ti, ktori mali v pretekoch nejaky vacsi problem.. dokonca castokrat aj beckari v A skupine sa zmestili do 1 kola.. takt isto vyrovnanost v B skupine, kde su tie noznice este viac roztiahnute (vzdy sa najde nejaky rychlik alebo niekto, kto viac straca).. urcite tomu pomohol aj mod, ktory je z tych jednoduchsich, ale dovolim si tvrdit, ze aj polovicne zamknuty setup.. proste to pretekane na trati bolo strasne vyrovnane