Vyjádření jezdců po závodě – Šampionát ČF1L • GP Talianska 10.9.2017 A |
11.09.2017, 13:08 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
Williams Jaroslav Strišovský: Po VC Kanady som odložil volant a dlho nejazdil, až kým nevyšiel mod na novú sezónu. Ani príprave som nevenoval toľko času ako konkurencia a tak som cítil väčšiu nervozitu pred pretekmi ako zvyčajne. Navyše ani hot lapy neboli až tak konkurenčné ako som čakal a tak som predpokladal štart niekde zo stredu prvej desiatky. Q1 sa aj niesla v takom duchu ako som napísal vyššie, do Q2 som síce prešiel, ale rozdiely boli minimálne a mohol som kľudne ostať visieť za top 10. Q2 ma však milo preklapila, dal som 2 moje najlepšie kolá a chuť do preteku sa poriadne zvýšila. Tušil som, že pretekové tempo by nemuselo byť zlé, čo sa aj potvrdilo. Na začiatku som zviedol pekné súboje s Karlem a Martinom, po tom ako Karel vypadol som nechal Martina trocha újsť a šetril som palivo, chlapci za mnou neustále bojovali a tak aj na boost 1 sa môj odstup od nich zvyšoval, čo bolo dosť pozitívne. Keď som na chvíľu pridal boost, dotiahol som sa za Martina a tak som vedel, že tempo je fajn. Bola z toho síce takmer osamotená jazda, ale dobre som si ju užil. Nakoniec z toho bolo s prehľadom druhé miesto, nedopustil som sa žiadnej chyby, taktika klapla, ale na prvé miesto chýbala rýchlosť. Súperi najazdil aj niekoľkonásobne viac kôl a tak som s druhým miestom úplne spokojný. Škoda, že Jarda nemohol nastúpiť. Na druhú stranu ho Martin skvele nahradil a vyjazdil krásne miesto a body do PK. Navyše Martin získal skvelé body aj v B a tak úvodnú VC s pohľadu vedúceho tímu hodnotím veľmi kladne, i keď je čo zlepšovať. ![]() Na záver blahoželám všetkým k umiestneniam a bodom ![]() Martin Slezar: když mě dvě hodiny před startem závodu skupiny A povolal vedoucí týmu jako náhradníka pro závod, byl jsem z toho trochu nesvůj. Po dohodě s Petrem Kolářem, že převezme maršálování sám, souhlasil jsem, že zastoupím týmového kolegu Jardu Lištvana. Od závodu jsem ale nemohl nic očekávat a ani vedení týmu ode mě. V žádném případě jsem nepočítal, že bych musel nastoupit a tak jsem za volantem týden nebyl. Ovšem při zkoušce jsem zajel snad svůj TOP čas a začal jsem být klidný. Věděl jsem, že nemám žádný cíl a můžu jen překvapit a přinést týmu nějaký ten bod. Absence tréninku se projevila hned při kvalifikaci a já zůstal daleko za svými možnostmi. Šestnácté místo bylo spíše zklamáním. Do závodu jsem měl obavy z teploty a tak jsem na již vyzkoušeném setupu zvýšil chladiče a doufal, že pojedu na jistotu. Opak byl pravdou. Jednak díky vyšším chladičům a také agresivnější jízdou mezi divočáky v Ačku jsem velmi rychle ztrácel gumy a navíc se mě zvedla i spotřeba, což při kombinaci se zaváděcím kolem jsem velmi rychle zjistil, že nebudu mít dostatek paliva. Zbytek stintu na HARDECH, až do jejich asi 23%, jsem bojoval s boostem 1 a snažil se nedělat chyby, kterým jsem se stejně nevyhnul na ojetých pneu. Po přezutí na MIDy jsem se uklidnil, auto začalo sedět a já nasadil boost 3 a snažil se upevnit si překvapivě slušné 10-té místo, což se mě i díky dostatku paliva podařilo. Pár parádních soubojů jsem si užil, myslím si, že slušnou porci překvapivých bodů jsem také přinesl do týmu, a proto nemůžu své účinkování ve skupině A nazvat jinak než úspěšné. Třešničkou na dortu je určitě druhé místo Jardy a výsledkem týmové snahy je tedy převzetí vedení v Poháru konstruktérů, čímž házíme pomyslnou rukavici ostatním konkurentům do nové sezony 2017/2. |
11.09.2017, 15:52 - Tomáš Pošefko - Technický vedoucí - 197 Příspěvky
Q: Nevyšla mi podľa predstáv, zajazdil som o 1s horší čas ako som mal natrénované. Hlavnou príčinou bolo asi to že keď som za niekym , kto bol pred alebo aj za mnou o 2 až 3s tak mi to začalo lagovať a FPS padali pod 50, nevedel som triafať brzdné body. Race: Štart sa mi celkom vydaril a dostal som sa na krásnu 8. pozíciu, o kolo neskôr ma začal obiehať Patrik Novotný s Marošom Hrušovským, Patrik nedobrzdil šikanu a vletel do cesty mne s Marošom na čo som najviac doplatil ja stratou predného krídla, následne som sa začal prepadávať a v zatáčke Lesmo som škrtol o trávu a vletel do bariéry, po tejto nehode som mal poškodený nos, obe zavesenia mal som aj defekt. Kým som sa s týmto poškodením dostal do boxov stratil som 50s , obul som hardy a nejako sa snažil dostať do cieľa. Na začiatok celkom sklamanie ale ide sa ďalej, vidíme sa v Singapúre kde to už dúfam bude plynulejšie. ![]() |
12.09.2017, 16:55 - Jáchym Švejnoha - Technický vedoucí - 284 Příspěvky
![]() Já bych zde shrnul hodnocení GP Itálie za tým McLaren celkově, jak za skupinu A, tak i za B. B ![]() Milan si cca 3 týdny před závodem lehce pochroumal šlachu na pravý ruce flexou, takže byl na operaci a dostal dlahu. Původně ani závod nechtěl ject, ale poslal jsem mu asi 4 roky starou fotku, jak to valim s rukou v sádře od prstů až po rameno. Pustil se teda do tréninku a nakonec natočil snad 1700 kol jednou rukou. Jenže 4 dny před závodem mu to sundali a Milan v rámci rehabilitace točil další kola, aby si zase zvyk řídit oběma (ještě tu někdy něco pište o tom, že jste měli rýmičku ![]() ![]() Radan dokonale využil jednoduchosti trati, vysokého topspeedu a toho, že jako jeden ze tří jezdců neměl nijak poškozené auto (na rozdíl od ostatních 18 jezdců, kteří někde nabourali nebo měli jiné problémy), a dovezl náš vůz náš hned v prvním závodě na bednu, a to na krásné 3. místo. Obrovská gratulace. ![]() A ![]() Natrénováno sem měl dost, cílem bylo umístění do 5. místa. Start jsem měl obvyklej, takže nic moc, ale i tak jsem se hned posunul dopředu o jedno místo. Asi ve 3. Kole jsem na cílovce předjel Andreje a Petra Paláska, ovšem hned v šikaně jsme se tam s Petrem nevešli a já šel zas zpátky za ně. Za další dvě kola jsem je tam předjel znova, jenže jsem měl pomalejší výjezd z tý šikany, což Aďo nečekal , načechral mi difuzor a otočil mě do protisměru. Tak jsem tam stál a čekal na skulinku, abych se moh otočit, ta přišla okolo 13. místa a já u toho vystrašil ještě Petra Vávru, že mi musel uhnout kolama na trávu (tímto se mu dodatečně omlouvám). Pak jsem tedy doháněl ztrátu a pomalu se sunul pořadím nahoru, užíval jsem si souboje (i když se mi zmenšila Topspeed cca o 6km). Souboje byly neskutečný, až mi pak došlo, že i zbytečný. Cca. v půlce závodu nás ( mě, Maroše a Aďu) dojel Martin Bruňanský na čerstvých gumách a pokrájel nás všechny tři během jedný rovinky. Já se ho chytnul jak klíště a jezdil sem za nim asi 5 kol, na B1 a na rovinkách jsem na koncích sundaval nohu z plynu, abych ho nepředjel, a i tak sem na těch ojetejch hardech zajížděl svý nejrychlejší kola do tý doby. Pošetřil sem palivo, který se mi pak náramně hodilo na konci, kdy jsem se opět takhle vozil pár kol za Pavlem Vávrou, na poslední 3 kola sem tam moh švihnout B3, takže jsem mu zamával a zmizel v dálavách, protože on už musel šetřit a jezdit jen na B1. Před tím jsem teda ještě potkal Petra Paláska, a náš ťukánek ze začátku závodu jsme si zopakovali v obráceném gardu, takže teď se odporoučel dozadu on. Nakonec teda krásný čtvrtý místo, ale, kdyby …… tak ….. ![]() ![]() Milan dostal důvěru, jelikož si chtěl spravit chuť po B závodě a oba další jezdci byli shodou okolností někde na dovolený. Bohužel samým trénováním si tak unavil ruku, že ji musel před závodem ledovat a přišel na poslední chvíli. Samozřejmě mu opět nefungoval HUD atd, no všechno spravil a postavil se na start. Předvedl supr výkon a po penalizaci Patrika Novotného obsadil v A skupině 10 místo. ![]() Celkovej dojem z výsledků závodů je výbornej, ale jsou tam ty kdyby… (kdyby Marek nepřehlíd brzdnej bod, kdybych se já neplet Aďovi do cesty), a podle mě to jak v A tak v B mohlo bejt o dost lepší. Ex Big Mac Boss |
12.09.2017, 18:11 - Martin Bruňanský - Technický vedoucí - 166 Příspěvky
Mercedes AMG Petronas Martin Bruňanský: Q: Podľa očakávania som sa dostal do Q2. Prvý čas v druhej časti bol viac-menej na istotu, v tom druhom som dal do toho všetko, bohužiaľ som pokazil prostredný sektor a nezlepšil sa. S konečnou štvrtou pozíciou som bol spokojný, ale mohlo to byť určite lepšie. R: Štart bol neuveriteľný. Podarilo sa mi dostať zo štvrtého miesta do vedenia. Nie som zvyknutý byť na prvom mieste, tak som bol dosť nervózny a nedopatrením som prepol na boost 2. Jirka ma ihneď predbehol a tak som bol druhý. Následoval súboj s Karlom a Jarom. Párkrát sme si prehodili pozície, no nakoniec som ostala na druhej priečke. Vedel som, že jazdci za mnou mali naplánovanú jedno zastávkovú stratégiu, takže som si potreboval vybudovať náskok. Musel som však jazdiť na booste 1, pretože som mal dosť vysokú spotrebu paliva. Po prvom pitstope som sa ocitol až na deviatom mieste. Mal som čerstvejšie pneumatiky, takže som bol logicky rýchlejší. Po predbehnutí Martina Slezara následovala skupinka bojujúcich jazdcov..Jáchym, Aďo a Maroš. Podarilo sa mi cez nich dostať v priebehu jedného sektora. Sám som tomu nemohol uveriť. Celkom pekný moment ![]() Samozrejme gratulujem jazdcom predo mnou aj za mnou za predvedený výkon. O dva týždne nás čaká Singapur, ktorý až tak nemusím, no uvidíme čo prinesie závod a kto vie..možno opäť prekvapím. Majte sa pekne. MB10 |
12.09.2017, 19:43 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Renault F1 Team Petr Palásek No návrat k závodění jak se patří. Sezonu jsem chtěl jet ve stylu své první zde na lize... hezky na pohodu bez nějakých velkých očekáváních. No, ale příprava na závod byla až moc na pohodu teda. Poslední šanci kdy vyzkoušet monopost jsem měl při test race (ani jsem nejel, aby mohli B jezdci odzkoušet před jejich závodem) pár hodin po něm jsem odjel na dovolenou a vrátil se jen pár hodin před Q a k pc jsem se dostal jen asi 30min před začátkem. No to jsem věděl už dlouho a tak jsem se rozhodl použít taktiku na TOP SPEED. Věděl jsem, že na top kluky to vůbec nebude, ale že by to mohlo být nějak okolo top10. Před odjezdem jsem tedy nastavil přítlak na 6 1 a odhodlam jet taktiku mid mid soft. No B zavod cely Renault nalomil a ja tedy na zavod bez jedineho kola na Hardech zmenil skvele taktiku na Hard MID ![]() ![]() ![]() ![]() První kvalda super výkon a s přehledem jsem šel z 10,místa do Q2 ![]() ![]() Q2: trochu lepší a překvapivé 5.místo. Závod na vyzkoušených HARDECH mě nadchl ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() No pokud vezmu závod s ohledem na jízdu tak hroznej... takových chyb jsem dělal fakt asi jen ve svých prvních sezonách. Pokud vezmu závod s ohledem na zábavu... tak velká spokojenost a já se hodně pobavil ![]() ![]() |
25.09.2017, 13:23 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
Force Czecho-Slovakia Andrej Marečák - 7. miesto Príprava bola dobrá, nakoniec sme celkom vyladili setup a dokázal som byť v dobrej pozícii pred pretekmi. Spolupráca v tíme bola super, som rád, že sme podobne ako v minulej sezóne výborný tím. V kvalifikácii som zlyhal, kolo v Q1 bolo fajn, ale dôležitejšia Q2 mi absolútne nevyšla. V Taliansku to bolo tesné a aj malá chyba vyšla veľmi draho Štart som mal priemerný, niečo som získal, niečo stratil, ale pohyboval som sa okolo 6. miesta. Potom asi v 4. - 5. kole prišla kolízia s Jáchymom, ktorá ma rozhodila natoľko, že som sa z toho nedostal počas celého preteku. Bola to jasne moja chyba, Jáchymovi som sa po pretekoch ospravedlnil. Celkovo som veľmi sklamaný, nebol to optimálny výkon, veľa som stratil v súbojoch. Avšak, závod ako taký bol zábavný a nenudil som sa. Škoda tej kvalifikácie, verím tomu, že ak by som štartoval spredu, bolo by to lepšie. Gratulujem jazdcom na pódiu, dúfal som, že tam niekde budem, ale nestalo sa. Ideme ďalej. Patrik Rusiňák - 13. miesto Po minulej, pomerne úspešnej sezóne v skupine B som očakával ešte jednu sezónu medzi Bčkarmi, no keď ma vedenie zaradilo medzi uchádzačov o miesto A2, sme sa s Aďom dohodli že nebudeme riskovať moje zaradenie do iného tímu a budem jazdiť za Ačko Force Indie a za túto šancu mu ďakujem. Cez leto som si dal asi mesiac pauzu, no v auguste som sa dokopal k tréningu a začal naplno makať na setupe a svojej jazde a po mesačnom tréningu som sa cítil byť dobre pripravený na Monzu. V kvalifikácií som sklamal, zaostal som vyše 6 desatín za svojim maximom a určite som sa mal dostať do Q2. Nakoniec z toho bolo len 13. miesto. Do pretekov som nastupoval pod veľkým tlakom, chcel som skončiť čo najvyššie. Ten tlak sa na mne podpísal dosť výrazne, keď som mal tempo na hardoch a boost 1 o 4 sekundy na kolo horšie ako v simulácií. Keď som sa do toho začal konečne dostávať, tak sa zo zadu prirútil Martin Frajka na softoch a preto som nechcel aplikovať stratégiu že ho pustím a budem sa vyvážať lebo som vedel, že za ním nebudem na hardoch stačiť. Preto som ostal na b1 a snažil sa Martina udržať za sebou. Dosť dlho sa mi darilo perfektne triafať brzdné body a nedávať mu šancu na výjazdoch, na rovinkách sa predomňa dostal dosť často, no zavesil som sa za neho a znova som sa pred ním na brzdy udržal. V polovici môjho stintu na hardoch ma po Ascari Martin predbehol, a kedže mal možnosť výberu stopy do Parabolici tak ma zavrel, a svojou hlúposťou som sa pripravil o predné krídlo, poškodil som si závesy a zadné krídlo, čo sa podpísalo na maximálke. Ďalej boli moje preteky dosť nudné, predomnou aj zamnou diera 20 sekúnd a tak som to dokrúžil na 13. mieste. Myslím že som mal na viac, no keď sa pozriem na mená predomnou, tak s TOP 10 by som bol maximálne spokojný. Snáď sa ešte zrýchlim a na konci sezóny budem bojovať oveľa viac vpredu. Ďakujem Aďovi a Marošovi za podporu a tréning a Láďovi za podporu a pomoc pri manažovaní pretekov. Vidíme sa v Singapure. |