Vyjádření jezdců po závodě – Šampionát ČF1L • VC Rakúska - 24.2.2019 |
27.02.2019, 17:02 - Martin Frajka - Pilot F1 - 94 Příspěvky
Ahojte, keďže som kvôli vypadávajúcemu spojeniu nestihol dať vyjadrenie cez TS píšem sem. Po sezóne v B skupine som sa troška obával vstupu do skupiny A či som až moc nespomalil ale tréning bol fajn chalani v našom Toro Rosso sú pohodáci a moje obavy nakoniec neboli opodstatnené. Kvalifikácia nedopadla presne tak ako sme chceli a nezodpovedala tomu načo sme v skutočnosti mali. Dôvod, kvôli väčšiemu opotrebeniu pneumatík, ktoré sa mi stále nedarí dostatočne eliminovať som chcel štartovať na softoch. Z časov chalanov som tušil, že na softoch sa do Q2 nedostanem a možno ani blízko top 10. Tak som vyšiel na SS s tým, že sa pokúsim byť čo najbližšie top 10, teda ideálne 11 miesto. To sami v prvom pokuse podarilo tak som zašiel do boxov. Čakal som či ma niekto predbehne, keď sa tak stalo išiel som čas troška vylepšil. No bohužiaľ v oboch meraných kolách ma spomalili pomalší jazdci, takže som čas nevylepšil a nakoniec skončil na 15mieste. Ako pri prestupe do A by som to bral všetkými desiatimi ale teraz keď som vedel, že na SS dám čas pod 1:02.50. pravidelne a na US ani nepíšem radšej tak moc som sa s 15 miesta netešil. Štart u mňa celkom zmätok, zahrievacie kolo neviem či už som tak dlho nešiel v A skupine ale prišlo mi extra pomalé ale to sa mi možno len zdalo. Samotný štart som prepásol lebo v momente keď začali po dlhšej dobe postupne svietiť štartové svetlá som sa akurát posúval v pred lebo v chate sa písalo, že asi zle stojím. Svetla som si všimol až po posune keď už v podstate zhasínali a prepásol úplne štart. Chalanom za mnou sa ospravedlňujem a zároveň im ďakujem, že ma obehli a nezostrelili. Úvod preteku hlavne prvé dve kolá som nevedel čo sa deje chat plný RR a komentárov autá mimo cesty alebo na trati niektoré išli pomaly nevedel som či mám ísť naplno obiehať ich alebo je, bude SC, tam som stratil hodne času. A ešte v druhom kole tuším v T1 som vošiel do zákruty a tam už len dym zrazu predo mnou nejaké autá a tuším RedBull som to tam strhol mimo trať ale aj tak som niekoho trafil, auto modré, poškodené. Potom som si išiel v podstate svoj pretek a veril v dobré umiestnenie. Stratégia vychádzala, pneumatiky boli ok snažil som sa ich šetril preto rýchlosť nebola úplne taká dobrá ako by mohla byť ale aj tak som pár chalanov dobehol a predbehol. Celý pretek som sa snažil držať pred Mirom Chvojkom, ktorý v prvých kolách stratil kvôli kolízii. To sa mi aj darilo až na posledný stint išiel som skôr do boxov a dal som SS a to bola chyba on išiel na US myslím, že o kolo dve neskôr a hneď po boxoch ma predbehol. Na tvrdších SS som mu nestíhal a tak to bolo až do konca preteku. Na koniec 8. miesto po zaspatom štarte a kolízii potešilo. Poradie síce bolo ovplyvnené kolíziami a chybami rýchlejších jazdcov, takže reálne by som možno skončil na 12-15 mieste ale nemôžem povedať, že to miesto nebolo vybojované. Nespravil som žiadnu veľkú chybu konzistencia tiež nebola najhoršia, škoda však toho opotrebenia, že som na to nemohol viac zatlačiť. Je to dosť limitujúci faktor pre mňa, pretože v Q sa viem dostať určite vysoko. Podmienky na trati máme všetci rovnaké, takže sa s tým už len správne popasovať. Z Rakúska si odnášame ako tím ponaučenie čo treba zlepšiť, keďže chalanom to v B moc nevyšlo i keď mali veľmi dobrú rýchlosť. V A skupine problémy Ondreja s pripojením nás pripravili o možnosť získať pekné body. Do Británie sa moc teším a verím, že tam už budeme ťažšími súpermi ako v Rakúsku v oboch skupinách. |
27.02.2019, 22:21 - Martin Bruňanský - Technický vedoucí - 166 Příspěvky
Toš asi by som mohol napísať niečo aj ja, keďže som v rozhovore príliš výrečný nebol V tréningu vychádzalo všetko na jednotku a už od úvodných kôl sa mi jazdilo veľmi dobre. Robil som minimum chýb a zaznamenával som konštantne vyrovnané časy. Bol som pripravený ako na kvalifikáciu, tak aj na závod. Očakával som jeden z doposiaľ pre mňa najlepších závodov. V prvej časti kvalifikácie to išlo podľa plánu. Zajazdil som podobný čas tomu, čo som mal natrénované. Keď ma Patrik o kúsok predbehol, chcel som ho zlepšiť, no porobil som chyby. V druhej časti to už také ružové nebolo. Opäť sa prejavil faktor toho, že keď mám niečo zajazdiť, tak to nezajazdím ani keby veľmi chcem. Prvé kolo nevyšlo, v druhom som vyšiel mimo trať, a tak som ho ani nedokončil. Rýchlo som zamieril do boxov a vyrazil na posledný pokus. Našťastie z toho bola aspoň druhá rada a nie úplne najhoršia východisková pozícia. Na pole position by som aj tak nemal, takže tretie miesto sa dalo zvládnuť. Na štarte sme asi zostali všetci poriadne nervózni. Z monopostu sa mi začalo dymiť a dúfal som v reštart. Ten však neprišiel a tak ostávalo len modliť sa, nech to ten motor vydrží. Vedel som, že sa budem musieť čo najskôr dostať pred Patrika Rusiňáka. Trvalo to iba dve kolá a stalo sa tak. No druhý Patréz si už stihol vyjazdiť celkom slušný náskok, ktorý sa na tak krátkej a vyrovnanej trati doháňa dosť ťažko. Každopádne moje časy v porovnaní s jeho neboli nejak extra zlé. Keď zrovna neprišla nejaká moja chyba, takto bolo približne podobné. No to by som nebol ja, keby niečo nepokazím. Jedna z chýb ma stála až 5% opotrebenia na ľavej prednej pneumatike. Začala sa prehrievať a Patrikovi som mohol povedať bye bye. Samozrejme to znamenalo aj skoršiu zastávku a teda prechod na tvrdšiu zmes. Nepočítal som, že by som mohol začať strácať až tak veľa, pretože moja pôvodná stratégia bola práve taká akú som nakoniec išiel, no v závode som zistil, že mi to vyjde aj na to, čo išli chalani. Bohužiaľ sa to kvôli tej chybe nedalo zrealizovať. Nakoniec sa teda zo sledovania rozdielu medzi mnou a Patrikom stalo sledovanie rozdielu medzi mnou a Jarom. Na moje milé prekvapenie sa držal stále na rovnakej úrovni. Kľúčová bola aj druhá zastávka v boxoch. Jaro si ju najskôr nahlásil, no ja som vedel, že tam ešte nepôjde. Druhýkrát si ju opäť nahlásil vopred a opäť som si myslel, že to iba ‚‚fejkuje‘‘. Teraz bol ale opak pravdou. Naozaj tam zašiel a myslel som, že keď tam vojdem aj ja, prídem o pozíciu. Dal som teda do posledného kola všetko a podarilo sa mi byť pred ním po výjazde z boxovej uličky. Posledný stint už bol naozaj vypätý. Rozhodovala každá maličkosť. Nakoniec k finálnemu súboju došlo až dve kolá pred koncom. Už-už som mieril na vnútrajšok trate no Jaro sa tam pichol skôr, a tak som to tam nechcel zatvárať lebo pravdepodobne, by som ho vytlačil na trávu a nastala by kolízia. Uvoľnil som teda stopu a dúfal, že sa mi podarí to udržať na brzdách. Nepodarilo. Kontakt nastal aj tak a prišiel som o pozíciu. Do konca závodu som už nemal príležitosť mu to vrátiť a tak sme prvá trojica dorazili do cieľa presne v tom istom zložení ako minulý rok. S tretím miestom som nebol vôbec spokojný. Toto bol jeden zo závodov, kde som mal na to bojovať vyššie. Uvidíme, či to tak bude ešte vo zvyšku sezóny. Každopádne v sezóne minulej som na pódium čakal až do posledného podniku. V tejto to prišlo hneď na úvod. V podstate je to teda asi fajn začiatok, no keď viem, že som nedokázal maximum, tak ma to proste hnevá. S tímom vedieme Pohár Konštruktérov. To som popravde ešte nikdy nezažil. Dúfam, že budeme bojovať až do konca. Gratulujem Patrikovi a Jarovi. Nemôžem zabudnúť ani na kolegu Tomáša, ktorý nakoniec po trestoch skončil iba o jednu pozíciu za mnou! Skvelý výkon. Vďaka. MB10 |