Vyjádření jezdců po závodě – Serios Cup • VC Rakouska B - 11.2.2018 |
12.02.2018, 00:17 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
Toro Rosso Ondřej Hošek - Q1: 1, Q2: 1, R: 1 Příprava: Opět jsem svůj trénink nějak nepodcenil a během pauzy jsem najezdil skoro 1500 kol. Během toho jsme s týmem měli možnost vyzkoušet mnoho různých nastavení vozu. Již během prvních chvil bylo vidět, že nám tato nová jezdecká sestava velice sedí. Q: Chvíli před kvalifikací k nám přišla naše technická a psychická podpora Martin Slezar. Tomu bych chtěl velice poděkovat za jeho výpomoc během závodu. No když začala první kvalifikace chvíli jsme si s kolegou počkali a vyjeli jsme jen na několik kol.. Nakonec jsem zajel čas 1:04:990 a s kolegou jsme obsadili první pozice. V druhé části kvalifikace jsme si opět chvíli počkali a následně vyjeli na trať..První kola se mi moc nepovedla a tak jsem se musel víc posnažit to další což se nakonec povedlo s časem 1:04:772 jsem si dojel pro své první Pole. R: Start se mi vůbec nepovedl a tak jsem se propadl za obě Ferrari, ale následně jsem se těsně vyhnul kontaktu Králíka a Adamce. Takže jsem byl za Tuťkem s Ferrari. Po chvíli vyjel safety car a pole se smrsklo. Jak zajel SC do boxů tak jsem vyrazil za Tuťkem a trošku přehnal snažení v T1 a vyjel. Naštěstí jsem to uřídil a mohl dál pokračovat v pronásledování. Po několika kolech jsem Tuťka dojel a na brzdách v T2 předjel. Následně jsem si jen držel tempo a vyhýbal se jezdcům o kolo zpět. Závěr: Tým opět odvedl vynikající práci. Auto jelo parádně a byla radost s nimi trénovat. Týmový kolega zajel výborný výsledek a gratuluji mu. Vynikající start sezony! Petr Kolář - Q1: 2, Q2: 4, R: 2 Q1: Podařilo se mi zajet slušné kolo a bezpečně jsem postoupil do Q2 z druhé pozice. Q2: První kolo nebylo tak dobré jako v Q1 a byl jsem průběžně pátý. Druhé kolo jsem zkazil, tak jsem dal vše do třetího, ale zlepšení bylo jen pár setinek a postoupil jsem jen na 4. místo. R: Při startu jsem se lekl, že jsem se pohnul před zhasnutím světel, tak jsem ubral plyn a mezitím se kolem mě prohnalo několik aut. Kolizi v T1 jsem se mi podařilo vyhnout a jel jsem na 6. místě. Po ukončení SC jsem se dotáhl na Pepu Krále a Marka Slezara. Pepu se mi podařilo předjet a v následné zatáčce jsem byl už těsně za Markem. Ale bylo to až moc těsně a po ťuknutí jsem jej otočil. V první chvíli jsem chtěl počkat, ale když jsem v zrcátkách viděl, že je v protisměru, tak jsem se rozhodl pokračovat, protože bych ztratil příliš moc času a penalizaci bych se tím stejně nevyhnul. Potom jsem znovu soupeřil s Pepou, ale opět se mi jej podařilo zdolat a vzdalovat se mu. Na vedoucí trojičku jsem ztrácel už kolem 8s a odstup jsem celkem držel. Bohužel na konci 14. kola přišel opět pád hry na lištu a přepnutí do windows. Naštěstí jsem ztratil asi jen 3 s a nedošlo k žádnému poškození. Potom mi spadlo do klína 3. místo, když chyboval Metin Ismail a po zastávce Miloše Tuťka jsem byl dokonce druhý. Po své plánované zastávce jsem vyjel opět 1., ale Metina jsem předjel a po zajetí Tuťka na druhý pit jsem se vrátil opět na suprové druhé místo. Miloš vzal na třetí stint měkké gumy, tak mě v posledních kolech závodu mílovými kroky stahoval, ale nestačilo mu to a dojel jsem na stříbrné příčce. Moc mě mrzí to otočení Marka Slezara, za které očekávám zasloužený trest. Gratuluji Ondrovi k jeho bezchybnému výkonu a nádhernému vítězství. Děkuji také Martinovi Slezarovi za informace o dění na trati, zejména po pádu hry do windows se mi to hodilo, protože se mi potom přestaly některé věci v HUDu zobrazovat. Petr |
12.02.2018, 10:39 - PR GDPR - Technický vedoucí - 295 Příspěvky
Ladislav Skřišovský, Q=7.miesto, R=7.miesto Kvalifikace: Ocekaval jsem lepsi vysledek, ale nemohl jsem se dostat na svoje maximum, ktere bylo o 3 desetiny nize. I tak ale dobra pozice. Zavod: Start, resp. odpichnuti z rostu se mi povedlo, jen mne lehce zbrzdil MarekS a pote mne zavrel, kdyz na uvodni rovince stacel volant doleva (ferovy block). Prisel jsem tak o 4 pozice, jen to hvizdlo. S lehce sevrenym sveracem jsem najel do T1 opatrne, stejne tak, jako v posedni VC, a zde se mi opravdu povedlo vyhnout se negativnim stretum souperu. Stesti jsem si zrejme vybral, nebot T2 pro mne byla velmi podobna jako zminovana minula VC. Tentokrate slo o najeti Kizilguma do me zade/boku vozu a ja jsem byl katapultovan a prodelal jsem i nejaky ten kotrmelec. .. vrela ve me krev, zacal jsem svirat volant, jako bych mel pod rukama pilota, ktery sice brzdil co to slo, ale jeho odhad pocatku brzdne stopy byl presny jako imitace svycarskych hodinek po expiraci baterie. Stale soucasti trati, nicmene mimo stopu jsem se zaradil zpet do zavodu, kdy jsem lehce ohrozil Oldu Hromka, za coz se mu omlouvam. Po ujeti par stovek metru a omrknuti displeje jsem zpozoroval rozsahlost poskozeni vozu a vyuzil tak ihned vyjezdu SC. V boxech byla oprava zhotovena do 5ti sekund, cili zadne velke dramo, jak jsem si prve myslel. .. no, a zacala stihaci jizda z 18.mista, samozrejme pote, co SC opustit trat. Ve 4.kole, bezprostredne po zajeti SC jsem v T2 za lehkeho tukance s Adamcem zdolal Adamce i Neznika a hned dalsi pravotocivou po chybe Svoboda/Tesar, predjel i je. V 5.kole podlehl Krupka a hned v uvodu 6.kola i Radan Hodek. Diky kolizi Marka Slezara s Petrem Kolarem jsem predjel Marka a hned na dalsi rovince i Milana Kralika, ktery s Markem ztratil sve predni kridlo. Dve kola jsem se snazil co to slo dostat na zada Oldovi Hromkovi, ale zaroven jsem citil dech Adamce, ktery na mne zacal dotirat. No a protoze je Ladik charakter, nehcal jsem se v 9.kole Adamcem predjet. Pote, co bojoval s Oldou, dostal jsem Oldu za sva zada a jelo se dal na 8.miste. Adamce jsem se chtel drzet zuby nehty, nebot jsem se zpocatku nechal vytahovat a ja tak mohl setrit palivo. Nicmene jeho rychlost byla pro mne neudrzitelna a ja mu zacal se slzou v oku mavat. Pise se kolo 15. a ja zacal mavat Markovi Slezarovi. Ne, ze bych se loucil, naopak... Zacal se mi priblizovat a ja zacal koukat po stavu svych pneu, nebot byl o dost rychlejsi. Ackoli jsem nepusobil nikterak zaskodnicky, par kol jsem Marka drzel za svym pozadim a svedl s nim i par hezkych souboju. V 19.kole uz musel byt lehce vystresly, ale dal si mne s prehledem, a ja klesl na 9.pozici. Nastalo obdobi boxu a ja se dostal na 6.pozici, kterou jsem behem chvile prenechal znicehonic se riticimu Ismailovi. Zastavky v boxech jsme meli tymove pripraveny velmi dobre, vcetne testu simulace zavodu, a ktere vysly na jednicku (kdyz neberu v potaz opravu v 1.kole). Tedy, vyjezdem z 26.kola jsem zamiril do boxu a nechal si nasadit media. Predtim jsem ale po chybe MarkaS ziskal jeho pozici a po vyjezdu z boxu zacla honicka z 10.mista. Olda podlehl ve 29.kole, MarkaS jsem zacal dotahovat ve 34., ktereho jsem prekonal nejak moc jednoduse (nemel rychlost a vyjezd z T2 byl take ponekud pomaly). Pozdeji se ukazalo, ze mel problem s pneu, coz rozhodne nebylo na zadne riskantni kousky. Kombinaci B2 a B3 jsem si potreboval posichrovat 7.pricku. Pritom jsem zkousel setrit palivo pro B3 na sve dalsi obuti - softy, ktere prisly na radu ve 43.kole. Mezitim vsak ve 41. zajel do boxu Kral a ja tak pocital s dalsi pozici k dobru, protoze jsem vedel, ze na softech bude 10 kol obtiznych a nebude mit rychlost na to mi s B3 a cerstvejsimi softy vzdorovat. Nicmene kalkulace byly zbytecne, nebot jsem se pred Krale jiz z boxu vratil. Zacal jsem tedy dotahovat cca 16sec pred sebou vzdaleneho Stanka (pise se kolo 44). Mel jsem o 2-3sec rychlejsi kola, coz bylo sice pozitivni, ale k dokonalosti chybelo tak kolo dve. Zaverem chci podekovat vsem zucastnenym, protoze je vzdy super bojovat v takovem poctu. Zaroven gratulace Ondrejovi, mel to luxusne vydrene. Za mne skoda te pocatecni kolize, vysledek mohl byt pro mne a nas tym daleko zajimavejsi, ale i tak musim byt a jsem spokojeny se 7.mistem. Letos se chystam zautocit na TOP6 a doufam, ze to klapne. Jaroslav Novák, neštartoval Patrik Rusiňák, vedúci tímu Chalanov som si do B tímu vybral na základe minulej sezóny, keď sme si vo Force Indií celkom sadli, a tak som rád, že pokračujeme v spolupráci. Na preteky sme boli celkom dobre pripravení, aj keď som sa chalanom kvôli iným povinnostiam nevenoval tak ako by som mal. Čo sa týka pretekov, tak mám zmiešané pocity, pretože Jarda mal problém s pripojením na server a tak nemohol nastúpiť, hoci mal natrénované a časmi sa oproti minulej sezóne zlepšil. Čo sa týka Láďu, tam vládne absolutna spokojnosť, oproti minulej sezóne ukázal progres a aj napriek zostreleniu v prvom kole a poškodeniu na aute bojoval a robil všetko tak, ako sme si to naplánovali. Pred pretekmi by sme 7.miesto brali bez reči, no po takomto výkone je to menšie sklamanie, nebyť tej kolízie, tak by možno ponaháňal aj Martina Adamca s Metinom Ismailom. Každopádne je to oproti minulej sezóne veľký progres a už to bude len lepšie. |
12.02.2018, 17:36 - Roman Krupka - Pilot RC modelů - 9 Příspěvky
Mercedes AMG Petronas Roman Krupka - Q: 17 R: 16 Příprava: Na VC Rakouska jsem trénoval jet strategii M, M a S. A to jsem si natrénovat že od Startu do 18 kola pojedu na midech, od 18 kola do 40 na midech a od 40 kola až do konce na softech. Bohužel dopadlo to úplně jinak než jsem předpokládal. Pak před závodem jsem dostal od mého šéfa týmu Ondry Nigrina úkol ,, ať se děje co se děje hlavně dojet. S tímto úkolem jsem byl hned klidnější. Kvalifikace: Kvalifikace mi dopadla tak jak jsem předpokládal. Sice to mohlo být rychlejší ale s časem 1:07.7xx jsem nebyl moc spokojený ale aspoň mi to zajistilo start z 17. místa. A jsem rád že mému kolegovi v týmu Tomáši Tesařovi to dopadlo o mnoho lépe a na start se dostal na 10. místě. Nejvíce mě mrzí že při nájezdu do prvního měřeného kola jsem chytl v poslední zatáčce vnitřní obrubník který mi rozhodil vůz a já naboural do zdi. Svůj těžce poškozený monopost bez pravého kola a bez předního křídla jsem dovezl ke svým mechanikům. Což mě stálo spoustu kvalifikačního času. Závod: Start se mi vůbec nepovedl a propadl jsem se o dvě nebo o jedno místo. Což mi tolik nevadí protože jsem měl takové tušení že v T1 a T2 skončí v sobě 2-3 monoposty. Bohužel tušení nezklamalo a stalo se tak a musel vyjet SC. Bohužel pro mě jsem si nevšiml že je SC na trati (očekávám penalizaci) a předjel jsem asi 4 monoposty (možná i víc). Hned po zajetí SC do boxů jsem zmatkoval a dělal chybu za chybou a propadal jsem se polem. Když jsem se propadl až za svého stajoveho kolegu na 16. místo, tak jsem začal tlačit na pilu ale bohužel až moc protože má práva přední guma měla už jen 45% a musel jsem už ve 14 kole zamířit na svojí první zastávku v boxech. Na trať jsem se vrátil na 16. místě. Hned za mnou byl v monopostu Red Bullu Svoboda a ve Force Indii Balaj, kterým se mi během 2 kol povedlo dostatečně poodjet. Postupem dalších kol jsem si vyjel větší náskok aby mě při mé druhé zastávce v boxech ne připravili o pozici. Při tom jsem se pokoušel šetřit gumy aby vydrželi do 40 kola na moji plánovanou zastávku. Bohužel jsem musel zamířit do boxů o 3 kola dříve a nechtělo se mi riskovat nasazovat softy tak jsem si nechal nasadit midy. Takže má strategie jet M, M a S se změnila na M, M a M. Na trať jsem se vrátil opět na 16. místě a vydržel tam až do konce závodu. Shrnutí: Závod se nevyvíjel dle mých představ, ale za 16. místo a 5 bodů jsem rád. Můj dlouhodobý kamarád Ondřej Hošek podal famózní výkon a vyhrál celý závod. Patří mu ode mne gratulace a ať se mi daří i nadále. |
13.02.2018, 17:44 - Tomáš Tesař - Pilot F1 - 114 Příspěvky
Mercedes AMG Petronas Gratulace Ondrovi za vítězství v závodě. Na tento závod mě od Spa provázela marodka, takže mi moc neumožńovala trénovat. Podle časů 1:05 jsem věděl, že bych se v Q mohl dostat do top10. Po restartu serveru jsem se nějak nedostal do tempa a kvalifikace pro mě byla docela krizovka. Nakonec jsem vydržel v poslední okamžik 10. pozici a doufal jsem, že mě Tomáš Staněk nakonec nepředjede, což se nakonec nestalo. V druhé části Q, kde jsem byl poprvé po hodně delší době jsem se snažil , jak to šlo, ale nakonec jsem zůstal na 10. pozici. A1 nemám moc rád celkově, takže jsem byl za tuto pozici rád. Start mi docela vyšel, i když se mezi T. Staňka a mnou protáhl Olda Hromek. Z S1 jsem měl velké obavy, ale nakonec jsem jí přežil, jen asi Tomáš trochu před Oldou víc zabrzdil a zřejmě jsem do něj trochu ťukl. Nejvíc mě tam rozčiloval Dominik, ktterý nevěděl, že krom adminů se tam nesmělo psát a docela to rozptylovalo. Větší bouračka byla na konci s1, kde jsem se trochu zalekl a trochu tukl do Radana Hodka a jak byla mela tak jsem "bouračku"objel po asfaltu, abych se vyhnul kolizi a tím i ztratil pozice a byl 13. Také jsem měl trochu poškozené pravé přední zavěšení, ale do boxů jsem s tím nejel. Po restartu se mi podařilo předjet Pavla Svobodu na konci s1. Jenže na začátku sjezdové rovinky do mě najednou tukl a poslal mě mimo trať, kde jsem díky tomu se dostal až na 17. pozici a měl poškozený pravé zadní zavěšení. Už tak jsem byl naštvaný, jak se mi závod podle mých možností nevyvíjel dobře. Takže začala s kombinací boost 3 a 2 stíhací jízda, abych se dostal k jezdcům 10-13. pozice. Od 6. kola kdy sem se dotáhl na kolegu Romana se mi ho podařilo předjet jsem jezdil od 6-10 za Branislavem Bulkou, který jezdil čistě a nedařilo se dostihnout. v 13. kole jsem se dostal před Radana Hodku a mezi 19-21. jsem jezdil ,kdy probíhali zastávky v boxech na 12. pozici. V 21 kole jsem dojel pro první výměnu pneu a klesl na 14. pozici. V průběhu závodu jsem se dostal na chvili i na 10. pozici, kdy jsem bojoval s Markem Slezarem ve férovém souboji, ale musel jsem už šetřit palivo. Pak mě čekala druhá zastávka v boxech a bohužel sem klesl na 13. pozici. Pak jsem ke konci ještě bojoval s Oldou, kdy jsem se využil toho, že on jel po pravé straně na začátku s2 a já vlevo a pouštěli jsme uprostřed Ondru a vyvezl se na brzdy. Jinak pouštěl jsem, jak to šlo při modré vlajce a i ostatní jezdci byli v pohodě. Budeme pilně trénovat na další závod, abychom přivezli větší počet bodů. |
20.02.2018, 20:03 - David Hančl - Pilot F1 - 127 Příspěvky
Marek Slezar #92 Kvalifikace 5, závod 9 Čas: 59:38.273 -1 kolo Nej. kolo: 1:06.736 V první části kvalifikace jsem zájem své dosavadní maximum a postoupil do její druhé části. Druhá část kvalifikace se vyvedla ještě lépe, když jsem využil větrného pytle Jaroslava Skřišovského a dokázal své dosavadní maximum ještě vylepšit a to až na hodnotu 1,05,309 a to ve výsledku stačilo na 5. místo na startu závodu. Start závodu bych z mé strany zařadil mezi ty nejhorší v dosavadní kariéře… po zhasnutí červených světel jsem bohužel i díky váhové penalizaci strašně protočil zadní kola a měl jsem co dělat, abych vůz vůbec udržel na trati a nedostal hodiny. Výsledkem byl okamžitý propad na 9. místo. Po velké kolizi v T1, které jsem se se štěstím dokázal vyhnout, jsem se vrátil za místo 5. a dokázal se na něm udržet. Strašidelný start závodu pro mě vyvrcholil v 7. kole, kdy se o můj zadní difuzor lehce opřel Petr Kolář, a já dostal nekontrolovatelný smyk. Otočení přišlo v nejméně vhodném místě, na které bohužel už Milan Králík nedokázal zareagovat, narazil do mého pravého předního kola a přisel o přední křídlo. Z počátku se mi zdálo, že poškození nebude tak hrozné, ale mýlil jsem se. Auto drželo cca do 75% opotřebení pneumatik a pak přišel obrovský propad přilnavosti, kdy jsem měl co dělat, abych se vůbec udržel na trati. Má frustrace pokračovala a zhruba v polovině závodu přišla chyba v T1. Následný smyk mě stal dalších asi 15 vteřin. V tuhle chvíli mi nezbývalo nic jiného než zpomalit a šetřit pneumatiky, abych ušetřil 1 zastávku v boxech. Tahle strategie se mi vzhledem k poškození pravého předního zavěšeni a i váhové penalizaci hodně vymstila. Vůz vůbec neseděl a ztráta na jedno kolo byla oproti nejrychlejším doslova propastná. Na tvrdých pneumatikách jsem nakonec vydržel 36 kol a musel tak nasadit pneumatiky střední. V závěru závodu jsem sváděl krásné, tvrdé, ale podle mého fair play souboje s Josefem Králem. Nakonec mi ale 3 kola před koncem odešli pneumatiky a já už se nedokázal v souboji udržet a Pepa 8. místo udržel. Celkově tedy s výsledkem nejsem vůbec spokojený a je potřeba na tento víkend co nejdříve zapomenout a začít se připravovat na další závod v Silverstone. Závěrem chci pogratulovat všem, co závod dokončili a především Ondrovi Hoškovi k vynikajícímu vstupu do nové sezony. Díky všem za účast v závodě a budu se těšit na viděnou v Silverstone. Marek Slezar Oldřich Hromek #6 Kvalifikace 12, závod 14 Čas: 59:04.023 -2 kola Nej. kolo: 1:08.140 Jak začít. Žádný z x nastaveni, které jsem měl k dispozici se mě nezdál ideální. Nakonec jsem vsadil na nižší přítlak. Jak se ukázalo v závodě, nebyl jsem jediný. V Q jsem se prakticky nevešel na trať a výsledek 12 místo. Asi nejhorší umístěni za poměrně hodně dlouhou dobu. Ani si nepamatuji, kdy jsem naposledy stal tak daleko. Doufal jsem ze se mi povede start. Kromě závodu ve SPA se mi starty daří a tak se taky stalo. Už přesně nevím ale o 5-6 pozic se mi podařilo dostat dopředu. Bohužel 2 zatáčka a někdo z pilotů to tam poslal takovým způsobem, že to odskákalo několik vozů včetně mě. Měl jsem vážně poškozenou přední část vozu. Nic ale neupadlo a tak jsem pokračoval. Poškození se později projevilo malým top speedem na který jsem v závodě vsadil. Častým využívaním boostu jsem se dostal do situace, kdy jsem byl donucen na boost 1 odjet téměř 22 kol a musel šetřit. No a nejvíc ovlivnil můj výkon 3 x stejná chyba v T1, kde jsem se přetočil a pokaždé ztratil několik pozic. Rakousko je trať, kde se chyby nesmí dělat, pokud chcete dobrý výsledek a to se mi nepovedlo. Čau příště Olda Hromek |