Vyjádření jezdců po závodě – Serios CupVC Austrálie B - 25.3.2018


26.03.2018, 18:20 - Ondřej Hošek - Pilot GP2 - 44 Příspěvky
http://jyxo.info/uploads/34/3413ac627fdab7e2edba85ab989c4d3cc7552a41.jpg
Ondřej Hošek #3 - Q1: 4, Q2: 1, R: 1

Příprava: Na Austrálii jsem se velice těšil jelikož to pro mě je jedna z mála tratí v kalendáři které dobře znám. Trénink probíhal výborně a s kvalifkačním časem jsem se dostal až na 1:22:555 a s plnou a Hardami na B2 1:26:000. Trať mi velice seděla a těšil jsem se na závod.

Q1: Jak už tradičně tak jsme s Petrem Kolářem čekali než vyjede většina pole a pak jsme se vrhli na trať... Nemohl jsem se dostat do tempa a dokonce jsem se dostal do smyku na konci druhého sektoru v pasáži s esíčky. Naštěstí jsem čumák zastavil těsně před bariérou takže auto bylo bez poškožení ale stejně jsem zajel do boxů. Hned na to jsem znovu vyjel abych nahnal ztracený čas. Ve chvíli když jsem se vrhnul do měřeného kola vyjížděl z boxů Martin Adamec, který mi vjel do čisté stopy na což jsem nestihl zareagovat a trochu do něj vrazil... Díky tomu jsem měl ne jen požkožené auto ale přišel i o další možnost zajet měřené kolo. Rozhodl jsem se pokračovat s poškozeným zavěšením a nakonec čtvrté místo...

Q2: Do druhé kvalifikace jsem vyjel hned první abych měl co nejvíce času na dobré kolo což se mi podařilo s časem 1:22:9XX. Moje třetí pole! Super pocit po první kvalifkaci!

R: Bylo mi jasné že bude velice těžké... Nebo spíše skoro nemožné se nenechat předjet Marekem Slezarem který startoval z druhého místa. Jak jsem očekával tak se stalo a Marek hned po zhasnutí světel šel do čela. Měl střední směs a já tvrdou. První kolo jsem za ním projel velice opatrně aby se nic nestalo... Trvalo to několik kol ale nakonec jsem se před Marka dostal i na Hardech. Chvíli mi trvalo než jsem se dostal do svého tempa ale když už na to přišlo začal jsem si budovat menší náskok. První zastávku jsem dost protáhl což se mi nakonec vyplatilo... Do konce závodu jsem jen předjížděl jezdce okolo zpět a držel si tempo. Chvíli po výkezdu z boxů jsem si ještě zabojoval s Martinem Adamcem který jel ještě na staré směsy. Následně jsem si už en hlídal palivo a dojel si pro své třetí vítězství v této sezoně. Neskutečná radost!

Závěr: Po smutném Německu jsem rád že jsem si mohl napravit chuť. Velký dík opět patří týmu... Tuto sezonu se všichni snaží a přináší to ovoce. Děkuji Patriku Novotnému za setup, Martinu Slezarovi za psychickou a technickou podporu ke které se pak přidal i Patrik a samozřejmně Petru Kolářovi za společný trénink. On sám dojel na čtvrtém místě což jsou další super bodíky do kasičky Toro Rosso. Bahrain pro mě je další neznámá ale celkem se na něj i těším. Uvidíme se tam!

Petr Kolář #15 - Q1: 3, Q2: 4, R: 4

Příprava: Jako už poslední dobou standardně jsem přípravě věnoval několik večerů, ale intenzivně hlavně pátek a sobotu před závodem. Časy v kvalifikaci se mi nepodařilo dostal pod 1:23. V závodním režimu to vypadalo slibně, ale přehnaný optimismus nebyl na místě, protože při závodě obvykle první kola u mě znamenají propad a pak se obtížně dostávám zpět.

Q1: Do první kvaldy jsem vstupoval s cílem zajel 1:23,5, což se mi sice bohatě podařilo, ale trochu s nervy, protože až ve 3. měřeném kole. Bylo celkem obtížné najít prostor na nikým nerušené kolo. Postoupil jsem pohodlně z třetího místa.

Q2: Do druhé části jsem vyjel až jako poslední, ale nepodařilo se mi splnit cíl. První kolo jsem hodně vyjížděl na vnějšek a bylo z toho jen 1:23,6. Druhé vypadalo líp, ale 14. zatáčce jsem vyjel mimo a musel nahlásit, že kolo není platné. Víc kol jsem nestihl, ale I tak mi to stačilo na 4. místo. Takovou menší zajímavostí je, že do všech závodů letošní sezóny jsem zatím startoval ze 4. místa :-)

R: Start se mi celkem podařil, že jsem se tlačil až na vedoucí dvojici Ondra - Marek. Do T1 jsem se raději stáhl, ale udržel jsem pozici před Ismailem. Další dvě kole se Ondra snažil předjet vedoucího Marka a na mě se mezitím dotahoval Olda Hromek. V týmové rádiu tedy zaznělo - Ondro musíš Marka předjet, brzdí Tě. To se také ve třetím kole stalo, ale od té chvíle mi Marek začal mírně ujíždět. Olda měl havárii a na mě se dotáhl Martin Adamec. Držel jsem pozici zuby nehty, ale po nějakých snad 10 kolech jsem neuhlídal cílovku a Martin mě bez problémů předjel. Místy jsem se musel bránit až dost tvrdě a jsem rád, že Martin vždy zareagoval a nedošlo k žádnému kontaktu. Jelikož jel jako já hardy a začal mi ujíždět, tak jsem mírně znervózněl, že je nějakej moc rychlej. Markovi postupně odcházely jeho midy a kolo před jeho zastávkou jsem ho dojel, ale i přesto, že je měl dost zničené, tak se mi jej nepodařilo předjet. Já na svou zastávku ještě čekal, přičemž jsme do pitu zajeli spolu s Martinem. Na vjezdu jsem brzdil co nejpozději, abych se na něj dotáhl a málem jsem ho sestřelil. Naopak odlepení od mechaniků se mi moc nepovedlo a vyjel jsem s 1s ztrátou. V průběhu 2. stintu se k nám připojit šéf týmu Patrik a nepotěšil mě zprávou, že na B2 mi palivo nevyjde a budu muset začít šetřit. Přitom mi Martin po pár kolech poddjel na nějaké 3s, ale jel na midech, takže na svou zastávku jel o 2 kola později a mě se tím podařilo dostat před něj. Ale po 2 kolech mě opět předjel a začal mírně ujíždět. Mezitím jsme se oba přiblížili Markovi Slezarovi a Martin se jej snažil předjet. Mě v posledním kole odešly zadní brzdy, takže jsem do souboje už nezasáhl a naopak byl rád, že jsem dovezl auto celé do cíle na 4. místě. Při pohledu na pohár konstruktérů sice zatím vedeme, ale moje výkony se musí zlepšit, abychom vedení udrželi.

Gratuluji Ondrovi k perfektnímu výkonu a vítězství v kvalifikaci i v závodě. Trať příští závodu v Bahrajnu nemám příliš oblíbenou, takže přípravě budu muset věnovat víc času.

Vyjádření šéfa týmu Scuderia Toro Rosso

Příprava: Tentokrát jsem neměl moc času na trénink. Nastavení jsem udělal po padesáti kolech a pouze jednu verzi, takže jsem doufal, že to klukům z B bude sedět, což se naštěstí stalo. Nebyl čas ani připravit strategii, takže kluci dle mých pokynů otestovali vše potřebné, pomáhal i Martin Slezar, takže velké díky za zastoupení.

Ondra předváděl už v tréninku super časy a naplno to potvrdil v závodě, takže mu moc gratuluji k dalšímu vítězství za bezchybný výkon.

Petr se celou dobu držel v popředí a velká škoda, že mu v posledním kole odešly brzdy. Na poslední kolo mu totiž zbylo palivo na B3 a mohl ještě zabojovat o 2.místo. Přesto je 4.místo skvělý výkon a další důležité body do PK.

Závěr: S výkony a přípravou jsem velmi spokojen, kluci i bez tentokrát slabé podpory to zvládli na jedničku. Teď jsme na řadě já s Martinem smile

Ondřej "Mercury" Hošek

 
27.03.2018, 17:12 - Tomáš Tesař - Pilot F1 - 114 Příspěvky
http://jyxo.info/uploads/00/00dc4a7eefd50d184f8552a9805d1fb8d74fd39b.jpg

Tomáš Tesař #80 Q 13. závod 13. po úpravě výsledků nakonec 12.

VC Austrálie mě vždycky bavila,tento okruh neumí odpouštět chyby. Sice jsem měl dostatečně na trénováno, ale nikdy člověk neví, jak dopadne první kolo potažmo Q.

V kvalifikaci jsem nemohl chytit dostatečně tempo, buď jsem se dostal do provozu nebo jsem nebyl se svým časem spokojen, nakonec z toho byla 13. pozice.
Startoval jsem vlevo. Start se mi kupovidu povedl a předjel i Tomáš Staňka jenže při dojíždění do první zatáčky, ze začátku jsem byl vklíněn mězi 4 vozy 2 vlevo dva vpravo. Podařilo se mi dostat před Tomáše, jenže jsem byl do nájezdu do první zatáčky delší a musel jet těsně u obrubníku, což využili další soupeře a propadl se zpátky na 15. pozici. Začala stíhací jízda a dlouho jsme sváděli souboje s Jardou Novákem a Bronislavem Bulkou. První stint jsem jel na m a příště si člověk musí dát pozor, když si je vyvolá v s3 a dostanete zbytečně 6 s v boxech místo 2, pak jsem nasadil h a opět začala stíhací jízda za touto dvojicí, kterou se mi podařiilo dojet. Jenže na této trati, je rozdíl dojet a předjet :/ Dával jsem si pozor na jezdce při svých modrých vlajkách. Taky jsem sváděl kolo na kolo s Oldou Hromkem, který se nenechal zmást nátlakem nakonec jsem jeho pozici získal díky jeho posledním boxům .
Pak jsem na konci závodu přezul na softy a na konci sektoru 2 jsem najel trochu na trávu a koplo mě to do svodidel. Mě málem omylo. Neměl jsem přední křídlo poškozené zavěšení, takže jsem musel hodně snížit rychlost a sledoval jsem jezdce co jedou za mnou, abych hned uhnul, špatně se s tím jelo. Nakonec jsem dojel do cíle. Tento závod byl spíš vydřený.

Snad se bude lépe dařit v Bahrajnu a rád bych se dostal do Top10. kolegovi bohužel odešli brzdy.