Pravidla ČF1L - Návrhy ke změnám a diskuze o nich • Limity trate v kvalifikacii |
16.10.2020, 11:54 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
Navrhujem doplnit do pravidiel (pre tych, ktorym to nie je jasne) dodrziavanie limitov trate bezprostredne pred vjazdom do meraneho kola aj vyjazd z meraneho kola, pretoze to ma vplyv na samotne merane kolo. |
16.10.2020, 12:03 - Martin Bruňanský - Technický vedoucí - 166 Příspěvky
Ja som za to, aby sa to dodržovalo počas celého kola. Nemyslím ale milimetrové výjazdy mimo trať, no očividné krátenie trate prejazdom rôznych skratiek a podobne. Najmä na tratiach, kde sú široké výbehové zóny sa da v OUT LAPE získať čas, ako napríklad v Andrejovom prípade v Monze, kde by pri dodržiavaní limitov nemal šancu stihnúť vojsť do meraného kola. Môže síce nastať prípad, keď púšťame okoloidúceho pilota a vyjdeme mimo limitov, ale tak to je bežná záležitosť a nebude problém rozlíšiť, či ide o takéto púšťanie alebo úmyselné skracovanie. Vlastne takáto vec v pravidlách ani nemusí byť, to má byť automaticky jasné. MB10 |
16.10.2020, 12:19 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Martin Bruňanský napsáno:] Ja som za to, aby sa to dodržovalo počas celého kola. Nemyslím ale milimetrové výjazdy mimo trať, no očividné krátenie trate prejazdom rôznych skratiek a podobne. Najmä na tratiach, kde sú široké výbehové zóny sa da v OUT LAPE získať čas, ako napríklad v Andrejovom prípade v Monze, kde by pri dodržiavaní limitov nemal šancu stihnúť vojsť do meraného kola. Môže síce nastať prípad, keď púšťame okoloidúceho pilota a vyjdeme mimo limitov, ale tak to je bežná záležitosť a nebude problém rozlíšiť, či ide o takéto púšťanie alebo úmyselné skracovanie. [/toggle]Vlastne takáto vec v pravidlách ani nemusí byť, to má byť automaticky jasné. suhlas |
17.10.2020, 10:02 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
Z příspěvků a vašich názorů je třeba doplnit do pravidel ČF1L pár vět: - úmyslné přepuštěním pozice (mimo týmovou režii) v posledních pěti kolech závodu je hrubé porušení fair play a bude tak penalizováno DQ ze závodu pro všechny zúčastněné jezdce. - v kvalifikačním režimu je zakázáno úmyslně využívat jízdu mimo limity tratě (krácení zatáček, zkratky, atd.), porušení bude penalizováno DQ z té které části kvalifikace. Limity tratě bezprostředně před i po měřeném kole je nutné plně dodržet, jejich porušení bude bráno stejně jako přestupek v měřeném kole. |
17.10.2020, 10:21 - Ondřej Nigrin - Pilot GP2 - 57 Příspěvky
[toggle=Martin Slezar napsáno:] Z příspěvků a vašich názorů je třeba doplnit do pravidel ČF1L pár vět: [/toggle]- úmyslné přepuštěním pozice (mimo týmovou režii) v posledních pěti kolech závodu je hrubé porušení fair play a bude tak penalizováno DQ ze závodu pro všechny zúčastněné jezdce. - v kvalifikačním režimu je zakázáno úmyslně využívat jízdu mimo limity tratě (krácení zatáček, zkratky, atd.), porušení bude penalizováno DQ z té které části kvalifikace. Limity tratě bezprostředně před i po měřeném kole je nutné plně dodržet, jejich porušení bude bráno stejně jako přestupek v měřeném kole. Nezlobte se na mě, ale to s přepouštěním pozic mi přijde jako totální kravina. Nevidim důvod proč bych si nemohl přepustit pozice s mým kolegou/kamarádem, když máme třeba rozdílnou strategii nebo tak. A hlavně si umím představit ty čachry a následný posuzování jestli to bylo, nebo nebylo pusteni. Pokud třeba někdo udělá úmyslně “chybu”, vyjede z tratě aby pustil toho za sebou... S pravidlem ohledně limitů souhlasím, ale to druhé je za mě docela omyl. Nigi |
17.10.2020, 10:32 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
[toggle=Ondřej Nigrin napsáno:] Martin Slezar napsáno: Z příspěvků a vašich názorů je třeba doplnit do pravidel ČF1L pár vět: - úmyslné přepuštěním pozice (mimo týmovou režii) v posledních pěti kolech závodu je hrubé porušení fair play a bude tak penalizováno DQ ze závodu pro všechny zúčastněné jezdce. - v kvalifikačním režimu je zakázáno úmyslně využívat jízdu mimo limity tratě (krácení zatáček, zkratky, atd.), porušení bude penalizováno DQ z té které části kvalifikace. Limity tratě bezprostředně před i po měřeném kole je nutné plně dodržet, jejich porušení bude bráno stejně jako přestupek v měřeném kole. Nezlobte se na mě, ale to s přepouštěním pozic mi přijde jako totální kravina. Nevidim důvod proč bych si nemohl přepustit pozice s mým kolegou/kamarádem, když máme třeba rozdílnou strategii nebo tak. A hlavně si umím představit ty čachry a následný posuzování jestli to bylo, nebo nebylo pusteni. Pokud třeba někdo udělá úmyslně “chybu”, vyjede z tratě aby pustil toho za sebou... S pravidlem ohledně limitů souhlasím, ale to druhé je za mě docela omyl. Je to návrh k diskuzi, Může a nemusí se to do pravidel dostat, ale nechceš tím říct, že je to úplně fair play vůči ostatním jezdcům..... jsem moc rád když si kluci rozumí, pomáhají si a baví se spolu, ale také spolu soutěžíme a takové získávání bodů by mělo zůstat v rámci týmu a zachovat soutěživost mezi týmy. |
17.10.2020, 10:35 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
Podla.mna je rozdiel vypustit suboj a to co ukazal martin antol.. Keby som takto pustil novotneho ja, tak by ste chlapci z RB a AT asi mali iny nazor |
17.10.2020, 10:38 - Miroslav Chvojka - - 80 Příspěvky
nemam problem s prepustenim pozice v ramci tymove rezii... Ale poustet nekoho z jineho tymu, protoze je to kamarada? jako tohle myslis vazne?DDD Takze ti prijde uplne ok, ze pojedu pul kola na ctvrt plynu, abych nekoho takoveho pustil? Podle me to sem nepatri a ani nikam jinam.. |
17.10.2020, 10:40 - Richard Ševeček - Pilot RC modelů - 14 Příspěvky
Tak v Rusku ve skupině A pouštěl Honza Veselý Patrika Novotného, ve skupině B v Monze zase Lubo Nežník Marka Slezara a mě. |
17.10.2020, 10:44 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
Tak to je jaky rozdiel,.. Oni nepustali len nebojovali, lebo to neboli ich superi,.. Nechceli stracat cas.. To je uplne normalne.. trochu miesas |
17.10.2020, 10:50 - Matyáš Lukovský - Pilot motokáry - 35 Příspěvky
[toggle=Martin Slezar napsáno:] - v kvalifikačním režimu je zakázáno úmyslně využívat jízdu mimo limity tratě (krácení zatáček, zkratky, atd.), porušení bude penalizováno DQ z té které části kvalifikace. Limity tratě bezprostředně před i po měřeném kole je nutné plně dodržet, jejich porušení bude bráno stejně jako přestupek v měřeném kole. Takže kvůli mě se teď mění pravidlo o dodržování limitů, ale já za to dostanu trest v závodě, kde platily ještě staré pravidla? Teď pro změnu někdo cestoval časem nebo já nevím. Kdokoliv kdo si to čtete mi řekněte, co vám bránilo tu poslední zatáčku projet stejně jako já, řekl bych že nic. Ale já za to samozřejmě dostanu trest do Singapuru, kde je nemožné předjíždět, chápu, že vám to hraje do karet. |
17.10.2020, 10:52 - Richard Ševeček - Pilot RC modelů - 14 Příspěvky
[toggle=Jaroslav Strišovský napsáno:] Tak to je jaky rozdiel,.. Oni nepustali len nebojovali, lebo to neboli ich superi,.. Nechceli stracat cas.. To je uplne normalne.. trochu miesas [/toggle]Co míchám? Nebojovali, protože to nejsou soupeři, to teda závodník má soupeře jen někoho? |
17.10.2020, 11:18 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Richard Ševeček napsáno:] Jaroslav Strišovský napsáno: Tak to je jaky rozdiel,.. Oni nepustali len nebojovali, lebo to neboli ich superi,.. Nechceli stracat cas.. To je uplne normalne.. trochu miesas Co míchám? Nebojovali, protože to nejsou soupeři, to teda závodník má soupeře jen někoho? Ked nechces chapat, nepochopis... |
17.10.2020, 13:45 - Matyáš Lukovský - Pilot motokáry - 35 Příspěvky
Tak opět jsem dostal mínusko, ale nějaký smysluplný argument k tomu, proč jsem potrestaný nedostanu, opravdu skvělý přístup. |
17.10.2020, 13:59 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Matyáš Lukovský napsáno:] Tak opět jsem dostal mínusko, ale nějaký smysluplný argument k tomu, proč jsem potrestaný nedostanu, opravdu skvělý přístup. [/toggle]Pretoze tak rozhodla odvolacia komisia. |
17.10.2020, 14:10 - Matyáš Lukovský - Pilot motokáry - 35 Příspěvky
[toggle=Jaroslav Strišovský napsáno:] Matyáš Lukovský napsáno: Tak opět jsem dostal mínusko, ale nějaký smysluplný argument k tomu, proč jsem potrestaný nedostanu, opravdu skvělý přístup. Pretoze tak rozhodla odvolacia komisia. Ale i tak si komise nemůže pravidla cucat z prstu a pravidla, které platily v kvalifikaci v Rusku jsem neporušil. |
17.10.2020, 14:14 - Ondřej Nigrin - Pilot GP2 - 57 Příspěvky
[toggle=Jaroslav Strišovský napsáno:] Matyáš Lukovský napsáno: Tak opět jsem dostal mínusko, ale nějaký smysluplný argument k tomu, proč jsem potrestaný nedostanu, opravdu skvělý přístup. Pretoze tak rozhodla odvolacia komisia. Úplně jsem si vzpomněl jak se na jaře řešila Barcelona a incident mezi Matyasem a Patrikem. Kde byla komise taky nějakého názoru, ale byl kladen důraz od vedení na to, aby to přezkoumávali PODLE pravidel. Tady mi to jaksi chybí. Nigi |
17.10.2020, 14:24 - Martin Bruňanský - Technický vedoucí - 166 Příspěvky
[toggle=Ondřej Nigrin napsáno:] Jaroslav Strišovský napsáno: Matyáš Lukovský napsáno: Tak opět jsem dostal mínusko, ale nějaký smysluplný argument k tomu, proč jsem potrestaný nedostanu, opravdu skvělý přístup. Pretoze tak rozhodla odvolacia komisia. Úplně jsem si vzpomněl jak se na jaře řešila Barcelona a incident mezi Matyasem a Patrikem. Kde byla komise taky nějakého názoru, ale byl kladen důraz od vedení na to, aby to přezkoumávali PODLE pravidel. Tady mi to jaksi chybí. Ale áno, veď v prvom prípade sa pôvodne posudzovalo striktne podľa serverového replayu MB10 |
17.10.2020, 14:25 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Matyáš Lukovský napsáno:] Jaroslav Strišovský napsáno: Matyáš Lukovský napsáno: Tak opět jsem dostal mínusko, ale nějaký smysluplný argument k tomu, proč jsem potrestaný nedostanu, opravdu skvělý přístup. Pretoze tak rozhodla odvolacia komisia. Ale i tak si komise nemůže pravidla cucat z prstu a pravidla, které platily v kvalifikaci v Rusku jsem neporušil. Kazdy podal rozsiahle vysvetlenie. |
17.10.2020, 14:36 - Matyáš Lukovský - Pilot motokáry - 35 Příspěvky
[toggle=Jaroslav Strišovský napsáno:] Matyáš Lukovský napsáno: Jaroslav Strišovský napsáno: Matyáš Lukovský napsáno: Tak opět jsem dostal mínusko, ale nějaký smysluplný argument k tomu, proč jsem potrestaný nedostanu, opravdu skvělý přístup. Pretoze tak rozhodla odvolacia komisia. Ale i tak si komise nemůže pravidla cucat z prstu a pravidla, které platily v kvalifikaci v Rusku jsem neporušil. Kazdy podal rozsiahle vysvetlenie. Však to vysvětlení ti neberu, ale proč ses při tom lagu držel pravidel, ale při průjezdu poslední zatáčkou už ne? Navíc jsem se už ptal, co ti bránilo tu zatáčku projet stejně jako já? |
17.10.2020, 14:38 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Martin Slezar napsáno:] Z příspěvků a vašich názorů je třeba doplnit do pravidel ČF1L pár vět: [/toggle]- úmyslné přepuštěním pozice (mimo týmovou režii) v posledních pěti kolech závodu je hrubé porušení fair play a bude tak penalizováno DQ ze závodu pro všechny zúčastněné jezdce. - v kvalifikačním režimu je zakázáno úmyslně využívat jízdu mimo limity tratě (krácení zatáček, zkratky, atd.), porušení bude penalizováno DQ z té které části kvalifikace. Limity tratě bezprostředně před i po měřeném kole je nutné plně dodržet, jejich porušení bude bráno stejně jako přestupek v měřeném kole. DQ mi nepride ok, chapem, ze to ma.byt odstrasujuce, ale to bude aj pri nizsom treste.. A pre vsetkych zucastnenych tiez nie je ok si myslim, mohli by byt zase pochybenie, ci ten pusteny s tym suhlasil atd... Za taky ocividny priestupok by podla mna postacila vymena pozicii plus napomenutie a v pripade opakovania potom trestat prisnejsie, napr. Ako tazky priestupok, tzn. vymena pozicii a 40 sekundk casu |
17.10.2020, 14:42 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Matyáš Lukovský napsáno:] Jaroslav Strišovský napsáno: Matyáš Lukovský napsáno: Jaroslav Strišovský napsáno: Matyáš Lukovský napsáno: Tak opět jsem dostal mínusko, ale nějaký smysluplný argument k tomu, proč jsem potrestaný nedostanu, opravdu skvělý přístup. Pretoze tak rozhodla odvolacia komisia. Ale i tak si komise nemůže pravidla cucat z prstu a pravidla, které platily v kvalifikaci v Rusku jsem neporušil. Kazdy podal rozsiahle vysvetlenie. Však to vysvětlení ti neberu, ale proč ses při tom lagu držel pravidel, ale při průjezdu poslední zatáčkou už ne? Ja som to uz vysvetlil, pretoze si tym ziskal vyhodu v meranom kole. Pre mna to obdobne, ako keby si napr. v san marine preletel poslednu sikanu a zacal merane kolo, limity v q kole si neporusil, ale ziskal si tym.. Jasne ze ty si tym tolko neziskal ako v tom pripade san marina, ale urcitu casovu vyhodu si ziskat mohol a pri tych tesnych rozdieloch to mohla byt aj nejaka pozicia... A uz viac k tomu vysvetlovat nebudem |
17.10.2020, 14:53 - Matyáš Lukovský - Pilot motokáry - 35 Příspěvky
[toggle=Martin Slezar napsáno:] Z příspěvků a vašich názorů je třeba doplnit do pravidel ČF1L pár vět: [/toggle]- úmyslné přepuštěním pozice (mimo týmovou režii) v posledních pěti kolech závodu je hrubé porušení fair play a bude tak penalizováno DQ ze závodu pro všechny zúčastněné jezdce. - v kvalifikačním režimu je zakázáno úmyslně využívat jízdu mimo limity tratě (krácení zatáček, zkratky, atd.), porušení bude penalizováno DQ z té které části kvalifikace. Limity tratě bezprostředně před i po měřeném kole je nutné plně dodržet, jejich porušení bude bráno stejně jako přestupek v měřeném kole. A ještě bych měl dotaz k tomu pouštění jezdce, jak se to bude řešit, když jezdec A otočí jezdce B a tito dva jezdci budou ke konci závodu u sebe a jelikož si je jezdec A vědom svého prohřešku, tak se rozhodne přepustit svoji pozici jezdci B. Jak by se to řešilo v tomto případě? Oba dostanou taky DQ? |
17.10.2020, 14:56 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Matyáš Lukovský napsáno:] Martin Slezar napsáno: Z příspěvků a vašich názorů je třeba doplnit do pravidel ČF1L pár vět: - úmyslné přepuštěním pozice (mimo týmovou režii) v posledních pěti kolech závodu je hrubé porušení fair play a bude tak penalizováno DQ ze závodu pro všechny zúčastněné jezdce. - v kvalifikačním režimu je zakázáno úmyslně využívat jízdu mimo limity tratě (krácení zatáček, zkratky, atd.), porušení bude penalizováno DQ z té které části kvalifikace. Limity tratě bezprostředně před i po měřeném kole je nutné plně dodržet, jejich porušení bude bráno stejně jako přestupek v měřeném kole. A ještě bych měl dotaz k tomu pouštění jezdce, jak se to bude řešit, když jezdec A otočí jezdce B a tito dva jezdci budou ke konci závodu u sebe a jelikož si je jezdec A vědom svého prohřešku, tak se rozhodne přepustit svoji pozici jezdci B. Jak by se to řešilo v tomto případě? Oba dostanou taky DQ? To by sa nemalo trestat, ale je to zbytocne, lebo pravdepodobne za to dostane trest po zavode podla tabuliek.. Takze pustit ho by bol dvojity trest |
17.10.2020, 23:40 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
Matyáš, tiež mi to napadlo ... a ešte sa môže stať, že omylom pustíš niekoho, koho si vlastne ani nechcel pustiť. (viď Baku 2018 ) |