Sezona 2018/2 - ProtestySk.A - VC Abu Dhabi - 2.12.2018 20:00


02.12.2018, 22:39 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
Protesty podávejte do 03.12.2018 20:00. Řešit se budou incidenty, na které bude podán protest tady nebo přímo v závodě pomocí "V" nebo si jich všiml maršál. Bude-li podán protest na limity tratě, bude mít jmenovaný 24 hodin na podání protestu na jiné jezdce (pouze porušení limitů tratě a protest i protiprotest je nutno podat formou výpisu obsahující kolo a čas každého porušení). Výsledky budou oficiální až po uzavření protestů a trestů, které budou připočítány k času závodu !

Serverový replay je k dispozici zde.

Petr

 
02.12.2018, 22:53 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Prosím o prošetření či spíše vysvětlení incidentů s Jarem Srišovským.

Start - tam byl kontakt s druhým Williamsem O. Nigrina a při výjezdu s Jarem.

Incident na rovince 4-7kolo ( nevím přesně nezapsal jsem si to unhappy ) dal jsem "V"
Na mém replayi je vidět jak Jaro najíždí vedle mě a pak najednou jsou monoposty v sobě. Utržil jsem tímto masivní poškození celého boku auta. Oprava 7s. Ale z mého pohledu je to asi chyba hry. Ani můj pohled kokpit ani Jara mi neukázal výraznější pohyb volantem. Nevím co server replay.

Každopádně oba předjížděcí manévry Jara byly hodně na sílu... v prvním jsem ještě bojoval a musel cuttnout trať abych zabránil kolizi, po druhé jsem to radši pustil... a nechal ho jet, stejně jsem měl už auto totálně modré - a já byl totálně rudý. Jen bych chtěl tímto upozornit, že pustit to někomu z velké dálky a pak brzdit tak, že jde dýmu jako z komína není ideální a už vůbec ne hned strčit nos do další zatáčky, když jsem předtím probrzdil a vím, že je ten druhej za mnou. Myslel jsem, že Jaro jako šampion ligy nebude bojovat o vedoucí místa tímto stylem - který může vyřadit oba monoposty.


 
03.12.2018, 08:10 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
Tiež poprosím prešetriť tieto incidenty:
štart - T1 - Petr bol vedľa mňa pred zákrutou, ja som ju musel vybrať po vnútornej strane, preto som musel brzdiť skôr, Petr brzdil neskôr, asi aj preto vybral zákrutu tak, ako keby som tam nebol a došlo ku kontaktu a aj malému poškodeniu. Nemyslím si, že som mohol ísť doľava ešte viac, práve naopak, Petr mi mal nechať viac miesta. Petr sa teda nesprával tak, ako píšu pravidlá na str.6: http://ceskaf1liga.cz/stahuj/Pravidla_CF1L.pdf

4. kolo a Petrovo predbehnutie cutom po druhej rovinke - na rovinke došlo ku kontaktu, ako popisuje Petr, tiež si nemyslím, žeby niekto z nás spravil taký pohyb, aby k nemu došlo, ale škrtli sme sa (asi niečo ako Ondřej Nigrin a Tomáš Konrád v Brazílii, akurát s oveľa menšími následkami). Zákruta sa tiahne doľava, preto som točil, nechcel som byť kolesami na obrubníku, ten ma vždy rozhodil. Petr zase nechcel točiť príliš, aby mal čo najlepšiu stopu a bohužiaľ sme sa nakoniec nejako dotkli. Cítil som kontakt, ale poškodanie hra neevidovala. Kontakt ma však rozhodil a musel som brzdiť na obrubníku, napriek tomu som sa na trať zmestil a udržal sa pred Petrom, on však asi cítil, že som túto sezónu príliš pomalý na to, aby som ho predbiehal a tak ma predbehol mimo trate a pozíciu nevrátil. Ako popisuje Petr vo svojom príspevku, musel som ho predbehnúť zas asi o 1-2 kolá neskôr, kde som teda šiel ostro na brzdy a za cenu vyššieho opotrebenia pneu som sa dostal pred neho, nemyslím, že to bol nebezpečný manéver.
 
03.12.2018, 16:26 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky


3.12.2018
Maršál - Martin Slezar


Tresty za nepřihlášení a nenastoupení : Lukáš Droppan -3 pozice

Pneu z Q1 do závodu : BEZ ZÁVAD

Tresty v Q1:
Všechny avizované tresty byly použity a splněny.

3,09 "V" Strišovského na Paláska - ten při návratu do boxů nedal pozor a vylekal Strišovského v jeho rychlém kole, k ohrožení nedošlo, Palásek uhnul všas - - NAPOMENUTÍ
Upozorňuji, že jsem si všiml více jezdců, co se nevěnují dění okolo sebe na plno a vznikají tak nepříjemné situace, které můžou skončit i poškozením soupeře. Věnujte se prosím nejen svému monopostu, ale i okolnímu dění po celou dobu co jste na trati.

Limity tratě Q1:

Pošefko, Veselý, Vejrych - 1x cutt - trest +1s.



Tresty v Q2:
Limity tratě Q2:

Strišovský +1s k další Q2



Závod : chronologicky, včetně V, i, RR, Protestů a postřehů maršála

Odpykané tresty : Hrušovský -1 pozice za nepřihlášení
Závodu se zúčastnilo 18 jezdců - v sezoně 2018/2 - 296 , v roce 2018 - 679 , CELKOVĚ : 6044 startujících

Protest Strišovského - T1 - Palásek - souhlasím s názorem, že průjezd Paláska T1 nebyl zcela v souladu s obrázkem v pravidlech, ale zde je nutno podotknout dvě věci. 1.takové zavření T1 na startu závodu je nefér, i přes to, že byl Palásek vpředu, bylo však vidět, že je rychlejší a je si jistý, že ke kontaktu nedojde a to se i stalo, ovšem jen z důvodu duchapřítomnosti a perfektní reakce Jara Strišovského. Boje na čele skupiny A jsou opravdu tvrdé. 2. kdyby však tento konkrétní manévr Strišovský nezvládl a došlo by ke kolizi, byl by jednoznačným viníkem Palásek a nesl by plnou odpovědnost. (nedodržení doporučení v Pravidlech, jak projíždět T1 na startu závodu).

3,49 Rusiňák "V" - Vejrych zavadil o Bruňanského, čímž ho vytočil do Švejnohy, od něj se odrazil do Rusiňáka, kde došlo k zaháknutí kol - řetězová reakce malých incidentů, která si sami o sobě potrestání nezaslouží, s ohledem na vyhrocenou atmosféru na startu závodu. - ZÁVODNÍ INCIDENTY

3,54 Pošefko "RR" - Skřišovský nechtěl riskovat a T objel z venku mimo trať, což se na incidenty před ním zdálo rozumné. Rozumný však nebyl jeho návrat na trať, kde přímo najel do Pošefka a po zaháknutí kol ho vyvezl až do bariéry. Zdržení Pošefka bylo mnohem větší než avizovaný trest +10s., nedošlo však k vážnému poškození za +30s.. Uděluji tedy alternativní trest +20s. k času závodu

4,03 Skřišovský "RR" - zadáno RR po vlastní jednoznačné chybě TREST - start z konce pole - "POLE"

4,09 Bruňanský "V" - předpokládám, že jde o situace v T1, což je řešeno v čase 3,54, nejzávažnější kontakt se Švejnohou - zavinění oboustranné - BEZ TRESTU

9,47 Palásek "V" - Strišovský - V místě lomení rovinky došlo na straně Strišovského k malému pohybu volantu ve směru k Paláskovi (čas 572) a tím mohlo dojít k ovlivnění jízdy, domnívám se však, že k situaci přiblížení došlo i vlivem lomení a zúžení rovinky. Ke kontaktu nedošlo a poškození pravděpodobně mylně vyhodnotila hra. Tato situace však vyhrotila vzájemné souboje, které následovaly. Strišovský si uvědomil, že má na své pravé straně dostatek místa a korigoval jízdu na pravou stranu pod stálým plynem a snažil se předjet Paláska na brzdách. To se sice povedlo, ale s vyšší rychlostí než bylo potřeba a to ho vyneslo až na téměř za proti obrubník. Musel tedy zvolnit aby se vešel do limitu tratě. Palásek který brzdil včas, měl průjezd lepší a rovnou najížděl do další šikany, kde se potkal se Strišovským bok po boku, v místě kde již místa nebylo nazbyt. Zde došlo k zajímavé situaci, kde měl Palásek na výběr. Jet klasickou rychlostí do zatáčky s výjezdem k protilehlému obrubníku, v tom případě by pro Strišovského nezbylo místo na konci zatáčky a došlo by ke kontaktu, protože Strišovský projížděl zatáčku téměř celým autem mimo trať a neměl tak přesnost ani akceleraci. Druhou možností Paláska bylo trať krátit, ale ponechat zatáčku Strišovskému, aby se bez rizika mohl udržet na trati. Nepoznám jestli reakce byla úmyslná, s vědomím důsledků, nebo náhodná, každopádně tento souboj ponechávám jako závodní incident a velkou dávkou štěstí pro oba jezdce. - BEZ TRESTU

54,34 Strišovský "V" - situace kdy Strišovský dojel Králíka o kolo a ten ho blokoval více jak jedno kolo. Tady je technický problém, se kterým se musí i do budoucna počétat. Jde o to, že Strišovský do inkriminovaného kola najel z boxů a hra ho tedy nesrovnávala s jezdci okolo, to až poté, co najeli spolu do kola následujícího. Zde bylo třeba se ihned se spojit s maršálem nebo týmem a požádat o asistenci k uvolnění stopy.
Byl však udělen trest S/G 5s. za blokování - odůvodnění - každý jezdec má možnost použít HUD nebo podobný pomocný prostředek, který mu má pomoci orientovat se na trati. I v základním HUDu rF2 jsou znázorněni jezdci a je velmi dobře vidět, jestli se na mnou nachází jezdec v pořadí za mnou nebo přede mnou. Jestliže jezdec takového pomocníka nepoužívá, ale může, zodpovídá si za tímto vzniklou situaci sám, stejně tak jako zodpovídá za svůj monopost. - TREST S/G 5s. - odpykán


Limity tratě :



Čísla kol jsou dle kola ve kterém se nacházel vedoucí jezdec, tedy 42 kolo je situace kdy vedoucí jezdec je již v cíli, ale pole dojíždí. Malé překročení limitů jsem si evidoval mimo a za 3 takové jsem udělil jeden trestný. Stejně tak hodnotí limity i ostatní maršálové.





SOUHRN TRESTŮ

zpětně do závodu :

Skřišovský +20s k času závodu
Králík - S/G 5s. - odpykáno
Nigrin +4s.
Švancara +4s.
Vejrych +3s.
Hrušovský +1s.


do příštího závodu :

Skřišovský - start z konce POLE
Droppan -3 pozice
Pošefko +1s do Q1
Veselý +1s do Q1
Vejrych +1s do Q1
Strišovský +1s do Q2



Proti trestům se lze odvolat do 4.12.2018 do 20,00 hodin.
Tresty jsou již promítnuty do výsledků závodu.

 
03.12.2018, 20:19 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
podávam odvolanie na oba incidenty s P. Paláskom:
T1 - podľa rozsudku som pochopil, že chybu urobil Petr, nedržal sa pravidla t1 po štarte a napriek tomu nedostal trest.. to mi príde divné.. ďalej ak dobre chápem, tak je tam napísané, že ku kontaktu nedošlo, čo ale nie je pravda, ja som v proteste napísal, že síce k malému, ale došlo a Petr to spomenul aj včera na tlačovke.. navyše išlo o prvé kolo.. pred zákrutou sme boli na rovnakej línii a nesúhlasím s maršálom, že Petr si bol istý, že tú zákrutu prejde čisto, on ju nakoniec ani čisto neprešiel..
https://www.youtube.com/watch?v=CxDxlW4WXIk&feature=youtu.be

EDIT ADMIN: Jaro tak zase zabrzdi... nebudeme se tady hrát na slovíčka. Nejsme právní liga ale liga F1 za účelem se tady bavit, ne dohadovat o slovíčkách. V mém vyjádření je napsáno, že se v podstatě nic moc nestalo, ve srovnání s demolicí hned za vámi a tam taky nikdo nebyl potrestaný. Ty se ale dohaduješ o nákresu, který je vodítko. Myslím že takové chytání za slovíčka už tady jednou bylo. Komise ať posoudí předjetí cuttem, musí si ovšem situaci sama najít v replay, protože jsi učelově zastavit video právě v situaci, kdy jsi chyboval ty. Komise nebude posuzovat jestli jsem použil správné slova nebo jestli jsem v nákresu neudělal malý ohyb zatáčky. Zvláště v případě kdy se ve srovnání s ostatními incidenty nic nestalo. Posoudí pouze jestli má Palásek dostat trest jak by jsi si přál. Pokud si na slovíčka chceš hrát, smaž celý tento příspěvek a napiš jen že nesouhlasíš a žádáš o posouzení komisí, tak jak je taky v souladu s pravidly. Díky za pochopení.

4. kolo - predbehnutie mimo trať, nemyslím si, že mal Petr právo ma tam takto predbehnúť, to, že som musel brzdiť na obrubníku ma rozhodilo, ale do zákruty som sa vošiel, už na rovinke pred brzdením som bol pred Petrom a následne som sa síce vošiel tesne do šikany, ale vošiel, navyše pred Petrom a nesúhlasím s maršálom, že Petr mal tieto 2 možnosti,mal ešte ďalšie 2 možnosti, z ktorých si nie že mohol, ale podľa mňa mal vybrať a to prejsť to tak ako prešiel a následne ma pustiť pred seba, pretože si mal uvedomiť, že ma predbehol mimo trať, čo sa týka druhej možnosti, tí lepší jazdci vedia, alebo minimálne tušia, že už súboj prehrali a ešte v šikane sa mohol zaradiť za mňa a pokračovať.. proste predbehovať mimo trať sa NEMôŽE!!!
https://www.youtube.com/watch?v=gDVN3YqrPBY&feature=youtu.be
 
03.12.2018, 21:09 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
Ustanovení odvolací komise:

Poprosil bych .... Bruňanský - MER, Novotný - FER,Rusiňák - FI

aby se vyjádřili k odvolání Jaroslava Strišovského a potvrdili nebo navrhli změnu verdiktu maršála. Děkuji
 
03.12.2018, 21:59 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Odvolávám se proti oběma rozhodnutím maršála na které jsem podával protest.

1) Líbí se mi jak Strišovský argumentuje nějakým nákresem v pravidlech, který určuje jak projíždět zatáčku, ale nějak zapomněl napsat, že před zatáčkou jeho kolega mě napral do zadního zavěšení a poškodil mě tím, navíc ovlivnil průjezd zatáčkou ve které do mě ZEZADU Strišovský narazil. Takže 2 incidenty s Williamsy - které ovlivnili můj průjezd. Doporučuju aby si nejdřív uklidila tato stáj doma.

2) Strisovský opět doplnil velmi objektivní video jak je tu zvykem. Vůbec není sestříhané/ukončené podle potřeby jezdce. Podávám protest na rozhodnutí, trvám si na svém a proto jsem DAL v závodě "V" a následně i "i" a požadoval prošetření přímo v závodě! Strišovský opět nějak opomněl některé docela podstatné věci a ukazuje na nějaké "domnělé" předjetí cuttem. Takže problém celého incidentu a to co to zapříčinilo je to, že Strišovský v rychlosti 330km/h nabourá na rovince do mého monopostu (chyba hry?) a opět připomínám, že jsem měl velké poškození (celé strana modrá) po tomto a byl v boxech 7s, odrazí se na obrubník, jde pozdě na brzdy(není chyba hry) ... následně probrzdí, zustane na trati jen předním kolem, je absolutně mimo ideal stopu, ale nekompromisne se zacne cpát do následující zatáčky (což je podle mě velké ohrožení dalších pilotů - a tímto to chci také prověřit a potrestat - jakožto nebezpečný návrat). Do této zmíněné zatáčky již najíždíme vedle sebe - jen pro zdůraznění, bylo to tím, že jsem šel na brzdy včas, volil idealni stopu a měl daleko lepší průjezd - při výjezdu ze zatáčky jsem již vepředu já, ale viděl jsem jeho strmý nájezd a předpokládal jeho zavírání následující zatáčky, takže volím raději strhnutí (na záznamu je úplně vidět jak tím trhnu) mimo trať, abych zabránil kontaktu a dalšímu poškození vozu, protože jsem jich schytal od Williku nějak moc na 4.kola. Takže, abych to shrnul - Strišovský udělal nejméně 3 chyby za které já zaplatil rozbitým monopostem a časovou ztrátou. Já vše udělal dle pravidel a dle mého názoru strhnutím mimo trať i zabránil další kolizi, o nějaké předjetí cuttem nemůže být už vůbec řeč - jelikož jsem byl v nájezdu do této zatáčky již před monopostem Williamsu . - Tudíž jsem jedině ochotný přijmout to, že jsem obyčejně cuttnul trať, ale dle mého názoru za jasně polehčujících okolností a velkého ovlivnění zbytku závodu z poškození, které mi bylo způsobeno.

Abych dodržel tradici... tak dávám aspoň foto (na sestřih z dobrých úhlů a správně ukončení videa nemám fakt čas jako jiní)

Strišovského dobrždění
images/news-pics/1513_1543869454.jpg

Nájezd do další zatáčky - vsimnete si ze nos williamsu miri na apex...
images/news-pics/1513_1543869493.jpg






 
03.12.2018, 23:31 - Martin Bruňanský - Technický vedoucí - 166 Příspěvky
1.kolo - T1 - Podľa mňa jednoznačne závodný incident. Myslím, že je zbytočné niečo riešiť, nikomu sa nič nestalo. Ak sa pozrieme o pár pozícií dozadu, tam sa tiež netrestalo a bolo to omnoho divokejšie.

4. kolo - druhá DRS rovinka + T11, T12, T13 - Tento incident už bol trošku zložitejší. Musel som si ho prechádzať veľa rázy a z rôznych uhlov. Na prvý pohľad sa mi to zdalo ako jasné Petrovo skrátenie, no napokon som sa rozhodol inak. Z vrchného pohľadu je vidieť, že ak by Petr pokračoval v jazde po trati, tak by s veľmi vysokou pravdepodobnosťou obaja kolidovali a Jara by vytlačil mimo trať, možno aj do zvodidiel. V čase keď sa Petr rozhodol pre skrátenie trate, bol pred Jarovým monopostom. Týmto manévrom zabránil kolízii, takže súhlasím s rozhodnutím maršála, čiže netrestať. To čo tomuto incidentu predchádzalo je už vec druhá. Z Petrovho pohľadu bolo vidieť, že si držal stopu, na Jarovej strane sa mi zdalo, že tam bol mierny pohyb volantom doľava, pričom miesta napravo bolo pomerne dosť. Jarov výjazd na obrubník teda podľa mňa nebola Petrova chyba.



MB10

 
04.12.2018, 10:46 - PR GDPR - Technický vedoucí - 295 Příspěvky
1.kolo - Súhlasím s Maťom, oproti tomu čo sa stalo vzadu toto nebolo nič, takéto ťukance v úzkej T1 sa dali čakať
Rozhodnutie: BEZ TRESTU

4.kolo - Všetko začalo na druhej DRS rovinke, keď Petr zvolil defenzívnu stopu a Jaro sa ho snažil predbehnúť po vonkajšej strane. Najprv sa mi zdalo, ako keby Petr zmenil smer doprava, no z onboardu je vidno že držal stopu, navyše na pravo bolo dostatok miesta. Autá sa jemnučko ťukli, no myslím že to neovplyvnilo ani jedno auto, len Jaro to potom pre istotu stiahol na obrubník. To potom ovplyvnilo aj jeho brzdenie do nasledujúcej zákruty kde bol kvôli tomu dlhší a keď Petr uvidel priestor, tak po ňom išiel, čím sa dostali vedľa seba a tu sa dostávame k spornému momentu. Je to dosť ťažké na posúdenie, pozrel som si viac krát obe onboardy a obaja sa vzájomne v ten moment nevideli, čiže nevedeli čo spraví ten druhý. Ak by nebol obrubník v tej zákrute tak vysoký, bola by to jednoznačne Petrova chyba, mimo trať sa nepredbieha, no takto by s veľkou pravdepodobnosťou došlo ku kolízií. Všimol som si ale, že Petr sa rozhodol pre skrátenie ešte v čase, keď mal Jaro zatočený volant doprava (foto nižšie), no tu ho ospravedlňuje to, že mal Jara v mrtvom uhle. A naopak, Jaro začal zatvárať zákrutu v čase, keď ešte nevedel že to Petr cutne. Beriem to taktiež ako race incident, aj keď to predbehnutie mimo trať nebolo práve najférovejšie.
Rozhodnutie: Palásek UPOZORNENIE za predbehnutie mimo trať

Foto:
http://jyxo.info/uploads/43/43b05a88c78aff09ccc7f087d93aecffae632cff.jpg
 
04.12.2018, 19:35 - Patrik Novotný - Technický vedoucí - 161 Příspěvky
1.kolo T1
Palásek při brždění je jemně ťuknut Nigrinem, což ho mohlo trochu rozhodit. Díky pozdějším brzdám se z úrovně Jara dostal téměř před něj.
Místa měl Jarovi nechat určitě více a došlo k minimálnímu kontaktu. V reálu by možná Palásek měl defekt.
Jaro se musel kvůli tomu hodně stahnout na obrubník. Pokud měl někdo z nich kvůli tomu poškození. Určitě nebylo znát na jízdu a hra by ani nenabídla opravu.

Za mě i kdyby Palásek upravil svoji trajektorii a pro Strišovského by bylo místo, stejně by už se pozice mezi nimi nezměnila, Strišovský měl v tu chvíli přední křídlo na Paláskovo zadním a oba pokračovali po T1 za sebou.
Po zvážení všech aspektů, sem pro napomenutí pro Petra Paláska, přeci jenom to byla T1 1.kola.

4.kolo

Souhlasím s Patrikem, těžká situace na posouzení.

Pokud začneme DRS rovinkou, Strišovský tam zbytečně najel až k Paláskovi, napravo měl spousty místa. Naštěstí se ale nic nestalo. Teď k samotnému incidentu.
Strišovský tak tak dokázal se udržet na trati a jelikož neměl žádný nájezd vyneslo ho to poměrně doleva a ve chvíli, kdy se Palásek rozhodl cutnout zatáčku. Jaro už zatáčel tak, že by na 100% došlo ke kolizi, protože nenechával Paláskovi místo na průjezd. Trochu mi to připomíná souboj Verstappen x Bottas, kde ale k poškození mezi nimi došlo.

Palásek tedy zkrátil zatáčku a zabránil tím jisté kolizi, což můžeme vidět z obrázků níže:

https://i.imgur.com/RmxSjm1.jpg

https://i.imgur.com/DPnPJqF.jpg

https://i.imgur.com/h9q6MAn.jpg

https://i.imgur.com/qAjeLAt.jpg


Když sem jejich incident viděl poprvé v přenosu. Byl sem si jistý, že Palásek získal pozici neprávem.
Po přezkoumání replaye je ale jasně vidět, že tak jednal aby nedošlo ke kolizi a kdoví kam by se Jaro od něj odpinkl.
Jejich souboj byl při opouštění tratě 50/50, takže nelze říct, že Palásek zůstal před ním pouze díky zkrácení zatáčky, pokračovat po trati, dopadlo by to stejně, jen by oba byly poškožení.

Po zvážení všech aspektů, za mě závodní incident
 
04.12.2018, 20:13 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
Výsledek Odvolací komise
U Z A V Ř E N Í Z Á V O D U


Odvolání Jaroslava Strišovského bylo Odvolací komisí shledáno jednoznačně (3:0) jako neopodstatněné a verdikt maršála byl potvrzen. Velmi složitá situace nejen jezdecky, ale i na posouzení, vyústila k potvrzení verdiktu - za T1 - bez trestu, za druhý incident - bez trestu

Tímto považujte závod za uzavřený, výsledky a tresty uvedené na webu jsou platné a konečné. Děkuji všem zúčastněným, také členům Odvolací komise za jejich práci.