Seřadit:      1 2  » printview
Autor: Zpráva:
Jiří Syrovatský Člen klanu
Technický vedoucí
305 Příspěvky
registrován: 09.04.2009
0 0
17.03.2013 - 23:55 odpovědět 
V kvalifikaci jsem počítal s lepším časem, ale pozice byla dobrá, na to, že jsem vzal omylem přítlak ze setu do závodu, což jsem zjistil až po kvalifikaci. Nakonec jsem si také ulevil radostí když Aleš dostal DQ a já měl rázem o soupeře za sebou méně.

Start závodů byl jeden z mých trochu dobrý, protože se mi podařilo dostat blízko k Michalovi. V první zatáčce s ním bojoval můj týmový kolega a já se díky chybě Michala dostal před něj vnějškem. V dalších kolech se 1. Lukášovi a 2. mě podařilo trochu poodjet Michalovi na 3. místě, ale ne na dlouho, po pár chvílích jsem dojel Lukáše a mě dojel Michal, když jsem se dostal před Lukáše, tak jsem mu trochu znepříjemnil stopu, protože se před něj i po chvíli dostal Michal. Naštěstí se mi podařilo ujíždět a cca po 8 kolech jsem měl náskok 5 sekund. Michal pak zajel do boxů pro čerstvé pneu a já věděl, že na trati nebudu moci být s ojetými pneu také dlouho, chtěl jsem vyčkat ještě 2 kole, ale při nájezdu do první zatáčky na začátku 2. sektoru mi hra padla do Winů a já věděl, že to je problém. Po několika sekundách jsem hru nahodil zpět, ale než jsem se vyhrabal z kačírku, byl zamnou Lukáš. Naštěstí se předemně nedostal a já se rozhodl jet dříve do boxů, protože pneu byly v horším stavu. To co jsem předpokládal se bohužel vyplnilo a Michal se po první zastávce v boxech dostal předemně. Když jsem vyjel z boxů, měl jsem na něj ztrátu cca 3 sekundy, ale díky čerstvějším pneu a asi i lepšímu setu na závod jsem Michala začal stahovat. Po pár kolech jsem se mu přiblížil natolik, že jsem ho dokázal i pohodlně v jedné ze zatáček vnějškem předjet, což mě překvapilo. Čekal jsem, že Michal mi bude chtít útok vrátit, ale prakticky během pár zatáček měl na mě ztrátu necelou sekundu. Od té doby jsem se snažil ujíždět, protože jsem věděl, že Michal je na stejných pneu jako já, to se mi dařilo a vypracoval jsem si náskok 3 sekundy. Poté Michal zajel naposledy do boxů pro softy a já zůstal další 3 kola na trati, protože jsem věděl, že si to můžu dovolit, jelikož jsem měl čerstvější pneu. Když jsem odjel z boxů, kde byla moje poslední zastávka, měl jsem na Michala náskok 3 sekundy. Věděl jsem, že do cíle je ještě daleko, ale řekl jsem si, že když mám čerstvé pneu, tak se pokusím poodjet a udržovat pak cca 5 sekundový náskok. Kupodivu se mi to dařilo a já dával Michalovi sekundu na kolo. Do cíle jsem si dojel s pohodlným náskokem 10 sekund na 2. Michala.

Závod to byl dobrý, jen mě trochu mrzí předpověď počasí, protože jsem byl v závodě připravený na déšť, ale nakonec to vyšlo i tak, takže můžu být spokojený.

Uvidíme se v Sepangu.

Jirka "Ralf" Syrovatský
1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
18.03.2013 - 00:17 odpovědět 
Chtěl bych nejdříve poděkovat Martinu Adamcovi za to, že se ujal adminování závodu, díky.
Pak mě potěšilo, že se do závodu připojilo hodně lidí z druhé skupiny a závod měl slušně obsazené startovní pole A také musím poděkovat za příkladné pouštění při modrých vlajkách i když to často není v technických pasažích tak jednoduché.
Přitom bych chtěl připomenout, že i lidé mimo první desítku z áčka se mohou zúčastnit závodu skupiny B. Protože lidi mimo současnou první desítku skončili v loni v první desítce, tak se to nyní vztahuje pouze na Martina Koudelku.

Kvalifikace byla pro mě hodně náročná, protože bylo hodně chladno a pořádně se mi podařilo zahřát gumy až v druhém měřeném kole. Nečekal jsem, že v těchto podmínkách zajedou kluci z RedBullu tak dobré časy. Do druhého stintu jsem šel s vědomím, že mi na pole chybělo asi 7 setin, přičemž se mi nepovedl poslední šikana před rovinkou, kde jsem ztratil celé tři desetiny. Byl jsem přesvědčen, že pokud se s posledním sektorem vypořádám lépe, tak bych měl pole získat. Nicméně v prvním měřeném kole se mi na studené trati opět nepodařil zajet poslední sektor a zbýval mi už jen poslední pokus. Tam se mi naštěstí podařilo poskládat všechny své nejlepší sektory a hlavně zajet konkurenceschopně i ten poslední a výsledkem bylo druhé pole po sobě. To se mi snad ještě ve zdejší lize nepodařilo což mě velmi potěšilo. Nicméně moje tepová frekvence v posledním kole šla hodně nahoru .

Start se mi podařil na mé poměry docela slušně. Ale to by nebyl Lukáš a Jirka, aby to nezvládli ještě lépe. Zřejmě startovat z neutrálu nebude to optimální. Lukáš se přede mne dostal ještě na rovince a já se následně dostal do kleští hochů od Limonád To vyustílo v jemný kontakt s Lukášem a mé drobné vyjetí z asfaltu. Na obrubníku už jsem neměl dobrou akceleraci a toho využil Jirka a já byl třetí a to ještě na mne útočil dobře rozjetý Tonda. Dokonce mezi námi došlo ke kontaktu a protože jsem ztratil optimální stopu tak jsem musel obrubník objet z druhé strany. Pokud bych to udělal úmyslně, tak bych Tondu pustil před sebe, ale řekl bych, že to byl následek našeho menšího vzájemného kontaktu, tak jsem to neřešil.

V dalším průběhu prvního stintu se ukázalo, že mé nastavení na chladné trati nefunguje a Jirka mi pomalu ujížděl. Mezitím se mi ale podařilo dostat před Lukáše asi po jeho nějaké menší chybě, kde ztratil něco na rychlosti. Kluci za námi docela ztráceli, takže jsem se soutředil na nepříliš stabilním setupu aspoň nedělat chyby a udržet se před Lukášem. Ten sice jezdil těsně za mnou ale k útoku se nedostal. Do boxu jsem se rozhodl zajet co nejdříve, protože mi začali rychle odcházet gumy a hrozilo nebezpečí chyby. Díky dřívější zastávce jsem se dostal opět do vedení, protože jsem mohl využít čerstvých gum. Jak jsem se později dozvěděl, bylo to taky protože měl Jirka technický problém. Bylo mi ale jasné, že Jirka využije čerstvějších gum a za čas mě dojede. Při našem souboji jsem moc neriskoval a soustředil se spíš na držení náskoku před Lukášem. Jirka jezdil tou dobou až příliš rychle, takže nemělo smysl riskovat nějakou příliš agresivní jízdou. prostě byl v průměru o půl sekundy na kolo rychlejší a to bylo nad mé síly. Lukáš sice v závěru trochu stahoval a ohrožoval mou druhou příčku, ale udělal v závodě pár chyb, kterého stály možnost se poprat o druhé místo.

Gratuluji Jirkovi k bezchybnému a skvělému výkonu. Je vidět, že jeho závodní tempo je trochu vyšší než kvalifikační a proto se budu muset na toto více zaměřit, abych mu v závodě stačil. Po závodě jsem taky zjistil, že uctihodný výkon podal Aleš, který po chybě v kvalifikaci startoval z poslední pozice. Když odečtu jeho ztrátu, poté co musel v úvodu zajet pro nové křídlo, tak jel tempo možná na úrovni Jirky. A vezmu-li ještě v potaz, že se musel zdržovat při soubojích o pozice, tak ho kvalifikační chyba možná stála souboj o vítězství v závodě. Poté jel jednozastávkou strategii na, pro mě těžko představitelné, střední gumě. V těchto chladných podmínkách to přece muselo strašně klouzat a těžko je zahřát k optimálním teplotám ? Vždyť po druhém kole trácel 37 sec na Jirku a 10 kol před cílem už jen 25 sec. Přestože v závěru něco na ojetých gumách ztratil, tak při představě, že by jel závod jen najednu zastávku nez oné výměny předního křídla, tak opravdu musel zajet skvěle. Škoda jen, že se trochu rozevřeli nůžky mezi top 4 a zbytkem. Určitě je tu pár lidí, kteří mají vyšší potenciál. Gratuluji i svému kolegovi, že se mu podařilo přinést do týmu prvních pár bodíků. Vladko by potřeboval trochu potrénovat, Tonda zapracovat na vyrovnanosti, Jirka Mička někde ztratil loňský lesk. Slušně se zabydlel Pepa Král. Taky jsem zvědav na Pavla, který si k nám vrátil po dvou letech exilu Škoda jen, že Zdenda měl problémy s PC a nevím jak je to s jeho další účastí. Jak v prvním závodě ukázal, nic na své výkonnosti neztratil a určitě by byl top favoritem celé soutěže. Díky těmto okolnostem se stala věc nevídaná a já poprvé vedu soutěž jezdců. Samozřejmě mě to těší, ale sám dobře vím, že je to jen otázka času, kdy o tento post přijdu.
Díky za závod, dobře jsem se bavil.

1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
18.03.2013 - 00:24 odpovědět 
čti více Jiří Syrovatský napsáno:


Ta předpověď vyšla asi dobře. Nejvíc bylo v předpovědi 71% na konci Warmu a taky spadlo pár kapek. V závodě se mělo startovat s 70% což je přesně na hraně zahájení deště. Jenže v RFE je ještě malý generátor náhody, který rozhodl, že z těchto mraků nic nespadne. Prostě s 70% maximem se dalo čekat, že spadne max. pár kapek , pokud vůbec ale napřezutí to rozhodně nebude. V dalších dvou závodech je větší šance že zaprší než že bude sucho tak snad si užijeme mokrých podmínek víc. Jen pro info, v Melbourne byla 41% šance na déšť a v Malajsii je tuším kolem 60% a v Číně ještě o pár procent více. Byla by náhoda pokud by nějaký slejváček v těchto dvou závodech nepřišel.

Pilot F1
92 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
18.03.2013 - 13:04 odpovědět 
Zdravim,
na závod do Austrálie jsem nastupoval nabuzen skvělým závodem v reálném podání a proto jsem se nemohl dočkat. V tréninku mi však dlouho trvalo najít optimální nastavení pro technickou trať ulic města Melbourne. Auto při nájezdech a v rychlých zatáčkách nebylo na zadku tak stabilní jak bych si přál a tak jsem prakticky dva týdny hledal nastavení které by mi vyhovovalo. To se povedlo až v tento pátek a já proto mohl začít pořádně trénovat závodní tempo a kvalifikační časy.

V kvalifikaci jsem bohužel nemohl dosáhnout na nějaký konkurence schopný čas, protože se mi vůbec nedařilo zahřívat pneumatiky, kvůli chladné trati. Stačilo to tak bohužel pouze na šesté místo, které se po kvalifikaci proměnilo v místo páté z důvodu diskvalifikace mého týmového kolegy na chvost startovního pole. Pneumatiky jsem bohužel naladil na vyšší teploty, kvůli charakteristikám australského podnebí, což se ukázalo jako chyba a ani ubrání tlaku pneu nestačilo na dobré zahřívání všech pneumatik.

Po zahřívacím kole jsme se všichni seřadili na start, avšak aspoň v mém případě, s pneumatikami studenými jak psí čumák. Start se mi přesto povedl a až do páté zatáčky jsem se utkal s MIchalem ve vzájemném souboji o třetí místo, které jsem mu nakonec přenechal. Poté se zase objevily potíže se zahříváním mých pneu a dojel mne Vladko se kterým jsem pár kol bojoval a vedoucí skupinka nám o pár sekund poodjela. Náš souboj skončil v nebezpečné dvanácté zatáčce, kde přede mnou jedoucí Vladko najel na práh ohraničující výjezd ze zatáčky, který následoval nárazem do zdi a vystřelením Vladkova vozu vzduchem napříč tratí a dekapitací mé hlavy, když se naše monoposty střetly. Já naštěstí z incidentu, ač v šoku, vyšel bez většího poškození a mohl pokračovat. Z důvodu nízkých teplot na pneumatikách jsem se rozhodl proto odjet delší stint na měkčí směsi a závod odjet na jednu zastávku. Tato strategie se však z mého pohledu neukázala jako zcela bezchybná a od 14. kola jsem začal poměrně dost ztrácet na jezdce přede mnou a zadní pneu měli svá nejlepší léta již dávno za sebou. Vydržel jsem proto do 18. kola a dojel jsem si k mechanikům pro tvrdší směs a doufal jsem, že se mi podaří udržet lepší tempo než ve stintu prvním. Ovšem k mému zklamání se pneu zahřívaly samozřejmě ještě hůře a ani oteplení na ke konci závodu nepomohlo. Nakonec jsem přišel ke konci závodu o dvě pozice, první vůči Alešovi, kterej si jí díky svému bezchybnému výkonu plně zasloužil a druhou, Petru Milevovi který také předvedl skvělé tempo a konzitenci a já mu na sjetých středních pneumatikách prostě nestačil.

Konečné šesté místo proto není úplné zklamání, ale také se z toho výsledku neraduji. Opět se v mém případě vymstila špatně zvolená strategie oproti konkurenci a z mého pohledu větší šetrnost vůči pneumatikám, která mi nedovolila pneumatiky po celý závod dostat do provozního okna. Do mé ztráty na čelo se pak na konci závodu připojila starost o stav paliva v nádrži a tak jsem poslední dvě kola odjel v úsporném režimu. Přesto jsem spokojený se svou konzistencí a vyvarování se větších chyb oproti závodu v Maďarsku. Když tedy najdu ideál mezi konzistencí a rychlostí myslím, že můžu pomýšlet na pódiové umístění, které jsem si dal za cíl pro tuto sezónu.

Z pohledu týmu Lotus jsem velice potěšen, protože si z Austrálie odvážíme pěknou porci bodů a udržujeme tak náskok v PK před třetím Mercedesem s letos skvěle jedoucím Michalem Březinou a Petrem Kolářem. I v poháru jezdců si celkově nevedeme špatně, ačkoliv mi dělá vrásky na čele letos pěkně jedoucí Petr Milev, který nadále zvětšuje náskok přede mnou.

Celkově bych tak chtěl poděkovat za skvělý závod ve kterém si myslím každý našel soupeře díky jedné z největších účastí za dobu co tu jezdím. Proto bych se rád tímto připojil k nápadu mého týmového kolegy, aby všichni jezdci skupiny B mohli nastupovat v závodech skupiny A a vyřešili tak celkově nižší účast v této skupině. Dále bych také chtěl poděkovat jezdcům o kolo zpět kteří se snažili ze všech sil pouštět i na takto technické trati, což jen dokazuje, že částečné spojení obou skupin nepředstavuje větší problém. A v neposlední řadě bych chtěl pogratulovat vítězi závodu, který si výsledek plně zasloužil. Takže na viděnou v Malajsii ve stejně tak hojném počtu jako v tomto závodě.

Jiří Syrovatský Člen klanu
Technický vedoucí
305 Příspěvky
registrován: 09.04.2009
0 0
18.03.2013 - 14:11 odpovědět 
čti více Michal Brezina napsáno:


Michale myslím si, že kdyby Aleš v kvaldě nedostal DQ, tak jede na softech od začátku jako my ostatní, byla to jasná strategie z posledního místa na 1 pitstop.

Jirka "Ralf" Syrovatský
Pilot GP2
72 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
18.03.2013 - 14:12 odpovědět 
Do Austrálie jsem se těšil, ikdyž mě tento okruh nikdy moc nebavil, ale překvapivě se mi na něm pravidelně dostavovaly zajímavé výsledky.

Po prvním kvalifikačním stintu, kde jsem zajel 4. čas, jsem zajel do boxů a překvapila mě čára označující zónu 80kph, která byla hodně vepředu, do boxů jsem tedy nalít asi 120kph a uvědomil si že nemám na vjezd do boxů natrénováno a řekl si, že si to znovu vyzkouším po druhém stintu. V předposledních zatáčkách jsem tedy nabral rychlost a chtěl zajet do boxů jako při závodě. Ovšem jsem to netrefil - přejel jak vjezd, tak trávu a ocitl se zpátky na trati vedle boxové zídky, na začátku cílové rovinky. Dal jsem tedy ESC a ejhle - DQ dobrý den. Smířil jsem se s tím, že budu startovat poslední a začal se těšit na stíhací jízdu.

Start se mi povedl a já v prvním kole zařízl hned 10 jezdců přede mnou a dostal se až za skupinku Tonda, Petr Jiroch a Petr Milev. Bohužel v předposlední zatáčce se vylil Petr Milev a já se mu už bohužel nestihnul vyhnout a tak jsem musel hned ve druhém kole do boxů pro nové křídlo, což se mi vůbec nehodilo díky mé jednozastávkové strategii. V boxech jsem ztratil cca 40 sekund a s Petrem Milevem jsme se vrátili na 14. respektive 15. místě. Petr mě překvapil, že se mě, ikdyž na měkčích pneu, držel po většinu závodu. Na konci mého prvního stintu jsem už zajížděl do boxů z pozice 4. za Lukášem Droppanem. Vrátil jsem se za týmovým kolegou a začínal ho dohánět. Po několika kolech jsme si pozice prohodili a já už na odcházejících pneu dojel závod v klidu, na 4. místě.

Snad jsem si smůlu vybral a v dalších závodech už budu moci bojovat zase o příčky nejvyšší. Po sečtení všech časových ztrát mě mrzí fakt, že jsem o tu příčku nejvysší mohl bojovat už tady. Ale aspoň jsem si hezky zapředjížděl a snad ani chvilku jsem se nenudil.

Děkuji klukům z B za souboje a doufám že v tomhle počtu budeme jezdit častějc. S kym bych si pak zazávodil až zas podělám kvalifikaci? smiling

Těší mě taky fakt, že náš tým stále drží druhou příčku v poháru konstruktérů.

Pilot GP2
72 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
18.03.2013 - 14:13 odpovědět 
čti více Jiří Syrovatský napsáno:

Na jeden bych jel tak jako tak, měl jsem tak natrénováno.

1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
18.03.2013 - 16:13 odpovědět 
čti více Aleš Danda napsáno:


Podle mě je ale důležité vybrat strategii na základě počasí a ne se rozhodnout předem. Nicméně si ukázal, že se dá jet i na studených gumách sakra rychle. To já měl problémy se udržet i na poměrně chladných měkkých gumách natož na středních. A protože mi setup nefungoval tak jsem musel jet strašně opatrně. A to jsem jsem počítal s chladem a měl natrenováno v závodním režimu při teplotách kolem 28°. Ale to, že bude 3/4 závodu 25° s tím jsem fakt nepočítal a auto se chovalo fakt divně. Tam kde jsem v testech jezdil s plynem na podlaze tak při tomhle počasí jsem musel jezdit s hodně lehkou nohou.

Pilot GP2
72 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
18.03.2013 - 16:16 odpovědět 
čti více Michal Brezina napsáno:

No já s zahříváním nemám moc problém, proto jsem se o tom přesvědčil v chladným tréninku a vybral si tuhle strategii smiling

Jiří Syrovatský Člen klanu
Technický vedoucí
305 Příspěvky
registrován: 09.04.2009
0 0
18.03.2013 - 16:38 odpovědět 
čti více Aleš Danda napsáno:


Jde také o to, zda jsi jel na začátku na boost 3 nebo 2, já totiž ze začátku závodu jel na 1.

A Michale, abych se ještě přiznal, toto byl první závod, ve kterém jsem musel v zahřívacím kole opravdu zahřívat pneu. Jindy jsem byl zvyklý jet slušně a rychle na studených pneu, ale teď to na studených klouže.

Jirka "Ralf" Syrovatský
Seřadit:      1 2  » printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol
.: 16.6. 20:00 VC Kanady, 53 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz