Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
30.09.2013 - 10:37 odpovědět 
Kvalda. V prvním stintu jsem zajel kolo jistoty, které mě dočasně dostalo do čela. Druhé měřené kolo jsem musel předčasně ukončit, protože jsem musel jít do souboje s pomalým vozem a i když se mi ho podařilo v zatáčkách předjet, tak ztráta optimální stopy vždy znamená konec šancí na zlepšení času. Je to škoda, protože v prvním kole jsem ještě neměl řádně zahřáté gumy a dost to klouzalo, takže v dalším kole to mohlo být mnohem lepší. Ve druhém stintu jsem měl v plánu tři měřená kola. Protože jsem měl tlaky gum připravené pro závod, tak zahřívání trvalo dost dlouho a bylo jasné, že pořádný čas lze zajet až ve druhém resp. třetím kole. Druhé kolo se mi bohužel moc nevydařilo, navíc tam byl opět nějaký provoz, takže jsem chtěl dát všechno do posledního kola. V prvním mezičase jsem měl už skoro náskok dvou desetin na pole a byl jsem si jistý, že na již zahřátých gumách dám čas min. pod 1:39,5. Bohužel jsem opět narazil na Jardu, který nevím co na trati dělá ? Najížděl do zatáčky z neoptimální stopy, podle toho jsem soudil, že o mě ví a pouští mne. Jenže Jarda ani nepouštěl ani nejel po normální stopě, což skončilo tím, že najel na obrubník z boku a doskočil přímo do prostřed trati, což znamenalo, že mi zcela dokonale zatarasil jízní stopu. Po Barceloně mi opět "zkurvil" kvaldu, takže "děkuji". Pochopím, že i pomalejší jezdec potřebuje zajet rychlé kolo, ale nechápu, proč se po trati motá jako by bloudil a pak najede člověku přímo před auto. Z toho důvodu by bylo asi na místě, aby byla kvalda dvoufázová, protože při deseti- sekundových rozdílech na kolo je jen otázka štěstí, nalézt si prostor pro čisté kolo. Pokud to jsou dvě kola za celou kvaldu, tak je to dost málo.

Závod:
První start se mi podařil a jak už to bývá, když už se něco podaří, tak přijde restart :-(
Druhý start už byl horší a já ztratil pozici. Prvních pět kol jsem jezdil sekundu za Alešem. Blízko za mnou jel rychle jedoucí Vladko. Pak jsem se rozhodnul, že bude třeba na Aleše vyvinout trochu tlak a začal na něj útočit. Jenže předjíždění je zde bez chyby skoro nemožné, tedy pokud má druhý podobnou výkonnost a ještě jede defenzívu. Přesto jsem to zkusil, ale zrovna na místě, kde někdo "zapoměl" přední křídlo. Aby toho nebylo málo, tak se Alešovi podařilo zadním kole toto křídlo nějak nadzvednout, takže jsem dostal ránu křídlem a auto se dalo do smyku. To se mi podařilo téměř srovnat a dobrzdit, ale přesto jsem narazil asi v 20 km/h do bariéry a jako na potvoru jsem o křídlo přišel. V tu chvíli mi bylo jasné, že je po závodě. Téměř dvě třetiny kola bez křídla, oprava v boxech a to ještě příliš brzy na standartní zastávku. Navíc uvíznutí v provozu a to na trati, kde si člověk musí počkat na příležitost. Aspoň jsem si zapředjížděl a když byla trať volná tak na to pořádně přitlačil. Oba zbývající stinty jsem musel o pár kol natáhnout, abych nemusel do boxu třikrát. Zredukovat závod na jeden pit byl nesmysl, protože zbývajících 27 kol na jedněch gumách prostě odjet nejde.
Kluci vepředu jeli podobné tempo jako já, takže už jsem osamocen dojel v podobném odstupu do cíle. Tenhle závod se moc nepovedl, hlavně díky smůle, kterou jsem moc nemohl ovlivnit, takže se svým výkonem jsem poměrně spokojen. Překvapil mne Vladko, který si opět zpomněl na to, že je závodník na úrovni. Škoda jen, že Petr neudržel druhý flek, nemusela mě bodová ztráta tolik mrzet. Nicméně, díval jsem se na záznam a přišlo mi, že Petr do zatáčky v souboji s Tondou šel o 20 km/h rychleji než v ostatích kolech, což byl primární důvod proč se do zatáčky nevešel. Z druhé strany Tonda se na petra dotáhnul i díky přeskákání obou šikan, což podle mého rozhodně fér není. Z druhé strany, dodržování trati v šikanách dle pravidel, bylo silně ignorováno stejně jako předloni minimálně většinou přede mnou jedoucích závodníků.Škoda, že se nejelo na původním layoutu trati, neboť tam zábrany proti přeskákání šikan byly a měly svůj smysl. No aspoň, že týmový kolega dojel opět na "svém" místě a posbíral slušnou porci bodů.

Pilot F1
92 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
30.09.2013 - 11:08 odpovědět 
uznávám, že druhou cást šikany jsem si trochu zkrátil, ale bylo to z důvodu, že jsem do ní najížděl trochu śykem a nejednalomse o optimálnim průjezd. Kdybych jí vzal normálně u Petra bych byl ješťě dřív. Spíš mě překvapilo jak brzo Petr brzdil a já se mu proto muselna vnitřku spíše vyhýbat než že bych plánoval útok. Přesto mě Petr kompletně zavřel a já musel přeskákat přes obrubníky. Původně jsem Petra chtě dostat na výjezdu, protože jsem věděl, že má starší pneu. No a v té další zatáčce mě Petr opět zavřel a díky tomu že brzdil tak poždě se sám dostal až mimo trať. Toť můj názor. Chápu Petra, že je naštvanej, že ztratil dvě pozicé v posledním kole, ale podle mne jsem nic špatně neprovedl.

Tiskovku doplní později.

Pilot F1
92 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
30.09.2013 - 12:19 odpovědět 
Do Singapurského závodu jsem se jako obvykle těšil. Absence závodu WTCC a tím způsobená dvou týdenní pauza mi přišla jako nekonečná a já jsem se závodu nemohl dočkat. Tréninku jsem věnoval hodně času a jelikož jsem ideální nastavení našel poměrně rychle, nejevilo se jako ideální a na Michal jsem v testech ztrácel skoro vteřinu. Pomohlo až Alešovo trochu odlišné nastavení, díky kterému jsem byl pouhou desetinu za Michalem. Proto jsem si do závodu dával naděje na další pódiové umístění. Přesto jsem věděl, že konkurence tu bude velká jak ze strany, jako vždy, naspeedovaného Michala, stájového kolegy, tak Petra Mileva, který Singapuru také věnoval hodně času tréninkem, a Vladka Nesvatby. Dlouho jsem rozmýšlel jakou strategii jet, ale nakonec jsme došli k týmovému rozhodnutí, že pojedeme na dvě zastávky na měkčí sadě a budeme muset hodně tlačit na pilu, aby jsme jednu zastávku navíc dohnali.

Kvalifikace byla chladná a proto tlaky nastavené v pneumatikách na závod nevěstily osobní rekord v kvalifikaci, takže jsem doufal alespoň v druhé nebo třetí místo, které se zdálo jako reálné. Po prvním stintu jsem to zabalil už po prvním měřeném kole, které stačilo jenom na čtvrté místo a doufal jsem, že se mi v dalším, tříkolovém, stintu podaří dostat teplotu do pneumatik a zajedu tak trochu konkurence schopný čas. Podařilo se mi ovšem jenom lehce pod 1:40 a obsadil tak dočasně pole position, což nahrávalo Michalovi, který měl ještě dvě kola k dobru. Bohužel mu jeho plán překazil Jarda, jak už Michal napsal, a bylo mi ho tak trochu líto, protože jsem věděl, že Michal by mě s přehledem porazil. Přesto jsem se mohl radovat z další pole position, která je na městkém okruhu cennější než jinde.

Ke startu jsem si potřeboval pořádně zahřát pneu, abych udržel první pozici a vzhledem k dvouzastávkové strategii jsem je nemusel ani moc šetřit. Také jsem nechtěl abych dojel na start a tam jsme čekali další minutu než dojede zbytek pole. To je také trochu vysvětlení Michalovi stížnosti, že jedu jak šnek. amused V zahřívacím kole prvního startu měl pak Petr Milev nejspíše nějakou kolizi a musel startovat z depa. Po nepovedeném startu pak následoval restart a druhý start už se všem povedl a já udržel první místo za první zatáčku, což bylo asi nejdůležitější pro další průběh závodu. Za mě se pak dostal stájový kolega a mohli jsme tak trochu kontrolovat tempo závodu. Pořadí se nezměnilo, až na smolného Michala, do první zastávky, kdy jsme s Alešem po výjezdu z boxů zažili menší týmový souboj, ale potom jsme se usadili na předchozích pozicích a začali stahovat Petra a Vladka téměř 20 sekund před námi. Než oni zajeli k první zastávce, podařilo se nám náskok stáhnou na polovinu a vypadalo to tak nadějně na dobré umístění pro Lotus. Přesto nás čekala ještě jedna zastávka a kluci nás na čerstvých pneu také začali trochu sjíždět.Po druhé zastávce, kterou jsme absolvovali společně, jsme ztráceli na vedoucí dvojici opět skoro 20 sekund a v 11 kolech nás čekalo ještě hodně práce s doháněním. Celý stint jsem jel na krev a kluci vepředu jeli hrozivé tempo, takže ztráta nešla dolů tak jak se předpokládalo. Petra jsem dojel až na konci předposledního kola a v posledním kole došlo k popsanému souboji, který nechám na posouzení maršálovi aby to objektivně zhodnotil. Urval jsem tedy na poslední chvíli druhé místo, ale na vítězství to bohužel nestačilo, což mne trochu mrzí, protože vím, že bylo blízko.

Přesto všechno jsem s druhým místem velice spokojen a nebýt odpadnutí z třetího místa ve Spa tak jsem na tom teď bodově mnohem lépe. V této sezóně jsem hlavně spokojen se stabilními jízdami v závodech, kdy už nedělám takové chyby jako v předchozích sezónách a dokážu se jak v kvalifikačním tak závodním tempu držet špičky. Se sezónou jsem zatím tedy velice spokojen, protože se v žádném závodě nenudím a líbí se mi, že se dá závod odjet na odlišných strategiích, které ve výsledku jsou prakticky časově totožné. Je mi pak líto MIchala, který to odnesl nevinně, ale nadruhou stranu by závod jinak nejspíše vyhrál a jeho náskok už by byl asi těžko dosažitelný a takhle si myslím, že bude šampionát mnohem zajímavější. Aleš si také dojel pro hezké třetí místo a stáhnul Michala o několik bodů z jeho ztráty. Lotus si pak zase celkově odváží hezkou porci bodů, ale Mercedes nám to s jeho stabilními výsledky na dobrých pozicích obou jezdců nedělá snadné. Přesto jsem rád, že je sezóna takto hezky vyrovnaná a myslím,ž e si všichni užijeme ještě spoustu zábavy. Takže na viděnou v Korei.

PP_GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
367 Příspěvky
registrován: 23.09.2012
0 0
30.09.2013 - 14:31 odpovědět 
Na závod v Singapuru jsem se začal připravovat konečně tak jak bylo v plánu. Po stabilizování finanční situace týmu, která nám zkomplikovala přípravu na minulý závod v Monze a dovolila nám pouze 2 tréninky, jsem měl tentokrát hodně času na přípravu a to se projevilo na celém závodním víkendu.

Konečně jsem si zvykl na nový volant a musím říct. že je to neuvěřitelný rozdíl. V trénincích jsem se pořád zlepšoval a když porovnám nejlepší kolo celkově a moje tak je to "jen" 2,5s, což považuji ze svého pohledu skoro za zázrak, ještě na tomto obtížném okruhu.

Kvalifikaci jsem nezačal vůbec dobře a první dvě měřená kola mi vůbec nevyšla a byl jsem víc než 2,5s za svým maximem. Nakonec mi vyšlo až poslední kolo a díky němu jsem se poprvé vešel do Top 10!! Porazit kluky jako J. Vitvar, P. Kolar, J. Moravec, M. Kralik atd. byl super pocit a dodalo mi to sebevědomí před startem.

První start mi vyšel asi nejlíp nejen tady v lize, ale i v životě amused Dostal jsem se na 6. místo a tlačil na pátého P. Koláře a najednou restart ani nevím proč... Druhý start se mi povedl taky docela slušně a dostal jsem se před L. Vítka, ale v první zatáčce jsem schytal ránu nejdřív zprava a hned zleva a byl rád, že to auto přežilo. Byl jsem na 11. místě a před sebou měl oba McLareny. K mému překvapení mi J. Vitvar nezačal odjíždět a naopak jsem se dostal těsně za jeho křídlo a když udělal chybu tak jsem stačil proklouznout na bodovanou pozici. Po tomto předjetí jsem se dokázal od Honzy trochu odpoutat a stabilizoval kola. Na 7. a 8. místě jezdili J. Moravec a J. Král, na které jsem ztrácel asi 4s a začal je stahovat. Ve 14. kole jsem byl necelou 1s za McLarenem J. Krále. Na začátku dalšího kola na konci cílové rovinky se něco stalo J. Moravcovi, všude dým a já jen se štěstím minul oba jezdce vpředu a dostal se na 7. místo. J. Král se však držel necelou 1s za mnou a neustále na mě útočil. Moje měkká sada pneumatik už byla naprosto odrovnaná a tak jsem musel zajet do depa. Po zastávce jsem se vrátil před J. Moravcem a měl volnou trať, tak se mi podařilo najet k dobru několik sekund. Koukal jsem na rozestup J. Krále a svitla mi naděje na to, že bych se mohl dostat po jeho zastávce před něj. A to se podařilo a ještě k tomu se McLaren propadl 5s za J. Moravce. V tuto chvíli jsem na něj měl tedy náskok 15s. Myslel jsem, že v pohodě udržím 7. příčku, ale Josef začal neuvěřitelnou (z mého pohledu) jízdu a dostal se 8s za mě. A pak přišla moje největší chyba v závodě a já ztratil víc jak 4s v jediné zatáčce a bylo po náskoku. Chvilku jsem se ještě držel a pak nás dojeli vedoucí jezdci a "zamotali" amused amused se nám do souboje. Byl jsem tak v šoku koho pouštět a koho ne, že jsem málem vyřadil sebe i J. Krále ze závodu svým šíleným překřížením trati, za což bych se chtěl Josefovi omluvit. smiling No a při pouštění P. Mileva se za ním McLaren vyvezl a já spadl na 8. místo, na kterém jsem již dokončil závod.

S výsledek je naprosto spokojenej!! Byl to můj nejlepší závod co jsem tady zatím jel a když se podívám do výsledků tak jsem dojel jako druhý nejlepší béčkař a od kluků z A jsem "obdržel" kolo až 3 kola před cílem. Na začátku sezony při pohledu na startovní listinu jsem se bál, že budeme jako jediný tým bez bodů, ale to už se naštěstí nestane... smiling


Martin Adamec Člen klanu
Technický vedoucí
175 Příspěvky
registrován: 01.10.2011
0 0
01.10.2013 - 20:19 odpovědět 
čti více Petr Palasek napsáno:
Peťo koukám že s novým volantem přicházejí i výsledky, jen tak dál. Musim se podívat na tvou jízdu. Z reportu to vypadá, že sis pořádně zazávodil wink

Pilot GP2
72 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
01.10.2013 - 20:23 odpovědět 
V kvalifikaci jsem si představoval trošku lepší výkon, neboť mých 1.40,3 bylo skoro sekundu za mým maximem z testů. Naštěstí nikdo ze špičky se svým maximům ani zdaleka nepřiblížil a tak jsem mohl zaujmout místo za Tondou. Plán byl samozřejmě dostat se hned v první zatáčce před Michala a co nejdříve poodjet aby fungovala naše plánovaná dvouzastávková strategie.

Start se povedl (když neberu v potaz první start amused ) a my se s Tondou pohodlně usadili na prvních dvou místech přesně podle plánu. Bohužel nám ale nevycházelo poodjíždět, takže jsme malinko začali zpochybňovat naší zvolenou strategii. Moje chyba v druhé zatáčce to jen umocnila. Michal toho samozřejmě využil a párkrát na mě zaútočil. Díky mé srabácké defenzívě se mu to ale nepovedlo. Bránit zuby a nehty jsem se ale musel, protože kdyby se mu to povedlo asi by to byl první hřebíček do rakve naší strategie. Po chvíli koukám a Michal nikde, vydedukoval jsem z toho tedy že se asi někde rozštípal a to přineslo trošku klidu do mých rukou a nohou. Začali jsme dvojici Vladko a Petr malinko poodjíždět a svitlo nám malinko naděje na fungující dvouzastávkovou strategii.

Po našich prvních pitstopech přišla malinká taktická chyba, protože jsme se s Tondou ocitli bok po boku. Chvilku jsme tak nějak zápolili, což nebylo vůbec vhodně vzhledem ke strategii, tak jsme se rozhodli že si musíme dát odstup a začít znovu ujíždět. Vepředu zůstal Tonda, jelikož byl na začátku o chloupek rychlejší a já ho nechtěl brzdit. Po prvních a zároveň závěrečných boxech kluků jsme měli náskok zhruba 11 sekund. Kluci ovšem na čerstvých gumách taky nebyli zrovna pomalí, a tak se před našema druhejma boxama smrskla jejich ztráta na nějakých 8 sekund. To znamenalo, že v posledním, desetikolovém stintu musíme za1. dohnat ztrátu nějakých 15 sekund a za 2. dostat se před kluky přímo na trati. Žádný lehký úkol.

Začátek stintu byl tragický, protože se nám nedařilo kluky ani stahovat, jelikož jejich pneu byly pořád v celkem dobré formě. Postupem času byl rozdíl stáří pneu znát a rozdíly na kolo začly narůstat. V předposledním kole už jsme byli na ztrátě 2 sekund na Vladka a věděli jsme, že to hlavní se bude muset udát v posledním kole. Jak to dopadlo už asi všichni vědí z protestů takže jen doplním že se nám podařilo předjet jen Petra když vyrobil chybu při souboji s Tondou a tím se sám připravil o dvě pozice, bohužel Vladka už jsme nestihli.

I tak to pro mě byl super závod, kde jsem musel tahat prakticky 100% času. Petr s Vladkem sbírají slušnou rychlost.

Sezóna se vyvíjí nesmírně zajímavě, kandidátů na titul přibývá a v PK je to krásně vyrovnané. Prostě sezóna jak má být.

Jen tak na závěr bych chtěl podotknout, že z kvalifikace by v případě pravidla o 107% nejrychlejšího času nepostoupili 4 jezdci!! Takže bych chtěl na závěr vzkázat: Kluci makejte!!

Tak čau u šikmookejch

PP_GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
367 Příspěvky
registrován: 23.09.2012
0 0
01.10.2013 - 21:16 odpovědět 
čti více Martin Adamecc napsáno:



Copak já, ale J. Král musel mít napínavej závod... Nejdřív se nemohl dostat před J. Moravce, když ten udělal chybu tak jsem se před něj dostal já a po zastávce spadl zase za nás za oba... Musel být dost naštvanej, protože byl o dost rychlejší... Ale myslím, že byl v souboji od 1 do 33 kola amused


Pilot F1
136 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
01.10.2013 - 22:40 odpovědět 
Sice nejsem jezdec, ale i tak bych se rád vyjádřil o jednom závodníkovi před kterým smekám!
VLADKO NESVADBA dostal při minulém závodě v Monze 2x podle mě oprávněný trest Drive through a když se dozvěděl o druhém trestu, tak ihned odstoupil ze závodu. Byl nejspíš fest naštvaný a já čekal nějaké rozhořčené komentáře zde na stránkách... Nic takového nenastalo. Pomyslel jsem si, že se na Ligu vykašlal z důvodů trestů které jsem mu udělil....
Vladko přiletěl do Singapuru jako by se nic nestalo, na nic si nestěžoval a neskutečným způsobem zvítězil!
Za to mu patří mé poděkování a uznání!

Josef Král Člen klanu
Pilot GP2
49 Příspěvky
registrován: 30.09.2011
0 0
02.10.2013 - 19:21 odpovědět 
čti více Petr Palasek napsáno:
Byl to moc hezkej závod,na to že se jello v té barevné ohradě.Petře!Jel jsi výborně.Mou chybou bylo,že jsem začal na tvrdších gumách a zůstal za Jakubem.Jinak dobrý

Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 18:00 Sprint Kanada 18, 26 kol
.: 16.6. 20:00 VC Kanady, 53 kol
.: 23.6. 20:00 Sprint Rakousko 18, 26 kol
.: 30.6. 20:00 VC Rakouska , 53 kol
.: 6.7. 12:00 Sraz ČF1L, 0 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz