Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
17.03.2014 - 00:48 odpovědět 
Kvalda super, zvláště, když první řadu vybojoval kolega. Náskok na Vladka byl ale ve skutečnosti ani ne poloviční, protože jel jen jeden stint a měl o 30 litrů více paliva. Takže bylo jasné, že to bude hodně vyrovnané. Překvapil i Jarda a ztráta pouhých 2.5 sec. je asi jeho nejpovedenější kolo jaký jsem u něj kdy viděl.

Start do závodu byl trochu složitější, protože jsem přes virtuální zrcátka neviděl na semafor. Tak jsem raději prostřední vypnul a doufal, že si to nějak ohlídám. Při startu byl nedočkavý kolega, což byla velká škoda. Závod se v prvních kolech vyvíjel skvěle a v prvních čtyřech kolech jsem si nahrabal čtyři sekundy. To mě trochu ukolébalo a přestal jsem na to tolik tlačit. Do boxu jsem šel s pěti sekundovým náskokem. Po boxech se ale za mnou vynořil místo Petra M. Vladko a jel neuvěřitelně rychle. Nechápu jak mohl během pitů, kde se mi zastávka hodně povedla, nasbírat všechen ten čas. Vladko mě začal stahovat a já pořád nemohl najít tempo. Pak přišly druhé zastávky a možná jen díky malé chybě Vladka při nájezdu do první zatáčky po výjezdu z boxu, jsem udržel vedení. Pak mi bohužel začalo, stejně jako párkrát na podzim, opět haprovat podřazování. Mám sice nastaveno, že nelze podřadit o více stupňů najednou, ale problém je asi v tom, že mi to sem tam nepodřadí jeden stupeň a já pak zmáčknutí opakuji a pak mi to doskáče o jeden stupeň níže než jsem zamýšlel a to pak způsobí, že mi ustřelí zadek. Třikrát jsem tento problém v závodě ustál ale po čtvrté jsem byl rád, že na písku v Melbourne nešetřili. To mě stálo nejen vedení, ale hlavně sedm sekund resp. skoro šest sekund ztráty na Vladka. Nejdříve to vypadalo, že je vše ztraceno, ale po třech kolech jsem se najednou chytnul a protože jsem v závodě téměř nepoužil boost, tak mi zbylo dost paliva, abych posledních sedm kol mohl jet na plno a konečně jsem cítil, že z toho mačkám vše. Protože Vladko měl opačný problém s palivem, tak jsem ho začal slušně stahovat. Ale ani kvalifikační tempo nakonec nestačilo a byť ztráta šest desetin v cíli vypadá malá, k žádnému souboji už bohužel nedošlo.

Jsem rád, že se po třech letech chytnul staronový týmový kolega Petr a ukázal, že jezdit nezapomněl. Petr M. zajel obvykle dobře a byť jsem ho po kvalifikaci trochu odepisoval, řekl bych že tak polovinu závodu jel stejné tempo jako já s Vladkem. 15 sec. ztráty je přece jen tři a půl desetiny na kolo, což může být i méně povedeným nastavením. Někdy si ale kladu otázku zda jezdí tak rychle v závodě nebo jen tak pomalu v kvalifikaci ? amused
Ostatní jsem v závodě moc nepotkal. Až na výjimky kluci pouštěli dobře, díky. Jen Vladko Šups je strašně nečitelný kam uhýbá. Nejdřív zůstane na vnějšku a vypadá, že o mě ví a pak se těsně přede mnou nažene na vnitřek zatáčky, což je hrozně nebezpečné. Minule mě něco podobného stálo vedení a teď taky opět moc nechybělo ke kontaktu. Navíc jsem koukal, že měl i docela drsný kontakt s Pepou Králem, kdy pro změnu jel na rovince na vnitřku a těsně před šikanou najel do optimální stopy. Chtělo by to trochu víc přemýšlet nebo koukat do zrcátek, je to fakt hodně nebezpečný.
Gratuluji Vladkovi za zasloužené vítězství, protože po špatném startu hodně ztratil, ale přesto byl schopen ztrátu dohnat. Respekt. Petr M. prostě klasika, strojové tempo bez chyb. Martin dle ztráty taky nejel žádnou bé ligu, ale myslím že má ještě navíc, stejně jako Petr K. přes hezký výsledek v kvalifikaci ukázal, že má větší potenciál.
Tak díky za race a za dva týdny v Malajsii, kde možná konečně vstoupí do hry i tvrdé gumy.

PP_GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
367 Příspěvky
registrován: 23.09.2012
0 0
17.03.2014 - 11:24 odpovědět 
Sezona je zatim pro me velkym zklamanim. Po te minule kdy jsem se dostal na 1,5s k nejrychlejsim jsem se pres zimni pauzu vrhl na trenink, poridil jsem si nove vybaveni a na modu 2013 jsem se postupne dostal na asi 0,3s od casu co zajizdeli nejlepsi. To vse me vedlo k velkym ocekanim pro 2014.

V Silverstone jsem se sice kvalifikoval jen 1s ztratou na pole position ale zavod byl priserny a vubec mi nesli zahrat pneu. Do Melbourne jsem se vubec netesil protoze to neni moje oblibena trat ale to jak to dopadlo to me nenapadlo ani v tech nejhorsich predstavach. Nedokazu na letosnim modu nastavit vubec auto. Zkousim sety i od ostatnich ale je to pro me utrpeni na tom jezdit. Spatna auta jsou nedotaciva ci preztaciva, moje se chova v prvni pulce zatacky nedotacive a pak se utrhne a je pretacivy coz delaj jen priserny auta. Je jedno na jakym jedu setu, dela to porad.

Dalsi vec na co si nemuzu vubec zvyknout je, ze od prechodu na nove pocasi se mi v zavode vubec nnezahrejou pneu. Koukal jsem i do minule sezony a od nasazeni pathe se mi nepovedl ani jeden zavod. Pekne me to drasa protoze napriklad vcera jsem ve warmu zahral po 3kolech pneu na 113st. ale v zavode jsem to nedal na vic nez 103! Jak je to kua mozny stalo se mi to pokazdy od nasazeni pathe. A to jsem jel vcera tlaky 85!!!! Fakt nevim co s tim... V zavode je to pro me jako jizda na lede. ale dela to jen v zavode...

Jsem kvuli temhle vsem vecem dost otravenej a dost uvazuju o konci sezony... Proste jizda jak na praseti co bezi po lede me nebavi...spis se s tim peru nez abych z toho mel pozitek jako loni v prvnich zavodech. Auto jsem za prvni 2 zavody rozbil vickrat nez za celou minulou sezonu....


1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
17.03.2014 - 14:26 odpovědět 
čti více Petr Palasek napsáno:


Problém se zahříváním v závodě jsem měl také v obou dosavadních závodech. Ve warmu mám nalevo 114 a na pravo 108°. První stint s těžkým vozem to šlo ale postupně na konci prvního stintu nalevo 108° a na pravo 103°. V boxech jsme pak ubral tlaky gum o 5 kPa, ale šlo to s teplotama ještě níž. Když jsem pak vyletěl z tratě a potřeboval jsem dojet Vladka, tak jsem gumy zahřál. Takže je to v hlavě, prostě stejně jako já, jedeš v závodě opatrněji než v tréninku. U mě to stejně platilo i v Silverstone. První stint to ještě jde, ale jak se zlehčí auto, tak už je těžší gumy zahřát a pak to tolik nelepí.

Martin Adamec Člen klanu
Technický vedoucí
175 Příspěvky
registrován: 01.10.2011
0 0
17.03.2014 - 15:30 odpovědět 
čti více Michal Brezina napsáno:
Mam stejnou zkušenost jako Miki, v tréninku nemam problém se zahřátím, když zkoušim závodní simulaci, ale v závodě jsem opatrnej, abych se nerozbil o první zeď, a gumy nezahřeju, ale když se dostanu po nějakém čase do tempa, tak jsem zase v pohodě a gumy na 113°C. Proto taky v závodě ztrácím kontakt se špičkou, že jsem moc opatrnej.

1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
17.03.2014 - 16:39 odpovědět 
čti více Martin Adamecc napsáno:


Ono je to těžký se přinutit jet v závodě na větší riziko. Pak stačí jedna nepovedená zatáčka a je vše v řiti. A přece jen ztratit jednu pozici je pořád lepší než nedojet závod. Navíc je těžké jet celý závod na plno a to jak psychicky tak i fyzicky. Já byl včera na konci závodu uplně spocenej. Uvažuji, že začnu používat ventilátor. Jinak včera Vladko vyhrál, protože dokázal jet úplně na plno celý závod. I když mě totiž pomalu stahoval, tak se mi pořád nechtělo zvyšovat míru rizika a riskovat tím vypadnutí. Nakonec jsem to stejně podělal. amused
No ale když jsme viděl Vladka před sebou a nic nestahoval, tak jsem se pořád nemohl dostat do tempa. Ale když Vladko trochu zpomalil a já něco ze ztráty ukrojil, tak jako bych se dostal do transu a jel jsem konečně jako v tréninku, dokonce stejné časy i teploty gum a najednou to šlo. Jsem přesvědčený, že když se člověk oprostí od strachu z vypadnutí, tak teprve poté dokáže jezdit jako v tréninku. Najednou je i o sekundu rychlejší. Podobně to dělám i v kvalifikaci, kde zajedu jedno kolo jistoty, takové to závodní křečovité tempo a teprve, když vím, že mám nějaké třetí místo jisté a že mi podobné bezpečné tempo pole nepřinese, tak s vědomím, že už nemám co ztratit jen získat, tak teprve cítím, že do toho dávám vše.

Trochu jsem analyzoval ty problémy s podřazením a našel jsem možná logické vysvětlení co se stalo. Protože mám už blbé konektory na páčkách, tak se mi začalo stávat, že mi jedno zmáčknutí poslalo řazení o dva stupně níže, což většinou vyústilo k ustřelení zadku. Z toho důvodu jsem si aktivoval v nastavení volantu nějakou časovou prodlevu, kdy je toto přehnané podřazení ignorováno. Protože jsem včera, po dojíždění Vladkem, začal trochu ztrácet půdu pod nohama, tak jsme se snažil později brzdit a s tím i rychleji podřazovat než v klidnějších částech závodu. A teď mám dvě teorie a nevím která je správná. Pokud totiž podřadím rychleji než je limit pro ignoraci, tak buď dojde pouze ke spoždění tohoto podřazení a já předeženu mačkáním skutečné zařazení, tak pak přidám o jedno podřazení navíc, nebo mi to jedno zmáčknutí provede ve skutečnosti dvakrát, akorát s tím spožděním, takže i když podřadím se sedmičky na trojku správně čtyřikrát, tak dojde k podřazení stejně pětkrát. Hlavně při takovém zmateném podřazení zařve motor, jako by měl vyskočit z vozu a taky přestane fungovat dobržďování motorem, protože nejspíš zůstává dlouho viset mezi stupni neutrál´a jen gumy to nemají šanci ubrzdit. Píšu to jen proto, abychom si s tím případně vyměnili zkušenosti.

Jinak jsem koukal na Vladka N. a všimnul jsem si, že někdy a někde podřazuje rovnou o dva stupně. Tak se ptám, používáš šaltr páku i když má jen šest rychlostí nebo máš sedmirychlostní a používáš při takovém podřazení spojku nebo jak to děláš ?

Vlada Sups Člen klanu
Pilot motokáry
25 Příspěvky
registrován: 23.10.2011
0 0
17.03.2014 - 22:32 odpovědět 
čti více Michal Brezina napsáno:


Michale, omlouvám se Tobě a všem ostatním za nadělané problémy při předjíždění. Sám nevím jak z toho ven. Jezdím totiž pohled na celé auto a tam nejsou zrcátka nainstalovaná.Když jedu pohledem na předek vozu, tak mám trať příliš plochou a pozdě zatáčím a už tak špatný čas je ještě horší.Při mém způsobu jízdy ale musím zase sledovat na grafice (modré body) kdo se ke mě blíží a reagovat okamžitě na modrou vlajku a pak už je málo času se někam uklidit. A když jedou za sebou tři nebo čtyři auta tak se nedá odhadnout kudy jedou.Asi nezbývá nic jiného než trénovat verzi se zrcátky.A to je pro mě průser....

Martin Adamec Člen klanu
Technický vedoucí
175 Příspěvky
registrován: 01.10.2011
0 0
17.03.2014 - 22:49 odpovědět 
čti více Vlada Sups napsáno:
Proč je to pruser? jednou se tu dělala anketa kdo jaký jezdí pohled, a většina jezdí TV Camera ( ta na helmě). Ja jsem puvodně jezdil v kokpitu a pak jsem přesedlal na tuhle kameru na helmě. Nejdříve jsem si myslel, že to bude katastrofa, ale stačilo 20-30 kol a zrychlil jsme o 1.s. Jezdit pohled na celé auto musí bejt hrozný...žádnej cit, přesnost, pocit rychlosti...s tim pohledem mi nejde jezdit ani když ukazuju jak se jezdí mím dětem, protože chtějí vidět auto amused

1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
18.03.2014 - 09:15 odpovědět 
čti více Vlada Sups napsáno:


Vlado, dvě věci. Omluva v pohodě, ale jezdit bez zrcátek ? Kbybych byl soudce tak tě za to nechám postavit ke zdi ... Si myslíš že při tom pohledu se dá jezdit normálně a navíc ohrožuješ nás všechny. No jestli nás pouštíš a přitom nás vůbec nevidíš, tak to pak není divu, že je neustále nějaký problém. Promiň, ale že ti nevadí, kolik závodů si tím ovlivnil a kolik jezdců se o tebe opřelo než z tebe tohle vypadlo ? Tak koukej jezdit z pohledu ideálně TV-cam. Je to jen otázka zvyku a hlavně je tam velká šance výkonnostního progresu.

Martin Adamec Člen klanu
Technický vedoucí
175 Příspěvky
registrován: 01.10.2011
0 0
18.03.2014 - 09:46 odpovědět 
čti více Vlada Sups napsáno:
Vlado, mě nevyhovovalo na modu 2014 nastavení výhledu TV-CAM pohledu, ale to jde upravit, jestli chceš mužu ti s tim pomoct. Nastavim ti pozici aby si líp viděl, a uvidíš že to bude pecka a pujdeš o třídu vejš. V pohledu zhora neni ani cítit prokluz kol, nebo začínající smyk.

Pilot motokáry
23 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
18.03.2014 - 14:46 odpovědět 
Dekuji moc. Konecne to za neco stalo a je videt, ze trenink je potreba, abych se udrzel takoveho rychlika jako je Michal. Taky je potreba podekovat Vencovi Napravnikovi, jelikoz s novym kolegou v tymu, ktery zatim jezdi u me na vedlejsim PC, prisla i vule trenovat. Mrzi me ale, ze ta ucast neni takova jakou jsme si ji vsici predstavovali. Obzvlaste skoda Tondy a Alese - prece jenom jsou taky dosti rychli a vydrzej. Jinak k tomu podrazovani Miki, neni v tom nic zvlastniho proste to tam nakopu a samozrejme (si me hodne pobavil s tou saltr pakou!) radim pod volantem padlama a bez spojky. Spojku mam jen na rozjezd. Jinak k zavodu - start pro me byl dosti ztratovy jelikoz jsem byl ovlivnen Petrem Kolarem a jeho vypadem driv, malem jsem tu spojku uz taky pustil a potom uz zas to bylo pozde! Takze propad a cekani na spravnou chvili. Kluci nejeli spatne, ale porad byli pomalejsimi nez jsem potreboval a ja koukal jen na zvetsovani mezery mezi Michalem, Petrem a zbytkem. Pepa udelal chybu v prvni zatacce,ale s Martinem to bylo tak akorat. Potom prisla stihaci a boost na dva,kdyz jsem tak nejak dojel Petra tak jsem si az vzpomel, ze tam mam dvojku boost. Jel jsem asi tak 6kol a az potom mi to doslo. Bylo to tiptop, poslednich asi 7kol jsem musel opravdu setrit a porad sledovat jak se Miki blizi, ale vyslo to (2L v cili). Dekuji za super race a budu se tesit na Sepang.

Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol
.: 16.6. 20:00 VC Kanady, 53 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz