Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
24.08.2015 - 09:54 odpovědět 
Zde můžete napsat něco o závodě.

Martin Slezar Člen klanu
Administrátor
998 Příspěvky
registrován: 24.11.2014
0 0
24.08.2015 - 17:27 odpovědět 
Rád bych se vyjádřil k prvnímu závodu skupiny B :

Vzal bych to v rychlosti a od začátku.
Hlasováním bylo rozhodnuto o použití dvou směsí. Jezdci budou mít sice o problém víc, ale věřím, že se to naučí každý. Hlasovat ale pro nějakou variantu a nevědět jak se to dělá, je spíše pro zasmání.
Nepřipuštění Richarda Ševečka do závodu bylo zcela v pořádku, bylo dohodnuto pravidlo 107 %, které lze po schválení vedení obejít a jezdce do závodu pustit. Vzhledem k tomu že Richard natrénováno neměl a na trati byl nebezpečný nejen ostatním ale také sám sobě, považuji zákaz startu za zcela opodstatněný. Pokud se Richard nezlepší alespoň v tréninku a nesplní limit v dalším závodě, situace se bude opakovat.
Závod dopadl jak dopadl a na skupinu B si myslím, že to nebylo úplně zlé. Zpestření kolizemi i boje tam byly a věřím že si všichni závod svým způsobem užili. Nebudu se vyjadřovat k chybám a trestům jezdců, to náleží komisaři a vedení ligy.
Celkové pořadí je jednoznačné a odpovídá průběhu závodu. Tím chci poukázat pouze na jednoznačné opanování závodu Petrem Hejzlarem. Je to naprosto stejná situace, jako v minulé sezoně s Luďkem Brundou. Jako nováček nastoupil do prvního závodu, který rozdílem třídy vyhrál a odešel do skupiny A. Nechci tím snižovat kvality ostatních jezdců, zejména Franty Peternaje, který je dobrý jezdec, ale rozdíl tady byl opravdu markantní.

Závěrem tedy : celková spokojenost, incidenty a SBS body budou rozděleny. Richardovy doporučuji více potrénovat a Petra Hejzlara navrhuji jako kmenového jezdce skupiny A. Do závodu A závodu postupuje společně s Frantou a prozatím by mohl v náhradní stáji setrvat, než se situace v A vyjasní.

Vzhledem k tomu že zítra odlétám na dovolenou, nebudu moci Vás, jezdce skupiny A sledovat, přeji hodně úspěchů a pohodový závod.

Martin Frajka Člen klanu
Pilot F1
94 Příspěvky
registrován: 15.03.2015
0 0
24.08.2015 - 22:43 odpovědět 
Keď je tu tá možnosť rozhodol som sa napísať ešte pár riadkov k prvému preteku. Troška ma pred samotným pretekom zaskočila aktualizácia trate aj módu v hodine dvanástej ako sa povie. Osobne som už nemal čas na prípravu po aktualizácii pretože som bol odcestovaný a domov som prišiel z dovolenky 2h pred pretekom, takže ma to moc nepotešilo , nebol moc čas otestovať zmeny. Ale s tým človek nič nespraví tak to vyšlo. :-) Ďalšia vec, ktorá ma moc nepotešila nebolo ujasnené pravidlo ohľadom pneu našťastie to zachránilo hlasovanie. Neviem podľa čoho hlasovali niektorí chalani ale mal som pocit, že asi len podľa nálady. Ja som hlasoval za obe zmesi z dôvodu toho, že s tým mám skúsenosti a nerobilo mi to nikdy problém a dá sa skrz to spraviť na niektorých tratiach zaujímavá stratégia a oživí to troška preteky. Kvalifikácia bola skôr o náhode či bude auto fungovať alebo nie ale nakoniec sa mi nepodarilo zajazdiť ani jedno dobré kolo. Raz som to nejak zle vypočítal a do kola som vošiel za iným autom a nenechal som si dostatočný odstup. Potom som stratil čas pri obiehaní a tak som to kolo zabalil. V ďalšom pokuse mi zas ustrelila zadná čas auta asi kvôli slabo zohriatym pneu a stratil som tam čas a potom som už len dojazdil kolo kvôli nejakému času ale už to nebolo na 100%. Takže kvalifikácia bola prepadák. Pred štartom som obul tvrdšie pneu, keďže som bol v strede pola a čakal som, že úvod bude troška chaoticky a že pôjdem opatrnejšie a budem šetriť aj palivo. Po štarte bolo všetko fajn až kým neprišlo SC čo som troška nepostrehol až za Eau Rouge, keď som skoro zostrelil spomalujúce auto nejak som v tých písmenkách dole to SC prehliadol. Osobne je pre mňa SC v akejkoľvek online hre bezpredmetné. Prečo? Keď sa stanete súčasťou aktuálnej kolízie je to skôr o šťastí, teda nešťastí ale to nikto nikdy neovplyvní, že sa Vám takáto smola pritrafila. Ďalej čo sa týka bezpečnostného hľadiska stačí žltá fáza, nejde tu o životy a zostreliť môžete aj pilota, ktorý spravil pred vami menšiu chybu či sa otáča na trati kvôli hodinám (spa bulec/ slezar) a tiež tam nebude SC je to vec šťastia a opatrnosti v žltej fáze. Ďalšia vec ako sme videli u pilotov ktorým to malo pomôcť aby sa vrátili do závodu to nemalo žiadny efekt proste dali esc a zas keby aj nedali boli by vžltej faze zas by to bolo len o tom či si dá pilot pozor a či oni pôjdu do boxov mimo stopu, to že by to nejak ovplyvnilo závod alebo narušilo nejak jeho priebeh by som sa neobával to už je len prehnaná opatrnosť vždy tu bude to riziko kolízie a to že budeme mať SC je len minimálne/mizivé percento zníženia rizika. To, že SC dá možnosť dohnať stratu a scelí štartové pole je zaujímavé pre závodenie a ďalšie súboje ale SC nebolo vymyslené, kvôli tomu ale kvôli bezpečnosti a v online pretekaní to má mizivé uplatnenie. S týchto dôvodov si myslím, že je SC zbytočné a troška aj to upozornenie sa stráca v tom chate je to veľmi ľahko prehliadnuteľné bolo by viac fajn, keby to šlo spraviť ako nejakú vlajku ikonku aj keď je to len virtuálne SC. Čo sa týka ďalšieho priebehu preteku stratégia bola pošetriť auto, palivo do prvých boxov a potom prezuť na mäkšiu zmes a začať stále viac tlačiť až do konca ale to sa mi nepodarilo. Nabehol som na nejaké odtrhnuté predné krídlo na rovinke (pripomínam je to smola, tam nie je často ani žltá vlajka a nedá sa to predvídať). Následne som stratil grip na prednej náprave, defekt a tak som išiel do boxov. Menil som si ešte predné krídlo na nižšiu hodnotu pri nájazde do boxov aby som mal ešte lepšiu rýchlosť a mohol som viac doťahovať stratu a vtedy som si v periférnom videní nevšimol ten nízky múrik a bolo vymaľované. :-D Škoda chcel som nato pritlačiť a dotiahnuť sa zabojovať o bednu ale nebola príležitosť. Takže pretek hodnotím smolne ale nie zle, rýchlosť mohla byť ešte lepšia ak by bol čas na doladenie nastavenia a ešte troška viac natrénované. Vtedy by sme som si asi na prvého v cieli netrúfal ale Frantu by bolo reálne potrápiť. Preto sa moc teším na Monzu, ktorú mám rád ak bude dosť času na prípravu verím tomu, že budeme vpredu a rýchlostne budeme na tom oveľa lepšie ako tomu bolo v SPA. To je asi všetko čo som chcel. :-)

1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
25.08.2015 - 11:02 odpovědět 
čti více Martin Frajka napsáno:


K tomu SC. V momentě kdy vyjelo SC, nejspíš oba poškození doufali, že bude restart a reagovali na SC odstoupením ze závodu, což jsme nemohli čekat. SC je tu právě proto, dát šanci poškozeným, opravit si auto po častých nehodách po startu a pokračovat bez větší ztráty v závodě. Taky jsme ale potřebovali čas, abychom se podívali, jaké újmy a čí vinnou to celé vzniklo. Osobně si myslím, že SC v prvním kole po startu smysl má, ale pokud ho v béčku nechcete ...
Jsem si jist, že tvůj příspěvek by vypadal úplně jinak, kdyby třeba právě tebe někdo rozstřelil po startu a SC na trať nevyjel ...

Martin Frajka Člen klanu
Pilot F1
94 Příspěvky
registrován: 15.03.2015
0 0
25.08.2015 - 21:31 odpovědět 
čti více Michal Brezina napsáno:


K poslednej vete Michal, práve že nie. Ja som jazdil vo viacerých ligách mám odjazdených už mnoho online sezón, takže mám podľa čoho hodnotiť využiteľnosť SC. Radšej by som bol za reštart ako SC na úvod preteku.

1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
25.08.2015 - 22:10 odpovědět 
čti více Martin Frajka napsáno:


Restart je právě kontraproduktivní v tom, že na to hodně lidí spoléhá a o to více riskují, aby získali co nejvíce pozic a to bez rizika, protože restart to vyřeší. Nevím kde si jezdil, ale my máme zkušenost naprosto opačnou a to tu jezdím u šest let a celkově online závody snad deset let. 3x nebo 4x RR nebyla žádná výjimka a hodně lidem, včetně mě, to naopak lezlo na nervy. Dokonce tu padaly názory, aby se restarty úplně zakázaly. Tohle je takový kompromis. Když vznikne hromadná havárie v prvním kole, tedy 4 žádosti o restart, tak bude RR s tím, že viníci budou dodatečně ale přísně potrestáni. 2-3x RR znamená SC. Jedna žádost = jede se dál. A to ještě může komisař ignorovat požadavek, protože se stávalo, že se jezdec roztočil napral to do zdi a poškodil jen sám sebe a hned psal RR. Takovou žádost, pokud to maršál zjistí, může ignorovat a naopak takový jezdec bude taky potrestán za neoprávněný požadavek, což byly i dvě poslední žádosti o RR. Ale nechám na maršálovi, pokud někdo zcela zničí soupeře pozdním brzděním, třeba v T1, zda pošle na trať SC.

Pilot F1
124 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
26.08.2015 - 11:10 odpovědět 
Tady bych souhlasil s Michalem, tenhle systém, co tu funguje je dobrý a myslím, že hodně jezdců ocení možnost vrátit se zpět, byť např. s poškozeným autem a bojovat o body (včetně mě). Když dá někdo esc, je to jeho chyba, ale třeba tady ve SPA vlastně dojetí do cíle znamenalo body, takže každý kdo dal esc a mohl pokračovat se o ně okradl sám. Restart je možnost, která by se měla používat jen v krajní nouzi nebo ho zakázat úplně. V reálné F1 mají taky jeden pokus smiling

Pavel Vávra Člen klanu
Pilot F1
91 Příspěvky
registrován: 07.12.2014
0 0
26.08.2015 - 19:11 odpovědět 
SC je dobrý pro všechny poškozené po startu to plně podporuji a restarty pokud by bylo po mem bych zakazal uplne, jako je to v realne f1.

Pilot RC modelů
4 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
27.08.2015 - 01:31 odpovědět 
Q: Kvalifikace se povedla. Překvapil mě velký náskok, který jsem měl. V testech soupeři měli podobné časy jako já tak jsem to čekal horší. Ovšem toto je B skupina, takže je to lehčí ale to neznamená, že jezdci nemůžou překvapit.

R: Než jsem se dostal do tempa s plnou nádrží už jsem vylétl ven z tratě a přišel jsem tak o náskok, který jsem měl po krásném a rychlém startu. Na trať ve druhém kole vyjel SC a tak jsem dojel F. Peternaie. Během dvou kol jsem se dostal před něj a svojí pozici nepustil. Dokončil jsem závod s velkým náskokem okolo 1 minuty a 15s.

Těším se na závod skupiny A a doufám, že B skupině neudělám ostudu v Ačku.

Petr


Martin Frajka Člen klanu
Pilot F1
94 Příspěvky
registrován: 15.03.2015
0 0
27.08.2015 - 20:18 odpovědět 
Chalani nechcem tu nejak spamovať, tak len v krátkosti. Bol to len môj názor na vec nechcem to tu celé meniť a riadiť ja sa prispôsobím, len sme sa asi správne nepochopili. Takže to ujasním. Ako tak čítam vaše reakcie máte v tom dosť jasno ale nič nové som v tom nenašiel.
1. Jasne, že je blbosť robiť permanentne reštarty a to som ani nenavrhol ale vyznelo to tak ako keby áno, keďže som ti Michal odpovedal ako keby som ti odpovedal na tento závod. Ja som to myslel všeobecne a určite pri určitých pravidlách, ktoré máte jasné., na preteku je komisia ako ste písali, ktorá posúdi či je to adekvátne a sú tam aj hlášky 4xRR, ktoré musia byť adekvátne inak príde trest, takže v tomto prípade si myslím, že je to dobre ošetrené a nikto nemôže počítať s tým, že bude môcť riskovať lebo aj tak bude reštart alebo bude ďalší to by som už asi ani nepovolil jeden krát a dosť. K tomu asi všetko!
2. SC dať kvôli tomu, že chceme dať šancu na návrat poškodeným do závodu. Je to pekné gesto, keďže závod sa jazdí len raz za dva týždne o to by si mali dať však jazdci väčší pozor. Nehovoriac o tom, že sa jazdci môžu spoliehať aj na to, že bude SC síce utrpia väčšiu stratu ako pri RR avšak je to podobné ako pri tom reštarte záleží to na posúdení komisárov či dajú SC.


Je veľmi ťažké zvoliť vhodný systém a je ťažké to adekvátne nastaviť tak aby to bolo pre všetkých fajn ja si to uvedomujem a viem, že to myslíte dobre, ja tak isto preto som napísal svoj názor... možno by bolo najlepšie ne ísť ani jednou cestou... ;-)

Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol
.: 16.6. 20:00 VC Kanady, 53 kol
.: 23.6. 20:00 Sprint Rakousko 18, 26 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz