Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
Pilot F1
124 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
02.11.2015 - 12:51 odpovědět 
Na závod v suzuce jsem se pečlivě připravoval, v tréninku jsem najezdil přes 500 kol a trať mi seděla, takže jsem se na závod velice těšil. Na začátku kvalifikace panovaly ošidné podmínky, trať byla mokrá a tak jsem se rozhodl počkat co nejdéle, až jí ostatní jezdci svými pokusy vysuší..Když byla vyježděná ideální stopa, rozhodl jsem se vyjet na softech, ale téměř okamžitě jsem si urazil přední křídlo, protože udržet ideální stopu nebylo jednoduché. Když jsem si opravil přední spoiler a odjel out lap, tak jsem v měřeném pokusu dostal smyk a urazil si zadní kolo. Naštěstí ale mechanici dokázali monopost rychle opravit a mohl jsem do závodu vyjet alespoň z konce pole. Start se mi povedl skvěle, okamžitě jsem získal několik pozic. Předjel jsem i Oldu Hromka, kterého jsem pak ale pustil zpátky, protože jsem nechtěl riskovat kolizi a toto rozhodnutí se ukázalo jako správné, protože asi za 15 vteřin trefil jezdce jedoucího před ním. Po prvním kole jsem byl už na šestém místě a rychle jsem dotahoval mého týmového kolegu, který bojoval s Frantou Peternaiem o čtvrté místo. Pak ale udělal chybu a já se před něj dostal. Během několika dalších kol jsem se dokázal rychlou a téměř čistou jízdou dostat i za pomocí boostu 3 na druhé místo. Pak jsem o něj asi v 9. kole přišel, když jsem udělal chybu, dostal se do hodin a pak jsem ještě následně neodhadnul nájezd do první zatáčky. Znovu jsem ale našel rychlost a pustil jsem se do souboje s M. Bruňanským, který si při souboji pomohl 2x za hranicí pravidel, ale i přesto jsem se před něj dokázal dostat a když jsem pak ve 13. kole zajel ke svému pitstopu, dokázal jsem se po prvních pitstopech dostat do vedení závodu. pak ale přišla hrubka o kolo zpět jedoucího Pavla Svobody, který místo aby mě pustil na rovince, tak prudce zabrzdil před první zatáčkou a já musel vyjet z tratě, kde jsem ztratil kontrolu nad svým vozem a dostal jsem se do hodin. Po tomto incidentu jsem se propadl až na 3. místo a začal jsem znovu stahovat jezdce přede mnou, když v tom začalo lehce pršet..nebylo to nic dramatického, takže se dalo zůstat na suchých směsích, přesto to ale trochu klouzalo, díky zaváhání Franty Peternaie jsem se opět posunul na druhé místo. Po třetích pit stopech jsem byl tuším až čtvrtý, dostal se přede mě nováček Lukovský, který se přede mě dobrou volbou pit stopu, tzv. undercutem posunul, po zajetí ostatních byl dokonce první. Pak jsem se opět propracoval na druhé místo a to už začalo silněji pršet a já dokázal stáhnout náskok vedoucího jezdce 8 vteřin za 2 kola. Pak ale přišel onen moment, kdy mě Lukovský zablokoval na rovince a já musel zvolnit a když jsem se před něj dostal na začátku druhého sektoru, opřel se o mě a já měl rázem poškozený vůz. Poté jsem se na chviličku opět dostal do vedení, ale trať hodně klouzala a tak se přede mě dostal druhý pilot manoru Bruňanský. Chtěl jsem ještě podat podnět k vyšetření onoho blokování na rovince, jenže to se mi vymstilo a při psaní na klávesnici jsem si urazil přední křídlo o mantinel a musel jsem do boxů, kde jsem se rozhodl nasadit pneumatiky do přechodných podmínek v domnění, že jezdce před sebou ještě dojedu, ale k mému udivení dokázali jet na suchých pneu stejně rychle jako já na přechodných, i když bylo na trati mokro 17% a tak jsem k mému zklamání dojel do cíle na konečné čtvrté pozici.

Martin Frajka Člen klanu
Pilot F1
94 Příspěvky
registrován: 15.03.2015
0 0
02.11.2015 - 22:13 odpovědět 
Znova podporím tlačovú konferenciu aj keď som bol až piaty.

Príprava na pretek nebola nejak intenzívna absolvoval som pár tréningov aby som spoznal trať to bolo všetko. Trať sa mi celkom pozdávala ale nedokázal som spraviť rýchle nastavenie aby som sa čo len priblížil k časom, ktoré mali chalani z B na liveracers. Absolútne som sa nechytal a zmeny čo som robil v nastavení aby som mal dobrú rýchlosť boli skôr negatívne ako pozitívne, neviem doteraz v čom bol problém. Auto sa vôbec nesprávalo zle aj trať poznám ale proste to nešlo asi sa pokazila nemenovaná súčiastka medzi volantom a motorom. :-) Preto som do preteku išiel s tým, že budem asi bojovať niekde na konci prvej desiatky. Do Q som sa prihlásil už po jej začatí, skôr som nestíhal premávka v Japonsku je hrozná ako asi všade cez dušičky. :-D V tom strese som si zabudol pozrieť počasie v Q aj do preteku čo bola veľká chyba a stála ma nejaké sekundy v preteku.
Po prihlásení ma to hodilo rovno do SC a potom priamo za neho čo ma ešte viac rozhodilo a hneď bez váhania som vyrazil na trať až po prvej zákrute som si všimol, že je trať nejaká divná a potom pozerám, že je mokrom ale to som už letel na softoch mimo trať v Sennových esíčkach. Snažil som sa vyhrabať čo sa mi aj darilo ale na softoch som bol na trati a v danej časti trate moc nebezpečný preto som dal ESC aby som neohrozil a nepokazil kolo iným chalanom v Q. Potom som sa pokúsil prehlásiť aby som nebol v boxoch za SC lebo som musel cúvať a manévrovať aby som sa dostal von a bolo riziko, že si pri tom poškodím auto no nepomohlo to. Následne som sa vrátil na trať, keďže ESC som dal z dôvodu bezpečnosti nie získania výhody. V Q som potom zajazdil kolá aké som zajazdil nebolo to nič prevratné ale bol som celkovo na piatom mieste. Príjemné prekvapenie. :-) Pri rozdelovaní pozícii a trestov som ešte nahlásil ESC ale nikto nereagoval. Pretek sa začal fajn až na jednu chybku, keď som skončil troška mimo trate a predbehli ma oba Redbulli. Vozil som sa potom niekde na siedmom mieste a troška si zazávodil s Jarom Fulopom bol rýchlejší v technickej časti ale tam sa moc nedá predbiehať, tak som sa celkom v pohode bránil ale na koniec sa predo mňa aj tak dostal no potom mu niekto vošiel do cesty po hodinách a kolidoval uff veľká smola. Do konca stintu som sa potom vozil osamote na najlepších som strácal. Nemal som žiadnu stratégiu ani som nevedel koľko vydržia pneu a palivo preto som aj išiel opatrnejšie. Palivo som nejak zle narýchlo spočítal a tak som 2/3 išiel na booste 1 a ku koncu mi ešte ostalo dosť paliva no čo už. Po prvom stinte začalo pršať nechcel som nechať nič na náhodu a hneď som išiel prezuť na intermedialky vôbec som netušil, že to bude len taká mini prehánka, tak som sa chvíľu povozil a znova prezul na soft. proste som dal dve zbytočné zástavky v boxoch na viac. Stále som bol na šiestom mieste ďaleko od všetkých. Potom prišiel ďalší dážď a Jaroslav Novák sa asi tiež troška domotal s pneu v boxoch, tak som sa na neho dotiahol. Evidentne mu to na mokrej trati nešlo moc fajn a začal som na neho tlačiť. Predbehol som ho dosť nešťastne v R130 trocha ma to vynieslo cez obrubník. V nájazde do zákruty som bol zároveň s ním, trať som si neskrátil a na obrubníku kam ma to vynieslo som stratil čas, preto som to predbehnutie nepovažoval za nekorektné a nevrátil som pozíciu. Do konca preteku sa už nič prevratné pre mňa nedialo a dojazdil som osamote na piatom mieste.

Piate miesto je celkom prekvapenia vzhľadom na chýbajúcu rýchlosť, nulovú stratégiu do preteku a neznalosť počasia. Viem, že som mal aj kus šťastia niektorí piloti ako napr. Jaro Fulop by asi skončili predo mnou ale aj to patrí k pretekaniu.

Kolega Braňo sa mi nejak v preteku stratil, keď som prišiel do boxov už som videl len odchádzajúce Porche. Ronn ma informoval, že kolegovi znova s technických príčin nevyšiel pretek čo je veľká škoda a utekal rýchlo na to zabudnúť za nemenovanou ... :-D pokračovanie nabudúce. :-D

Blížiace sa trate poznám veľmi dobre okrem Mexika, to nepoznám vôbec. Dúfam, že sa mi podarí na tieto zvyšné preteky lepšie pripraviť a hlavne vylepšiť rýchlosť, ktorá v Suzuke chýbala a nebol som v tomto smere vôbec spokojný. Gratulujem nováčikom k bedni aj Frantovi, troška mi je ľúto Štepana CH mal fakt dobrú rýchlosť na tento pretek ale chýbalo mu troška šťastie určite si zaslúžil lepšie umiestnenie. To je asi všetko. Ciao vidíme sa v Brazílii.

Jaroslav Novák Člen klanu
Pilot F1
101 Příspěvky
registrován: 29.09.2011
0 0
08.11.2015 - 01:34 odpovědět 
Ahoj kluci rád bych se podělil o své pocity ze závodu v Suzuce.Tak je vidět že pokud opravdu mám čas na trénink,tak jsem schopen zajet i dobrej kvalifikační čas.V Suzuce jsem byl nadšenej že se mi podařilo zajet svojí nejlepší kvalifikaci.V samotném závodě to ale pro mě bylo spíše přítěží.Protože se mi první dvě kola klepaly nohy strašnou nervozitou.Pomalu to opadalo a pak už jsem jenom prodal to co jsem natrenoval.Až do doby prvních boxu.Bohužel jsem si špatně ,nebo spíš vůbec nepřečetl pravidla a zapomněl jsem na hardy.Díky Petrovi Vávrovi kterej mě na to upozornil jsem je vymněnil.Ale tim jsem měl jednu zastávku na víc,což mě stálo ještě lepší umístění.Ale po tom marastu co nastal před koncem závodu,jsem rád,že jsem to auto vůbec dovezl do cíle a se šestym místem jsem spokojen.Dík za super zážitek a jezdcům okolo zpět že mi nedělali problémy při předjetí.Sám vim jak je to někdy těžký.Jarda.

Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 18:00 Sprint Kanada 18, 26 kol
.: 16.6. 20:00 VC Kanady, 53 kol
.: 23.6. 20:00 Sprint Rakousko 18, 26 kol
.: 30.6. 20:00 VC Rakouska , 53 kol
.: 6.7. 12:00 Sraz ČF1L, 0 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz