Seřadit:     printview




Autor: Zpráva:
Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
623 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
11 -1
19.04.2017 - 15:03  
Williams

Jaroslav Strišovský:
Už kvalifikácia bola veľmi vyrovnaná a mne sa nedalo zajazdiť rýchle kolo v Q1, tak som síce postúpil, ale celkom som sa strachoval, nakoniec 9. miesto. Q2 už bola lepšia, prvé kolo nebolo zlé, to druhé bolo ešte o nejaké 3 desatiny lepšie a keďže sme prvá šestka boli v 2 desatinách, tak ma to vyšvihlo do prvého radu, po penalizácii Vávru dokonca štart z pole position.

Štart mi vyšiel OK, udržal som si vedenie a potom som len počul ranu a videl lietať auto.. Po SC fáze som začal mierne zvyšovať náskok, po zastávke som sa dostal opäť do vedenia aj cez pilotov, ktorí ešte nemenili, tuším Petr Vávra a Zdeněk. Nebol to veľký problém, pretože som mal o dosť lepšie pneu a celkom slušnú topspeed. V druhej polovici pretekov ma začali trápiť brzdy, ktoré podľa tréningu mali vydržať, ale celkom rýchlo sa opotrebovali a ja som poseldný stint na softoch šiel radšej opatrne, posledné kolá boli všetky 4 brzdy v mínuse a tak som mal aj šťastie, že to vydržali. Zároveň aj smolu, lebo bez toho problému by som skončil s veľkým náskokom a nemusel tak trocha trpnúť.

Z víťazstva sa veľmi teším a po tom, ako som v Austrálii nestál ani na bedni, tak je to povzbudenie. Bahrajn mám ale na rozdiel od Ruska dosť rád, Rusko moc nemusím a tak očakávam, že to bude oveľa ťažšie to zopakovať.

Kolízia na štarte mi celkom pomohla, pretože som prišiel o najväčších súperov po Q, bolo mi to ľúto a síce dostali šancu vrátiť sa do preteku, s rozbitým autom sa im šlo asi veľmi zle. Na druhú stranu to pomohlo jazdcom, ktorí štartovali napr. z boxov. Na záver by som chcel ešte pogratulovať Patrikovi Novotnému k rýchlej jazde a peknému výsledku.

Jaroslav Lištvan:
Na Bahrajn jsem se připravoval někdy minulý týden odjetím páru kol. Od té doby až do půl osmé dne startu jsem ani nenastartoval monopost. V tréninku před závodem snad 10 kol, kdy časy byly hrozné.
Při kvalifikaci se mi podařil asi nejlepší čas, co jsem uměl, ale na druhou část to nestačilo - čímž si musím rýpnout do Paláska. Nevím zda měl nějaké komplikace technického ražení, nebo v tom byl úmysl, ale nerozumím tomu proč jel kvalifikaci a na závod se vykašlal. Ve výsledku bych si stejně na lepší pozici nemohl pomýšlet.
Start se povedl, tam jsem neztratil, ale pak přišlo již zmíněné kamikadze od Koláře a bylo vymalováno. Sice mě minul, ale v tom jak tam lítaly kusy křídel jsem dosti zpomalil a ve snaze se vyhnout velkému třesku jsem to pomaličku projel po trávě. Předjely mě asi 3 auta a nakonec jsem dostal stop/go jako trest za zkrácení tratě. Ocitl jsem se na konci pole a snažil se dostat zpět. Pohyboval jsem se ve skupině Bruňanský, Vávra, Slezar - ze zadu se řítil Syrovatský. Nebylo jednoduché se přes ně dostat, ale nakonec se podařilo po páru vzájemných výměnách. Dostal jsem se za Vávru a dařilo se ho držet a přibližovat. Nutno podotknout, že jak Bruňanský tak Vávra Pavel měli načechraný difuzor a zadní křídlo. Přesto já s dobrým vozem jsem měl co dělat jim sekundovat. Těsně za Vávrou jsem si po jedné zatáčce hodil hodiny jako bonus a musel opět dotahovat. Na konci stintu na hardech jsem měl zabočit o 2 kola dříve pro softy. V součtu třetí chyba mě stála minimálně 2 pozice. Protože věřím, že pokud bych nemusel na penalizaci a nehodil hodiny, mohl jsem si polepšit o min. 20s času.
Celkově jsem uzmul aspoň jeden bod, s jízdou jsem spokojený, auto jelo jak mělo, pěkně se řídilo, spocenej jsem byl až na prdeli, ale díky chybám to na více nebylo.

P.S. k zavádějícímu kolu a jízdou za SC - v zavádějícím kole dostanu zezadu tukanec (děláte kokotiny, neskutečně zahříváte gumy, jezdíte od kraje ke kraji jak pitomci a pak Vám to nevyjde, nebo zrychlujete a prudce brzdíte, přitom se jede pořád stejně. Dělejte to tak, aby jste neohrožovali další účastníky - tohle nejsou real závody které vidíte v televizi,,,tady vám stejně ty gumy ochladnou, protže na startu stojíme minutu) V jízdě za SC dodržuje rychlost pouze vedoucí, který dělá VSC. Ostatní se snaží dojet celé pole a pak se jede ve skupině a chystá se letmý start. Někteří jedou do boxu a po návratu drží rychlost 200, jak chcete pak to pole sjednotit???

Z Ruska se musím omluvit, protože budu mimo ČR, takže se potkáme až ve Španělsku

Děkuji všem za účast, je to supr jezdit v plném poli a gratulace bednařům, především vedoucímu týmu, že se mu opět podařilo první místo.

Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
623 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
7 -2
19.04.2017 - 18:11  
to už kto môže dať za tlačovku mínusku, ach jaaj, vrelo pozdravujem wink

Jaroslav Lištvan Člen klanu
Pilot GP2
73 Příspěvky
registrován: 08.01.2016
6 0
19.04.2017 - 19:55  
čti více Jaroslav Strišovský napsáno:


buď v klidu, to je beztak za ty mé poznámky :-)

PP_GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
367 Příspěvky
registrován: 23.09.2012
4 0
19.04.2017 - 21:45  
čti více Jaroslav Strišovský napsáno:


Omlouvam se JL, ze jsem ho pripravil o druhou kvaldu. Nebude se to takto uz opakovat.


Pavel Vávra Člen klanu
Pilot F1
91 Příspěvky
registrován: 07.12.2014
9 0
20.04.2017 - 10:25  
Kvalifikace1: Povedlo se mi zajet krásný čas, velice blízko mému top času, první místo.

Kvalifikace2: Byla velice těsná, ale opět se zadařilo a posledním měřeným kolem jsem se umístil první.

Závod: Očekávání byli vysoké, závodní setup byl vylazený velice dobře a tým očekával další vítězství v sezóně, ovšem jak všichni víme, po T1 se závod začal vyvíjet zcela jiným směrem a flustrace, kterou jsem zažíval, byla obrovská, chuť zabalit závod a skončit i celou sezónu byla první myšlenkou, kterou jsem v tu chvíli měl. Bahrain byla příležitost vystřelit se na první místo tabulky jezdců, ale tahle chyba Petra Koláře, mi vrazila kudlu do zad a tenhle okamžik mi s největší pravděpodobností vzal veškerou šanci bojovat o celkové vítězství šampionátu o které jsem velice usiloval. Stálo mě to tolik bodů, že pokud se rozhodnu pokračovat dál v šampionátě, šance na výhru je mizivá.

Závěrem: Jsem rád, že restarty závodů ve skupině A nejsou, dodává to závodum to správnou šťávu a nikdo si nemůže být ničím jistý. Ovšem doufám, že si každý vezme z tohohle startu ponaučení.

Opravy aut jsou na celkem slibné úrovni, i po takovéhle kolizi jsme byli schopni vrátit se do hry a bojovat o body, což je určitě příjemné, auto bylo sice více přetáčivé, ale zdálo se že maximální rychlost, byla velice podobná zcela zdravému autu.

Navíc nás zbrzdil asi Roman Slatina který nebyl ani za 3 kola SC schopný dojet skupinku před ním, to mohlo znamena ztrátu zhruba 10sec na skupinku předním.

Patrik Novotný Člen klanu
Pilot F1
158 Příspěvky
registrován: 13.11.2016
4 0
20.04.2017 - 21:35  
Příprava: Až teprve den před závodem sem vyřešil problém s počítačem a mohl se konečně připravovat na závod. Hned od prvního kola mi set z Austrálie seděl výborně, protáhl sem o jeden klik sedmičku a víc nebylo třeba nastavovat.

Kvalifikace:
Obě kola nebyla špatná, ale v každém byla chybička. 7.místo na roštu bylo zklamání, protože čas na poleposition byl určitě v mých silách.

Závod: Start opět bída, budu muset na tom zapracovat. Tentokrát mě to ale možná zachránilo, protože karambolu v T1 sem se dokázal vyhnout a byl sem na 3.místě.
Po restartu sem předjel chybujícího Jáchyma Švejnohu a snažil sem se setřást Petra Vávru. Ten se za mnou držel v odstupu 1-2.5s po celou dobu prvního stintu. Jaro Střišovský mi postupně ujížděl, takže sem se soustředil na Petra a byl sem zvědav na strategii ostatních.

Po pitstopu sem se probíjel na softech dopředu. Softy ale neměli takovou výhodu, jak sem si myslel. Po tom, co sem zdolal Jirku Syrovatskýho sem věděl, že musim najet co největší náskok, protože závěr pojedeme na stejných gumách. Po posledních pitstopech byla ztráta 5s na Petra Vávru a náskok 7s na Jirku. Jaro měl náskok v čele 10s.
Jirka mě začal rychle stahovat, takže sem přepl na boost 3 a doufal, že motor vydrží. Otáčky sem si hlídal celý závod, takže sem si říkal, že by to mohlo vydržet. S Jirkou sme stahovali Petra a dojel jsem ho 2 kola před cílem. V předposledním kole se mi ho podařilo předjet a hned sem ucukl. Ke konci kola už ale softy přestávali být výhodou a Petr se zas trochu přibližoval. Naštěstí ho dojel Jirka a tak sem mohl s lehkým náskokem vklidu dojet pro 2.místo a tím sem si splnil cíl pro tuto sezonu, což bylo dojet alespoň jednou na podiu.

V závodě mi vše vyšlo podle plánu, takže veliká spokojenost.
Gratulace Jarovi a Jirkovi k podiu.

Andrej Marečák Člen klanu
Technický vedoucí
230 Příspěvky
registrován: 06.02.2015
5 0
21.04.2017 - 11:39  
Do Bahrajnu som sa tešil, pretože po nie veľmi vydarenej Austrálii to bola šanca napraviť si chúťky. Od prvého dňa testov sme mali všetci v tíme skvelé tempo, čo potvrdili už chalani v Bečku, keď obaja bojovali o pódium. S Marošom sme si povedali, že už to musíme konečne zlomiť aj v Ačku a získať pódium.

Avšak Veľká Noc tomu veľmi nepomohla, takmer týždeň som nejazdil, za volant som sa dostal späť až v deň pretekov. Spočiatku to vyzeralo biedne, znova som viac bojoval s volantom ako s autom (ktoré bolo parádne pripravené).

V Q1 som sa dlho nemohol chytiť, chyboval som v prvých dvoch meraných kolách, avšak potom som zajazdil celkom dobré kolo, ktoré mi poistilo postup do Q2. Na záver som ešte skúsil výjsť a zajazdiť kolo úplne na hrane. Podarilo sa mi zajazdiť moje úplne najlepšie kolo, aké som kedy v Bahrajne dal a opäť tak vyhral Q1.

V Q2 som už klasicky nedokázal zopakovať kolo z Q1. Snažil som sa isť úplne na hrane, a preto som spravil pár chýb. Je to škoda, myslím, že ak by som nešiel až tak na hrane, ale skôr na istotu, tak by som možno aj získal PP, pretože časy v Q2 neboli až také rýchle. Nakoniec 4. miesto, po treste som sa prepadol za kolegu na 5. miesto.

A teraz k štartu. Veľmi dobre som sa odpichol a aj keď som trochu nešťastne ťukol do Jáchyma, podarilo sa mi hneď získať 2 pozície a dokonca som mohol útočiť aj na druhé miesto. Avšak potom sa zozadu prirútil Haas a spôsobil takú melu, do ktorej som sa dosť nešťastne zaplietol aj ja. Hoci ma Haas priamo netrafil, nemal som šancu vyhnúť sa ostatným monopostom a vrazil som do Ondreja Nigrina. Prišiel som o predné krídlo aj komplet zavesenie, zadok ostal pokope. Musel som isť preto do boxov, na trať vyšiel SC, takže som si stále myslel, že to nie je zlé. Avšak po odchode SC som smutne zistil, že auto je veľmi poškodené, prišiel som o topspeed (asi 15 km/h), auto bolo nervózne a bol som asi o 1,5 sekundy pomalší oproti plánom. V prvej fáze pretekov som sa snažil šetriť palivo, preto som sa prepadal a prepadal. Po asi 10 kolách som zviedol pekný súboj s Nigrinom, ktorému už pomaly odchádzali softy. Stále som si išiel svoje, zhruba po 16 kolách som prepol na B3 a trošku zrýchlil. Aj napriek tomu ma však dobiehal Martin Frajka. Keď sa mi priblížil, povedal som si, že mu to nedám zadarmo a tak som sa začal brániť. Na moje prekvapenie som sa mi to celkom darilo, Aj keď ma Martin predbehol, dokázal som mu to vrátiť. Takto sme sa predbiehali možno 5-6 kôl, až Martin zašiel do boxov. Ja som išiel do boxov neskôr, takže som sa po boxoch dostal za neho a medzičasom aj za Davida Hančla. Bol z toho pekný trojsúboj, podarilo sa mi ich oboch predbehnúť, avšak David sa ma celkom držal. Neustále na mňa utočil a opäť som sa len bránil. Nakoniec ma po ďalšom tuhom boji aj predbehol, avšak ku koncu sa prejavila moja výhoda čerstvejších pneumatík a dokázal som ho predbehnúť naspäť. Už som si myslel, že dojdem do cieľa na vysnívanom 11. mieste, ale v tom sa v predposlednom kole prirútil Marek Slezar, proti ktorému som nemal žiadnu šancu. Takže nakoniec 12. miesto a tuším prvýkrát v mojej dlhočíznej kariére sa mi stalo, že som dojazdil závod a nezískal ani bod.

Sklamanie určite veľké, pretože auto bolo fantastické, naozaj pekelne rýchle a pritom veľmi šetrné k pneumatikám. Ideálna šanca na pódium, ak nie aj na víťazstvo. Bohužiaľ aj taký je šport, ideme ďalej. Dôležité je, že každými pretekmi je auto rýchlejšie a rýchlejšie, Snáď ešte bude podobná príležitosť zvíťaziť ako v Bahrajne. Gratulujem Jarovi, Patrikovi a Jiřimu k pódiu, taktiež aj kolegovi, hoci myslím, že 5. miesto neodzrkadľuje to, aký potenciál bol v aute.

Jáchym Švejnoha Člen klanu
Technický vedoucí
284 Příspěvky
registrován: 08.01.2016
4 0
21.04.2017 - 15:33  
http://jyxo.info/uploads/6F/6f2a02c9136a67d60dbc011d699a5a5bb975b368.png

Jáchym

Q1: První měřený kolo stačilo na 3. postupový čas.

Q2: Proti Q1 časové zlepšení o cca 1 desetinku znamenalo třetí místo na startu.

R: Na startu mi spadly otáčky, takže rozjezd stál za prd, navíc Andrej za mnou měl zas zrovna raketovej, tudíž mi trošku přerovnal difuzor. Díky špatnýmu odpichu jsem se teda nakonec vyhnul tomu masakru v T1, čímž pro mě veškerá pozitiva v tomto závodě skončila. Sice jsem ve fázi SC kroužil na druhým místě, ovšem hned po restartu na mě zaútočil Patrik Novotný a já hned zjistil, že auto je jaksi jiné, na výjezdech ze zatáček dosti nestabilní. Toto poznání mě hned ve druhé zatáčce tedy stálo 3 pozice. Jednu jsem si hned po chvíli vzal po chybě Maroše zpátky, ale ne nadlouho, bo jsme zjistili, že druhý člen teamu je rychlejší než já, tudíž dostal prostor k seberealizaci. Po dalších dvou kolech mě Maroš znovu předjel a já při dobržďování za ním jsem ho otočil. Vyjel jsem mírně mimo trať a čekal až se vrátí, a když se vrátil, tak jsem zjistil, že mý auto se nechce rozject, asi jsem stál v nějakým lepidle nebo co, nakonec přes spojku se mi to povedlo vyšťouchnout ven, byla z toho ztráta cca 10s. Nikdo jinej mě ale mezitím nepředjel, za náma byla velká díra. Na rovince kdo chtěl mě předjížděl, připadal jsem si přesně jak Alonso, auto daleko za mnou a na konci rovinky vedle mě. Nakonec jsem to alespoň dovezl do cíle na 6. místě, což proti minulýmu závodu je ovšem prachmizernej výsledek.

Zdenda

Q1: Zcela nečekaně zas 13. místo.

Q2: nejel jsem ji, ale díky trestům z minula jsem se posunul na 11. místo na startu.

R: Na první stint jsme oba nasadili hardy. Díky čistce v první zatáčce jsem se posunul na 6.místo, po restartu po pár kolech jsem předjel chybujícího Maroše a pak i svýho pomalejšího kolegu a převážnou část závodu strávil na 4. místě, při výměnách gum dokonce i na třetím. Po mojí výměně na MID mě předjel Maroš a na konci jsem uvolnil cestu týmovému kolegovi, což pro mě znamenalo 7. místo v cíli a tím pádem i letošní nejlepší výsledek.

Ex Big Mac Boss
Seřadit:     printview

Předzávodní info

Další závody

.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol
.: 16.6. 20:00 VC Kanady, 53 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz