Dnes: 917Včera: 1038Měsíčně: 14851
F1 A 18J: VC Francie 24.6.2018
Andrej Marečák (FI)
Patrik Novotný (STR)
Jaroslav Strišovský (WIL)
Andrej Marečák 1:32.200
F1 B 18J: VC Francie 17.6.2018
Ondřej Hošek (STR)
Lukasz Maciejewski (WIL)
Milos Tutko (FER)
Ondřej Hošek 1:32.765

Slovak English Czech


Reportér Honza Pospíšil se vrací na Českou F1 ligu

Ihned po úvodním závodu skupiny A, VC Anglie, se ujímá pera a zde jsou jeho první postřehy




Sezóna 2017 byla zahájena a jediné co bychom mohli napsat je pouze Ferrari, Ferrari, Ferrari a Ferrari, protože tak by se dalo popsat dění v Silverstone. Neuvěřitelná dominance z B divize pokračovala i tento víkend a jezdci Ferrari byli opět středobodem dění.


Ovšem přeskočíme na začátek celého dění, které se odehrávalo tuto neděli ve Velké Británii. Kvalifikace byla po většinu času na mokré trati a bylo to o tom, kdo zvolí jakou strategii a kdo se nejlépe popere s vodou, která dramatizovala kvalifikační dění. První část kvalifikace byla po většinu času dosti neurčitá a výsledky se opravdu měnily co minutu. Pět minut před koncem byli na hraně postupu Marečák, Vejrych a i Střišovský byl blízko k tomu, aby se dostal do vod nepostupu. V posledních minutách se začaly dít věci a obě Ferrari, které v ten moment držely první dvě místa, sesadil napřed Andrej Marečák na Force Indii a potom je ještě rozdělil Honza Pospíšil na Mercedesu a Jáchym Švejnoha na Mclarenu.

To byly poslední přesuny v pořadí první pětky, ostatní už nedokázali narušit čelo hlavně proto, že začalo v posledních dvou minutách hustě pršet. Překvapením první části kvalifikace bylo umístění Jaroslava Lištvána a Martina Frajky, kteří obsadili poslední dvě postupové pozice. Naopak zklamáním byl určitě nepostup Petra Vávry, Tomáše Vejrycha a nebo Filipa Mihaloviče, který jel na divokou kartu. Druhá část kvalifikace byla velice zajímavá a to opět díky počasí. Trať byla hodně mokrá v prvních minutách, ale očekávalo se, že v posledních minutách bude už relativně suchá. Na poslední chvíle čekali čtyři jezdci na suchých pneumatikách a to Střišovský z Williamsu, oba jezdci Force Indie a druhý jezdec Mercedesu Honza Pospíšil. Tato strategie se projevila jako velice účinná. Střišovský vyhrál kvalifikaci a oba jezdci Force Indie skončili na druhém a třetím místě. Pospíšil z této strategie moc nevytěžil a díky chybě skončil až na sedmé pozici.

Start závodu proběhl relativně bez problémů a jediný kdo se dostal do horké chvilky byl Honza Pospíšil, který vyjel mimo trať a propadl se na poslední pozici. Výborně odstartovaly obě Ferrari a Andrej Marečák, který se hned po startu dostal do vedení. Velice pěkný skok dopředu udělal i Bruňanský, který se dostal na pátou pozici. Do velkých potíží se dostal Petr Milev na Sauberu, který přišel o svoje přední přítlačné křídlo a musela následovat zastávka v boxech. Rychle po startu závodu se začala oddělovat první pětice od zbytku jezdeckého pole a na čele tedy byli dva jezdci Ferrari, Marečák s Force Indii, Střišovský s Williamsem a pětici uzavíral Bruňanský na Mercedesu. Marečák se na první pozici moc dlouho neudržel díky chybě, kterou udělal v polovině druhého sektoru prvního kola a Pavel Vávra se dostal poprvé v závodě do čela závodu.

Syrovatský se snažil napodobit svého kolegu, ale útok na Force Indii se mu vůbec nepovedl a po výjezdu mimo trať se propadl až na pátou pozici. Skvěle ukončil první kolo Bruňanský, který se během prvního kola dostal z deváté pozice až na pozici třetí. Bruňanský měl velkou chuť a hodně tlačil na Marečáka, který se bránil jak nejlépe uměl, bohužel z krásného souboje vznikla kolize, když Bruňanský najel lehce na obrubník a nezvládl ubrzdit poslední zatáčku prvního sektoru a oba jezdci skončili v sobě. Bruňanský z toho vyvázl celkem jednoduše a zůstal na třetí pozici, naopak Marečák spadl až na pozici jedenáctou. Syrovatský díky kolizi Mercedesu a Force Indie se dostal na druhou pozici za Pavla Vávru.

Nová stáj CF1L si zatím vedla parádně a oba její jezdci byli v první desítce a to Petr Vávra na pozici šesté a Jakub Horešovský na pozici deváté. Nejméně se dařilo asi Sauberu na úvod, kdy Franta Peternai figuroval na osmnácté pozici a Petr Milev na dvacáté první pozici potom co přišel o přední přítlačné křídlo. V sedmém kole se dostal do problémů jezdec Redbullu Slezar, který nezvládl konec druhé sekce okruhu a dostal se do smyku, který ho sesunul na patnácté místo. Ve stejném kole dostal Bruňanský trest za kolizi s Marečákem a musel si odbýt průjezd boxy, což byl sesun z třetí na šestou pozici. Penalizace Mercedesu pomohla Švejnohovi na prozatímní stupně vítězů a hájil třetí pozici po prvních osmi kolech, kterou hned na konci kola přepustil Petru Vávrovi díky své strategické zastávce v boxech.

V desátém kole jel Petr Vávra do boxů jako první z čela závodu a vrátil se za trojicí Střišovský, Marečák a Švejnoha na šesté místo. Mezitím na čele se k sobě jezdci Ferrari začali přibližovat a Syrovatský začal opravdu hodně tlačit na pilu. Těsně za první dvojicí se odehrával opravdu divoký souboj o třetí místo v závodě, kdy Švejnoha krásným manévrem pokořil Střišovského a posunul se na pódiové umístění. Petr Vávra se nenechal zahanbit a o pár kol později též předjel loňského šampióna. V závodě po jedenácti kolech stále pokračovali všichni jezdci a celé pole zakončoval Mihalovič na Redbullu, který se zatím docela trápil na mokré trati.
První kdo odstoupil byl Franta Peternai na Sauberu a to díky nespecifickým důvodům, ale v posledních kolech, předtím než odstoupil se už hodně trápil a je možné, že závod vzdal. Těsně před polovinou závodu vznikla další bitva o třetí místo a to tentokrát mezi Švejnohou a Petrem Vávrou a byla to skutečně nádherná bitva i s menšími kontakty. Tuto minibitvu vyhrál Vávra a posunul se na třetí místo. Andrej Marečák se zatím úspěšně propracovával dopředu po kontaktu s Mercedesem z úvodu závodu a dostal se v polovině závodu na šesté místo a to za svého kolegu Maroše Hrušovského. Divokou jízdu zahájil Tomáš Vejrych na Renaultu, který po zastávce v boxech jezdil úplně na jiné úrovni než jezdci kolem něho.

Svojí rychlou jízdou na nových pneumatikách prosvištěl kolem Pospíšila, který se dostal po stíhací jízdě do první desítky a následně si vyšlápl na Petra Koláře na Haasu, který svojí nenápadnou jízdou stále držel bodovou naději pro svoji stáj. Zatím dosti úpadkovou jízdu měl Střišovský, který spadl až na sedmou pozici a po skvělé kvalifikaci to nevypadalo na žádný super výsledek. Tragický průběh závodu tak by se mohlo nazvat počínání Redbullu. Marek Slezar hájil v osmnáctém kole pozici osmnáctou a Mihalovič pozici dvacátou první, což bylo opravdu hodně za očekáváním Redbullu a hlavně mimo představy Christiana Hornera.

O kolo později nastal druhý průjezd boxy a opět pro Mercedes, ale nikoliv pro Bruňanského který jel na desáté pozici, ale pro Pospíšila, který nezvládl svoji rychlost v boxech a byl za to náležitě potrestán poklesem na třinácté místo. V souboji o šesté místo těsně po zastávkách v boxech si musel Marečák už opravdu hlasitě stěžovat do týmového rádii, protože jeho zadní křídlo se opět stalo terčem, který jako rudá barva přivábila Střišovského tak blízko až to nezvládl a napodobil Bruňanského z úvodu závodu. Naštěstí pro jezdce Force Indie to skončilo daleko lépe a bez zdržení pokračoval dále, naopak Střišovský skončil mimo trať, ale rychle se dostal zpět bez ztráty pozice.
Syrovatský v dvacátém prvním kole zapl doslova turbo a smázl během chvíle ztrátu na Pavla Vávru a začal velký souboj mezi koníky z Maranella. Následující okamžik by se dal nazvat snad přemotivovaností Jirky Syrovatského, který tak moc chtěl na první pozici až skončil v hodinách a výrazně ztratil na svého kolegu. Mezitím Petr Vávra, který byl po zastávce v boxech se už musel bránit Hrušovskému, který jezdil nenápadně, ale stabilně a rychle. Vávra ovšem nedal znát žádnou slabinu a udržoval si malý, ale příjemný náskok na jezdce Force Indie.

Přesto vše ani v tomto kole nebyl na trati klid, protože vypukl další souboj a to o sedmé místo mezi Střišovským a Bruňanským, který i po problémech a penalizacích stále bojoval o solidní příčky. Boj byl sice krátký, ale tvrdý a Střišovský předjížděcí manévry na mokré trati opět nezvládl a dostal se do hodin. Této chyby náležitě využil doposud skvěle jedoucí Vejrych a aby to Bruňanskému nebylo líto, pustil se do souboje s ním místo Střišovského a předjíždějící manévr se mu povedl daleko lépe než jezdci Williamsu.

Za pár okamžiků si na Střišovského vyšlápl Pospíšil na Mercedesu, který ho bez problému předjel a začal Williamsu výrazně ujíždět. Navíc se mu povedlo posunout na sedmou pozici díky jezdecké chybě doposud skvěle jedoucího Vejrycha a zastávce v boxech jeho kolegy. Petr Kolář ztratil první desítku a zatím to vypadalo pro Haas, že se možná nedočkají ani bodu, ale to nechtěl připustit Martin Adamec, který jel těsně za hranicí první desítky.
V dvacátém sedmém kole po ztrátě tempa v posledních kolech získal nepříjemnou práci Švejnoha a to udržet za svými zády Petra Vávru a Hrušovského, kteří se na něj dotáhli. To jak se cítí Švejnoha zakusil v následujícím kole i Pavel Vávra, protože měl svého kolegu opět za svými zády. Netrvalo to dlouho a Jiří Syrovatský se dostal poprvé v závodě do čela. Pavel Vávra nedokázal akceptovat tempo a možnost zvítězit se mu pomalu vzdalovala.
Během jediné zatáčky se Bruňanský dostal přes dva jezdce a to Střišovského, kterého krásně předjel v první sekci a Vejrycha, který tam udělal další chybu a dostal se do hodin. Problémy, které přetrvávaly u Vejrycha, ho nakonec donutily jet do boxů nasadit čerstvé pneumatiky na závěr závodu, což posunulo Martina Adamce na Haasu do první desítky a tím pádem samozřejmě i na body. Do boxů v závěru závodu zajel i Švejnoha a propadl se tak na šestou pozici.

Díky těmto okolnostem se Petr Vávra už po několikáté v závodě posunul na stupně vítězů. O pár kol později Haas byl opět vytlačen z bodovaných pozic Tomášem Vejrychem, který měl čerstvější pneumatiky a nedal šanci, aby s ním jezdci Haasu bojovali. Ke konci závodu taky přibývalo jezdců, kteří už nepokračovali v závodě a to Hořešovský, Slezar, Hančl a oba Saubery, což nebylo vůbec zlé na podmínky, které v závodě byly.
V posledních kolech závodu se začal silně dotahovat Pavel Vávra na Syrovatského, který vedl závod a poté co ho dojel, tak ho i předjel a to hlavně díky chybě v první sekci, kde byl Syrovatský o něco delší. Švejnoha si ve stejném kole poradil s Hrušovským a dostal se na pátou pozici. Zajímavý strategický krok zahájil tři kola před koncem Pospíšil, který zajel do boxů a nechal si nasadit mokré pneumatiky díky začínajícímu dešti.
Tento krok se ukázal jako vynikající a i když spadl ze sedmé pozice na desátou po zastávce, tak během posledních tří kol se opět dostal na sedmou a Střišovského předjel v posledním kole. Pavel Vávra si už pohlídal závěr závodu a i když to bylo o prsa v cílové rovince, tak vyhrál a mohl tento závod pokládat za grandiozní návrat. Syrovatský dojel po skvělém výkonu na druhém místě a stupně vítězů uzavíral Petr Vávra, který odjel fantastický závod po horší kvalifikaci.
Musíme zmínit i krásný výkon Force Indiie, která získala čtvrté místo zásluhou Marečáka a šesté místo zásluhou Hrušovského. Kvalitní výkon předvedl i Švejnoha, který obsadil páté místo a za zmínku stojí i výsledek Pospíšila, který byl v úvodu poslední a dojel na sedmé pozici. To byla Velká cena Británie ve znamení rudé barvy a uvidíme, co bude následovat za dva týdny v odlehlé Číně.
Odkazy: n/a
napsal Slezar Martin - 22.02.2017 - 13:56


komentáře

Seřadit: Sort ascending   
  #5 od David Hančl
Avatar   25.02.2017 - 06:52 quote
Moc pěkné. Super práce
1 0

  #4 od Jan Pospíšil
Avatar   25.02.2017 - 00:07 quote
Děkuji za super komentáře a budu pokračovat wink
2 0

  #3 od Petr Kolář
Avatar   24.02.2017 - 17:36 quote
Super článek, jen tak dál smile
2 0

Avatar   22.02.2017 - 22:57 quote
Chválím a doufám, že ti to vydrží. smile
4 0

Avatar   22.02.2017 - 21:40 quote
pekný článok smile
6 0

Tvůj komentář
Jméno:
E-Mail:
Domovská stránka:
IP: 54.196.98.96
Nastavení: • HTML je VYPNUTÉ • BBCode je ZAPNUTÝ • Smajlíci jsou ZAPNUTI
Test A+B: 26.8.2018 20:00 TestRace ABC (43 kol)
F1 C 18P: 2.9.2018 18:00 VC Itálie C (21 kol)
F1 B 18P: 2.9.2018 20:00 VC Itálie B (43 kol)
F1 A 18P: 9.9.2018 20:00 VC Itálie A (43 kol)
F1 C 18P: 16.9.2018 18:00 VC Singapuru C (17 kol)
F1 B 18P: 16.9.2018 20:00 VC Singapuru B (35 kol)
F1 A 18P: 23.9.2018 20:00 VC Singapuru A (35 kol)

registrovat se
zapomenuté heslo?
registrovaní uživatelé
Skupina A
P Pilot Tým B
1
Daniel Pásztor
0
2
Jáchym Švejnoha
0
3
Jan Nováček
0
Skupina B
P Pilot Tým B
1
David Hančl
0
2
Jan Hofman
0
3
Jaroslav Lištvan
0
Pohár konstruktérů
P   Název týmu A B A+B
1
Alfa Romeo Sauber F1 Team
0 0 0
2
Aston Martin Red Bull Racing
0 0 0
3
CF1L Team
0 0 0

Kompletní tabulka>>>
anketa není aktivní

ukázat ankety


Vzkázat!   • Všechny zprávy
 

Ceska F1 Liga TeamSpeak Viewer
ČF1L Španělsko 1.1 (295 MB)

Trať v Barceloně upravená pro naši ligu.

ČF1L 2018 mod v 1.3 (530 MB)

Aktualizovaná verze modu pro podzimní sezonu verze 1.3.

GPF1.czSerios.cz
Vedoucí ligy
Martin Slezar
Vedoucí týmů
Jezdec A1 v každém týmu
Admini ČF1L
Lukáš Droppan
Petr Kolář
Maršál závodů
Náhodné obrázky
© 2007-2018 | ČF1L All rights reserved | Owner league and admin Martin Slezar | webdesign by Palinho a Lukas Droppan | Design 3.0