Jak jsem již v průběhu týdne nastínil, přišel čas na změny v naší lize. Situace se vyvíjí dobře a po loňské krizi se opět na naší lize závodí a lidi se sem chodí bavit. Zájem o sedačky narostl, stejně tak jako výkonnost některých jezdců. Přivítali jsme u nás i nové jezdce, jak zkušené, tak začátečníky, kterým se pokusíme pomoci aby se jim u nás líbilo.
Jak víte, začal jsem se již vloni starat o skupinu B, s jezdcemi jsem si rozuměl a nálada ve skupině B byla úžasná nejen na závodní dráze, ale také mimo ni. Ve skupině A to vřelo každým metrem závodního okruhu. Nálada byla bojovná, až odstrašující pro nově příchozí a celková atmosféra vedla spíše k rozpadu ligy. Po převzetí ligy jsem nechal volný průběh výběru skupin a sedaček. Jak se předpokládalo a ukázalo, skupina B se zaplnila k prasknutí a skupina A zela prázdnotou a všichni byli spíše v očekávání co se bude dít až piloti vyrazí do prvního závodu sezony 2016/1. Po avízu tvrdých trestů se sezona rozběhla nad očekávání dobře. Klidný a pohodový závod byl nejen ten první ale i druhý, nálada se ve skupině i na lize zklidnila a začalo se opět pohodově závodit i ve skupině A.
To mě vedlo k závěru, že je třeba přistoupit k druhé fázi změn a začít transformovat ligu tak, aby skupina A byla elitní, slušná a příkladná nejen skupině B, ale také nováčkům jak na lize, tak těm co o náš virtuální svět mají zájem.
Po dohodě s některými jezdci jsem se rozhodl změnit obsazení skupin, týmů i monopostů. S přihlédnutím na přednost výběru, výkonnosti i přístupu, mě vychází následující rozdělení sedaček pro bezproblémové pokračování v sezoně. Omlouvám se všem kteří si myslí, že takové změny je třeba dělat pouze mezi sezonama, ale věřte, že situace na lize takovou možnost nenabídla. Domnívám se, že po druhém závodě ještě není pozdě a věřím, že změna bude jen a jen ku prospěchu věci. Tato změna je stylová nejen tím že se v prestižní skupině A pojedou závod ve větším obsazení, ale také tím že současně s touto změnou nasazujeme upgrade módu s novými vozy F1 2016, včetně nové stáje Haas. Za toto musím složit poklonu Petru Paláskovi, který nám všechny vozy připravil a věnoval tomu spoustu času. Zároveň bych ho tímto chtěl přivítat na naší lize jako jezdce, který nám ukáže jak nový Haas na to umí šlápnout. K dispozici tedy budeme mít 44 monopostů ve dvou skupinách. Někteří z Vás budou mít možnost se účastnit i závodů obou skupin. Upozorňuji však, že body ze závodu budete moci sbírat pouze ze své stálé sedačky. Tedy : pokud se např. účastní závodu A jezdec skupiny B, nebudou mu po závodě přiděleny žádné body. Stejně tak to bude i v případě nově příchozích, kteří se zúčastní závodu na zkoušku, jako náhradníci. Tím se omezí ovlivňování konečných výsledků ve skupinách ( nově příchozí jel na zkoušku závod B a suverénně vyhrál. Sebral ze skupiny B 25 bodů a byl zařazen do skupiny A, což ovlivnilo celkový výsledek B skupiny).
Další diskutovanou otázkou bylo kdo může a kdo nemůže jet závod v druhé skupině. Zde je také změna. Složitým určováním zda-li na to má nebo nemá jezdec právo nahrazuji rozumným lidským úsudkem a základním zařazením do jedné ze tří kategorií, aby každý věděl zda má či nemá o takovou účast požádat či nikoli. První skupinou jsou jasně jezdci výkonnostně na výši a nemají v B co pohledávat. Druhou skupinou jsou piloti na rozhraní obou skupin a účast v druhé skupině (především B jezdcům v A) bude umožněna za účelem zvýšení výkonnosti a následného přestupu do elitní skupiny. Třetí kategorií jezdců jsou ti, jejichž výkonnost je na úrovni nižší a v A skupině by spíše zdržovali, nebo mohli zavinit incident a tím poškodit kmenové jezdce A skupiny.
Tedy konkrétně - nejprve rozdělení do kategorií. Je to současný náhled na výkonnost a tento se může změnit dřív nebo později na základě výsledků a účastí v závodech. O změně zařazení budou rozhodovat návrhy vedoucích skupin příslušného jezdce a změna bude provedena po schválení vedením ligy.
A teď tedy to na co všichni netrpělivě čekáte - rozdělení sedaček a obsazení týmů pro nadcházející část sezóny 2016/1 :
Dobře si zkontrolujte prosím své zařazení i číslo monopostu. Po aktualizaci modu si již můžete vzít svůj monopost a začít trénink s plnou vervou.
Přeji Vám v další části sezony mnoho úspěchů a ať se Vám daří nasbírat co nejvíce bodů a ať se Vám i nadále líbí ten Náš virtuální svět.
Martin Slezar
Rád bych vám představil novou grafickou část modu 2016. Tento update nezmění nic ohledně fyziky a tudíž se nemusíte bát, že by jste se museli učit nebo nějak měnit sety a jízdní styl. Tento update je pouze a jen grafická náhrada monopostů z roku 2015 za ty aktuální 2016.
Všechny týmy prošli updatem a změnil jsem snad vše co se dalo. Nejen, že jsou nové monoposty, ale také jsem aktualizoval kombinézy jezdců, volanty a grafické zpracování kokpitů. Je to nejrozsáhlejší grafický update co jsme na tomto modu uskutečnili a bohužel asi poslední... Příští rok jsou velké změny v pravidlech a graficky + předělání 3D modelů nebude možné. Na závěr úvodu bych oznámil, že se mi povedlo tímto updatem ještě snížit náročnost modu a měl by být zase o něco přívětivější k slabším PC. Odstranil jsem některé chyby, které jsem sám vytvořil v předchozích vezzích. Pro výkonné PC ještě chystám update skinů na HD... aby jste si mod užili na 100%... ti kteří na to mají výkon.
Tým Mercedes prošel největší změnou a jsem osobně rád, že se mi povedlo konečně najít způsob skinu tak, aby konečně odpovídal reálu. Tento dlouhodobě slabý grafický článek modu je nyní v plné síle. 3D model byl změněn s ohledem na testy.
Na týmu Mercedes jsem si dával záležit i s ohledem jeho obsazení zde v lize... Rád bych tento monopost věnoval Michalovi a tím tak nabídl ukončení dlouhodobého sporu a udělal tak tlustou čáru za dlouhou řadou urážek a neshod z obou stran.
Ferrari mě v reálu dost naštvalo, protože jsem nebyl moc zvyklý měnit skin... a oni tam dají ten ***** bilý pruh. Ale nakonec se mi to celkem povedlo. 3D model byl ještě tvrdší oříšek, ale snad to dopadlo ok...
Učinil jsem jednu změnu ve skinech jezdců a to u J. Strisovského... dal jsem ti letošní helmu Kimiho... snad se bude líbit
Nový tým Renault jsem se snažil udělat co nejvíce do detailu. Jsou tam nějaké chybičky, ale jinak ho osobně hodnotím na Top 3 v modu vs REAL.
Jelikož tímto končí tým Lotus tak jsem si dovolil nahradit logo tohoto týmu na helmě T. Vejrycha a umístil zde logo Renault Sport F1 team.
Force India prošla celkovým updatem. Skin i 3D model jsou nyní aktuální 2016. zvláště nos monopostu mi dal zabrat, ale nakonec se mi povedly udělat i průduchy...
J. Král se může těšit na novou helmu Hulkenberga 2016.
McLaren na svém monopostu ohledně skinů moc změn neudělal a tak jsem se zaměřil hlavně na nový nos a křídla. Updatoval jsem volant a tudíž už konečně McLaren-Honda v plné síle.
Redbull mi taky neudělal moc radosti s novým skinem... no snad se vám nová verze líbí. 3D model předního křídla i nosu byl také nutností... vše podle testů 2016.
Pro Sauber jsem chtěl hlavně napravit proti verzi 2015... skin s ohledem na zrcatka. Ty žlutá zrcátka jsou taková dominanta auta a snad se mi to povedlo. Díky M. Frajkovi jsem opravil i křídlo a na autě je také nos z testů 2016.
Toro Rosso byl tým na který jsem asi nejvíc kašlal v minulých letech a to mě teď taky odměnilo a měl jsem dost dělat, abych dal skiny nějak do verze 2016. 3D model naštěstí byl o něco lehčí.
L. Brunda se může těšit na novou helmu C. Sainz 2016.
Williams je další moje noční můra... snažil jsem se co nejvíc přiblížit verzi 2016. Nos na testování měli 2015 a nový přivezou až do Melbourne, takže jsem měl usnadněnou práci. Skin jsem konečně dal na bok REXONU... i když to není ideální...
Omlovám se Petru Vávrovi... fakt jsem ten skin co jsi poslal nezvládl...
V Manoru se změnilo prostě všechno a zvlášť předek monopostu s ohledem na nový 2016.
Nový tým mi dal zabrat, ale nakonec jsem to dal dohromady... snad se bude líbit...
Nové helmy jsou připraveny pro Haas jak Grosjean tak Gutierrez... zvlašť Grosjean má nádhernou helmu pro 2016!
Závěrem bych rád dodal, že jsem si vědom některých nedostatků a tak poprosím, aby jste nad některými věcmi přihmouřili oči... dělal jsem maximum.
Užijte si závodění v roce 2016!
Update CF1L v 16.3 stahujte ZDE
Dávejte si pozor, aby jste update instalovali do složky kde máte rFactor!!!! Automatická instalace v tomto trochu zlobí! Díky
Petr P.
Jak víte, začal jsem se již vloni starat o skupinu B, s jezdcemi jsem si rozuměl a nálada ve skupině B byla úžasná nejen na závodní dráze, ale také mimo ni. Ve skupině A to vřelo každým metrem závodního okruhu. Nálada byla bojovná, až odstrašující pro nově příchozí a celková atmosféra vedla spíše k rozpadu ligy. Po převzetí ligy jsem nechal volný průběh výběru skupin a sedaček. Jak se předpokládalo a ukázalo, skupina B se zaplnila k prasknutí a skupina A zela prázdnotou a všichni byli spíše v očekávání co se bude dít až piloti vyrazí do prvního závodu sezony 2016/1. Po avízu tvrdých trestů se sezona rozběhla nad očekávání dobře. Klidný a pohodový závod byl nejen ten první ale i druhý, nálada se ve skupině i na lize zklidnila a začalo se opět pohodově závodit i ve skupině A.
To mě vedlo k závěru, že je třeba přistoupit k druhé fázi změn a začít transformovat ligu tak, aby skupina A byla elitní, slušná a příkladná nejen skupině B, ale také nováčkům jak na lize, tak těm co o náš virtuální svět mají zájem.
Po dohodě s některými jezdci jsem se rozhodl změnit obsazení skupin, týmů i monopostů. S přihlédnutím na přednost výběru, výkonnosti i přístupu, mě vychází následující rozdělení sedaček pro bezproblémové pokračování v sezoně. Omlouvám se všem kteří si myslí, že takové změny je třeba dělat pouze mezi sezonama, ale věřte, že situace na lize takovou možnost nenabídla. Domnívám se, že po druhém závodě ještě není pozdě a věřím, že změna bude jen a jen ku prospěchu věci. Tato změna je stylová nejen tím že se v prestižní skupině A pojedou závod ve větším obsazení, ale také tím že současně s touto změnou nasazujeme upgrade módu s novými vozy F1 2016, včetně nové stáje Haas. Za toto musím složit poklonu Petru Paláskovi, který nám všechny vozy připravil a věnoval tomu spoustu času. Zároveň bych ho tímto chtěl přivítat na naší lize jako jezdce, který nám ukáže jak nový Haas na to umí šlápnout. K dispozici tedy budeme mít 44 monopostů ve dvou skupinách. Někteří z Vás budou mít možnost se účastnit i závodů obou skupin. Upozorňuji však, že body ze závodu budete moci sbírat pouze ze své stálé sedačky. Tedy : pokud se např. účastní závodu A jezdec skupiny B, nebudou mu po závodě přiděleny žádné body. Stejně tak to bude i v případě nově příchozích, kteří se zúčastní závodu na zkoušku, jako náhradníci. Tím se omezí ovlivňování konečných výsledků ve skupinách ( nově příchozí jel na zkoušku závod B a suverénně vyhrál. Sebral ze skupiny B 25 bodů a byl zařazen do skupiny A, což ovlivnilo celkový výsledek B skupiny).
Další diskutovanou otázkou bylo kdo může a kdo nemůže jet závod v druhé skupině. Zde je také změna. Složitým určováním zda-li na to má nebo nemá jezdec právo nahrazuji rozumným lidským úsudkem a základním zařazením do jedné ze tří kategorií, aby každý věděl zda má či nemá o takovou účast požádat či nikoli. První skupinou jsou jasně jezdci výkonnostně na výši a nemají v B co pohledávat. Druhou skupinou jsou piloti na rozhraní obou skupin a účast v druhé skupině (především B jezdcům v A) bude umožněna za účelem zvýšení výkonnosti a následného přestupu do elitní skupiny. Třetí kategorií jezdců jsou ti, jejichž výkonnost je na úrovni nižší a v A skupině by spíše zdržovali, nebo mohli zavinit incident a tím poškodit kmenové jezdce A skupiny.
Tedy konkrétně - nejprve rozdělení do kategorií. Je to současný náhled na výkonnost a tento se může změnit dřív nebo později na základě výsledků a účastí v závodech. O změně zařazení budou rozhodovat návrhy vedoucích skupin příslušného jezdce a změna bude provedena po schválení vedením ligy.
A teď tedy to na co všichni netrpělivě čekáte - rozdělení sedaček a obsazení týmů pro nadcházející část sezóny 2016/1 :
Dobře si zkontrolujte prosím své zařazení i číslo monopostu. Po aktualizaci modu si již můžete vzít svůj monopost a začít trénink s plnou vervou.
Přeji Vám v další části sezony mnoho úspěchů a ať se Vám daří nasbírat co nejvíce bodů a ať se Vám i nadále líbí ten Náš virtuální svět.
Martin Slezar
Mod 2016
Rád bych vám představil novou grafickou část modu 2016. Tento update nezmění nic ohledně fyziky a tudíž se nemusíte bát, že by jste se museli učit nebo nějak měnit sety a jízdní styl. Tento update je pouze a jen grafická náhrada monopostů z roku 2015 za ty aktuální 2016.
Všechny týmy prošli updatem a změnil jsem snad vše co se dalo. Nejen, že jsou nové monoposty, ale také jsem aktualizoval kombinézy jezdců, volanty a grafické zpracování kokpitů. Je to nejrozsáhlejší grafický update co jsme na tomto modu uskutečnili a bohužel asi poslední... Příští rok jsou velké změny v pravidlech a graficky + předělání 3D modelů nebude možné. Na závěr úvodu bych oznámil, že se mi povedlo tímto updatem ještě snížit náročnost modu a měl by být zase o něco přívětivější k slabším PC. Odstranil jsem některé chyby, které jsem sám vytvořil v předchozích vezzích. Pro výkonné PC ještě chystám update skinů na HD... aby jste si mod užili na 100%... ti kteří na to mají výkon.
Tým Mercedes prošel největší změnou a jsem osobně rád, že se mi povedlo konečně najít způsob skinu tak, aby konečně odpovídal reálu. Tento dlouhodobě slabý grafický článek modu je nyní v plné síle. 3D model byl změněn s ohledem na testy.
Na týmu Mercedes jsem si dával záležit i s ohledem jeho obsazení zde v lize... Rád bych tento monopost věnoval Michalovi a tím tak nabídl ukončení dlouhodobého sporu a udělal tak tlustou čáru za dlouhou řadou urážek a neshod z obou stran.
Ferrari mě v reálu dost naštvalo, protože jsem nebyl moc zvyklý měnit skin... a oni tam dají ten ***** bilý pruh. Ale nakonec se mi to celkem povedlo. 3D model byl ještě tvrdší oříšek, ale snad to dopadlo ok...
Učinil jsem jednu změnu ve skinech jezdců a to u J. Strisovského... dal jsem ti letošní helmu Kimiho... snad se bude líbit
Nový tým Renault jsem se snažil udělat co nejvíce do detailu. Jsou tam nějaké chybičky, ale jinak ho osobně hodnotím na Top 3 v modu vs REAL.
Jelikož tímto končí tým Lotus tak jsem si dovolil nahradit logo tohoto týmu na helmě T. Vejrycha a umístil zde logo Renault Sport F1 team.
Force India prošla celkovým updatem. Skin i 3D model jsou nyní aktuální 2016. zvláště nos monopostu mi dal zabrat, ale nakonec se mi povedly udělat i průduchy...
J. Král se může těšit na novou helmu Hulkenberga 2016.
McLaren na svém monopostu ohledně skinů moc změn neudělal a tak jsem se zaměřil hlavně na nový nos a křídla. Updatoval jsem volant a tudíž už konečně McLaren-Honda v plné síle.
Redbull mi taky neudělal moc radosti s novým skinem... no snad se vám nová verze líbí. 3D model předního křídla i nosu byl také nutností... vše podle testů 2016.
Pro Sauber jsem chtěl hlavně napravit proti verzi 2015... skin s ohledem na zrcatka. Ty žlutá zrcátka jsou taková dominanta auta a snad se mi to povedlo. Díky M. Frajkovi jsem opravil i křídlo a na autě je také nos z testů 2016.
Toro Rosso byl tým na který jsem asi nejvíc kašlal v minulých letech a to mě teď taky odměnilo a měl jsem dost dělat, abych dal skiny nějak do verze 2016. 3D model naštěstí byl o něco lehčí.
L. Brunda se může těšit na novou helmu C. Sainz 2016.
Williams je další moje noční můra... snažil jsem se co nejvíc přiblížit verzi 2016. Nos na testování měli 2015 a nový přivezou až do Melbourne, takže jsem měl usnadněnou práci. Skin jsem konečně dal na bok REXONU... i když to není ideální...
Omlovám se Petru Vávrovi... fakt jsem ten skin co jsi poslal nezvládl...
V Manoru se změnilo prostě všechno a zvlášť předek monopostu s ohledem na nový 2016.
Nový tým mi dal zabrat, ale nakonec jsem to dal dohromady... snad se bude líbit...
Nové helmy jsou připraveny pro Haas jak Grosjean tak Gutierrez... zvlašť Grosjean má nádhernou helmu pro 2016!
Závěrem bych rád dodal, že jsem si vědom některých nedostatků a tak poprosím, aby jste nad některými věcmi přihmouřili oči... dělal jsem maximum.
Užijte si závodění v roce 2016!
Update CF1L v 16.3 stahujte ZDE
Dávejte si pozor, aby jste update instalovali do složky kde máte rFactor!!!! Automatická instalace v tomto trochu zlobí! Díky
Petr P.