Po týmu Manor, svolali tiskovou konferenci také týmy Renault a Haas, aby představili své nové jezdce. Renault se rozhodl vsadit na mladého a velmi talentováného jezdce ze své jezdecké akademie. Haas sáhl naopak po loňském šampionovi skupiny B což je pro tento nový tým sázka na jistotu.
Renault dnes oznámil definitivní ukončení spolupráce s V. Nesvadbou. Bohužel Vladko nastoupil jen k jednomu závodu a to vedení týmu Renault rozhodně nestačilo. Tento dvonásobný mistr ligy se bohužel po zbytek sezony s největší pravděpodobností v ČF1L nepředstaví. Renault ihned oznámil, že po zbytek sezony povolal do A týmu svého talentovaného jezdce z akademie - T. Vejrycha. Tomáš má nyní čtyři závody na to, aby vedení přesvědčil o svých schopnostech a pomohl posunout tým v poháru konstruktérů a hlavně rozmnožit 11 bodů, které stáj zatím vybojovala.
Tomáš Vejrych si po svém příchodu na ČF1L velmi rychle vybudoval renomé velmi talentovaného jezdce. O jeho rychlosti na jedno kolo nikdo nepochybuje, na konzistenci a eliminaci chyb v závodě musí ještě zapracovat. Vejrych je nyní s 50 body na čtvrté příčce ve skupině B, nejlepší závod zajel v Sochi kde vybojoval výborné druhé místo. Tento mladý jezdec se bude účastnit v této sezoně jak závodů ve skupině A tak i v B.
Na tiskové konferenci vystupoval Tomáš velmi sebevědomě a dal najevo touhu sesadit Top jezdce skupiny A z podiového umístění: "Nabídka od Renaultu mě velmi překvapila, protože sem neměl ideální vstup do sezony. Ve skupině A už jsem odjel pár závodu, takže bych chtěl pravidělně dojiždět na bodech a určitě bych chtěl postupem času dojíždět na bedně."
Tým Haas má za sebou velmi težký vstup do ČF1L. Týmový majitel a zakladatel P. Palásek se dohodl na spolupráci s Ferrari (využil styky ze svého působení v týmu v loňské sezoně) a i přes podporu tohoto týmu, mohl nový tým nasadit do prvních závodů pouze jeden monopost. První závody dopadly pro tým naprosto katastofálně. Po nuceném odstoupení v prvních zatáčkách prvních dvou závodů a výpadku techniky ve třetím, nedošlo ke zlepšení ani v následující VC, kdy tým postavil na start jen na body nejedoucího J. Syrovatského. Nyní se finanční situace zlepšila a tým konečně oznámil najmutí druhého pilota. Tým Haas měl v jezdecké akademii D. Pasztora, který naprosto dominoval ve skupině B, ale toho si stáhl pod svá křídla tým Redbull (že by se realná F1 inspirovala u Verstapena naší ligou?!?). V zákulisí se začalo spekulovat o tom kdo usedne za volant tohoto týmu. Dnes jsme se konečně dozvěděli, že tým posílí loňský šampion skupiny B a člen jezdecké akademie Ferrari Martin Slezar.
Tisková konference týmu Haas probíhala v uvolněné atmosféře a jak M. Slezar tak majitel P. Palásek si pozornost medií užívali.
Martin Slezar byl nadšený z nabídnuté šance a těší se na boj s nejlepšími: "Již delší dobu koketuji s myšlenkou přejít do skupiny A. Po přestupu některých kluků, Chvosta, Převrátil, Frajka....., se kterými jsem úspěšně bojoval minulou sezonu, jsem dostal nabídku od týmu Haas. Návrat P. Palaska do ČF1L s novým týmem Haas, mě utvrdil, že je čas na změnu a nabídku jsem přijal. Pokládám si za čest zaujmout místo ve skupině A a být členem týmu Haas po boku Petra Paláska od kterého se můžu hodně naučit. Věřím, že tato změna mně pomůže pozvednout moji výkonnost a začít sbírat body v prestižní skupině A. Děkuji tímto vedení týmu Haas a novému kolegovi v jedné osobě za projevenou důvěru, kterou se budu snažit nezklamat."
Majitel týmu Haas P. Palasek vysvětlil proč sáhl právě po M. Slezarovi: " Martin je již zkušený závodník a hlavně je to šampion skupiny B - což mluví za vše! Podle mého názoru měl jezdit v A skupině už od začátku sezony. Účast v B skupině mu spíše tento rok uškodila a i jeho motivace asi nebyla taková jako loňský rok. V mediích se sice objevily názory zpochybňující jeho výkonnost, ale já tomuto jezdci věřím a myslím si, že má na to dojížděť každý závod v TOP8. Těším se na spolupráci a doufám, že brzo vymažeme nelichotivých 0 bodů na našem kontě."
Podle vyjádření obou nových jezdců se tedy máme v ČF1L na co těšit! Podaří se T. Vejrychovi probojovat svůj Renault na nejvyšší příčky? A vyjde týmu Haas najmutí šampiona a doveze konečně body? To ukáže již VC Španělska 15. 5. 2016