Přinášíme Vám první rozhovor sezony. Po VC Španělska jsme požádali o rozhovor jezdce McLarenu Hondu Jáchyma Švejnohu. Jáchym byl po velmi povedém závodě v Barceloně, z kterého si odvezl třetí místo, v dobré náladě a otevřeně nám odpověděl na naše otázky.
Rozhovor J. Švejnoha - McLaren Honda
Q: Mohl by jsi se členům ČF1L krátce představit?
JŠ: Začal jsem závodit asi v roce 2007, tehdy jsem vedl ligu GP4fans. Sice se nedalo jezdit online, ale vymysleli jsme způsob, že každý měl určitou dobu na odjetí závodu a výsledky se pak odeslaly na web, kde byly vyhodnoceny a určilo se pořadí. Jezdili jsme do roku 2011, a co si pamatuju, účast 30 jezdců v závodě byla normální. Ukončili jsme to díky stáří hry a snižující se účasti (akorát že nám se zdálo v tý době 15 málo, dneska by člověk zajásal). Už tam jsme se potkali s Radanem, se kterým jsme pak putovali dál. Chvíli jsme zkoušeli LFS, pak jsme přešli na IC ligu na rF1. No, loni se rozhodlo že na IC se bude jezdit nejdřív Assetto Corsa (to bylo hned pak co jsme ji všichni koupili zamítnuto, protože online to byla hrůza, nic nefungovalo), a dalším simulátorem na řadě byl rF2. Tak jsme zas koupili všichni ten, a odjeli na něm celou loňskou sezónu (je to simulátor par excellence), bohužel jisté bratrské duo zbytek pole drtilo takovým způsobem, že se to nedalo snášet a postupně jezdci ubývali (Jarda Strišovský to může dosvědčit, ne že by podváděli, prostě byli o dvě třídy jinde). Nakonec jsme jezdili v max. 10 lidech. Po sezóně jsme opět zkusili přejít na AC (a opět jsme to zamítli, jako grafika je super, ale online ježdění s poskakováním aut 50 metrů dopředu dozadu prostě není to pravý ořechový) rF2 nám byl bratry znechucen, navíc nebyli lidi, tak jsme z ICligy přišli sem, a sebou táhnem ještě Zdendu a Jardu Lištvana.
Q: Jak jsi spokojený s průběhem sezony?
JŠ: Na moje poměry se vyvíjí nad očekávání dobře. Pro mě je hlavní, že si můžu někde zazávodit a že jsem nedopad jak zbytek lidí z předchozí ligy, kde jsem jezdil (pověsili volanty na hřebík)
Q: Jaké máš cíle pro poslední tři VC?
JŠ: Mým cílem je nyní pravidelně dojíždět do 5 místa, a když se to nepovede, tak alespoň ať je to po nějakém ukrutném boji s dalšími jezdci.
Q: Nyní jsi na šestém místě v celkové klasifikaci a máš jen 8b. ztrátu na patého Střišovského. Myslíš si že máš šanci se dostat do Top5?
JŠ: Šance tu samozřejmě je, hlavně díky Jardovo „nepřipravenosti“ nebo neúčasti v posledních závodech. Uvidíme jak to dopadne.
Q: McLaren je nyní na výborném čtvrtém místě v PK. Jak vycházíš se svým týmovým kolegou?
JŠ: Bez Zdeňka bych na tom byl hůř, je to zároveň i vynikající inženýr v nastavování auta. Takže z toho vyplývá, že s ním musím vycházet dobře, i kdybych nechtěl (někdy je teda zralej na pěst)
Q: Jsi v týmu McLaren spokojený? Blíží se konec sezony a už se v zákulisí objevují informace o přestupech a kdo kde bude jezdit v té další. Tvé jméno je velmi často zmiňováno a tak se tedy musím zeptat... Budeš pokračovat v Mclarenu i v další sezoně nebo vyhlížíš jiný tým?
JŠ: Každopádně bych chtěl zůstat v McLarenu, jsem zde maximálně spokojen. Leda by mi třeba ve Ferrari dali ještě tak dva boosty navíc, pak bych o tom možná přemýšlel.
Q: VC Barcelony ukázala, že jsi se zařadil mezi Top jezdce v lize a musí se s tebou počítat v boji o vítězství. jaké máš cíl pro jarní sezonu?
JŠ: Mým cílem je hlavně si závody užít, baví mě i trénovat a ladit auto. Nebudu tu psát, že chci vyhrát závod (i když chci), tu možnost jsem měl při našem příchodu, moh jsem se přihlásit do skupiny B
Q: Máš nějaký postřeh jak by jsi mohla liga zlepšit?
JŠ: Pořád je to o tom, že nejsou lidi. Kdysi na IC jsem bojoval o 15 místa, a byl sem rád a bavilo mě to. Už jsem to nadhodil, obě třidy bych spojil, a bodoval bych absolutní pořadí a pak jezdce B zvášť. Další nápad by byl zas třeba opět spojit obě skupiny, ale nekopírovat bodování F1 a bodovat podobně jako v Indy car, tj. třeba všechny, co ujedou např. 80% vzdálenosti.
Moc děkujeme J. Švejnohovi a týmu Mclaren Honda za poskytnutý rozhovor!