Nejprve tedy sezona 2016/1 :
Nebudeme se již vracet k problémům které nás běhen sezony potkaly. Budeme se ale snažit se z těchto chyb a problémů poučit, a zlepšit tak naši ligu v sezoně příští. Dosáhli jsme však i velkých pokroků a cílů, jako například nové modely monopostů, upravený mód, ba dokonce i plné startovní pole. Na stupních vítězů se vystřídalo spousta jezdců, jak ve skupině A, tak ve skupině B. Dvě skupiny, dva světy, dva rozdílné přístupy jezdců.... to byla realita minulé sezony, nikoli však té sezony příští..... jak jsme tedy dopadli v minulé sezoně ?
1. Michal Březina . . . . . . . . . . 172 bodů
2. Pavel Vávra . . . . . . . . . . . . 139 bodů
3. Jaroslav Strišovský. . . . . . . 105 bodů
1. Petr Kolář . . . . . . . . . . . . . . 158 bodů
2. Tomáš Vejrych . . . . . . . . . . 141 bodů
3. Matyáš Lukovský . . . . . . . . 115 bodů
V poháru konstruktérů zaslouženě zvítězila bratrská dvojice
Pavel a Petr Vávrovi
Pavel a Petr Vávrovi
G R A T U L U J I
Prosím tímto výše jmenované, aby mě zdělili způsob předání věcných cen.
Prosím tímto výše jmenované, aby mě zdělili způsob předání věcných cen.
Dříve než Vám vyložím novou koncepci ligy, ponořme se do světa reálné Formule 1, kde boje neprobíhají jen na trati, ale i mimo ni. Soupeření a taktika nejen na trati samotné přináší oku diváka zážitek i napětí zároveň. Tipuje, kdo a kde pojede, jak se shodnou kolegové a kdo je ten náhradník, co usedne do kokpitu místo zkušeného a známého jezdce. Sami si dobře také vzpomínáte na zákulisní boje o sedačku toho kterého týmu, držíte palce svému oblíbenci a přejete mu, aby nu angažmá v dobrém týmu vyšlo…
Z těchto fascinujících zážitků vychází i naše nová koncepce ligy. Tedy dost nostalgie a vrhněme se na naši, Virtuální realitu.
Výchozím pilířem naší ligy bude tým. V týmu si můžeme pomoci, můžeme se zastoupit a rivalita mezi týmy je další závod který všichni absolvujeme. Tato nadcházející sezona bude tedy přelomová, kde by se měly již tříbit myšlenky na to, jak pomoci svému týmu k co nejlepšímu umístění a měla by začít fungovat zdravá konkurence.
Tedy:
Vezměme si na příklad jaký-koliv tým ČF1L . Převeďme náš svět do F1 kde je také jen jeden tento tým. Místo velké skupiny lidí, kteří se o celý tým starají, jsme tady však jen my, samotní piloti. Abychom tedy mohli bojovat i na tomto poli, bude tento tým šéfovat jeden člověk, který si tento post zaslouží v minulé sezoně. Nazvěme ho jezdec A1, tento si k sobě vybere týmového kolegu A2. To by nebylo nic nového, kdybychom ovšem neměli ještě další dva jezdce jednoho týmu – B1 a B2.
Jak správně tušíte, jde o jeden tým jako celek. Jezdci, kteří se budou připravovat ve skupině B, za pomoci jejich lepších kolegů ze skupiny A, budou čekat na svoji příležitost, aby mohli v případě potřeby zaskočit kolegu v A nebo mu při ztrátě výkonnosti či času, sebrat stálou sedačku. Letošní sezona se obsazovala zatím bez tohoto přihlédnutí, ale to se může ještě změnit a vedoucí týmů si mohou vybírat nejen kolegu, ale také náhradníky.
V praxi je situace asi taková, že šéf týmu A1 má již svého kolegu A2 vybraného. Ve skupině B je situace jiná. Jezdci B si stáj vybrali bez ohledu na obsazení A skupiny bez souhlasu šéfa týmu A1. To je ovšem v pořádku a může začít boj o angažmá. Ihned po zveřejnění tohoto článku si můžou vedoucí týmů sjednávat nové obsazení B1 a B2, a také přijímat žádosti od B jezdců o angažmá právě v jejich týmu. Pokud si takovou změnu s novým jezdcem dohodnou (rozhoduje vždy šéf týmu A1), nahlásí vedení ligy změnu, která bude ihned zapsána do soupisky. Doufám, že uvidíme žádosti jezdců ze skupiny B nejen o přestup do týmu, kde si budou lépe rozumět s jezdci hlavní skupiny, ale také žádosti o přestup a nahrazení jezdců v samotné skupině A. Nebude však ani problém během sezony vyměnit vedoucího týmu. I když tento post bude zasloužený, může se stát během sezony cokoli. Tedy po otevřené žádosti většiny aktivních členů týmu, bude vedoucí týmu nahrazen navrhovaným zastoupením - právem vedením ligy.
Kdo bude nejúspěšnější tým nové sezony? Komu se podaří do svého týmu přetáhnout toho lepšího pilota, kdo přinese týmu body do poháru konstruktérů, A1 ? A2 ? Nebo snad bude lepší náhradník B1 ? Kdo se během sezony zlepší natolik aby ho šéf týmu angažoval v hlavní kategorii A ? Takové a jim podobné otázky a strategie by mohly hýbat ligou nejen na trati, ale i mino ni.
V nové sezoně se tedy mohou na ocenění a věcné dary těšit :
Pohár jednotlivců – první tři nejlepší piloti ČF1L ( tedy 1. + 2. + 3. pilot skupiny A celkového umístění)
Cena pro nejlepšího náhradníka ČF1L – ( nejlepší pilot skupiny B)
Pohár konstruktérů ČF1L – ( Piloti A1, A2, B1, B2 jednoho týmu)
Zatím není jasné čím a jak budou tyto pozice oceněny, ale už teď Vám můžu slíbit, že hlavní odměny budu směřovat do týmové spolupráce, tedy Poháru konstruktérů. Proto měním systém celkového hodnocení pořadí týmů, a to tak, že body získané v závodě se budou sčítat z obou skupin dohromady. Bodové hodnocení jednotlivců zůstává pro skupiny odděleně, body vyjeté jezdcem B ve skupině A tomuto jezdci zůstávají a započítávají se do celkového pořadí jak jednotlivců, tak týmů. Bude pouze na vedoucím týmu aby se postaral o obsazení obou monopostů do závodu, buď kmenovým jezdcem nebo náhradníkem. Stejně tak by se měl postarat, aby obsazenost a výkony byly i ve skupině B svého týmu. Body naopak vyjeté jezdci A ve skupině B se nebudou započítávat nikam, protože tak jako v sezoně minulé, pojede A jezdec a jezdec na zkoušku (nováček), bez nároku na body. Poslední povinností šéfa každého týmu bude zajistit tiskovou zprávu po závodě, ať už pověřením někoho jiného nebo osobně. Krátké zhodnocení závodu a výkonů jednotlivých jezdců potěší každého zúčastněného. Ostatní, jako je pomoc ostatním se setupy, strategií či jinou pomocí nechám na Vás a na Vašich dohodách. Ukažte že jste ti praví šéfové svého týmu!
Jedenáct týmů, jedenáct šéfů stájí a až 44 aktivních jezdců, kteří budou mít motivaci nejen vyhrát závod, ale šéfovat či být členem toho nejlepšího týmu ligy. Pohár konstruktérů pak nabírá zcela jiného rozměru a myslím, že i odměna pro jezdce B, je již skvělá vizitka o tom že něco umí a něco dokázali, protože jezdí pod tím nejlepším týmem.
Obracím se tedy na Vás, šéfové jednotlivých týmů... Potvrďte mě prosím zde v komentáři souhlas s uvedenými právy a povinnostmi a složení týmů pro nadcházející sezonu nejpozději do 7.8.2016, aby bylo možno dokončit monoposty a update pro novou sezonu. Nebude-li Vaše sestava uvedena, budeme brát situaci tak, jak je prozatímně uvedeno v tabulce pro sezonu 2016/2. (právo změny si vyhrazuje vedení ČF1L).