dříve bych rád navrhl, aby jste tento nový systém ligy brali jako tak trochu zkušební pro tuto sezonu. Přijde nám to jako dobrý způsob jak vás více vtáhnout do hry a aby vás liga ještě více bavila. Nějaké body jsou a asi budou v průběhu sezony sporné a tak vás prosíme o trochu trpělivosti a také shovívavosti. Dále rádi uslyšíme jakékoli nápady na zlepšení.
Od této koncepce si slibujeme hodně věcí a jak jezdci z A skupiny tak těm z B by to mělo přinést hodně výhod a doufejme také větší účast a hlavně zábavu pro všechny.
Při vymýšlení této koncepce jsme chtěli rozdělit dění v lize a vůbec aktivitu k více lidem. Pokusy které jsme učinily v minulosti nevyšly a tak doufáme, že systém 11 vedoucích týmů, kteří nyní mají ve svých rukách budoucnost svého týmu zabere a hlavně těchto 11 lidí se bude přímo podílet na rozhodnutích v lize. Na chod ligy bude i nadále dohlížet a ligu bude vést Martin a ten bude mít vlastně funkci Berniho a tudíž právo veta.
Výhody pro A skupinu:
Loňská sezona hlavně ukázala, že nefunguje systém B skupiny jako výchovná a všichni viděli, že se B jezdci vůbec nehrnuli na volná místa v A skupině. Pak v A skupině jelo jen třeba 12 lidí což je hodně málo. Nové nastavení chodu ligy by mělo účast v A skupině vyřešit a doufáme, že uděláme rekord a zaplníme 22 pozic na startu v několika závodech. O to by se měli postarat právě vedoucí týmů! Každý vedoucí by měl být v kontaktu se svým týmem a měl by vědět už několik dní dopředu jestli třeba A2 jezdec nebude moc jet a měl by domluvit a nominovat B jezdce ze své stáje, nebo se poohlédnout po jiném volném jezdci (třeba z jiného týmu B kde je plno).... takže obsazenost v závodech je nyní a jen na vašich bedrech! Dále by měl vedoucí zaručit vydání po každém závodě jak v A tak v B skupině tiskové prohlášení... a vůbec trochu stmelit lidi v lize.
Výhody pro B skupinu:
V minulosti si jezdci v B skupiny hlavně stěžovali, že se nedostanou k informacím, radám a setům od A jezdců. Náladu v lize v tomto ohledu velmi změnil jeden jediný jezdec a nyní si Top A skupiny střeží sety a nikdo je již nesdílí. Proto rozdělení do týmů pod jediným zkušeným jezdcem by mělo pomoc vyřešit tento problém. Záleží vlastně jen na touze a nasazení každého B jezdce zaujmout co možná nejlepšího A jezdce. Například dostat se k informacím Droppana, Březiny či dua z Williamsu a moci je použít v závodě a ke svému zlepšení by mělo samo o sobě vyvolat nával PM právě těmto jezdců. Pokud se skutečně chcete zlepšovat tak vám teď už nic nebrání. Sice nemůžeme A jezdcům nařídit, aby se o sety podělily, ale když ukážete týmového ducha a že se na vás mohou vedoucí spolehnout tak by jste neměli mít problém. Každý vedoucí bude jiný… někdo to bude brát vážně a někoho to moc nechytí… takže boj o chycení co možná nejlepšího vedoucího může začít.
Michal napsal velmi dobré postřehy ohledně přestupu a pravomocí v týmech a vedoucích týmů. Nejdříve musíme napsat, že B skupina je hlavně výchovná a proto si vedení ligy vyhrazuje právo rozhodnout o účasti jakéhokoli jezdce v závodech této skupiny. Právě proto tu máme vedoucího ligy, který bude daným týmům schvalovat či zamítat účast v závodech. Nová koncepce ligy není zde proto, aby si vedoucí přivedly do svého B týmu jezdce co tam nepatří! Hlavní myšlenka je pomoc zlepšit se naším současným B jezdcům a připravit je na A skupinu… ne tahat kvůli bodům jezdce z cizích lig a navíc když tito jezdci patří výkonnostně do A! Uvítáme rádi nové jezdce, ale pro jejich přijetí budou opět pravidla co tu loni určil Martin.
Všeobecná pravidla pro účast a bodování jezdců ve skupinách :
1. Každý jezdec který požádá vedení ligy o účast v šampionátu obdrží, dle uvážení vedení, licenci A, licenci B nebo superlicenci nutnou k přímé účasti v šampionátu ČF1L.
2. Jezdec bez licence (z pravidla nový jezdec u kterého není známa jeho výkonnost) se může zúčastnit závodu ČF1L jen se souhlasem vedení ligy, a to v určené skupině. V případě účasti ve skupině A mu vyjeté body zůstávají a po přidělení licence budou započteny do pořadí jednotlivců. V případě účasti ve skupině B mu body zůstanou pouze v případě následného zařazení do skupiny B a budou započteny pouze do poháru jednotlivců.
3. Licence B – oprávňuje jezdce ke startu ve skupině B, za předpokladu, že má potvrzené místo v týmu příslušným vedoucím týmu. Vyjeté body se započítávají jak do Poháru jednotlivců (PJ), tak Poháru konstruktérů (PK).
4. Licence A – oprávňuje jezdce ke startu ve skupině A, za předpokladu, že má potvrzené místo v týmu příslušným vedoucím týmu. Dále je oprávněn zúčastnit se závodu skupiny B, za předpokladu – nominace vedoucím týmu a souhlas vedení ligy. Vyjeté body se započítávají do PJ i PK.
5. Superlicence – oprávňuje jezdce ke startu ve skupině A a sbírat body do PJ i PK. Majitel Superlicence si může bez udání důvodu či souhlasu vedoucího týmu dohodnout přestup do jiného týmu a dále je oprávněn spolurozhodovat o změnách v týmu. Za předpokladu, že nedojde v týmu ke shodě, rozhoduje jezdec se Superlicencí. V případě rozporu dvou Superlicencí lze pořádat o rozhodnutí vedení ligy.
Další ujednání :
Účast jezdce v závodě druhé skupiny, v rámci svého týmu :
Závod sk.A – Zúčastnit se můžou jezdci se Superlicencí a Licencí A. Jezdci s Licencí B nominovaní vedoucím týmu. Vyjeté body se započítávají do PJ i PK.
Závod sk. B – Zúčastnit se mohou jezdci s Licencí B. Jezdci s Licencí A musí být nominováni vedoucím týmu a schválení vedením ligy. Vyjeté body se započítávají do PJ i PK.
Účast jezdce v závodě za jiný tým :
Závod sk.A – Vedoucí týmu může dohodnout hostování jezdce jiného týmu v případě, že nemá obsazené obě pozice A1 a A2 svými jezdci. V takovém případě se vyjeté body započítávají tomuto jezdci po PJ a body do PK se připočítají rovným dílem mezi tým hostující a mateřský.
Závod sk.B – Vedoucí týmu může dohodnout hostování jezdce jiného týmu v případě, že nemá obsazené obě pozice B1 a B2 svými jezdci. Hostující jezdec s Licencí B nastupuje se souhlasem vedoucího týmu, s Licencí A se souhlasem vedoucího týmu a vedení ligy, jezdec se Superlicencí se závodu účastnit nesmí. Vyjeté body se započítávají do PJ pouze jezdci s Licencí B a do PK hostujícímu i mateřskému týmu rovným dílem.
Úmyslem těchto hostování a přidělování bodů pro dva týmy rovným podílem je zvýšení účasti v závodech obou skupin a podpora vedoucích týmů k zapůjčení svého jezdce k hostování. Např. bude-li mít nějaký tým obsazené pozice A1 i A2 a zjistí, že v nějakém týmu tato pozice obsazená není, může s jeho vedoucím dohodnout hostování vlastního jezdce B1 či B2 a tak získat ještě více bodů do PK. Pro ligu to bude vyšší účast v závodě a pro oba týmy možnost zisku nějakého bodu navíc. Jsem přesvědčen, že i tyto body budou v celkovém součtu PK hrát velkou roly, je tedy jen na Vás, týmový vedoucí, aby jste své jezdce nejen nominovali, ale také je něco naučili, aby získali body právě pro Váš tým.
Vedení ligy
Od této koncepce si slibujeme hodně věcí a jak jezdci z A skupiny tak těm z B by to mělo přinést hodně výhod a doufejme také větší účast a hlavně zábavu pro všechny.
Při vymýšlení této koncepce jsme chtěli rozdělit dění v lize a vůbec aktivitu k více lidem. Pokusy které jsme učinily v minulosti nevyšly a tak doufáme, že systém 11 vedoucích týmů, kteří nyní mají ve svých rukách budoucnost svého týmu zabere a hlavně těchto 11 lidí se bude přímo podílet na rozhodnutích v lize. Na chod ligy bude i nadále dohlížet a ligu bude vést Martin a ten bude mít vlastně funkci Berniho a tudíž právo veta.
Výhody pro A skupinu:
Loňská sezona hlavně ukázala, že nefunguje systém B skupiny jako výchovná a všichni viděli, že se B jezdci vůbec nehrnuli na volná místa v A skupině. Pak v A skupině jelo jen třeba 12 lidí což je hodně málo. Nové nastavení chodu ligy by mělo účast v A skupině vyřešit a doufáme, že uděláme rekord a zaplníme 22 pozic na startu v několika závodech. O to by se měli postarat právě vedoucí týmů! Každý vedoucí by měl být v kontaktu se svým týmem a měl by vědět už několik dní dopředu jestli třeba A2 jezdec nebude moc jet a měl by domluvit a nominovat B jezdce ze své stáje, nebo se poohlédnout po jiném volném jezdci (třeba z jiného týmu B kde je plno).... takže obsazenost v závodech je nyní a jen na vašich bedrech! Dále by měl vedoucí zaručit vydání po každém závodě jak v A tak v B skupině tiskové prohlášení... a vůbec trochu stmelit lidi v lize.
Výhody pro B skupinu:
V minulosti si jezdci v B skupiny hlavně stěžovali, že se nedostanou k informacím, radám a setům od A jezdců. Náladu v lize v tomto ohledu velmi změnil jeden jediný jezdec a nyní si Top A skupiny střeží sety a nikdo je již nesdílí. Proto rozdělení do týmů pod jediným zkušeným jezdcem by mělo pomoc vyřešit tento problém. Záleží vlastně jen na touze a nasazení každého B jezdce zaujmout co možná nejlepšího A jezdce. Například dostat se k informacím Droppana, Březiny či dua z Williamsu a moci je použít v závodě a ke svému zlepšení by mělo samo o sobě vyvolat nával PM právě těmto jezdců. Pokud se skutečně chcete zlepšovat tak vám teď už nic nebrání. Sice nemůžeme A jezdcům nařídit, aby se o sety podělily, ale když ukážete týmového ducha a že se na vás mohou vedoucí spolehnout tak by jste neměli mít problém. Každý vedoucí bude jiný… někdo to bude brát vážně a někoho to moc nechytí… takže boj o chycení co možná nejlepšího vedoucího může začít.
Michal napsal velmi dobré postřehy ohledně přestupu a pravomocí v týmech a vedoucích týmů. Nejdříve musíme napsat, že B skupina je hlavně výchovná a proto si vedení ligy vyhrazuje právo rozhodnout o účasti jakéhokoli jezdce v závodech této skupiny. Právě proto tu máme vedoucího ligy, který bude daným týmům schvalovat či zamítat účast v závodech. Nová koncepce ligy není zde proto, aby si vedoucí přivedly do svého B týmu jezdce co tam nepatří! Hlavní myšlenka je pomoc zlepšit se naším současným B jezdcům a připravit je na A skupinu… ne tahat kvůli bodům jezdce z cizích lig a navíc když tito jezdci patří výkonnostně do A! Uvítáme rádi nové jezdce, ale pro jejich přijetí budou opět pravidla co tu loni určil Martin.
Všeobecná pravidla pro účast a bodování jezdců ve skupinách :
1. Každý jezdec který požádá vedení ligy o účast v šampionátu obdrží, dle uvážení vedení, licenci A, licenci B nebo superlicenci nutnou k přímé účasti v šampionátu ČF1L.
2. Jezdec bez licence (z pravidla nový jezdec u kterého není známa jeho výkonnost) se může zúčastnit závodu ČF1L jen se souhlasem vedení ligy, a to v určené skupině. V případě účasti ve skupině A mu vyjeté body zůstávají a po přidělení licence budou započteny do pořadí jednotlivců. V případě účasti ve skupině B mu body zůstanou pouze v případě následného zařazení do skupiny B a budou započteny pouze do poháru jednotlivců.
3. Licence B – oprávňuje jezdce ke startu ve skupině B, za předpokladu, že má potvrzené místo v týmu příslušným vedoucím týmu. Vyjeté body se započítávají jak do Poháru jednotlivců (PJ), tak Poháru konstruktérů (PK).
4. Licence A – oprávňuje jezdce ke startu ve skupině A, za předpokladu, že má potvrzené místo v týmu příslušným vedoucím týmu. Dále je oprávněn zúčastnit se závodu skupiny B, za předpokladu – nominace vedoucím týmu a souhlas vedení ligy. Vyjeté body se započítávají do PJ i PK.
5. Superlicence – oprávňuje jezdce ke startu ve skupině A a sbírat body do PJ i PK. Majitel Superlicence si může bez udání důvodu či souhlasu vedoucího týmu dohodnout přestup do jiného týmu a dále je oprávněn spolurozhodovat o změnách v týmu. Za předpokladu, že nedojde v týmu ke shodě, rozhoduje jezdec se Superlicencí. V případě rozporu dvou Superlicencí lze pořádat o rozhodnutí vedení ligy.
Pozn.: Licence je platná pro nadcházející nebo stávající sezonu a pro sezonu 2016/2 je zcela zdarma. Vedení ČF1L si vyhrazuje právo změny zařazení.
Další ujednání :
Účast jezdce v závodě druhé skupiny, v rámci svého týmu :
Závod sk.A – Zúčastnit se můžou jezdci se Superlicencí a Licencí A. Jezdci s Licencí B nominovaní vedoucím týmu. Vyjeté body se započítávají do PJ i PK.
Závod sk. B – Zúčastnit se mohou jezdci s Licencí B. Jezdci s Licencí A musí být nominováni vedoucím týmu a schválení vedením ligy. Vyjeté body se započítávají do PJ i PK.
Účast jezdce v závodě za jiný tým :
Závod sk.A – Vedoucí týmu může dohodnout hostování jezdce jiného týmu v případě, že nemá obsazené obě pozice A1 a A2 svými jezdci. V takovém případě se vyjeté body započítávají tomuto jezdci po PJ a body do PK se připočítají rovným dílem mezi tým hostující a mateřský.
Závod sk.B – Vedoucí týmu může dohodnout hostování jezdce jiného týmu v případě, že nemá obsazené obě pozice B1 a B2 svými jezdci. Hostující jezdec s Licencí B nastupuje se souhlasem vedoucího týmu, s Licencí A se souhlasem vedoucího týmu a vedení ligy, jezdec se Superlicencí se závodu účastnit nesmí. Vyjeté body se započítávají do PJ pouze jezdci s Licencí B a do PK hostujícímu i mateřskému týmu rovným dílem.
Úmyslem těchto hostování a přidělování bodů pro dva týmy rovným podílem je zvýšení účasti v závodech obou skupin a podpora vedoucích týmů k zapůjčení svého jezdce k hostování. Např. bude-li mít nějaký tým obsazené pozice A1 i A2 a zjistí, že v nějakém týmu tato pozice obsazená není, může s jeho vedoucím dohodnout hostování vlastního jezdce B1 či B2 a tak získat ještě více bodů do PK. Pro ligu to bude vyšší účast v závodě a pro oba týmy možnost zisku nějakého bodu navíc. Jsem přesvědčen, že i tyto body budou v celkovém součtu PK hrát velkou roly, je tedy jen na Vás, týmový vedoucí, aby jste své jezdce nejen nominovali, ale také je něco naučili, aby získali body právě pro Váš tým.
Vedení ligy