Uvádím zde kalendář celého roku 2018, aby bylo jasné rozložení letošních závodů, s ohledem na reálnou F1, i když není jasné, jak bude vypadat naše sezona 2018/2 a na jaké platformě se pojede. Budeme-li však schopni přechod připravit a bude o přechod zájem, přizpůsobíme se inovaci a pokroku. Věřím, že i na rF2 se budeme dobře bavit.
r />
Zahájení sezony předchází, jako již tradičně, sestavení startovního pole. Toto bude obdobné jako v sezoně minulé s přihlédnutím na lidský faktor a vyšší zájmy ČF1L a spokojenosti jezdců.
1. Otevírám tímto volné přihlášky do šampionátu 2018/1 a žádám všechny co s námi chtějí jet, aby do Forum – Přihlášky 2018/1 … napsali svůj zájem o účast, popř. podmínky za kterých se můžou zúčastnit (např. směny v zaměstnání, atd...), ale i nabídka pomoci pro ligu (např. maršálování závodu, pomoc s přípravou rF2, aj.). Termín uzavření přihlášek je stanoven na neděli 28.1.2018. Po tomto termínu si nepřihlášení nebo nově příchozí nebudou moci vybrat ani dohodnout angažmá v týmu, ale bude jim přiděleno Vedením ligy.
2. Podle počtu přihlášených jezdců bude pro sezonu otevřen odpovídající počet týmů, dle uvedené tabulky
a sestavená tabulka jezdců, podle které budou jezdci rozděleni do tří skupin
- A1 – vedoucí týmu
- A2 – týmová dvojka sk.A
- B - jezdci skupiny B
3. Vedoucí týmů (A1) uvedení v tabulce (např. bude otevřeno 8 týmů, bude 8 jezdců A1), si bude moci vybrat svůj tým, nejpozději do 31.1.2018, a to od prvního uvedeného do osmého, postupně.
4. Jakmile budou týmy rozděleny, nadejde čas na vyjednání pozice A2, kde jako první si vybírá jezdec A1 který se umístil na poslední pozici až po prvního. To vše musí být ujednáno do 2.2.2018
5. Týmy skupiny A jsou tedy obsazeny a je tedy jasné kdo bude bojovat o prestižní cenu nejen v Poháru jezdců, ale především v Poháru konstruktérů za skupinu A. Tito nový kolegové budou mít sice velmi málo času na to, aby společnými silami vybrali své kolegy do svého týmu na pozice B1 a B2, ale ze zkušenosti vím, že většina jezdců bude již domluvena...
Věřím, že tedy 4.2.2018 bude obsazení týmů kompletní a oficiálně představena tabulka Týmy a jezdci 2018/1, tak aby byl čas na zapracování výsledků na web a formou oficiálního přihlašovacího systému ČF1L se již přihlásit na první závod sezony, který zahájí skupina B, doufejme už na nové grafice a jezdci usednou do monopostů se svými čísly.
Všichni si tedy můžete natrénovat stávající mód, trať i strategii prvního závodu nové sezony, VC Rakouska, která nás čeká již 11.2. sk.B a 18.2. sk.A.
Jak se ukazuje, tak v nové sezoně nebudou nějaké zásadní změny, protože jak se ukázalo, tak až na drobnosti vše funguje. Zůstává v platnosti i bodovací systém, a to z několika důvodů. Zatím nikdo nenavrhl zajímavější variantu, protože ta aktuální má někoik základních parametrů, ze kterých jsem vycházel. Zachoval jsem procentuální poměr mezi jednotlivým pořadím jako je v reálné F1 (někdo už to vymyslel a funguje to). Malou vadou jsou možná zdvojené body na konci skupiny B, ale i zde mám argumenty. První je, že na konci B skupiny je výkon umístěných jezdců v podstatě stejný a na těchto místech není mezi nimi rozdílu. Druhý argument je, že pokud jsem chtěl toto odstranit, dostal bych se do situace, kde by za první místa bylo např. 74 a 148 bodů při zachování poměru poloviny bodů mezi A a B skupinou. Toto sebou nese i jednu vadu, že první místo v B odpovídá cca 4. místu v A což výkonnostně rozhodně nesedí. Po srovnání výkonností mě vyšlo místo sedmé A7=B1. To se mě ale nepodařilo skloubit, protože pak by jsme se dostali do situace, že bodový zisk jezdců B by do PK už nebyl zdaleka tak podstatný, což by vedlo k tomu, že skupina A by ztrácela důvod pomoci jezdcům v B (neberu v úvazu kamarádství a příkladný přístup jako je třeba u McL). Do statistických výpočtů jsem ani nezahrnoval výsledky týmu WILLIAMS, který aktuálně ovládl sezonu. To se může stát kdykoli že se sejdou jezdci, kterým se sezona vyvede. Před sezonou rozhodně adepti na titul nebyli. Myslím, že díky aktuálnímu systému některé týmy spolupracovali na výbornou a u těch ostatních je a bude úplně jedno jaký systém máme a jezdí jen sami za sebe v jednotlivcích a pak je poměr A/B úplně jedno.
Tolik tedy k již diskutovaným tématům. Máte se tedy na co těšit, tak neváhejte a hlaste se. Vaše monoposty již na vás čekají......
Uvedené tabulky jsem použit z minulé sezony, ale ty aktuální, již s jezdci , budu co nejčastěji aktualizovat pro váš přehled. Vím, že je opravdu málo času pro sestavení týmů, ale pokud máme odjet všech 10 závodů a stihnout to než se rozjedeme na dovolené, musíme to zvládnout. Proto je nutné aby jste ten jeden týden byly připraveni jednat a dohodnout si své místo. Poslední týden již bude na přípravu grafiky, jak tratí, tak hlavně předělání monopostů.
Martin Slezar
vedoucí ČF1L
1. Otevírám tímto volné přihlášky do šampionátu 2018/1 a žádám všechny co s námi chtějí jet, aby do Forum – Přihlášky 2018/1 … napsali svůj zájem o účast, popř. podmínky za kterých se můžou zúčastnit (např. směny v zaměstnání, atd...), ale i nabídka pomoci pro ligu (např. maršálování závodu, pomoc s přípravou rF2, aj.). Termín uzavření přihlášek je stanoven na neděli 28.1.2018. Po tomto termínu si nepřihlášení nebo nově příchozí nebudou moci vybrat ani dohodnout angažmá v týmu, ale bude jim přiděleno Vedením ligy.
2. Podle počtu přihlášených jezdců bude pro sezonu otevřen odpovídající počet týmů, dle uvedené tabulky
a sestavená tabulka jezdců, podle které budou jezdci rozděleni do tří skupin
- A1 – vedoucí týmu
- A2 – týmová dvojka sk.A
- B - jezdci skupiny B
3. Vedoucí týmů (A1) uvedení v tabulce (např. bude otevřeno 8 týmů, bude 8 jezdců A1), si bude moci vybrat svůj tým, nejpozději do 31.1.2018, a to od prvního uvedeného do osmého, postupně.
4. Jakmile budou týmy rozděleny, nadejde čas na vyjednání pozice A2, kde jako první si vybírá jezdec A1 který se umístil na poslední pozici až po prvního. To vše musí být ujednáno do 2.2.2018
5. Týmy skupiny A jsou tedy obsazeny a je tedy jasné kdo bude bojovat o prestižní cenu nejen v Poháru jezdců, ale především v Poháru konstruktérů za skupinu A. Tito nový kolegové budou mít sice velmi málo času na to, aby společnými silami vybrali své kolegy do svého týmu na pozice B1 a B2, ale ze zkušenosti vím, že většina jezdců bude již domluvena...
Věřím, že tedy 4.2.2018 bude obsazení týmů kompletní a oficiálně představena tabulka Týmy a jezdci 2018/1, tak aby byl čas na zapracování výsledků na web a formou oficiálního přihlašovacího systému ČF1L se již přihlásit na první závod sezony, který zahájí skupina B, doufejme už na nové grafice a jezdci usednou do monopostů se svými čísly.
Všichni si tedy můžete natrénovat stávající mód, trať i strategii prvního závodu nové sezony, VC Rakouska, která nás čeká již 11.2. sk.B a 18.2. sk.A.
Jak se ukazuje, tak v nové sezoně nebudou nějaké zásadní změny, protože jak se ukázalo, tak až na drobnosti vše funguje. Zůstává v platnosti i bodovací systém, a to z několika důvodů. Zatím nikdo nenavrhl zajímavější variantu, protože ta aktuální má někoik základních parametrů, ze kterých jsem vycházel. Zachoval jsem procentuální poměr mezi jednotlivým pořadím jako je v reálné F1 (někdo už to vymyslel a funguje to). Malou vadou jsou možná zdvojené body na konci skupiny B, ale i zde mám argumenty. První je, že na konci B skupiny je výkon umístěných jezdců v podstatě stejný a na těchto místech není mezi nimi rozdílu. Druhý argument je, že pokud jsem chtěl toto odstranit, dostal bych se do situace, kde by za první místa bylo např. 74 a 148 bodů při zachování poměru poloviny bodů mezi A a B skupinou. Toto sebou nese i jednu vadu, že první místo v B odpovídá cca 4. místu v A což výkonnostně rozhodně nesedí. Po srovnání výkonností mě vyšlo místo sedmé A7=B1. To se mě ale nepodařilo skloubit, protože pak by jsme se dostali do situace, že bodový zisk jezdců B by do PK už nebyl zdaleka tak podstatný, což by vedlo k tomu, že skupina A by ztrácela důvod pomoci jezdcům v B (neberu v úvazu kamarádství a příkladný přístup jako je třeba u McL). Do statistických výpočtů jsem ani nezahrnoval výsledky týmu WILLIAMS, který aktuálně ovládl sezonu. To se může stát kdykoli že se sejdou jezdci, kterým se sezona vyvede. Před sezonou rozhodně adepti na titul nebyli. Myslím, že díky aktuálnímu systému některé týmy spolupracovali na výbornou a u těch ostatních je a bude úplně jedno jaký systém máme a jezdí jen sami za sebe v jednotlivcích a pak je poměr A/B úplně jedno.
Tolik tedy k již diskutovaným tématům. Máte se tedy na co těšit, tak neváhejte a hlaste se. Vaše monoposty již na vás čekají......
Uvedené tabulky jsem použit z minulé sezony, ale ty aktuální, již s jezdci , budu co nejčastěji aktualizovat pro váš přehled. Vím, že je opravdu málo času pro sestavení týmů, ale pokud máme odjet všech 10 závodů a stihnout to než se rozjedeme na dovolené, musíme to zvládnout. Proto je nutné aby jste ten jeden týden byly připraveni jednat a dohodnout si své místo. Poslední týden již bude na přípravu grafiky, jak tratí, tak hlavně předělání monopostů.
Shrnutí :
Přihlášky do 28.1.2018
A1 výběr týmů do 31.1.2018
A1 výběr A2 do 2.2.2018
A1+A2 výběr B1+B2 do 4.2.2018
Přihlášky do 28.1.2018
A1 výběr týmů do 31.1.2018
A1 výběr A2 do 2.2.2018
A1+A2 výběr B1+B2 do 4.2.2018
Martin Slezar
vedoucí ČF1L