ŘEDITELSKÁ

Změna penalizací a pravidel ligy

napsal Martin Slezar - 22.02.2018 - 18:31

Penalizace za nedodržení limitu tratě

Nová sezona přináší i nové změny. Hned po prvním závodu se rozjela velká diskuze o trestech za limity tratě. Je pravdou, že doposud stanovené tresty byly posunem do dalšího závodu. Těmto trestům jsme se chtěli vyhnout a proto jsme začali již v minulé sezoně trestat k aktuálnímu závodu. Máme sice v tabulce trestů i tresty do následného závody, ty jsou však pouze alternativní, pokud nelze trestat zpětně. Zůstaly tedy tresty za limity tratě a je tedy třeba tento způsob změnit a celý systém sjednotit. Přemýšleli jsme dlouho nad touto otázkou což se ukázalo jako složitá záležitost s ohledem na nové – přísnější limity a zvážení otázky do jaké míry jsou výjezdy z nezkušenosti, z chyby nebo úmyslu něco získat. Bylo třeba posuzovat i velmi odlišnou výkonnost jezdců kde špičkový jezdec má výjezd zcela výjimečně, pokud nemá úmysl získat časovou výhodu a na druhé straně pole je to naopak, snaha udržet se na trati a možnost získání výhody je téměř vždy irelevantní. I přes tyto zkutečnosti se dá říci, že čím více výjezdů jezdec má, tím je pravděpodobnější, že o tom ví a jeho najetí tratě je špatné a úmyslně tak může získat výhodu i slabý jezdec. Při velmi častých výjezdech je tedy trest DQ ze závodu na místě, stejně tak jako na druhé straně, tolerovat pár neúmyslných výjezdů a maršál bude mít právo akceptovat výjezd, když jezdec viditelně po výjezdu zpomalí a tím případnou časovou výhodu vrátí.
Tyto myšlenky nás navedly na úpravu Pravidel ligy v části limity tratě. Tato část bude z pravidel zcela odstraněna (s vyjímkou obrázků specifikujících korektní a nekorektní průjezd) a nahrazena novou částí, kde se penalizace za krácení odráží v aktuálním závodě. Tedy :

Jezdec je povinen dodržovat limity tratě, při porušení se jezdec vystavuje penalizaci, a to následovně :

V případě krácení v kvalifikaci, je měřené kolo neplatné a bude bráno v potaz jiné, korektní kolo. Nenahlásí-li jezdec chybné kolo maršálovi a bude krácení zjištěno maršálem nebo jiným jezdcem formou protestu, dodatečně po závodě, bude jezdec penalizován dvojnásobným posunem při dalším startu o počet míst, o které by se posunul při zjištění neplatnosti kola aktuálního závodu. Nebude-li mít jiné platné kolo, bude v následném závodu startovat z konce pole.
Bude-li podán protest na některého jezdce pro krácení tratě nebo si takové zkutečnosti všimne sám maršál, bude provedena kontrola průjezdů a krácení bude potrestáno přičtením času k času závodu dle přiložené tabulky. Nebude-li možné trest do závodu promítnout, například z důvodu že jezdec závod nedokončí, může mu být trest přenesen do závodu následujícího (obdoba přesunu trestů za incidenty).

Tresty : porušením limitu tratě se rozumí moment, kdy monopost nemá kontakt s tratí nebo jeho bílou přilehlou čarou, nejméně dvěma koly.


Tabulka penalizací:



Tímto bude dosaženo hlavně trestání za porušení pravidel právě v tom závodě, ve kterém k porušení došlo. Pokud se někomu zdá, že tresty jsou vysoké, doporučuji trať nekrátit a jezdit dle fair play a pokud je to neúmyslné, pouze neuměním se na trati udržet, doporučuji potrénovat.

Aby byla celá sezona hodnocena stejným pohledem, upustíme u již odjetého závodu od původních trestů, kde by vycházelo jedenácti pilotům DQ a změníme penalizace i do tohoto závodu, s tím, že pro první závod jsme se již předem dohodli, že budeme pro tento první závod rozdělovat velké krácení (krácení jako v 2017/2) a malé krácení (kontakt s obrubníkem). Za tři malé krácení započteme jedno velké. Co se týká kvalifikace, i v tomto případě budeme mírnější a ti co pravidla porušili budou na startu dalšího závodu posunuti vzad, pouze však o tolik pozic kolik jich získali neférovým kolem. Tímto velmi mírným hodnocením, byla sestavena tabulka konečných trestů, které budou započteny do výsledků závodu a takto upravené výsledky jsou konečné a závod uzavřen. S konečnými tresty se můžete seznámit v sekci Protesty a tresty.


komentáře

Komentáre

Seřadit: Sort ascending   
Avatar
Dobre, ja si to teda nemyslim,ale i tak tam mate napsano Stop/Go, to je trest prijet, zastavit a hned ject. Pouhy prujezd boxy je Drive Thru.
23.02.2018 - 12:25
2 0
Avatar
čti více Jáchym Švejnoha napsáno:

Tady jsem vycházel ze skutečnosti, že při S/G 10s. jsi ztratil celkově 28s. Jezdec při DT 16s. a to je tady poměrně dlouhý pit. Na většině tratí je kratší a ztratí se tedy ještě méně. Pokud někdo stíhá čelo pole ze zadu ztratí mnohem víc vzhledem k provozu. Jak jsem se díval, tak než se jezdec dostane z 18 na 7 ztrácí už 34s, ze 17 na 11 -29s, z 13 na 8 -33s. jsou to časy ztráty než se jezdec dostane na pozici kterou si pak dlouhodobě drží..... a to nemluvím o ztrátu na samotné čelo závodu, kam se ani pak nemá moc šancí se dostat. Pokud ale jezdec zajedu dobře Q a drží se ve předu, tak po roztažení pole ztratí třeba jen jednu, dvě pozice. Myslím, že celkový důsledek a dopad na závod je start z konce pole mnohem větší ztráta než projet boxy.
23.02.2018 - 11:46
0 -1
Avatar
Podle mě je trest Stop And Go ( a i jen průjezd boxy) podstatně větší než start z konce pole.
22.02.2018 - 22:17
2 0
Tvůj komentář
Jméno:
E-Mail:
Domovská stránka:
IP: 3.146.255.135
Nastavení: • HTML je VYPNUTÉ • BBCode je ZAPNUTÝ • Smajlíci jsou ZAPNUTI

Předzávodní info

Další závody

.: 22.12. 20:00 VC Malajsie, 38 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz