Haas je jedným z tímov, ktorý úplne prekopal svoju jazdeckú zostavu. V minulom ročníku obsadili v celkovom Pohári Konštruktérov siedmu priečku. Tá pre nich nebola na zahodenie. V sezóne nadchádzajúcej budú pravdepodobne ambície tímu dosť podobné, ak nie vyššie. V skupine B majú obrovskú silu v podobe Tomáša Staňka a Martina Frajku. V elitnej skupine A za tento americký tím bude nastupovať štvornásobný majster ligy Jiří Syrovatský, ktorý sa vrátil na ligu po krátkej pauze a šéfovať mu bude jeho mladší kolega Tomáš Vejrych. Ten prebral úlohu po Patrikovi Rusiňákovi. ‚‚Ano. Stal jsem se šéfem týmu a myslím jsi, že mám už dost zkušeností na to vést tým. A chci si hlavně sám sobě dokázat, že na to mám. Co se týká týmu HAAS, tak se mi podařilo získat skvělé jezdce, kteří mají zkušenosti a skvěle se mi s nimi spolupracuje. Podle mě je HAAS ta správná volba. Je to tým, který vždy dokázal překvapit ,a tak doufám, že tuto tradici dodržíme a překvapíme. Nový kolega mě mile překvapil, je sním výborná komunikace a taky je výtečný učitel. Zatím si nemůžu stěžovat.‘‘ Tomáša sme sa opýtali aj čo očakáva od svojho skúsenejšieho kolegu, no nenechal sa zaskočiť. ‚‚No trochu záludná otázka (smiech). Očekávám od něho, že se bude asi pravidelně umisťovat v TOP 3 ... no i když nebojím se říct, že to je jeden z kandidátů na titul ČF1L. Co se týká mě, tak si myslím, že mu moc stíhat nebudu (smiech). Ale budu dělat vše co bude v mých silách.‘‘ Tomášov kolega Syrovatský sa na ligu vracia už po spomínanej pauze. Jirka s nami zdieľal, čo tejto prestávke predchádzalo, ako strávil čas mimo ligy a taktiež aj plány do budúcna. ‚‚Pro tuto již odbytou ‚‚pauzu‘‘ jsem byl rozhodnutý již před začátkem sezóny 2017/2, jelikož jsem věděl, že mám před sebou v dalším roce větší cíle než CF1L. Sezóna 2017/2 pro mě byla jen něco jako udržení se v závodním tempu, abych byl připravený na sezónu ve FSR, která probíhá od března 2018. Takže jsem se chtěl od začátku roku 2018 plně soustředit jen na FSR, což se dařilo a díky tomu přišly i celkem dobré výsledky v závodech (pro našeho šéfa byly nad očekávání) (smích). Jak už jsem tedy psal, tak během "pauzy" jsem se soustředil hlavně na FSR. Nevím jestli říct naštěstí nebo bohužel, ale FSR nás během první poloviny sezóny docela dost zklamalo a tak jsem se začal ohlížet i trochu jinde, s tím, že sezónu ve FSR už nebudeme tolik hrotit, ale dojedeme jí. A pak přišel nápad se vrátit sem do ČF1L a vzhledem k tomu, že se přechází na rF2, tak se mi to zdálo i celkem jako dobrý nápad z pohledu tréninku na sezónu, která nás čeká v roce 2019 v GPVWC, takže se celkem i těším.‘‘ Podľa jeho vlastných slov je s pozíciou papierovej tímovej dvojky spokojný. Načrtol aj očakávanie pre nadchádzajúcu sezónu a rovnako aj vzťahy s kolegom. ‚‚Co se týče Tomáše, tak jsme spolu zatím měli jen 1 trénink, ale to bylo zapříčiněné i trochu tím, že ještě není aktuální mód, na kterém se pojede nová sezóna. Jinak od Toma nic extra neočekávám, protože to vypadá, že další sezóna bude dost těžká a rF2 je pro něj nový, tak se mu spíše budu snažit pomoct, jak to půjde, takže ani situaci kolem týmového umístění na konci sezóny neřeším. A co se týče papírového hodnocení, tak jsem spíše rád za A2, protože nemusím řešit nic okolo týmu a můžu se soustředit jen na ježdění což je pro mě hlavní.‘‘
Syrovatský v tohtoročných testoch na okruhu Catalunya.
Syrovatský bude určite mieriť na titul, no v tom, kto by mohol byť jeho hlavným súperom zatiaľ úplne jasno nemá. Favorizuje však jedného z pilotov Toro Rosso a Mercedesu. ‚‚Jelikož se přechází na rF2, tak to pro většinu jezdců v ČF1L bude první sezóna v této hře, tak to můžu brát pro mě celkem optimisticky. Sice přišli někteří jezdci z jiné ligy, kteří již zkušenosti mají, ale moc je neznám, takže se zatím těžko odhaduje kdo bude můj soupeř. Zatím to podle toho co jsem viděl a podle časů můžu brát, tak, že v kvalifikacích budu asi bojovat o Pole Position s Danielem Pásztorem a tebou Maťo. A v závodech o vítězství s D. Pasztorem, ale uvidíme, třeba to nakonec bude úplně jinak .‘‘ dodal s úsmevom. V tomto sympatickom americkom tíme zatiaľ vládne pohodová atmosféra. V minulej sezóne sa Tomášovi Vejrychovi podarilo skončiť sezónu na skvelom siedmom mieste a stal sa tak najlepšou tímovou ‚‚dvojkou‘‘. Ďalším v poradí bol až jedenásty Zdeněk Švancara. Ten stratil na Tomáša 86 bodov. ‚‚Sedmé místo je pro mě po těch nepodařených sezónách krásné umístění. Hodně mi pomohl i Andrej Marečák a tímto bych mu chtěl i poděkovat. Co se týká nové sezóny tak jsem si dal cíl pravidelně dojíždět v TOP 10. Měl je i za cíl se občas dostat i do TOP 5, ale když vidím jaká je ve skupině A konkurence tak to bude velice těžké.‘‘ opísal svoje ambície Tomáš Vejrych. ‚‚S testy spokojený jsem, ale se svou výkonností ne. Budu ještě muset zapracovat na pár věcech a bude to OK.‘‘ zakončil rozhovor stále iba dvadsaťročný šéf tímu Haas. Jeho o päť rokov starší kolega dokázal vyhrať titul v posledných dvoch sezónach, ktorých sa účastnil. ‚‚Jojo dokázal no (smích). Ale teď je pro mě situace jiná a umístění řešit nechci a nebudu. Spíše půjde o trénink na sezónu v roce 2019 v GPVWC, jak už jsem psal výše. Ale myslím si, že se na konci sezóny budu nacházet v top3 a moje ambice jsou hlavně trénink jak už jsem psal.‘‘
Bývalí šéf tímu Patrik Rusiňák v súboji s Tomášom Pošefkom na Red Bulle pri Veľkej Cene Francúzska 2018.
Všetko to vypukne už 2.9. závodom skupiny B v talianskej Monze. Už v stredu 8.8. však čaká vedúcich tímov míting, na ktorom budú prebrané zmeny pre nadchádzajúci ročník.
Připravil Maťo Bruňanský