Šampióni z Toro Rosso sa presúvajú do Ferrari. Stajň tak preberajú, podobne ako Red Bull, dvaja nováčikovia. Zostava Hejzlar-Pázstor je podľa väčšiny jazdcov favoritom na zisk titulu. Ako to ale vidia práve piloti tohto talianskeho tímu? ‚‚To co zmiňuješ je podle mě poloviční pravda. Danko je známý díky své rychlosti, tvrdé práci a velice detailnímu popisování co se musí upravit. Šance na titul určitě má pokud nezanedbáme přípravu na každý závod. U mě je to už trošku jiné. Nejsem tak rychlý a moje kvalifikační tempo je na bodu mrazu. Závod je uplný opak. Jezdím konzistentní časy a hlavně mám mnohem menší opotřebení pneu než většina lidí tady. To nejspíše na titul stačit nebude (smiech).‘‘ začal Petr Hejzlar. ‚‚Myslím si, že máme na to byť favoritmi, ale musíme tomu venovať omnoho viac času čo momentálne nie je veľmi možné, lebo sa musíme pripravovať na sezónu VEC. Konkurencia je tu fakt silná a nebude to jednoduché vyhrať.‘‘ dodal Daniel Pázstor.
Táto dvojica to spolu tiahne už nejakú tú dobu. Petr nám v rozhovore povedal, ako to všetko začalo. ‚‚Naše spolupráce se táhne už snad třetím nebo čtvrtým rokem, co jsme spolu začínali na rF1. Pamatuju si že to vše začlo Seat Leon Cupem, poté DTMka, Formule, přechod na rF2, tam taktéž DTM, doplněno o GTčka a nějaké to Endu kde nám to sedí nejlíp. Danko je opravdovej rychlík a porazit ho bude těžké. Především jsme si přijeli zajezdit kvůli konkurenci a čistým závodům, zatím to na čisté závody ale nevypadá a pokud to bude pokračovat, bude to ztracený čas který lze věnovat jiným prioritám.‘‘
Danko sa Barcelone príliš neukázal. V Sepangu však v kvalifikačnom tempe súperom naložil pekný balík. Ako je na tom ale závodná rýchlosť tohto pretekára? ‚‚Naša závodná rýchlosť je celkom dobrá, ale my sa nezameriavame predovšetkým na rýchlosť, ale na konzistentnosť a na opotrebovanie pneumatík. Ako najväčšiu hrozbu zatiaľ vidím Ferrari a Renault.‘‘
Cieľ tímu je zdá sa jasný. Čo sa týka skupina A, je na tom možno ešte lepšie ako v minulej sezóne. Petr Hejzlar si ale uvedomuje, že zisk Pohára Konštruktérov bude tvrdý oriešok. ‚‚Náš cíl je samozřejmě Pohár Konstruktérů, ovšem boj o něj bude opravdu tvrdý. Hlavní co potřebujeme jsou stabilní výkony od všech pilotů ze všech skupin. Uvidím po Monze jak se to bude vyvíjet.‘‘ Dankové ciele sú podobné. ‚‚Rád by som dochádzal prevažne v top 5. V tíme sa snažíme spolu komunikovať a pomáhať si navzájom, a zlepšovať sa. Náš tím by som najradšej videl v pohári konštruktérov v TOP 3.‘‘
Predsezónne testu sa končia. Jazdci aj napriek svojej skvelej rýchlosti nevyzerajú dvakrát nadšene. Je tomu naozaj tak? ‚‚Těžko říct, mám trošku smíšené pocity. Nastavení auta máme dobré, vyhovuje nám ale rychlost oproti konkurenci moc neodpovídá. Prohánět se po Monze 370 km/h na každé rovince je trošku nanic. Na rovince v omezovači se pak už nedá předjet. Uvidíme co ukáže první závod.‘‘ opísal svoje pocity Hejzlar. Pázstor sa vo svojej odpovedi mierne rozhorčil a vyjadril svoju nespokojnosť. ‚‚S predsezónnymi testami spokojný vôbec nie som. Keď vidím, že monopost sedí na nízkych krídlach viac než na vysokých a dosahuje maximálnu rýchlosť hneď, tak ťažko pochybujem, že sa na trati bude dať nejako predbiehať. V každom teste čo som išiel bol na servery chaos, a niektorý sa na trati chovali ako prasatá tak ťažko pochybujem, že túto sezónu dojazdím až do konca.‘‘
Dúfajme, že obaja do toho konca vydržia. Prísť o tak skvelých pilotov by bola škoda a šampionát by možno stratil náboj. Sezóna štartuje už v druhý septembroví deň.
Připravil Maťo Bruňanský