Ondřeja Nigrina zo Scuderie Toro Rosso prenasledujú od začiatku sezóny technické problémy. Stáli ho už nemalý počet bodov a v šampionáte sa nachádza až na dvanástom mieste. To určite nie je priečka, na ktorú tento mladý a ambiciózny pilot pomýšľa.
Za jeho problémy mohol počítač, no črtajú sa lepšie časy. Príčina je zdá sa odhalená. ‚‚Přípravě věnujeme dost času. Vypadá to však že jsem našel kámen úrazu a s pomocí Oldy Hromka jsem problém snad vyřešil, ale nechci to zakřiknout. Kdybych tyto problémy neměl, a s trochou optimistického myšlení si myslím, že bych se mohl klidně pohybovat kolem 5. místa v šampionátu.‘‘
Obidvoje preteky, ktorých sa zúčastnil mu priniesli solídnu siedmu priečku v cieli. Takéto situácie dozaista veľmi mrzia, obzvlášť, keď s nimi nemôžete nič robiť. Ondra však vyzerá byť po mentálnej stránke veľmi vyrovnaný. ‚‚S psychikou to nějak hodně nezamávalo, spíš to mrzí s odstupem času, důležité je to hodit za hlavu a jezdit s čistou hlavou.‘‘ dodal Nigrin.
Vo Veľkej cene Bahrajnu sa veci od začiatku závodu vyvíjali na výbornú a po štarte na najmäkších pneumatikách bol Nigrin aspoň vizuálne najrýchlejší spomedzi pilotov okolo neho. Po zaváhaní Bruňanského a Chvojku si následne poradil aj s Rusiňákom. Ocitol sa na druhom mieste, pretože Maciejewski zamieril do boxov, no pár kôl na to musel poľský pretekár po kolízii odstúpiť.
Rysovalo sa príjemné prekvapenie, avšak šťastie sa na tento taliansky tím neusmievalo večne. Jednozastávkova stratégia vyniesla nahor aj Miloslava Sládka, ktorý sa dostal pred neho. Ondra sa v najbližších kolách už iba prepadal a to vďaka malej maximálnej rýchlosti zapríčinenej vysokou spotrebou paliva a veľkým aerodynamickým prítlakom. ‚‚Bahrajn je pro mě ještě furt velké zklamání, po celkem pěkné Q1 jsem trochu pokazil kolo v Q2, a startoval až devátý. Po celkem dobrém startu jsem se postupně i chybou několika soupeřů dostal až na zmíněné druhé místo. Bohužel jsme asi udělali pár chybiček v setupu.. ve zkratce auto mělo i při normálním nastavení motoru velkou spotřebu, i kvůli tomu jsem se postupně propadal pořadím dolů, protože jsem měl vážné problémy s palivem. Trochu jsem se cítil jako Leclerc.‘‘
Vysoká spotreba nebola nakoniec jediným problémom. ‚‚Jako bonus mi 4 kola před cílem odešla pravá přední brzda. I přes relativně velké chlazení brzd. Budeme se na tyhle věci muset podívat a připravit se lépe na další závod.‘‘
Toro Rosso sa ale opäť dostáva do bojov o stred poľa. Netreba zabúdať, že po tom ako túto stajňu opustil Patrik Novotný ešte v lete 2018 sa mladí býci ocitli až na úplnom chvoste poradia. O prevzatie tímu sa síce pokúsil Lukáš Droppan, no až na jednu poleposition z Veľkej ceny USA sa mu nepodarilo naplniť ciele, a tak zo šampionátu odstúpil. Scuderia nevedela nájsť toho správneho muža na post lídra a často za ňu nastupovali iba jazdci zo skupiny B. Na prahu novej sezóny to bol práve Ondřej Nigrin, ktorý vykresal fanúšikom iskričku nádeje a juniorka Red Bullu si zatiaľ vedie veľmi solídne. ‚‚Rád bych touto cestou pochválil celý náš tým za práci, kterou odvádí a obzvlášť Martinovi Frajkovi, který se klukům z Béčka hodně věnuje, za což jsme mu vděční.‘‘
Za jeho problémy mohol počítač, no črtajú sa lepšie časy. Príčina je zdá sa odhalená. ‚‚Přípravě věnujeme dost času. Vypadá to však že jsem našel kámen úrazu a s pomocí Oldy Hromka jsem problém snad vyřešil, ale nechci to zakřiknout. Kdybych tyto problémy neměl, a s trochou optimistického myšlení si myslím, že bych se mohl klidně pohybovat kolem 5. místa v šampionátu.‘‘
Obidvoje preteky, ktorých sa zúčastnil mu priniesli solídnu siedmu priečku v cieli. Takéto situácie dozaista veľmi mrzia, obzvlášť, keď s nimi nemôžete nič robiť. Ondra však vyzerá byť po mentálnej stránke veľmi vyrovnaný. ‚‚S psychikou to nějak hodně nezamávalo, spíš to mrzí s odstupem času, důležité je to hodit za hlavu a jezdit s čistou hlavou.‘‘ dodal Nigrin.
Vo Veľkej cene Bahrajnu sa veci od začiatku závodu vyvíjali na výbornú a po štarte na najmäkších pneumatikách bol Nigrin aspoň vizuálne najrýchlejší spomedzi pilotov okolo neho. Po zaváhaní Bruňanského a Chvojku si následne poradil aj s Rusiňákom. Ocitol sa na druhom mieste, pretože Maciejewski zamieril do boxov, no pár kôl na to musel poľský pretekár po kolízii odstúpiť.
Rysovalo sa príjemné prekvapenie, avšak šťastie sa na tento taliansky tím neusmievalo večne. Jednozastávkova stratégia vyniesla nahor aj Miloslava Sládka, ktorý sa dostal pred neho. Ondra sa v najbližších kolách už iba prepadal a to vďaka malej maximálnej rýchlosti zapríčinenej vysokou spotrebou paliva a veľkým aerodynamickým prítlakom. ‚‚Bahrajn je pro mě ještě furt velké zklamání, po celkem pěkné Q1 jsem trochu pokazil kolo v Q2, a startoval až devátý. Po celkem dobrém startu jsem se postupně i chybou několika soupeřů dostal až na zmíněné druhé místo. Bohužel jsme asi udělali pár chybiček v setupu.. ve zkratce auto mělo i při normálním nastavení motoru velkou spotřebu, i kvůli tomu jsem se postupně propadal pořadím dolů, protože jsem měl vážné problémy s palivem. Trochu jsem se cítil jako Leclerc.‘‘
Vysoká spotreba nebola nakoniec jediným problémom. ‚‚Jako bonus mi 4 kola před cílem odešla pravá přední brzda. I přes relativně velké chlazení brzd. Budeme se na tyhle věci muset podívat a připravit se lépe na další závod.‘‘
Toro Rosso sa ale opäť dostáva do bojov o stred poľa. Netreba zabúdať, že po tom ako túto stajňu opustil Patrik Novotný ešte v lete 2018 sa mladí býci ocitli až na úplnom chvoste poradia. O prevzatie tímu sa síce pokúsil Lukáš Droppan, no až na jednu poleposition z Veľkej ceny USA sa mu nepodarilo naplniť ciele, a tak zo šampionátu odstúpil. Scuderia nevedela nájsť toho správneho muža na post lídra a často za ňu nastupovali iba jazdci zo skupiny B. Na prahu novej sezóny to bol práve Ondřej Nigrin, ktorý vykresal fanúšikom iskričku nádeje a juniorka Red Bullu si zatiaľ vedie veľmi solídne. ‚‚Rád bych touto cestou pochválil celý náš tým za práci, kterou odvádí a obzvlášť Martinovi Frajkovi, který se klukům z Béčka hodně věnuje, za což jsme mu vděční.‘‘
Autor: Maťo Bruňanský