Prekvapení v Bahrajne nebolo málo a zaradil sa k ním aj nováčik v šampionáte Miloslav Sládek. Dlho okupoval striebornú pozíciu a všetci si boli istý, že ju udrží až do cieľa. Aj jeho ale postretli problémy s brzdami.
Sládkov vstup do ligy bol veľmi špecifický. O tomto pilotovi sa toho vedelo len veľmi málo, a tak bol zaradený do skupiny B. Ešte v predsezónnych testoch však ukázal fantastickú rýchlosť najmä v kvalifikačnom tempe. Vedenie neváhalo a ihneď ho presunulo do elitnej kategórie . ‚‚Když jsem přišel začátkem roku do F1ligy, měl jsem po osmileté pauze v zavodění na rF1 v plánu se hlavně rozkoukat v Béčku, zžít se s rF2 a nabrat zkušenosti od ostatních jezdců.‘‘ započal rozhovor pilot Red Bullu. ‚‚A začalo to parádně. Při trénincích si mne všiml jeden z nejlepších jezdců Patrik Novotný, a dal mi hned nabídku abych jezdil za Ferrari ve skupině B. To bylo přesně to, co jsem chtěl. Být v týmu u lidí, který mi do začátku poradí a předaj zkušenosti. Víc jsem si přát nemohl.‘‘ pokračoval natešený Sládek. ‚‚Jenomže pak přišla rána s čistýho nebe! Během trénování na šampionát mi bylo oznámeno, že pomažu do Áčka. Marně jsem se snažil namítat že bestlap závod nedělá! Navíc to pro mne znamenalo vypoklonkování z týmu Ferrari jelikož v Áčku u nich místo nebylo. A protože si týmy svoje zkušenosti a hlavně nastavení vozu chraní, v jeden okamžik jsem se ocitl v podstatě na ulici. V týmu kde ani nebyl druhý jezdec. Frustrace byla opravdu veliká. Jenomže pláč mi formuli nenašteluje, takže mi nezbylo nic jinyho, než se s tím nějak popasovat. Nakonec jsem se dostal do týmu Red Bull a spolupráce s Petrem Kolářem je parádní.‘‘
Štart sezóny teda nebol rozhodne ideálny. Prichádzali aj kontakty s ostatnými jazdcami a jeho najlepšie umiestnenie bola iba trinásta priečka z Melbourne. V Bahrajne však bolo všetko úplne inak a Míla naznačil nemalý potenciál. Stratégia na jednu zastávku mu vychádzala brilatne. Ako sme sa ale dozvedeli v rozhovore, nebola vôbec plánovaná. ‚‚ Původně bylo v plánu jet na dva pity tak jako většina, ale když jsem zjistil že na červených gumách vydržím 18 kol, napaldo mne jestli by žluty nevydržely do konce a tak jsem to zkusil.‘‘
‚‚Brzdy mne mrzely, zvlášť když jsem jim při tréninku věnoval nemálo času na nastavení a testování, ale vzhledem ke smůle která mne zatím provázela v předešlých závodech jsem se tomu nakonec zasmál. Navíc i osmé místo byl pro mne nemalý posun.‘‘
Už teraz je stred poľa azda najvyrovnanejší za poslednú dobu a so Sládkovým potenciálom sa tam môže pokojne pridať aj on. Ako však sám prezrádza, v úvode nebol so svojimi výkonmi úplne spokojný, no tvrdá práca ho pomaly, ale isto posúva nahor. ‚‚V prvních závodech vzhledem k tomu co jim předcházelo, jsem nebyl úplně v pohodě, takže jsem hodně zmatkoval a účastnil se zbytečných karambolů. Na druhou stranu jsem zatím pokaždý závod dojel, což pro mne bylo velmi důležité k nabíráni zkušeností. Nakonec jsem ůplně přehodnotil své ambice a začal od začátku. Vykašlal se na bestlapení a místo toho se učím brzdit a zacházet s pneumatikami. A avizovaný potenciál? Myslím, že brzdy v Bahrainu mi jasně naznačily kam patřím.‘‘
Sládkov vstup do ligy bol veľmi špecifický. O tomto pilotovi sa toho vedelo len veľmi málo, a tak bol zaradený do skupiny B. Ešte v predsezónnych testoch však ukázal fantastickú rýchlosť najmä v kvalifikačnom tempe. Vedenie neváhalo a ihneď ho presunulo do elitnej kategórie . ‚‚Když jsem přišel začátkem roku do F1ligy, měl jsem po osmileté pauze v zavodění na rF1 v plánu se hlavně rozkoukat v Béčku, zžít se s rF2 a nabrat zkušenosti od ostatních jezdců.‘‘ započal rozhovor pilot Red Bullu. ‚‚A začalo to parádně. Při trénincích si mne všiml jeden z nejlepších jezdců Patrik Novotný, a dal mi hned nabídku abych jezdil za Ferrari ve skupině B. To bylo přesně to, co jsem chtěl. Být v týmu u lidí, který mi do začátku poradí a předaj zkušenosti. Víc jsem si přát nemohl.‘‘ pokračoval natešený Sládek. ‚‚Jenomže pak přišla rána s čistýho nebe! Během trénování na šampionát mi bylo oznámeno, že pomažu do Áčka. Marně jsem se snažil namítat že bestlap závod nedělá! Navíc to pro mne znamenalo vypoklonkování z týmu Ferrari jelikož v Áčku u nich místo nebylo. A protože si týmy svoje zkušenosti a hlavně nastavení vozu chraní, v jeden okamžik jsem se ocitl v podstatě na ulici. V týmu kde ani nebyl druhý jezdec. Frustrace byla opravdu veliká. Jenomže pláč mi formuli nenašteluje, takže mi nezbylo nic jinyho, než se s tím nějak popasovat. Nakonec jsem se dostal do týmu Red Bull a spolupráce s Petrem Kolářem je parádní.‘‘
Štart sezóny teda nebol rozhodne ideálny. Prichádzali aj kontakty s ostatnými jazdcami a jeho najlepšie umiestnenie bola iba trinásta priečka z Melbourne. V Bahrajne však bolo všetko úplne inak a Míla naznačil nemalý potenciál. Stratégia na jednu zastávku mu vychádzala brilatne. Ako sme sa ale dozvedeli v rozhovore, nebola vôbec plánovaná. ‚‚ Původně bylo v plánu jet na dva pity tak jako většina, ale když jsem zjistil že na červených gumách vydržím 18 kol, napaldo mne jestli by žluty nevydržely do konce a tak jsem to zkusil.‘‘
‚‚Brzdy mne mrzely, zvlášť když jsem jim při tréninku věnoval nemálo času na nastavení a testování, ale vzhledem ke smůle která mne zatím provázela v předešlých závodech jsem se tomu nakonec zasmál. Navíc i osmé místo byl pro mne nemalý posun.‘‘
Už teraz je stred poľa azda najvyrovnanejší za poslednú dobu a so Sládkovým potenciálom sa tam môže pokojne pridať aj on. Ako však sám prezrádza, v úvode nebol so svojimi výkonmi úplne spokojný, no tvrdá práca ho pomaly, ale isto posúva nahor. ‚‚V prvních závodech vzhledem k tomu co jim předcházelo, jsem nebyl úplně v pohodě, takže jsem hodně zmatkoval a účastnil se zbytečných karambolů. Na druhou stranu jsem zatím pokaždý závod dojel, což pro mne bylo velmi důležité k nabíráni zkušeností. Nakonec jsem ůplně přehodnotil své ambice a začal od začátku. Vykašlal se na bestlapení a místo toho se učím brzdit a zacházet s pneumatikami. A avizovaný potenciál? Myslím, že brzdy v Bahrainu mi jasně naznačily kam patřím.‘‘
Autor: Maťo Bruňanský