Ahoj všem
do zahájení sezóny zbývájí necelé dva týdny a proto je na místě si ujasnit pravidla.
Očekávám případnou diskusi pokud s něčím zde uvedeným nesouhlasíte, jinak budou tyto skutečnosti zaneseny do aktuálních pravidel.
Systém:
Vzhledem k tomu, že jsme podle přihlášek téměř obsadili pole obou skupin, bude původní systém dvou oddělených výkonnostních skupin zachován.
Každou neděli se znovu pojedou střídavě závody skupiny B a následující neděle bude vyhrazena pro změnu pro jezdce skupiny A.
Závody budou zahájeny posledním tréninkem v 19:00, pak bude následovat klasická kvalifikace od 20:00, pokud nebude uvedeno jinak. Protože jsem netestovali jiné kvalifikační systémy, navrhuji zachovat podzimní formát, tedy 20 minutová kvalifikace s možností odjet osm kol. Následovat bude pěti-minutový warm up a pak závod, který bude vypsán na odpovídající počet kol, který odpovídá jedno-hodinovému závodu. Za špatného počasí se samozřejmě může závod trochu adekvátně protáhnout. Parc ferme je vypnutý, tzn. že mezi kvalifikací a závodem je možné měnit nastavení vozu ve všech dostupných parametrech, tedy včetně paliva.
Podle počtu volných míst či omluvených jezdců bude k opět možnost se kvalifikovat do závodu skuiny A pro nejlepší jezdce skupiny B. Stejně tak je tu opět možnost pro jezdce skupiny A, ale pouze pro jezdce mimo první desítku celkového pořadí či v prvním závodě dle pořadí loňské sezóny, se zúčastnit závodu skupiny B, pokud budou nějaká místa k dipozici. Zde ale platí, pokud bude více zájemců než volných míst, že má přednost hůře postavený jezdec dle výše uvedeného hodnocení. Doporučuji této možnosti využít jako dobré přípravy.
Před sezónou někteří navrhovali zavést pravidlo povinného využití dvou směsí v závodě. Sice se mi podařilo nastavit managment teplot pneumatik tak aby se daly teoreticky využívat obě směsi takřka na každé trati a za každého počasí, ale musím vás upozornit na určité úskalí, které povinné užití dvou směsí přináší.
Za prvé je tu nutnost si přehodit objednávku jiné směsi přímo za jízdě a k tomu je výhodné si změnit i tlaky gum během jízdy, protože těžko budou fungovat dvě různé směsi za obdobného počasí bez změny tlaku. Teoreticky by se tahle možnost změny během jízdy dala vypnout, ale pak se připravuje o možnost reagovat na změnu počasí a to i vpřípadě deště.
Druhou věcí je jak brát použití mokré gumy v závodě, protože se může stát, že bude pršet celý závod nebo naopak jen krátce a ne každý musí použít mokrou směs. Ale zde by se dalo navrhnout pravidlo, že při použití mokré směsi se automaticky ruší použítí dvou směsí, takže ten kdo použije mokrou směs již nemusí přezout na jinou. Třetí věcí je, jak případně trestat ty, kteří na to např. zapomenou? Přičtení dvaceti sekund k času závodu ?
Přihlášení do závodu:
Nezapomeňte, že v sezóně se bude opět hlídat přihlašování do závodu !!! Systém je tu proto, aby se s předstihem mohli doplnit omluvení jezdci o jedzce z druhé skupiny a tím byla obsazenost pole maximální. Opomenutí tedy bude opět trestáno dle pravidel SBS (níže), protože bez něj bychom jen těžko využili kapacity startovního roštu a byl by v tom chaos. Do závodu je nutné se přihlásit nejpozději den předem a nesmí se přihlašovat na více než jeden následující závod předem.
Kapacita závodního roštu:
Protože jsem otevřeli opět dvě výkonnostní skupiny a dvacet a více jezdů už dělalo výkonnostní problémy i na serveru, byla kapacita jezdců snížena na 18 míst. Stejně tak v reálu je dost možné, že se pojede ve stejném množství. K rozšíření kapacity o další tým by tedy musel být hodně pádný důvod a zpočátku se s dalšími týmy nepočítá pod heslem, stabilita nade vše.
SBS - Speciální bodový systém:
Další věcí k diskuzi je poněkud nedopracovaný systém SBS. Ten měl na podzim fungovat jako systém, který by zkonsolidoval a zjednodušil způsob trestání za prohřešky v závodě a docházku v návaznosti na přihlašovací systém do závodů, což ale selhalo. Takže navrhuji následující.
Informace: Body SBS se nevztahují na celkové hodnocení v sezóně a evidují se zcela samostatně.
Během závodu řeší kolize delegovaný komisař, bude-li k dipozici. (o tom zvlášť v posledním tématu) a je prioritou řešit přestupky přímo v závodě, pokud je to technicky možné a je si svým verdiktem komisař jistý.
Pokud nebude nějaký prohřešek řešen adekvátním trestem přímo v závodě, např. pozávodním protestem, přechází jeho řešení pod správu SBS.
Bodování v SBS:
Za každý závod do něhož jezdec nastoupí obdrží kladný bod do SBS. V případě pozávodního prokázání nějakého nedodržení pravidel se bude postupovat následovně. V závorce je uveden trest platící pro poslední závod. Samozřejmě žádný trest neruší nárok na plusový bod za účast v závodě, takže se případné potrestání sčítá s oním plusovým bodem.
- Za banální prohřešek, je jezdci pouze odepsán jeden bod. Ale také když jezdec odstoupí již v prvním kole nebo po restartu za SC, v závaděcím kole, či během SC fáze, ale vždy jen po vlastní chybě. Takto chci apelovat na rozumné chování jezdců v prvním kole, kdy docházelo na podzim k častým nehodám, které téměř pokaždé způsobili výjezd SC či restartování závodu.
- Za mírný prohřešek adekvátní vrácení pozice budou odebrány dva body. (-5 sec)
- Za prohřešek který je adekvátní trestu průjezdu boxů jsou jezdci odepsány tři body. (-20 sec)
- Za prohřešek adekvátní trestu stop and go budu jezdci odepsány čtyři body. (-30 sec)
- Za prohřešek adekvátní vyloučení ze závodu, black flag, bude jezdci odepsáno -5 bodů (DQ)
Nyní přehled potrestání za docházku a přihlašovací systém.
Za neoznámení přítomnosti v závodě - přihlášení do závodu: -1 bod
Za neúčast v závodě s ohlášením až v den závodu: -1 bod
Za neúčast v závodě bez přihlášení či jiného způsobu omluvy: -3 body
A jak se bude SBS vztahovat na trestání v závodě?
Pokud jezdec nastoupí do závodu kde jeho celkové konto SBS bude mínusové, tak bude za každý bod posunut o tři místa na roštu vzad. Pokud bude posun vzhledem ke startovní pozici reálně uskutečněn, tak za každý posun o tři místa mu bude smazan jeden mínusový bod.
Pokud jezdec dosáhne konta horší jak mínus pět bodů, bude startovat z boxu. V případě splnění podmínek , viz bod za účast, mu bude smazáno šest záporných bodů.
Vyloučení jezdce z týmu:
Vedení si vyhrazuje uvolnit jezdce z týmu, který se bez omluvy nezúčastnil posledních dvou po sobě jdoucích závodech.
Zaváděcí kolo:
Podle praktických zkušeností z poslední sezóny stojí zvážit zrušení zaváděcího kola. Vyjádřete svůj názor v komentářích, ať známe názor jezdců.
Restarty:
Restart bude uskutečněn POUZE v případě žádosti o restart hláškou "RR" tří a více jezdců a to pouze v případě prvního kola.
V případě dvou žádostí bude pouze povolán SC, který může být na trati pouze jedno až dvě kola, pokud nedojde k dalšímu důvodu pro zachování SC fáze. V případě jedné žádosti o restart je na komisaři, aby zkontroloval oprávněnost požadavku a v případě zjištění závažného poškození z cizí příčiny může povolat SC i v tomto případě.
Jezdec, který zaviní restart bude potrestán pravidlem stop and go. Pokud se takový jezdec sám přizná, hláškou "JA" k vyvolání postartovní kolize, obdrží v závodě trest průjezdy boxem. Jezdec, který si způsobí problémy sám, bez zavinění jiného, nesmí žádat o restart závodu, jinak bude potrestán dle pravidla stop and go !!!
Restart může být komisařem vyvolán v případě technických problémů před odstartováním samotného závodu.
TS: Team Speak
TS je software umožnující komisaři rychlou komunikaci se všemi jezdci. Navrhuji jeho použití jako povinné. V případě nepoužití nenavrhuji žádný trest, ale ignoraci veškerých případných protestů a to aať v závodě či poté, protože se tímto jezdec sám dobrovolně vzdal možnosti komunikace s komisařem.
Virtuální SC:
Navrhuji použití virtuálního SC zavést do pravidel. Virtuální SC by sloužil, pokud by nebyl k dispozici nikdo by řídil ten skutečný. Tato funkce by připadla vedoucímu jezdci závodu a požádat o SC by mohl administrátor závodu i jedoucí.
Komisař:
Jak z minulosti víte mezi jezdci áčka se najde hodně dobrovolníků, kteří obětují čas a dostaví se na závod béčka, kde plní funkci závodních komisařů. Zcela jistě bychom uvítali i opačný přístup, tedy pokud by jezdi béčka pomohli vést závody skupiny A. Myslím, že taková vzájemná spolupráce je ku prospěchu všem. Proto bych chtěl touto formou, apelovat na jezdce skupiny o výpomoc z jejich strany. Obavy ze složitosti či respektu jezdců nejsou na místě, protože i v minulosti jsme naučili pár jezdců z béčka jak v tom chodit. Např. Petr Zámečník byl skvělý a všemi respektovaný komisař. Možná jsou tu i obavy z rozhodování, ale i tady platí, nejsem si jist nechám to prošetřit v klidu po závodě. Ostatní vás naučíme, zas tak moc toho není. K tomu patří i práce jezdce SC, ideálně v případě více než jednoho komisaře.
To je zatím vše.
Případně později doplním či upřesním dle vašich poznatků a komentářů.
Michal