Již zítra se jede první závod sezony a proto by si jezdci B skupiny měli připomenout a vyjasnit si pravidla pro sezonu 2015! Je třeba si prostudovat základní pravidla. Neznalost pravidel neomlouvá! Jejich celé znění najdete na tomto odkazu:
pravidla ligy. Nejdůležitější věci bych rád zdůraznil v tomto článku.
Základní informace o modu máte jistě nastudované a mod máte vyzkoušený a vše již máte připraveno, ale ještě připomínám nejdůležitější věc a to je, že v nádrži můžete mít max. 100l paliva a pokud pojedete na Boost 3 tak nemáte šanci dojet do cíle.
Nyní si shrneme co by jste měli před samotným závodem udělat:
1)
Přihlásit se (omluvit se) do závodu v našem systému. Kdo tak neudělá tak dostane trest podle
pravidel ligy! Kdo se nepřihlásí/omluví do dvou závodů bude vyhozen z týmu a jeho místo může zaujmout náhradník! Systém je nastaven tak, že přihlašování končí v sobotu v 20h a kdo to do tohoto času nestihne bude opět potrestán podle pravidel ligy. Sobotní termín je určen kvůli možnosti nominovat náhradníka.
2)
Závodní víkend v neděli začíná v 19h tréninkem před závodem. Na tento trenink by již mělo být určené počasí a tak budete mít posledních 60 minut na změny pro kvalifikaci a závod.
3)
Kvalifikace se jede na 20 minut a každý jezdec má k dispozici 8 kol. Nesmíte najet do devátého kola jinak budete diskvalifikováni! Většina jezdců dodržuje 1 kola zahřívací 2 měřená kola a jedno do boxů. Pozor!!!! V kvalifikaci již budou komisaři dohlížet na dodržování pravidel! Takže žádné zkracování tratě a hlavně si
dávejte na bílou čáru při výjezdu z boxů!! Kdo ji přejede dostane trest, který se rovná -1bod v SBS což je -3 místa na startu závod. Kdo nebude dodržovat parametry tratě a bude zkracovat tak tato kola nebudou počítána a pokud dojde k velkému nedodržení tratě nebo opakovanému tak bude závodník vyloučen z kvalifikace což znamená start z boxů!!!
4)
Warmup je dlouhý jen 5 minut a měli by jste si zkontrolovat nastavení na závod - hlavně pneumatiky a palivo! Také by jste tento čas měli využít k poslední možné možnosti využít wc atd.
5)
Závod bude odstartován po skončení warmupu po načtení závodů máte 30s na přihlášení se do závodu a přesunutí se na startovní rošt! Těchto 30s využijte aby jste si ještě jednou zkontrolovali set na závod. Na celý závod bude dohlížet nejméně jeden komisař a bude hlídat a případně trestat porušování pravidel!!
Změna pravidel pro B skupinu:
FL před startem závodu -
NE - to znamená, že závod bude odstartován hned po vypršení 30s limitu na přihlášení
Použití obou směsí -
NE - jezdci B skupiny nemají povinnost použít obě suché směsi
Restart - ten se bude konat pouze pokud o to požádá
4 a více jezdců příkazem rr (nesmí o rr žádat jezdci, kteří nehodu způsobili)
SC - Safety car bude vypuštěn na trať po posouzení maršálů (orientačně 2x rr, ale není to pravidlem)
TS - všichni jezdci by měli být připojeni na TS pro komunikaci s maršálem.
Pravidlo bílé čáry platí i v závodě a kdo ho poruší bude následovat trest drive thru!
Protesty a stížnosti
Velká změna se také týká pozávodního řešení incidentů! Od sezony 2015 jsme se rozhodli změnit pravidla pro podávání protestů a stížností. Toto platí pro obě skupiny! Nyní je třeba podat protest do 24h po skončení závodu. Pokud to nestihnete do konce tohoto limitu již se incident nebude řešit.
Druhá a důležitější změna je, že jezdec který podává stížnost tak musí učinit slušnou formou, bez napadání soupeře a svých osobních pocítů co si o tom myslí! Obviněný jezdec má právo na reakci (opět slušnou formou) a může publikovat svůj pohled na incident! A tímto diskuze na tento incident až do rozhodnutí komisařů končí. Je zakázáno všem jezdcům se k tomuto incidentu v oficiální foru vyjadřovat! Kdo to poruší může dostat trest -1 až -3 body v SBS!! Pro ty co si nemohou pomoc a chtějí se k incidentu vyjádřit tak bude ve forum vytvořeno nová složka Incidenty - volná diskuze, kde budete moci vyjádřit svůj názor na věc, ale pozor opět bude hlídána slušná forma a jakékoliv uražení, vyhrožování či vulgarismy budou trestány!!
Stížnost by měla obsahovat:
Čas nebo kolo kdy k incidentu došlo a komentář závodníka z vlastního pohledu. Nic víc!