Všichni fanoušci a jezdci již nedočkavě očekávají závod skupiny B , tentokrát se přesouváme do Bahrajnu na trať Shakir. Ještě něž se budeme věnovat nadcházejícímu závodu tak se pojďme podívat na Vítěze a Poražené z VC Austrálie. Kdo tedy potěšil své šéfy a fanoušky a kdo naopak zklamal, nebo nenaplnil očekávání?
Chaotický třetí závod sezony dokázal vybojovat v posledních kolech David Hančl na Ferrari a potěšil tak fanoušky této stáje. Pro druhé místo si dojel Marek Slezar s Alfou Romeo a na stupně vítězů se dostal ještě Martin Antol na Mercedesu. Tato TOP 3 způsobila rovnost bodů mezi Slezarem a Antolem na čele PJ - oba mají 123.bodů. Čtvrté místo obsadil Slezarův týmový kolega R. Slatina a TOP 5 uazvřel po velmi dobrém výkonu T. Staněk.
D. Hančl na cestě za svým prvním vítězstvím na ČF1L!
WINNERS
David Hančl a Ferrari
V minulém díle Winners and Losers jsme kritizovali Ferrari B, za neodpovídající výkony. No hned následující závod tato stáj a hlavně David Hančl ukázali, že patří do části Winners. David dokázal vyhrál po výborném závodě svou první VC na ČF1L! Gratulujeme a snad naše kritika přinese štěstí v dalších závodech všem, kteří se bohužel v části Losers objeví.
Alfa Romeo Racing
Tým Alfa Romeo Racing dokázal vybojovat druhé a čtvrté místo v Melbourne. R. Slatina předvedl výbornou kvalifikaci a od startu vedl startovní pole. Nakonec si dojel „jen“ pro čtvrté místo. Nynější spoluleader šampionátu skupiny B se naopak po nevýrazné kvalifikaci dokázal posunout na druhé místo v závodě a to ještě pár kol před koncem vedl! Alfa Romeo je tým, který se určitě vyplatí sledovat, protože i ve skupině A – jezdci Konrád a Chvojka odvádí dobrou práci a tým by mohl ohrozit Ferrari a Mercedes.
LOSERS
M. Tuťko
Miloši Tuťkovi zatím sezona nevychází vůbec podle představ. Měl být velkou zbraní týmu Ferrari, ale zatím se tak nestalo. Ve VC Austrálie sice dojel na desátém místě, ale se ztrátou celého jednoho kola. Miloš má určitě navíc a i jeho 10. místo v PJ není úplně to pravé ořechové. Tým Ferrari potřebuje pravidelný a vysoký přijem bodů od obou jezdců ze skupiny B, aby mohl pomýšlet na obhajobu titulu v PK!
Safety Car + množství kolizí
Poprvé jsme mohli vidět fázi SC ve skupině B, nejen v prvních kolech po startu, ale také v průběhu závodu. V sedmém kole byla k vidění kolize několika vozů v poslední zatáčce okruhu a tak maršál závodu, velmi správně nařídil SC. Bohužel po této kolizi bylo vidět, jak několik jezdců jede v protisměru po trati, aby se dostali rychleji do boxů na opravu. Doufáme, že se to již nebude opakovat. Jinak hrozí při tomto přečinu Black Flag! Bohužel v celém závodě bylo více incidentů než je „zdrávo“ a proto nabádáme všechny piloty k větší opatrnosti a fair play jednání jak na trati tak mimo ní.
Renault Sport F1 Team
Tento tým si vede excelentně ve skupině A - Rusiňák překvapil všechny svou formou a raketovým vstupem do sezony. Naproti tomu jezdci ve skupině B jsou daleko za očekáváním - zbytečné chyby, množství kolizí a dokonce jízda v protisměru v posledním závodě! Je na čase, aby se šéf týmu Rusiňák odhodlal k pořádnému proslovu!
VC Bahrajnu Preview
Projekt Bahrajnského okruhu byl odstartován v roce 2002 a o dva roky později se jela historicky první Velká cena Formule 1 v této části světa. Trať se nachází u Sakhiru, 30 km jihozápadně od hlavního města Manamy.
Okruh navrhoval Herman Tilke a celkově je možné sestavit pět různých tratí. Při stavbě bylo použito 12000 tun kamene, třetinu z toho tvořila velšská žula, která byl použita na povrchu trati kvůli své dobré přilnavosti.
Kolem okruhu je celkem 50 tis. míst k sezení pro diváky, dohromady jich okruh může přijmout dvojnásobek. Okruh rovněž poskytuje zázemí až pěti stům novinářů v centru pro média. Šířka trati se mění na konci rovinek, což umožňuje volbu různé stopy, z celkových dvanácti zatáček poskytují nejméně tři z nich dobré příležitosti pro
předjíždění.
Vítězové VC Bahrajnu B
2018 - O.Hošek
2017 - F. Mihalovič
2016 - M. Lukovský
2015 - Petr Vávra
2014 - nejala se B skupina
2013 - P. Jiroch
Před VC Bahrajnu se nabízí hned několik otázek – Dokáže Hančl a Ferrari zopakovat triumf? Bude tým Alfa Romeo nadále šlapat na paty „větším“ týmům? Uvidíme na trati znovu SC? A hlavní otázka zní… Kdo se bude v neděli večer radovat z triumfu?