ROKiT Williams F1 Team
Z Williamsu odišla veľká opora v podobe Jaroslava Strišovského a zdalo sa, že tím nebude mať kto prebrať. Opak sa stal skutočnosťou. Kormidla sa chopil Miloslav Sládek, ktorý má na lige doposiaľ iba desať štartov, no za tak krátku dobu stihol zaznamenať pódiové umiestnenie. Stalo sa tak vo Veľkej cene Azerbajdžanu. Preteky mal solídne rozbehnuté aj v Bahrajne a Číne, najprv ho ale zradili brzdy, následne pohonný agregát. Po turbulentnom vstupe do ligy, teda prišli skvelé výkony, no nešťastné situácie ho zrazili nadol. Určite ale presvedčil paddock Českej F1 Ligy o svojich kvalitách. Počas sezóny vytvoril s Petrom Kolářom zohranú dvojicu. V rovnakom zložení sa teda rozhodli pokračovať aj v nadchádzajúcom ročníku. Petr vie byť taktiež solídne rýchly. Patrí k pilotom, ktorí vedia zajazdiť slušný výsledok. Do prvej desiatky však nakukol iba dvakrát a to vo Veľkej Británii a v Kanade. Spolupráca týchto dvoch sa môže v nasledujúcej sezóne ešte zlepšiť. Zopakovať celkové štvrté miesto Williamsu bude pravdepodobne tvrdý oriešok, no netreba zabúdať, že v skupine B za tento britský tím nastúpi Tomáš Vejrych. Tomáš potrebuje akýsi reštart a vo Williamse je na to ideálne príležitosť. V skupine B by sa mohol opäť vyjazdiť a v roku 2020 môže pokojne nastupovať opäť v áčku. V druhej výkonnostnej skupine je určite jedným z favoritov. Záležať bude iba na ňom či a ako sa chopí príležitosti. Štvrtým do partie je už skúsený Josef Král. Josef je stabilný béčkar, ktorý patri do stredu poľa. Sem-tam vie prekvapiť pekným výsledkom aj na vyšších pozíciach. Od prechodu na rFactor2 to už ale nie je také ako na staršom simulátore, no veríme, že počas leta nespal na vavrínoch a venoval sa trošku aj príprave na sezónu. Pohlaď pilotov na situáciu pred sezónou nájdete v rozhovore nižšie.
ROZHOVOR: Miloslav Sládek
Nazdar Mílo, v zime si vstúpil do ligy ako pilot skupiny B, napokon si zakotvil v áčku a teraz je z teba tímový šéf. Celkom zaujímavý začiatok na Českej F1 Lige nemyslíš?
MS: Ahoj. Vstup do ligy byl poměrně divoký. Do poslední chvíle vedení nevědělo kam se mnou. To mi do prvních závodů mnoho pohody nedodalo ale časem si to sedlo a teď jsem rád za to jak to je.
Rozhodol si sa pokračovať v spolupráci s Petrom Kolářom, ktorý pôsobí na lige od jej začiatku. Aký je pre teba kolega?
MS: Nevylučuji že se někdy v budoucnu nepoohlédnu, ale užíl jsem si dost divokých přesunů hned na začátku sezóny, časté přebíhání od jednoho k druhým nemám rád a s Petrem je spolupráce dobrá.
Máš pred sezónou nejaké tímové ambície? Množstvo ľudí vás radí skôr do nižšieho stredu poľa.
MS: Nikdo z nás není žadnej superrychlík ale umíme spolehlivě dojíždět závody a síly v týmu jsou vyrovnané, takže věřím že v PK se neztratíme.
Do tímu sa ti ale podarilo uloviť rýchleho Tomáša Vejrycha a posadil si ho do skupiny B. Aké máš od neho očakávania? Mohol by zaútočiť na titul? Jeho problémom bol tréning, ako na tom je teraz?
MS: Myslím že Tomáš má předpoklady držet se ve skupině B hodně v předu, jeho nynějši aktivita v týmu a při trenincích je dobrá a pokud vydrží celou sezónu, budu jenom rád.
V minulom ročníku sa ti podarilo skončiť aj na pódium, chcel by si si to zopakovať? Aké sú tvoje ciele?
MS: Do Áčka se vrátilo nebo přišlo dost rychlíku a legend takže slíznout smetanu bude o dost těžší. Ale i tak doufám že moje misto bude v druhé polovině té první, tak jako na jaře.
Kto sa stal počas tvojho krátkeho pôsobenia tvojím najväčším rivalom?
MS: Často jsem se na trati potkával s M. Slezarem nebo T. Konrádem, s nima mne bavilo závodění. V bodech to byl O.Nigrin nebo J.Veselý. Hodně smutnej případ soupeře byl Macijewski, jeho počínáni na trati bylo pro mne tak deprimující a nepředvídatelné, že jsem ho v posledních závodech raději pouštěl před sebe bez boje.
Si s novým módom spokojný? Darilo sa ti v príprave tak ako si chcel?
MS: Nový mód je jeden velkej otazník.Na pár věcí jsme přišli, něčemu ještě úplně nerozumíme ale doufam že si to v průběhu sezoný sedne a bude to dobrý.
ROZHOVOR: Petr Kolář
Čau Petr, v minulej sezóne si po titule v skupine B získal dvanástu pozíciu. Bol si s ňou spokojný, alebo si očakával od seba viac?
PK: Titul v B jsem si užil náramně, jarní sezóna mě vrátila zpátky do reality. Jako závodník jsem samozřejmě očekával víc, spokojený nejsem. Ale v takové konkurenci tak skvělých pilotů jsem na víc neměl.
Aké sú tvoje ciele do nasledujúcej sezóny? Budeš chcieť dvanáste miesto vylepšiť?
PK: Cílem je zlepšit se jednak v setech a jednak v práci s plynem, hlavně na výjezdech ze zatáček. Tam cítím, že mám velké mezery a bez toho se nemůžu posunout dál. Jestli se mi to podaří, rád bych nakouknul do top 10.
S Miloslavom Sládkom pôsobíte ako zohraná dvojica, ako prebieha vaša príprava na preteky?
PK: Míla je skvělý kolega. Každý závod vždy usilovně pracuje na vyladění setu nejen z hlediska rychlosti na jedno kolo, ale i po stránce výdrže pneumatik, brzd a spotřeby paliva v závodě. Já jsem v tomto směru zaostával a nyní se v tom snažím zlepšit.
Vime, že si sa v minulosti staral o počasie. Je podľa teba reálne, že sa sezóna 2019/2 odjazdí s touto vychytávkou?
PK: Bohužel na start sezóny se mi počasí nepodařilo připravit, ale pokusím se na tom zapracovat a udělat alespoň zjednodušenou verzi ještě v průběhu podzimní sezóny.
Si s novým módom spokojný? Prebiehala príprava podľa plánu?
PK: Abych byl upřímný, tak ještě s žádným módem jsem nebyl spokojený. Vždy mi to přijde uklouzané a nikdy nechápu, kde ztrácím 3s v jednom kole na špičku. S přípravou jsem ve skluzu, odjel jsem jen pár tréninků a testovací závod, který dopadl tragicky, takže mám co dohánět.
Autor: Martin Bruňanský