Haas F1 Team
Po tom ako z Haasu odišiel Jiří Syrovatský americká stajňa sa v sezóne 2019/1 tápala v problémoch. Za tím doslova nemal kto jazdiť a keď už sa do pretekov podarilo nasadiť aspoň jedno auto, nebolo to z hľadiska výkonnosti podľa predstáv. Bodový prísun prakticky zaznamenávali iba Jarda Novák a Pavel Svoboda zo skupiny B. V Pohári konštruktérov obsadili beznádejne poslednú priečku. Pred novou sezónou ale prichádza nová nádej. Vedúcim tímu sa stal zodpovedný Honza Veselý. Honza síce obsadil 'iba' ôsmu pozíciu v Pohári jednotlivcov, no treba povedať, že v Azerbajdžane alebo Kanade mal rozhodne skončiť vyššie. O pódiové umiestnenia ho pripravili technické problémy. Celkovo bola jeho výkonnosť raz hore, raz dole. Keď bol však v najlepšej forme, dokázal potrápiť nejedného kvalitného pilota. Svojou dokonalou prácou s pneumatikami sa veľakrát dokázal vyšvihnúť poriadne nahor. Vo Veľkej cene Monaka zaznamenal od štartu posun až o osem pozícii. V Rakúsku získal len o jednu pozíciu menej! Kvalifikácie teda nie sú jeho silná stránka, no závodné tempo je úplne o niečom inom. Ako kolegu si vybral vicemajstra skupiny B Davida Hančla. Davidovi vyšla jeho prvá sezóna na rFactore 2 veľmi dobre. Neraz ale mohol skončiť vyššie. V druhej polovici sezóny obsadil päťkrát po sebe druhú priečku. O svojich kvalitách ale nemusí presviedčať. Spolupráca s Patrikom Novotným mu určite veľa dala, a tak si myslím, že s Davidom môžeme počítať pokojne aj v prvej desiatke. V testovacom závode pred sezónou bol dokonca prvý za trojicou Novotný, Bruňanský, Hanko! Slabinou čierno-zlatého tímu by mohla byť skupina B. Sedačky obsadili Olda Hromek a Jarda Novák. Netreba ale zabúdať na stúpajúcu tendenciu výkonov prvého menovaného, ktorá vyvrcholila excelentným výsledkom v pretekoch v čínskom Šanghaji, kde obsadil striebornú pozíciu. Jarda Novák je výkonnostne v druhej polovici štartového poľa. Medzi jeho najlepšie vlastnosti ale patrí odhodlanosť v zlepšovaní sa. Aj keď sme Haas uviedli vo výkonnostnom rebríčku iba na desiatom mieste, netreba ich podceňovať. Pohľady jazdcov vám prinášame v ďalšom rozhovore!
ROZHOVOR: Jan Veselý
Ahoj Honzo, minulá sezóna bola pre teba ako na hojdačke, niekedy si bojoval o pódium, niekedy to bolo trochu horšie, ako sa na ňu pozeráš s odstupom času?
JV: Ahoj, letošní jarní sezóna rozhodně nepatřila k mým nejlepším. Potkalo mě pár technických problémů, a když náhodou technika držela, tak sem pro změnu udělal jezdeckou chybu. Největší rezervy jsem však měl v kvalifikačním tempu, kde jsem opravdu hodně ztrácel.Kdybych měl hledat nějaká pozitiva, byli by jimi nejspíš práce s pneumatikami a závodní rychlost.
Neraz ťa postihla aj veľká smola, vyzerala by sezóna bez nej inak?
JV: Na otázky tohoto typu se opravdu obtížně odpovídá. Pohybujeme se tu v rovině „coby, kdyby.“ Avšak nebýt výpadku internetu v Baku a selhání brzd v Kanadě, mohl být pohled na celkovou klasifikaci trošku veselejší.
S ligou FSR a ich módom máš nejaké tie skúsenosti. Bude to tvoja výhoda?
JV: Rozhodně ne nějaká zásadní. Letošní sestava A skupiny je „našlapaná“ výbornými a velice zkušenými piloty, kteří se na novou techniku dokážou velice rychle adaptovat. Tudíž neočekávám, že nový mód nějak zásadně přeskládá rozložení startovního pole.
Páči sa ti nový mód?
JV: Jedním slovem ANO! Po fyzikální stránce, i co se týče modelu, mi přijde mnohem lepší, než mód předešlý. Nastavování auta je, alespoň dle mého zdání, mnohem intuitivnější a výrazněji citelné. V pneumatiky mám mnohem větší důvěru a chování vozu je mnohem lépe předvídatelné.
S Davidom Hančlom sa poznáte z pôsobenia v MPL. Čo od neho očakávaš a aké mate tímové cieľe?
JV: S Davidem se známe již dlouho, jednak z MPL, ale také z maršálováníKartRace. Jedinou věcí, kterou od něho očekávám, a kterou David taky bezezbytku splní, je dát do každého závodu maximum a předvést to nejlepší, co je v jeho silách.
Naše týmové cíle jsou v podstatě podobné. Dát do každého závodu maximum, jezdit pro radost a s úsměvem na tváři dostat Haas mezi top 5 v konečné klasifikaci poháru konstruktérů
A kde by si sa na konci sezóny rád videl ty?
JN: Jak sem již psal, jezdecké pole je velice našlapané a v první desítce bude letos veliký přetlak. I přesto bych si však tuto sezónu chtěl dát vyšší cíl a dostat se v konečné klasifikaci jezdců, podobně, jako v klasifikaci týmové, do top 5.
Na tvojom facebooku si nejde nevšimnúť, že pretekáš aj v reálnom živote. Mňa zaujala tvoja prilba, ktorá má ten istý dizajn ako tá v hre. Je to tvoja vlastná práca?
JV: Ano, tento dizajn jsem stvořil pro moji druhou sezónu ve FSR, a od té doby jen lehce obměňuju loga týmů, za které jezdím. No, a jelikož je poměrně jednoduchý, a už mě nebavilo jezdit v reálu jen s čistě bílou helmou, tak jsem se raz hecl, nechal si udělat nálepky, koupil barvy, vzal do ruky štětec (ano, opravdu je malovaná štětcem a ne stříkaná ) a nechal jsem vyniknout svůj výtvarný talent.
ROZHOVOR: David Hančl
Čau David, gratulujem k druhému miestu a titulu vicemajstra skupiny B! V predsezónnom teste si ukázal fantastickú rýchlosť, kde by si sa rád videl na konci sezóny? Trúfaš si na TOP 10?
DH: Ahoj Maťo, děkuji. Minulou sezónu jsem bral jako přípravu na návrat do A skupiny. Byla jen náhoda, že jsem dostal možnost jet za Ferrari. Budu se snažit jezdit co nejlépe a uvidime na konci kde skončím, ale Top 10 by bylo super. Testovací závod dopadl dobře,i když ne podle představ. Ukázal mi velké nedostaky, na které se musím zaměřit.
Ako prebiehala v tíme príprava na novú sezónu. Mali ste nejaké spoločné tréningy?
DH: Zatím to není takové jaké by mělo, ale to je dáno tím, že toho teď máme dost v osobním životě. Věřím, že až se to uklidní, tak to bude lepší.
Tvoj konkurent v boji o minulosezónny titul v béčku Martin Antol vyzerá byť vo forme. Bude tvojim hlavným rivalom aj túto sezónu?
DH: Tak určitě. Martin jezdí pěkně, ale to v A skoro všichni. Soupeřů bude určitě dost. Díky novému módu a návratu některých jezdců se nám pole pěkně zahustilo a v závodech budou dost možná rozhodovat maličkosti. Bude to sranda.
Čo si sľubuješ od spolupráce s Honzom Veselým. Traduje sa, že je v setupovaní majster. Ty si taktiež neraz poskytol svoje nastavenie šampiónovi Novotnému. Môže to znamenať to, že bude mať Haas najlepšie auto?
DH: S Honzou se známe už dlouho a konečně si tu na lize můžeme zajezdit spolu v týmu. Nastavení je týmová věc a každý si na něm udělala to svoje. Věřím, že se nám podaří auto nastavovat tak, aby bylo konkurence schopné. Statistiky nás pasují na 10 místo. Když půjde vše jak má. Tak si myslím, že jsme schopni svou pozici vylepšit.
Ako sa zžívaš s novým módom?
DH: Musím doladit pár věcí na které jsem přišel v Barceloně a bude to fajn. Auto vypadá moc dobře. Už se těším na ostrý závod.
Kto podľa teba skončí v celkovom hodnotení jednotlivcov v prvej päťke?
DH: Podle mě by tam mohl být Patrik Novotný, Patrik Hanko, Jaro Strišovský, Honza Veselý a ty Maťo. Uvidíme v poli je dost jezdců co mají na první pětku.
Tvoj dizajn prilby je dosť netypický. Čo znamená?
DH: To byl účel aby byl netypický. Líbí se mi. Je tam zobrazena oblíbená seriálová postava mé dcerky.
Děkuji za rozhovor a přeji všem hodně štěstí.
Autor: Martin Bruňanský