Caterham F1 Team Má ambice!
Dnes 31. 1. 2013 v Kladně proběhla dlouho očekávaná událost, na kterou s napětím čekali miliony fanoušků týmu po celém světě – prezentace nového monopostu teamu CaterhamF1 Renault. Stalo se tak v prostorách kladenského zimního stadionu pod patronací světové hokejové superstar Jaromíra Jágra, který speciálně kvůli této události přiletěl z Dallasu.
Na tiskové konferenci byli mimo monopostu představeni noví jezdci stáje. Stájová jednička (6 závodů v kariéře) a zkušenější pilot Petr Palásek a týmová dvojka, úplný nováček v seriálu – Jiří Palásek.
Cíle týmu a současnou situaci v Caterhamu shrnul Toni Fernandez následujícím způsobem:
„Bohužel na nás uhodila ekonomická krize a tak jsme nemohli obnovit smlouvu s vicemistrem světa a jedním z nejlepších jezdců na okruhu – Petrem Jirochem, kvůli jeho přílišným platovým požadavkům (Petr přešel do týmu Lotus). Oslovili jsme řadu pilotů, aby přišli do našeho týmu a pomohli nám obhájit 5. místo v poháru konstruktérů. Po konzultaci s Antonínem Charouzem jsme se rozhodli oslovit dvojici bratrů – velkoprůmyslníků – Petra s Jiřím. Ti po krátkém rozmyšlení kývli a poskytli nám tolik potřebné finanční prostředky – výměnou za místa v kokpitu. S ohledem na vývoj situace jsme nuceni ustoupit z našich kdysi smělých očekávání. Rádi bychom letos ukořistili, alespoň 5 bodů. A umístili se předposlední v poháru konstruktérů.
Jaké jsou Vaše osobní cíle v sezoně?
P.P. V minulé sezoně jsem naskočil do seriálu a především sbíral zkušenosti, i přes to jsem zajel několik velice dobrých závodů a jednou skoro sahal po stupních vítězů. Proto je mým cílem bodovat v každém závodě, sbírat zkušenosti a usídlit se v lepší polovině startovního pole a pokud bude šance – poprat se o stupně vítězů.
J.P. Udržet auto na silnici a mít vždy vyleštěná zpětná zrcátka ať stíhám včas uhybat.
Co si myslíte o novém monopostu?
P.P. Tým od loňské sezony zapracoval na motoru a je to poznat na jeho zvuku. Dále jsme se dle testů posunuli v aerodynamice a byly odstraněny problémy se silnou nedotáčivostí vozu. Data z telemetrie jsou nyní skutečně výborná. Vůz nyní opravdu šetří i pneumatiky a pomáhá relativně nízké spotřebě paliva.
J.P. Moc se mi nelíbí ta zelená barva, navrhoval jsem Tonimu modrou, ale nechtěl. Nicméně byl jsem mile překvapen 7-mým rychlostním stupněm – v mém předchozím působišti – Rfactor Academy driver jsme měli jen 5 a maximálku na 180 km/h.
Co pro Vás znamená být v týmu s vlatním bratrem?
P.P. Jsem samozřejmě rád, i když prozatím mám pochybnosti o jeho jezdeckých schopnostech. Bude to zajímavá sezona!
J.P. Asi tak 100 milionu $ v píp ty jeden píp píp píp. (Po zaslechnutí odpovědi svého bratra).