Na závod jsem se moc nepřipravil, protože jsem trávil víkend na chatě. Jen v minulém týdnu jsem párkrát zašel vyzkoušet jízdu na mokru, protože v Shanghai prší ze všech lokací nejvíce.
Do kvaldy jsem šel s cílem, abych měl dobré místo na startu což se podařilo. protože jsem volil trochu menší přítlak než mí největší soupeři, tak jsem nečekal na mokru žádné zázraky. Ale říkal jsem si, že v závodě se mi to může vrátit.
V průběhu kvaldy, jsem bohužel netrefil úplně ideální podmínky, protože když přestalo pršet tak jsem musel dojet outlap a když jsem poté nasadil suché gumy, tak v rychlém kole se mi malinko rozpršelo. Na prvním mezičase jsem měl docela slušný náskok na leadera, ale po rozpršení jsem se dostal na chvilku do vlhké části a vyneslo mě to na obrubník. Měl jsem ještě poslední pokus ale díky mírnému dešti už jsem nenajel tak dobrý první sektor ale vše jsem dohnal ve druhém, kde jsem měl k dobru asi tři desetiny. Ale protože se podmínky zhoršily, tak jsem musel trochu opatrně na cílovku, což mě stálo příliš času na pole. Přesto druhé místo mě nezklamalo
Ve warmu jsem testoval na suchých gumách při mírném dešti a skoro jsem se vyrovnal těm na přechodných, což mě přivedlo k nápadu startovat na suchých gumách.
Do závodu jsem vstupoval s tím, že dle předpovědi by mělo chvíli po startu přestat pršet s tím, že intenzita vlhka neměla být příliš vysoká. Jenže v prvních kolech bylo poněkud vlhčeji než jsem doufal, což se odrazilo nejen na startu ale i v prvních kolech, kdy jsem jsem ztrácel. Naštěstí po dvou kolech déšť ustal a stopa začala schnout. Nicméně to už jsem ztrácel na čelo skoro osm sekund, což nevěštilo nic dobrého. Věděl jsem, že po nějakých sedmi, osmi kolech by se mělo opět rozpršet a aby měl můj plán nějaký smysl, potřeboval jsem mít najeto nějaký náskok než půjdu do boxů. Naštěstí jsem trefil ideální dobu a zajel jsem do boxů přesně, když intenzita deště stoupla na úroveň, kde bych byl na suchých gumách bez šance. Nicméně to pro mě znamenalo, že jsem zajel do boxů dost brzdy a bez náskoku a naopak jsem ztrácel ještě pět sekund na Lukáše. Boxy se mi povedli i díky tomu, že jsem zamítnul opravu vozu, která vznikla, když mě Aleš malinko trefil, poté co se mu zrovna moc nepovedl předjížděcí manévr v úvodu závodu . Na čerstvých gumách jsem se po boxech mých největší soupeřů ocitl na čele, což mě docela překvapilo. Nejel jsem příliš na hraně a spíš se soustředil na konzistentní výkon bez chyb. Podařilo se mi zajet celý stint bezchybně, přesto za mnou jedoucí Jirka byl o trochu rychlejší. Nechtěl jsem však riskovat chybu a říkal si, že si počkám na Jirkovu chybu. Ta však nepřicházela a věděl jsem, že pokud trochu nepřidám tak se mohu s vidinou vítězství rozloučit. Měl jsem taky trochu starší gumy než Jirka, takže jsem už počítal s tím, že mne Jirka postupem času dojede. Měl jsem však trochu vyšší top speed, takže jsem doufal, že to budu mít v soubojích trochu jednodušší. Jirkovi se podařilo mne předjet v technické pasáži. V tu chvíli jsem věděl, že budu muset začít trochu riskovat, abych se dostal Jirkovi za zadek a pak ho na dlouhé rovince zdolal. Jenže najednou mi zmizel z dohledu a objevil se až za mnou a pak se propadal ještě hlouběji. Bylo mi jasné, že měl nějaký technický problém. Z jedné strany mi uvolnil cestu k vítězství, z druhé strany jsem si to s ním chtěl rozdat na trati. Pak už jsem jen hlídal náskok na Aleše a hlídal si, abych na mokré trati někde zbytečně neuklouznul. Během závodu jsem pošetřil dost paliva, abych mohl dojet posledních deset kol na max. režim motoru, což mi přidávalo na klidu a jsem rád, že jsem nakonec celý závod absolvoval bez jediného uklouznutí.
Gratuluji Alešovi a také Petru Milevovi k jeho první bedně v soutěži. Škoda, že mokré podmínky nesedí mému kolegovi a nepřidal nějaký bod do soutěže týmu. Je mi líto Jirky, že měl technické problémy a že mi vítězství takto spadlo do klína, chtěl jsem si ho vybojovat na trati. Překvapilo mě i pěkné páté místo Pepy Krále, který ukazuje, že po sezóně v béčku se začíná prosazovat i o level výše.