Do žádného závodu jsem nešel nikdy takhle nepřipraven, takže jsem čekal max. boj o nějaké body. Únava po dvou týdenní přetržité fyzické práci od rána do večera, přede mne postavila jediný úkol, nějak dojet a pokud možno udržet čtvrté místo v celkové klasifikaci.
Techniku se podařilo připravit asi 20 min. před zahájením kvaldy. Za tuto dobu bylo nutné rychle nastavit vůz a zvyknout si na jízdu na 42 palcové TV. To se mi vůbec nedařilo, protože je to prostě na orientaci jiné. Nicméně jsem aspoň naladil převodovku, upravil trochu geometrii, srovnal světlou výšku vozu a přitvrdil tlumení vozu. Přesto jsem před kvaldou ztrácel asi 2 sekundy na nejlepší časy, takže moc optimisticky to nevypadalo. V kvaldě to už vypadalo lépe a pomalu jsem si zvykal na jiný obraz. Šest desetin ztráty na vítěze a to jsem ještě ztratil tři desetiny v prvním sektoru ve svém nejlepším kole, mě však malinko vrátilo do hry.
Start závodu proběhl vcelku dobře a podařilo se mi díky brzkému záváhání nejdříve Lukáše a na konci kola i následně Aleše, uzmout průběžné druhé místo. Rychle jsem se dotáhnul i na Jirku a díky měkčí sadě jsem měl z počátku i trochu navrch. Jel jsem těsně za ním a čekal na malé záváhání. Potřeboval jsem ho předjet, protože bylo jasné, že zase pojedou v RB na jeden pit, což je pro mě nemožné. Bohužel jsem si nemohl pomoci vyšším režimem motoru, protože jsem s hrůzou zjistil, že mi auto žere o dvě desetiny litru na kolo více než v tréninku a já si nechával pro závod rezervu jen desetinu, což znamenalo, že musím v dalším průběhu závodu pošetřit skoro 4 litry paliva.
Skutečně jsem však na Jirku zaútočil pouze jednou, ale zároveň jsem nechtěl s Jirkou kolidovat a zasáhnout tak do souboje o titul. Proto jsem se nechal raději trochu vytlačit než to Jirkovi zavřít tvrději.
Zábavný závod pro mě skončil v sedmém kole, kdy už měkčí gumy přestávali lepit, což jsem poznal v první rychlé šikaně za startem. Hodiny mě stáli patnáct sekund a propad na páté místo. Ztráta jistoty, iluzí, koncentrace a odcházející gumy znamenali další nárust časové ztráty. Když se k tomu přidala bolest v patě, tak už jsem těžko hledal koncentraci k další jízdě. Rázem byli všichni čtyři jezdci přede mnou rychlejší a nemělo smysl se za nimi hnát. Proto jsem soustředil spíš za sebe a hlídal jsem si nejdříve jen náskok na Tondu a v samotném závěru i spotřebu, protože jen jízda s lehkou nohou mi dávala šanci dojet závod.
Na závodu se podepsala moje nevyježděnost a trochu i doladění přetáčivosti v prní šikaně, kde to bylo na nečerstvých gumách skoro vždy o ústa. Přestože jsem šel do závodu s tím, abych nedostal kolo, tak nebýt té jediné velké chyby, tak se dalo bojovat o bednu. Proto jsem vzhledem k okolnostem spokojen se svým výkonem, nikoliv však s průběhem závodu a výsledkem. Ale tak už to bývá.
Chtěl bych pogratulovat Jirkovi k titulu a nebýt těch komedií s TR, tak bych mu ho i přál. To samé platí i pro Lukáše, který nebýt absence v Barceloně a pouštění Jirky, tak by sezónu pravděpodobně vyhrál. U Aleše se přelívala forma jako na houpačce, bohužel závěr se mu moc nepovedl i když rychlost mu určitě nechyběla. Já jsem se svým čtrtým místem spokojen, protože myslím odráží moji skutečnou výkonnost, byť s větší porcí tréninku jsem schopen bojovat o víc. Petr Milev nejen v posledním závodě ukázal , že se s ním příští sezónu musí počítat jako s adeptem na titul. Pak už následuje malá mezírka, kterou vyplňuje Tonda a Vladko. Jsem rád, že i původem béčkaři ale i samotní kvalifikanti se trochu přítáhli a mohou pravidelně bojovat o slušné body.
Ahoj v příští sezóně. Rozloučím se s tou letošním jako David Coulthard před každou novou sezónou, "Příště už to vyjde"