Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
02.09.2013 - 10:24 odpovědět 
Do Spa jsem se těšil a jel optimisticky naladěn. Trošku jsem byl limitován absencí delších testů.
Předpověď počasí nevěštila nic dobrého a očekávaly se přeháňky. V tréninku jsem se tedy soustředil na jízdu s plným vozem pro tyto podmínky.

V kvalifikaci dominoval Aleš rozdílem třídy a já jen marně hledal předchozí rychlost. Možná jsem něco ztratil tím, že jsem v nastavení trochu myslel na přechodné podmínky a neuvědomil si, že parc ferme je při mokrých podmínkách odemčený. Výsledkově mě překvapil Vladko, který se kvalifikoval jen těsně za mnou.

Loni jsem měl hodně pomalé starty, ale v závěru se to zlepšilo, proto bylo zklamáním, když se mi zase nepadařilo dobře odrazit. Ztratil jsem však jen jednu pozici což nebylo nic katastrofálního. Horší to však bylo na konci první rovinky. Poté co Vladko ztratil trochu kontrolu nad vozem v Eau Rouge jsem musel na poslední chvíli dost mimo trať, abych se mu vyhnul. Tím jsem trochu ztratil rychlost a i když jsem Vladka předjel, tak jsem přišel o pozici s Petrem. Měl jsem však proti Petrovi mnohem menší křídla, tak jsem mohl na konci rovinky opět před něj. Ze zadu se však přitáhnul i Tonda a obával jsem se, že to na mě zkusí a bude v šikanách dost těsno. Šel jsem na brzdy dost pozdě, ale protože jsem neměl zahřáte ani gumy a ani brzdy, tak jsem se do šikany nevešel. Na trať jsem se vrátil na osmém místě a snažil se co nejrychleji prodrat dopředu. To mě stálo nějaký čas a přestože jsem se i díky vysoké top speed rychle dral vpřed a ve třetím kole se propracoval na čtvrté místo, tak ztráta na lídra už činila devět sekund. Tento odstup jsem si držel až do prvního pitu v pátém kole, protože se dle předpovědi spustila přeháňka a bylo třeba přezout na intermediánky.
Za deště jsem se nadále držel za Vladkem, který těžil s většího přítlaku a ujížděl mi v technických pasažích. Na rovinkách jsem ho ale vždy stáhnul zpět, takže jsme jezdili naprosto vyrovnaně. Vladkovo tempo mi vyhovovalo, proto jsem se ani nesnažil nic vymýšlet a společně jsme pomalinku stahovali vedoucí dvojici. V14. kole se Vladko nevešel do rychlé zatáčky a já šel těsně před něj. Nicméně Vladko koukal jak by si vzal pozici zpět a visel mi doslova na zadním křídle. O tři kola později jsem přežil druhou krizovku, když při předjetí o kolo jsem musel na trávu a Vladko toho využil k útok. Jeho útočení však skončilo záhy, když jsem dojeli Oldu, který jel velmi pomalou rychlostí a přesouval se po trati. Já ho ještě stihnul minout ale Vladko už ho ve vodní tříšti nestačil zaregistrovat a Oldu taranoval. Tím jsem se Vladka definitivně zbavil, ale radost jsem z toho, vzhledem k okolnostem, neměl.
Nedlouho po tomto incidentu začla schnout trať a začalo se přezouvat. Věděl jsem, že na ještě vlhké trati je těžké zahřát suché gumy, tak jsem zastávku raději, oproti nejbližší konkurenci, trochu opozdil. Bohužel přišla čtvrtá krizovka, když jsem dojel Martina, který se rozhodnul mě pustit při nájezdu na cílovku a to tak nešťastně, že mi tím zablokoval cestu do boxů, kam jsem měl zamířeno. Při tomto nedorozumění, jsem si i poškodil předek, ale vzhledem k tomu, že už jsem ztratil tímto incidentem asi čtyři sekundy jsem se rozdhodnul neopravovat vůz. Všechno to proběhlo tak na rychlo, že jsem pak na výjezdu z boxu nechtěně vypnul a znovu zapnul kontrolu v boxech. Než jsem si to uvědomil tak jsem ztratil něco málo dalšího času. Nicméně mne velmi překvapilo, že jsem na druhém místě a oba jezdci Lotusu někde hodně daleko za mnou.

Vzhledem ke ztrátě, kterou jsem před a po zastávce utrpěl, kdy ztráta na Petra narostla přes šest sekund, tak mi bylo jasné, že při rychlosti Petra, tak ho nemám šanci za těch pár kol dohnat. Nicméně, když sedm kol před koncem začala trať osychat, tak Petr začal ztrácet rychlost a mě došlo, že na poslední stint obul přechodné gumy a že na skoro suché trati nebude mít šanci. Brzy jsem ho dojel a vzhledem k mé daleko vyšší top speed jsem na něj při stoupání k cíli zaútočil. Petr však díru, kterou mi na chvíli ukázal, včas zaklapnul a já jen se štěstím srovnal smyk, který jsem na vnitřním obrubníku dostal. Ztráta sice narostla na čtyři sekundy ale šest kol před cílem mi bylo jasné, že to Petr nemůže ustát akorát já musím být trpělivější. Poté co jsem Petra během kola a půl opět dojel, tak tentokráte jsem si počkal až na rovinku za Eau rouge a Petr už zřejmě věděl, že tím jeho šanci na vítězství pohasli. Poté jsem si bez rizika dokroužil do cíle.

Sezóna pro mne začala, v trochu bláznivém závodě což ke Spa patří, výsledkově výtečně, ale mám trošku obavy nejen z Alešovi rychlosti. Jsou tu další tři velmi rychlí jezdci, kteří během závodu ukazovali stejnou třídu a jen díky tomu, že je potkali větší trable než mne, tak se nemohli po závodě kochat vítězstvím. Za favorita sezóny považuji Aleše a je na nás ostatních mu cestu za titulem trochu zkomplikovat. Díky novému kolegovi Martinovi, který také posbíral pár bodů, jsme se ujali i týmového vedení. Podle jeho rychlosti v závěru závodu, jsem si jist, že má šanci bojovat o celkové šesté místo a i ve včerejším závodě, měl na to dojet na bramboře, vzhledem k odstoupení dvou favoritů. Jsem zvědavý jak dlouho nám to vydrží ? :-) Pokusím se Martinovi být nápomocen, aby se postupně propracoval i do užší špičky, ale zatím nebyl čas. Pak bychom možná měli šanci potrápit i Lotus v soutěži TK.

PP_GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
367 Příspěvky
registrován: 23.09.2012
0 0
02.09.2013 - 15:34 odpovědět 
Během offseason jsem bohužel neměl čas na přípravu a zlepšení mých jezdeckých schopností a tak zpráva o sloučení skupin mě rozhodně psychicky nepovzbudila, jediné pozitivum bylo v tom, že jsem si obstaral nový volant. Ale jak se následně ukázalo celá GP Belgie skončila kvůli volantu, který mě měl posunout blíže středu pole.

Celou přípravu jsem se pokoušel nastavit volant a musím moc poděkovat Alešovi a Martinovi za pomoc. V soboru večer mi ještě Aleš poslal novej FB a moje časy se začali zlepšovat.

Předpověd´ počasí na závod opět zmrazila moje naděje na slušný závod. Kvalifikace začala dost velkou průtrží mračen ,ale mělo dojít ke zlepšení podmínek na trati okolo 10. minuty. Vyjel jsem tedy až po 8min. od začátku kvaldy. Na suchých pneumatikách jsem zajížděl na své poměry velmi slušné kolo na hranici času 1:57 když před poslední šikanou mi úplně zamrzla hra a musel jsem restartovat comp. Po přihlášení zbývalo už jen necelých 9minut do konce kvaldy. Vyjel jsem znovu na trat´ a v následujícím měřeném kole jsem se potkal na trati s velmi pomalu jedoucím J. Novákem a zničil si přední spoiler. Po dalším vyjeti začalo pršet a v těchto podmínkách jsem už jen chtěl zajet alespon nějaký čas abych se vůbec dostal do závodu.

Start závodu z 16.pozice nebyl ani dobrý ani špatný a zůstal jsem na svém. V prvním kole jsem se díky kolizím soupeřů dostal na 13.místo a držel se skupiny Kralík, Peternai a Hromek. Kluci mi v následujícím kole trochu odskočili díky mé jezdecké chybě na konci nejdelší rovinky. Zezadu se na mě dotáhl P. Kocian a začali jsem spolu bojovat o pozici. Petr nejdřiv předjel mě, já mu to potom vrátil, ale byl jsem v době manévru mimo trat´ tak jsem musel svoji pozici opět přepustit, abych nebyl penalizován. V dalším kole začalo pršet a ja v ten moment zjistil, že můj závod skončil. Na novém volantu jsem totiž nenastavil přepínání pneumatik při zastávce v boxech a jelikož jsem věděl, že bude pršet o hodně víc tak jsem začal na klávesnici zkoušet jestli se nedají přepnout pneu něčím jiným. No jediné čeho jsem dosáhl bylo to, že se mi obraz posunul asi o metr nad monopost, tím se stal neovladatelným a byl konec.

Moje další začátečnická a naprosto blbá chyba mě stála další závod. No pro další závody si musím dát jen jeden cíl a to je dojet konečně do cíle.

Gratuluji vítězům a těším se na další závod. smiling


1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
02.09.2013 - 16:01 odpovědět 
čti více Petr Palasek napsáno:


Škoda, ale chybami se člověk učí. Taky ani nevím kde se to mění na klávesnici a byl bych v řiti jako ty :-)
Já jsem pro změnu zapoměl na to, že během mokrého závodu se vlevo na obrazovce objeví jakýsi zelený proužek, ani nevím k čemu je a pak nevidím na to v jakém jsem kole. Tak jsem ve Warmu překonfiguroval RFdynHuf, posunul tento ukazatel jinam, nicméně zobrazení v závodě zůstalo stejný :-)

Pilot GP2
72 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
02.09.2013 - 16:37 odpovědět 
Po letní, celkem vydatné přestávce od ježdění, jsem se na první závod sezony moc těšil, navíc na nejúžasnějším okruhu ze všech. Testy slibovaly boj o desetinky mezi mnou a Michalem. Po tom, co Michal testoval na jednu zastávku na hardech jsem si řekl že to zkusím risknout a překvapit ho dvouzastávkovou strategií na třech "soft" stintech. Doufal jsem tedy v chladné počasí aby se mi softy nepřehřívaly. Bohužel celé to zhatily přicházející přeháňky.

Dalo by se říci jak krásně pro mě víkend a závod začal, tak o to více hořce pro mě skončil.
Po mokro-suché kvalifikaci jsem se mohl postavit na start jako první. Ještě než jsem se ale na ten start postavil, tak jsem si líznul trávy a roztočil se v zaváděcím kole a vystrašil pár klků za mnou, za což se jim omlouvám. Ani start neproběhl podle mých představ. V La Source se přede mne dostal Vladko a ujal se první pozice. Nedal jsem se a hned v Eau Rouge jsem mu to vrátil "na Kimiho". Pak už jsem si jen budoval náskok před chybujícími soupeři. Držel se mne pouze bezchybný Petr. V pátem kole, podle předpovědi, se zajelo pro intery. Na nich malinko Petr ukrajoval z mého náskoku díky většímu přítlaku, který se na mokru velmi hodí. Postupně začala trať osychat a já se rozhodl vydat do boxů o kolo dříve než ostatní a přezul jsem na softy s tím, že do cíle už v pohodě dojedu, a pokud nevyrobím chybu, vítězství bude moje. Po pitstopech jsem se vrátil na první pozici před Petra. V následujících kolech ovšem štěstěna smetla nejen mě, ale celý tým Lotus. Na rovince k Blanchimontu mě z ničeho nic vypověděl službu volant, jakoby se vypojil z USB a tím se i plyn "zasekl" na 50% poloze. Následovalo neřízené vyjetí s trati, naražení do zdi a odhození do druhé zdi (pořád s motorem na max otáčky a nemožností to zastavit díky zaseklému plynu). Rozhodl jsem se vytáhnout volant z USB a znova ho zapojit. Tvářilo se to ok, ale volant neměl FFB a ani pružiny (čili se nevracel do středu). Takže jsem to zkusil znovu vypojit a zapojit. Neúspěšně. Musel jsem se tedy pokusit dojet s tímto stavem. Bohužel je to opravdu veliký nezvyk, tudíž první rozjezd, a skončil jsem znovu ve zdi - tentokráte jsem tam nechal i křídlo. Takže znovu boxy, nasadit křídlo, nové softy, a pokusit se dojet. Vrátil jsem se na 4. příčce za Tondou, zhruba s minutovou ztrátou na čelo. Prvních pár kol bylo opravdu tragických. Ale jako na všechno, se i na tohle dalo tak nějak zvyknout a já si řikal že tedy aspoň tu čtvrtou příčku musim uhájit před Vladkem. Když Vladko dostal Drive-Through oddychl jsem si a už to bylo opravdu jen o tom, dojet si pro 12 bodů. Následně štěstěna přeskočila z jednoho Lotusu na druhý, a zapříčinila Tondovi výpadek spojení. Posunul jsem se sice na třetí místo ale nebyl jsem vůbec nadšený jelikož to byla veliká bodová ztráta do PK. Ke konci jsem se tedy ještě aspoň na spravení chuti pokusil o pár rychlých kol i s tímto "neřiditelným" vozem. Sice to vyšlo, ale nějak nadšený jsem z toho nebyl. Třetí místo tedy ve výsledku velkým zklamáním a 15 bodů pro tým z VC ještě větším zklamáním.

S Tondou můžeme jen doufat, že se štěstěna na našem týmu vyřádila na zbytek sezony a teď už budeme moci ukazovat naší plnout sílu, kterou ukazujeme v testech a ukazovali jsme i zhruba 20 kol ve VC Belgie.

Tak ahoj ve Valencii v neděli a pak v Monze smiling


Pilot F1
92 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
02.09.2013 - 19:54 odpovědět 
Na trať ve Spa jsem s nemohl dočkat, protože dlouhá letní přestávka mne ubíjela a navíc okruh samotný je skvělý zážitek a jeden z mých nejoblíbenějších okruhů. Proto jsem přípravě taky věnoval hodně času a doufal v umístění v TOP 3.

Počasí v kvalifikaci ukazovalo asi na 8 minutovou mezeru, kdy bude trať suchá a proto jsme toho s Alešem chtěli náležitě využít. Bohužel po nájezdu do ostrého kola jsem v Eau Rouge narazil na Jard, který špatně odhadl situaci a vjel mi přímo na čumák. Uražené kolo nevěstilo nic dobrého a já dojel ještě na konec dlouhé rovinky kde mi hra ještě k tomu spadla. Stačil jsem se ještě vrátit, ale celý rozhozen jsem stihnul jenom jedno kolo, které ještě k tomu stačilo jen na páté místo na roštu.

Start se taky příliš nepovedl. Startoval jsem s omezovačem, ale vypnul jsem ho pozdě a propadl se. Po první zatáčce jsem však byl zpátky na své pozici. Po incidentu za Eau Rouge, jsem se dostal před Vladka a na rovince stíhal Michala. Oba jsme však v zápalu boje zapomněli brzdit a já se přes otrý práh částečně přetočil a ztratil pár pozic. Ty jsem však rychle nabral zpátky. Vypíchnul bych obvzláště jeden, kdy jsem předjel Jakuba Moravce v Eau Rouge a zároveň bych mu chtěl poděkovat a pochoválit ho za příkladnou fair play a přesný odhad situace. Jakub ze mě asi však šťastný nebyl, když jsem mu stejné předjetí zopakoval ještě o chvíli za deště. Následovala tedy první zastávka, když začalo pršet, která se mi opravdu nepovedla, když jsem zastavil moc brzo a neuvědomil si to. Navíc jsem sledoval Michala za mnou a strávil tak dobých 5 sekund stáním. Michal mi pak při výjezdu z boxu ještě pocuchal zadní difuzor, takže jsem tam strávil dalších pár sekund navíc. Uplný konec pak nastal, když jsem dostal DT za překročení rychlosti. Potom jsem už jenom udržoval ztrátu a předjížděl jezdce zpátky o kolo. Tušil jsem podle časů, že se klukům přede mnou bude za mokra jezdit lépe kvůli většímu přítlaku, ale za sucha jsem je měl začít stahovat. Poté Aleš prodělal svůj problém s volantem, který mě velice mrzel, protože měl závod rozjetý bezkonkurenčně. Dostal jsem se tedy před něj na třetí místo a po spadnutí poslední kapky jsem zajel pro měkké pneu a pomalu začal stahovat Michala a Petra přede mnou. 5 kol před koncem však přišel výpadek internetu a tím skončily mé pódiové naděje.

Trochu jsem myslel, že pokoj přeměním na kůlničku na dříví, protože odstoupení z třetího místa bez vlastního zavinění mne velice mrzelo a bodová ztráta mi také kazí další šance v šampionátu. Celkově se tak doufám letošní Spa stane nejhorším závodem šampionátu pro Lotus a už budeme mít jen lepší a lepší výsledky. Těším se tedy do Monzy, který je jedním z posledních klasických okruhů a doufám, že tam jak za sebe tak za Lotus doženu co nejvíce získanou bodovou ztrátu.

Takže naviděnou příští týden ve Valencii.

1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
02.09.2013 - 21:29 odpovědět 
čti více Tonda Polak napsáno:


Tak jsem se díval na záznam a skutečně jsem o tebe škrtnul. Nicméně točil jsem na max, ale ty si měl strašně vystrčenej zadek do uličky, takže to nešlo jinak, jedině se zpátečkou :-)

Pilot F1
92 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
02.09.2013 - 22:11 odpovědět 
čti více Michal Brezina napsáno:


To je v poho Michale, způsobil jsem to já tim, že jsem zastavil moc brzo. To bys asi musel mít ještěrku aby ses tam vytočil amused

Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 24.11. 20:00 VC Belgie, 33 kol
.: 1.12. 20:00 Sprint Abu Dhabi 14 kol, 21 kol
.: 8.12. 20:00 VC Abu Dhabi, 42 kol
.: 15.12. 20:00 Sprint Malajsie 13 kol, 19 kol
.: 22.12. 20:00 VC Malajsie, 38 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz