V kvaldě jsem nemohl najít tempo a nezajel jsem čas, který jsem očekával. Nicméně druhé místo na startu bylo pořád dobré.
Na startu jsem udržel pozici, což při mých startech považuji za úspěch. Gumy jsem před kvaldou trochu přifouknul, abych v druhé polovině závodu mohl použít měkkou směs, neboť se očekávalo mírné ochlazení tratě. Předpokládal jsem, že s lehčím vozem a teplotami tratě okolo 28° bude dost těžké zahřát gumy, zvláště na pravé straně. Z toho důvodu jsem se rozhodnul jet co nejdelší první stint, abych kratší druhý stint odjel na měkké směsi. Samozřejmě jsem se chtěl dostat před Aleše co nejdříve, ale ten měl hodně dobré výjezdy na nejdelší rovinku, což mi bralo šanci na úspěch. Sice jsem jednou zaútočil, ale šel jsem na brzdy až příliš pozdě a podruhé zase naopak. Postupně Aleš vyrovnal tempo, což znamenalo, že mé šance na předjetí se postupně snižovaly. Aleš zajel pro čerstvé gumy v 18. kole, což znamenalo, že za dalších pět kol, kdy jsem potřeboval zůstat na trati, jsem na ojetých gumách ztratil hodně času. Toho využil i Petr Milev, který se po mých pozdních boxech, taky dostal přede mne. Bohužel se trať neochladila dle předpovědi a já jsem měl trochu horké gumy na měkké směsi. To znamenalo, že předpokládaná výhoda se nekonala a kompenzovala se tím i nevýhoda mírně podchlazených tvrdých gum. Kluci přede mnou jezdili shodné tempo, přestože měli o čtyři resp. pět kol starší gumy. Díky většímu opotřebení měkčí směsi jsem i tuto výhodu postupně ztrácel. Do 30. kola jsem skoro nic nestáhnul z pěti sekundové ztráty po boxech a pomalu se začal smiřovat s tím, že dojedu hůř než jsem vystartoval.
Až na konci, šest kol před cílem, se mi začalo dařit stahovat okolo sedmi desetin na kolo, což bylo tak akorát, abych Petra dojel, nicméně na doraz jsem se dostal až v posledním kole a to až na konci nejdelší rovinky. Protože Petr tam už použil trochu definzívy, tak já se spíš soustředil na optimální výjezd, abych měl šanci na další kratší rovince. Tam už jsem se dostal z části na Petrovu úroveň, ale ten si samozřejmě pohlídal vnitřek zatáčky. Tak trochu jsem doufal, že pokud bych ho donutil si držet vnitřní stopu, tak bude mít problém v druhé polovině šikany, kde bude mít hodně pomalý výjezd. Ale Petr si hlídal optimální stopu, což znamenalo, že jsem musel jet po obrubníku i po trávě, aby nedošlo ke kontaktu. Když už jsem čekal, že je to ztracené, tak jsem zaregistroval, že Petr ztratil optimální stopu, čehož jsem dokonale využil. I hned poté Petr požádal o vyšetření, což mě dost překvapilo, neboť jsem žádný kontakt mezi námi neregistroval. V záznamu jsem ale zjistil, že Petrova zadní náprava mírně nadskočila, což byl důvod proč ztratil optimální stopu, nicméně opticky jsem žádný kontak neviděl. Naopak jsem dělal vše proto, abych Petra nijak nepopostrčil. Ano, kdybych nezaútočil, tak by se nic nestalo, ale když už jsem Petra dojel a jezdil poslední kola rychleji, tak bylo mou povinností při zachování férovosti něco zkusit.
Musím pogratulovat Alešovi k jeho prvnímu sezónnímu vítězství . Ani jsem nečekal, že se ještě takhle vytáhne
Já z toho samozřejmě radost nemám, neboť je to prakticky jediný jezdec, který mě může připravit o vytoužený první titul na český lize. Jsem si vědom, že sbírání druhých míst mi stačí, ale v Brazílii by to pak bylo na infarkt, proto do dalšího závod v Abu musím přijít lépe připravený a tím myslím hlavně fyzicky.
Petr Milev opět ukázal, že když mu vše sedne, že umí jet tempo na vítězství a že je jen otázkou času kdy zvítězí. Tondu jsem v závodě nepotkal, ale asi měl technické potíže, proto nepředvedl výkon na který určitě má. Bohužel kolega Martin nestihnul kvalifikaci, ale aspoň se mu podařilo stihnout závod a posbíral nějaké body do týmů. Bohužel jsme i tak ztratili nějaké body na Lotus, což nás vyhnalo z průběžného vedení. Ale dva body nejsou žádná ztráta, takže určitě se ještě popereme o lídra. I tak je skvělé, že dokážeme konkurovat Lotusu, když vezmu v úvahu, že Martin byl ještě nedávno "pouze" špička v béčku. Samozřejmě děkuji za pouštění a narozdíl od jiných kluků si nemůžu stěžovat. Když dojíždím "pomalejší" kluky tak prostě trochu zvolním a čekám na reakci, což mě sice stojí nějaký čas, ale jsem si vědom, že i jezdec přede mnou musí mít čas na uvolnění jízdní stopy. Letos až na jednu kvaldu jsem žádný problém neměl a to po spojení s béčkem jsem se toho hodně obával.