Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
22.12.2013 - 23:20 odpovědět 
TTTTTTTTTiiiiiiiiiiiiitttttttttttttuuuuuuuuullllllllll amused

Kvalda:
Do kvaldy jsem vyrazil hned, než se trať více ohřeje. Nabral jsem benál na pět kol, abych mohl vynechat třetí kolo a schladit pneumatiky. Na konci kvaldy jsem jel ještě jeden pokus, ale když jsem viděl, že mě Aleš, byť těsně, nepřekonal tak jsem se vrátil do boxů. S výkonem jsem byl max. spokojen, protože se závodním setupem, jsem moc rychlejších kol nepředvedl.Celkově jsem s kvalifikacemi hodně spokojen, byť ne vždy jsem zajel maximum co šlo, ale pět pole a vždy v první řadě je hodně dobrý výsledek.


Start závodu se povedl a dokonce jsem i něco málo získal. Start s použitím spojky konečně vyřešil mé problémy v tomto směru. Do závodu jsem zvolil menší křídla, abych v případě nějakého problému mohl dobře předjíždět i když mě to asi nějakou desetinu na kolo stálo. Přece jenom, nejdůležitější bylo dojet na bodech, abych mohl slavit titul. Před závodem jsem si předsevzal, že se budu vyhýbat nějakých ostřejším soubojům. Jenže kluci z Lotusu jeli zase rychleji než jsem čekal a poté co mě Aleš udolal tak jsem se dostal do hustého sendviče. Tonda začal tvrdě útočit a já musel jet defenzívu, což trochu pomohlo Alešovi. Ale více jak dvě sekundy do zastávky nenajel, což bylo pořád otevřený. V závěru prvního stintu trochu odpadal Tonda, ale i tak jsem se musel mít pořád na pozoru. Kluci z Lotusu zajeli do boxů o kolo dřív než jsem plánoval a tak jsem ještě o jedno kolo protáhnul svůj stint, abych na konci závodu měl výhodu čerstvějších gum. V těchto dvou kolech na mě na čerstvých gumách najeli pět sekund což bylo poměrně dost a já tak spadnul na třetí flek a ztrácel tři resp. sedm sekund. Tady jsem to asi podělal.Tonda jel prvních pár kol po zastávce famózně a Aleš ještě lépe, takže jsem skoro nic nestáhnul. Až od 30. kola jsem teprve začal něco málo ukrajovat. Aleš zřejmě někde udělal chybu a já se po předjetí Tondy dostal asi na 3,5 sekundy za něj. Tonda začal ztrácet ale Aleš si pořád držel tempo. Teprve asi šest kol před cílem jsem konečně začal něco stahovat i na Aleše. Jenže půl sekundy na kolo jsem stahoval jen asi tři kola a pak Aleš znovu přidal. Navíc jsme se dostali do provozu což mě trochu bránilo využít o něco čerstvějších gum.
Musím poblahopřát Alešovi ke skvělému výkonu, kdy se po bídném výkonu v Austinu zase ukázal. S Tondou jsem si užil hodně adrenalinu a naše souboje byl dost tvrdé ale férové. Jsem taky rád za Martina, který zajel nejen výsledkově skvělý závod.

Sezónu jsem náramně užil, jak by ne amused, a už se těším na tu příští, kdy bude obhajoba asi hodně tvrdý oříšek. Také chci poděkovat vedoucím soutěže, že se celá sezóna odjela za pravidelně slušné účasti, což je nejlepší známka, že svou práci zvládli dobře. Se všemi ostatními už se těším na shledanou na trati a doufám na zbrusu novém a dobrém módu. A děkuji za pozávodní gratulace k zisku titulu, moc si vítězství cením, byť je škoda, že absolutní špička není trochu širší. Ale poslední závod ukázal, že tomu může být příští rok trochu jinak.

Pilot GP2
61 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
23.12.2013 - 00:04 odpovědět 
Gratuluji Michalovi k titulu a týmu Lotus k Poháru konstruktérů. :-)

Kvalda:

První stint nebyl moc dobrý, nezajel jsem čisté kolo a byl jsem na hraně první desítky. Věděl jsem, že mám na to být na roštu kolem 7. místa. Na trať jsem vyjel jako úplně poslední a podařilo se mi zajet velmi dobré kolo a posunout se na sedmou pozici.

Race:

Start se mi moc nepovedl, zdržel mě Honza Vitvar, který zaspal a díky tomu se podařilo přede mně dostat Pepovi Královi. V prvním kole jsme svedli pěkný souboj. Jezdil jsem několik kol za oba McLareny a nakonec se mi je podařilo postupně předjet. Honza Vitvar mi dokázal předjetí ještě vrátit, ale nakonec jsem ho udolal znovu a definitivně. Bohužel hned v dalším kole jsem ve 4. zatáčce vyjel zadním kolem na trávu a smykem jsem šel do bariéry. Auto se chovalo divně, ale dařilo se mi držet McLarenů a chtěl jsem to vydržet až do zastávek. V posledním sektoru mi auto ustřelilo a byla to celkem šlupka. Naštěstí jsem nikoho nesestřelil.

Přešel jsem tedy na strategii dvou zastávek. Přezul jsem na softy a začal stahovat ztrátu. Paradoxně mi softy fungovaly (i teplotně) líp než hardy. Ve 21. kole se mi povedl hezký manévr na Milana Králíka, ale to bylo tak vše, co jsem v závodě předvedl.

Chtěl jsem zastavit o něco později než jezdci přede mnou, ale jakmile jsem nasadil znova hardy, tak jsem ztrácel a jel jsem osamocen na desátém místě. V poslední třetině závodu jsem ještě zvládl zdržovat Jardu Nováka, který byl o kolo zpět - nechtěně samozřejmě, prostě jsem byl pomalý.

Chtěl bych poděkovat všem za fajn sezónu a zejména bandě, se kterou jsem často bojoval - Vitvar, Král, Palásek, Vítek a Kolář. amused Užijte si svátky a ahoj v Melbourne. smiling

Pilot F1
92 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
24.12.2013 - 10:10 odpovědět 
Na Interlagos jsem se moc těšil, protože to je můj oblíbený okruh. Časy v testech byly celkem vyrovnané v první trojce, ikdyž Michal měl malý náskok. Trochu jsem se v potýkal s nedotáčivostí setupu, ale nedařilo se mi najít optimální řešení problému. Dalším problémem bylo opotřebení pneu, které tu bylo relativně velké.

V kvalifikaci se mi také moc nedařilo. Nejlepší kolo stačilo na pouhé třetí místo a to ještě za pomoci strategie tahání se za kolegou na rovinkách. Proto jsem doufal, že v závodě bude tempo lepší. Fajn také bylo, že jsem se téměř nepotkal s nikým na trati, což je na tak malém okruhu téměř zázrak.

Start se celkem povedl, ale před Michala se mi bohužel dostat nepovedlo, ale podařilo se mi si za sebou udržet další jezdce. Pak uběhlo pár kol, kdy spolu bojovali Michal s Alešem a já to z povzdálí sledoval a stahoval malou ztrátu. Nakonec se i přes Michalovu velkou maximální rychlost podařilo Alešovi dostat na první místo a já se mohl pustit do stahování Michala a jeho následného předjetí. To ale nakonec nebyl tak lehký úkol jak se zdál a skončilo to několika kolovým soubojem kolo na kolo, který jsem si náramně užil a víc jsem si do posledního závodu sezóny přát nemohl. Takovýto prostot pro souboje po celé délce okruhu nabízí snad jenom Interlagos. Před Michala se mi ale nakonec dostat nepovedlo a tak jsem to nakonec vzdal a udělal si odstup abych ušetřil trochu pneumatiky, které byly v dezolátním stavu. Do depa jsem tedy musel o něco dříve než jsem plánoval a také proto, aby pak nevznikl problém ve dvojité zastávce s Alešem v jednom kole. Po zastávkách v boxech se mi podařilo dostat konečné před Michala, který jel do depa později a mohl jsem tak dohnat ztrátu. Pak jsme jeli všichni na čele téměř stejné tempo, ale já tušil, že si to Michal zase nechává nakonec. To se také po chvíli potvrdilo, kdy mě začaly odcházet pneu a Michal začal zrychlovat. Nakonec se přede mne dostal a začal stahovat Aleše, který před tím vytropil malou chybku, která ho stála nějaký čas. Já si pak v klidu dojel na třetím místě s bezpečným náskokem na Petra Mileva, před kterým jsem potřeboval dojet abych si udržel třetí místo.

Tímto mockrát všem děkuji za skvělý závod, který jsem užil od začátku do konce a celou dobu jsem se ani trochu nenudil. Bylo vidět, že kluci vepředu měli o chlup lepší tempo a já jim v neděli prostě nemohl konkurovat. Aleš si dojel pro zasloužené vítězství a nebýt chyb tak by náskok byl ještě větší. Michal jel taky skvěle a moc jsem si s ním užil souboje a doufám, že on taky.

Celkově tak gratuluji Alešovi k vítězství v závodě a Michalovi k titulu. V první části dominoval, ale v druhé už to měl těžší a musí si tak titulu více vážit. Doufám, že to tak příští rok bude už od začátku sezóny a o šampionát se bude bojovat do posledního závodu. Já jsem si splnil cíl třetího místa v šampionátu a doufám, že si příští rok zase aspoň o jedno místo polepším. Letos mi velice pomohlo přejití na nový počítač, což se ukázalo hned v Suzuce, kde jsem si dojel pro druhé místo. Doufám, že se tak příští rok budu na špičce pohybovat už od začátku sezóny a že nás tam třeba bude zase o něco více.

O sezóně se pa ještě rozepíšu v nějakém članku, ale teď všem přeju hezké vánoce a pohodu smiling

Pilot GP2
72 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
25.12.2013 - 21:56 odpovědět 
Taky dodatečně doplním tiskovku:

Testy napovídaly že bude v kvalifikaci a samotném závodě velmi těsno mezi mnou, Michalem a Tondou. Nakonec v kvalifikaci tahal za nejdelší konec lana Michal, ikdyž jen o 36 tisícin sekundy přede mnou a za nás se postavil Tonda. Ikdyž ani při druhém místu jsem nezoufal jelikož jsem měl vnitřní stanu první zatáčky.

Michal ovšem odstartoval na své poměry výborně a ani k žádnému souboji mezi mnou a jím v první zatáčce nedošlo. Bál jsem se, že jakmile mi trošku ujede, že už ho díky jeho vysoké maximální rychlosti nedokážu předjet, musel jsem už tedy zezačátku zapnout boost 3. Na rovinkách mi díky vzduchovému pytli neujížděl a v prostředním sektoru jsem měl jasnou výhodu já díky vyššímu přítlaku. Tlačil jsem na něj tedy v technických v pasážích a doufal že aspoň udělá malou chybku která by mě posunula dopředu. Ta naštěstí přišla, když vyjel ve 4. zatáčce mimo trať a já se dokázal dostat před něj. Pak to zas bylo o tom dostat se od něj na takovou vzdálenost aby mě nemohl zaříznout na rovince. S tím mi pomohl Tonda, který s Michalem bojoval a obíral ho o cenné desetiny a já mohl trochu odjíždět. Tyto cenné desetiny mi ovšem zase vzal Vláďa Šups, který mi po výletu z tratě (+ měl modré vlajky) vjel přímo do stopy, slyšel jsem tupou ránu, ale naštěstí mohl pokračovat dál. Takže jsem musel znovu zabječit a snažit se trochu poodjet. Setinku po setince jsem poodjížděl až do prvních pitstopů, kdy jsme s Tondou zajeli o jedno resp. dvě kola dříve a najeli díky tomu další cenné vteřiny na Michala. Ten se po svém pitstopu vrátil až za Tondu, nějakých 7s za mě. Za pár kol jsem si stihl vybudovat na Michala skoro 9s náskok, než jsem vytropil chybu, dostal se na trávu a Michal se dostal 3,5s za mě. Naštěstí jsme jezdili stejné časy, takže s 10ti kolama do cíle jsem se nemusel až tak obávat, ale věděl jsem že bude mít trošku čerstvější pneu. Pár kol před cílem jsem si ale všimnul, že díky použití boostu 3 na začátku závodu, jsem s palivem momentálně na štíru, musel jsem se tedy uchýlit k shortshiftu a tím ztrácel až půl sekundy na kolo. Takhle už jsem dojel závod, naštěstí před Michalem a ještě nějakýma 4 litrama v nádrži. Takže všechno dobře dopadlo.

Poslední závod sezony jsem si užil. Michal už nic neriskoval a zkušeně si dojel pro titul, ke kterému mu znovu gratuluji. Dále jsem rád za náš titul v poháru konstruktérů a za Tondovo třetí místo, které vyfoukl Petru Milevovi pár závodů před koncem svým parádním finishem sezony. Snad je to příslib do další sezony.

Děkuju všem za sezonu, kterou jsme odjezdili v hojném počtu a doufám, že se v tomto hojném počtu sejdeme i po zimě a zažijeme další napínavou sezonu, jaká byla tahle.

Díky a zatim čus

Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 24.11. 20:00 VC Belgie, 33 kol
.: 1.12. 20:00 Sprint Abu Dhabi 14 kol, 21 kol
.: 8.12. 20:00 VC Abu Dhabi, 42 kol
.: 15.12. 20:00 Sprint Malajsie 13 kol, 19 kol
.: 22.12. 20:00 VC Malajsie, 38 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz