Autor: |
Zpráva: |
|
1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
29.06.2014 - 22:04 |
|
Kvalda dobrá, pole position.
Dva starty se povedly ale ve třetím, po minutovém čekaní na seřazení, na studených gumách jsem ztratil pozici ve prospěch Vladka. Ale hned jsem se v závěsu vrátil na první místo a udělal si náskok šest sekund. Nastavení jsem měl sice rychlé ale trochu nestabilní na brzdy, takže jsem udělal pár chybek. Ale stále jsem si udržoval náskok kolem pěti sekund a chystal se na první boxy. Bohužel jsem ještě předtím potkal Vláďu Šupse, který tempem safety caru zpomalil v T1 v hlavní stopě takovým způsobem, že jsem už nestačil zareagovat a tvrdě do něj narazil. Zřejmě jsem si vážně poškodil vůz, neboť při akceleraci jel rovnou do pneumatik od kterých jsem se odrazil přímo do cesty Vladka Nesvadby. Omlouvám se mu za to, ale vinu za to fakt nenesu. Neříkám, že to Vlaďa Šups udělal schválně, to je mi jasné, ale pokud brzdí tam kde jiní akcelerují a ještě zůstane v hlavní stopě, tak je nebezpečný všem. Jestli tímto způsobem reagoval na modré vlajky, tak to pěkně posral. Tím uhasil i poslední jiskřičku naděje na případný titul. Škoda, závod jsem měl rozjetý na vítězství i když vím, že na titul bych potřeboval i smůlu Vladka :-)
Gratuluji Vladkovi k zaslouženému titulu.
Jinak ty restarty a chatování v závodě je fakt úroveň třetí pralesní. Pochopím, že je někdo frustrován z nějakého kontaktu, ale to ještě neznamená, že bude si bude veřejně vulgárně ulevovat a "nasírat" i všechny ostatní. A taky otázky při závodě, to fakt někomu nedojde, že tím otravuje všechny ostatní ? Člověk na to reaguje ať chce nebo chce a při jednom takovém chatu, jsem dostal smyk, protože jsem se přestal soustředit. Prosím o vyšetření a tvrdém potrestání nebo z toho bude fakt žumpa. Škoda taková krásná účast. Myslím, že v příští sezóně bychom se měli na to zaměřit spolu s těmi restarty a každý kdo způsobí restart závodu by měl automaticky startovat minimálně v následujícím závodě z boxu !!! Pokud se hned přizná, tak "jen" z posledního místa.
Doplňuji:
Díval jsme se na to, proč jsem nalítnul do Vlaďi Šupse skoro jako by tam stál. Pominuli, že měl modré vlajky, tak v momentě nárazu měl rychlost 130 km/h v místě kde se normálně jezdí hodně přes 200 km/h. Kolo předtím jel aspoň 160 km/h. Ale i tak to jsou rychlosti, které odpovídají octavia cupu a když si ještě zabere hlavní stopu, tak se mu pak dá jen těžko vyhnout. Honíme se vepředu za desetinami a fakt nemůžeme zpomalovat skoro o 100 km/h abychom tě cca. 5x za závod bezpečně objeli. Když jedeš pomalu a někdo tě dojíždí o kolo, tak aspoň nezůstávej v hlavní stopě na výjezdu z pro nás rychlé zatáčky, byť ty jí projíždíš jako šikanu. Vím, že to jsou závody, ale Vláďo u tebe to není poprvé co jsi někoho z čela zlikvidoval a fakt už je to na zamyšlení co s tím.
Pak bych se chtěl zeptat co to čekání na startu. Proč si nechá Karel Baško 20 sec odstup a my pak čekáme jak trotlové a gumy chladnou a chladnou a motor hřeje a hřeje ? Jestli to je strategický prvek, tak chci upozornit že je to proti pravidlům. Viz. strana 21 našich pravidel:
"Je nutné jet za předchozím jezdcem v dostatečné vzdálenosti tak, aby byl jezdec schopen reagovat. Zároveň musí jet jezdec ve vzdálenosti do dvou sekund od předchozího jezdce, tak, aby nebyl start závodu zbytečně protahován."
K těm restartům. Na serveru se ukládají jen ty restarty, kde je použito restart do warm up. Po použití Restart race se záznam nevytvoří !!! Takže jsem viděl jen jeden restart a ten zavinil dva jezdci. Lukáš Vítek se roztočil na startu, což beru jako neúmyslnou chybu, ale Petr Kopecký nedobrzdil do T a zahrál tam kuželky. V příští sezóně to klidně budu hlídat, protože takhle to dál nejde a automaticky viníci s nedobržděním budou startovat v následném závodě z boxu !!! Jinak to bude čím dál horší.
|
|
|
Pilot GP2 |
|
42 Příspěvky |
registrován: 01.01.1970 |
|
|
29.06.2014 - 22:28 |
|
Gratulace vítězi závodu i celého šampionátu .... dneska snad nejhorší race po těch x restartech snad ani nebudu o tom mluvit... jen nepochopím to, proč Jarda když blikne formation lap, že hned vyjede při čemž před ním jezdec ještě stál a zadupl to před ním má počkat než se rozjede ten před ním to už bylo několikrát v jiných race........ Jinak už by jste mohli pochopit, že první zatáčka dlouhý závod nevyhrává. Mě to dneska otrávilo na tolik že jsem v 23 kole odstoupil....a doufal jsem, že Petaň Z. si dojede pro svůj bodík
|
|
Karel Baško |
Pilot RC modelů |
|
8 Příspěvky |
registrován: 11.11.2010 |
|
|
29.06.2014 - 23:18 |
|
Michal Brezina napsáno: |
.
Pak bych se chtěl zeptat co to čekání na startu. Proč si nechá Karel Baško 20 sec odstup a my pak čekáme jak trotlové a gumy chladnou a chladnou a motor hřeje a hřeje ? Jestli to je strategický prvek, tak chci upozornit že je to proti pravidlům. Viz. strana 21 našich pravidel:
"Je nutné jet za předchozím jezdcem v dostatečné vzdálenosti tak, aby byl jezdec schopen reagovat. Zároveň musí jet jezdec ve vzdálenosti do dvou sekund od předchozího jezdce, tak, aby nebyl start závodu zbytečně protahován."
|
Omlouvám se, šlo mi o to, aby nás dojeli ti za náma, ale strategický úmysl to rozhodně nebyl! Moc se ještě jednou omlouvám, již se to nestane.
|
|
1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
29.06.2014 - 23:23 |
|
Karel Baško napsáno: |
Michal Brezina napsáno:
.
Pak bych se chtěl zeptat co to čekání na startu. Proč si nechá Karel Baško 20 sec odstup a my pak čekáme jak trotlové a gumy chladnou a chladnou a motor hřeje a hřeje ? Jestli to je strategický prvek, tak chci upozornit že je to proti pravidlům. Viz. strana 21 našich pravidel:
"Je nutné jet za předchozím jezdcem v dostatečné vzdálenosti tak, aby byl jezdec schopen reagovat. Zároveň musí jet jezdec ve vzdálenosti do dvou sekund od předchozího jezdce, tak, aby nebyl start závodu zbytečně protahován."
Omlouvám se, šlo mi o to, aby nás dojeli ti za náma, ale strategický úmysl to rozhodně nebyl! Moc se ještě jednou omlouvám, již se to nestane. |
OK, v pohodě. Jde mi o to, abychom to vyladili, nechci nikoho prudit :-)
|
|
PP_GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
367 Příspěvky |
registrován: 23.09.2012 |
|
|
30.06.2014 - 11:15 |
|
Poslední závod není zrovna můj oblíbený a tak to i vypadalo.
Kvaldu jsem zajel docela fajn i když jsem vůbec netrénoval rychlá kola a počítal s pentlí.
První dva starty závodu mi vyšly a já se posunul do top 6. Jak to tak bývá tak třetí mi nevyšel vůbec, ale díky létajícím autům jsem se dostal do Top10. Tak jsem pár kol sváděl souboje s mým osudovým soupeřem J. Králem. Krásné souboje a čisté opět děkuju Pepo No a pak jsem potkal v nájezdu do cílovky Caterham a bylo po závodě. Celé kolo pro nové křídlo a naprosto zničené auto. Už jsem ani neměl s kým bojovat. Nejhorší je, že při testování jsem se hned v druhém kole dostával pod čas 1:19,5s a včera za celý závod jsem nedal díky tomu naprosto zničenému autu pod 1:19,8s
Nejdříve bych rád pogratuloval klukům na bedně a Vladkovi k prvnímu titulu u nás!!! Super sezona Vladko!!!! Pokud jde o moji sezonu tak bych ji označil za hroznou, čekal jsem o hodně víc a 9. místo v celkovém pořadí je naprostej děs. Uvidíme kde a s kým budu jezdit v příští sezoně....
|
|
|
Pilot motokáry |
|
23 Příspěvky |
registrován: 01.01.1970 |
|
|
01.07.2014 - 19:37 |
|
Tak poslední závod byl opravdu nářez....já tedy osobně neměl nějaký velký problém...je fakt,že jsem taky hodně zvyklý po tom, co jsem už tady zažil :-). K těm restartům : já co jezdim ostatní závodní online série na evropských serverech,tak tam neexistuje v podstatě rest jak mi čecháčci jsme navyknutý. Pouze když zůstane z nějakého důvodu půlka startovního pole někde zaseklá v prvním kole nebo chyba serveru - toť vše. Každý v tomto nastavení si váží každou vteřinu kdy se nic nestane při startu a když ne tak ho to proškolí v nejlepším případě jen jeho. A o tom to je. Tady mi příjde jak už bylo řečeno : někomu se nepodaří start "jeee zkusím restart na druhý pokus".
No a co se týče mé uplně zbytečné nehody - kdybych já koukal pořád dopředu :-), ale jak to tam zpomalilo za T1 tak jsem přepínal HUD (jelikož pro změnu mi blbne červené tl. na volantu,občas přepne o dva:-) )abych se podíval jestli jde skutečně o Mikiho, tak jsem čučel momentik vedle a nestačil jsem v čas zareagovat a uhnout té půlce monopostu Mikiho. Michale, když sem na to tak koukal tak, Ty si byl spíž hodně vytočený a vypadá to, že jsi tam uhnul z rozčílení :-) - je to fuk,neřešim to až na to, že moje maximálka od doby spravení neohrozila ani snad 290tku. Taky se tedy divim,že po takové bombě mi to zůstalo celkem celé xD. No dojezdit s tim tak nějak šlo, ale byla to nudná dojížděčka :-).
A můj názor na rozdělení? Jsem pro pokud samozřejmě dáme dohromady dostatek lidí. Jelikož a protože :-) všichni víme Michal to krásně napsal. Někdy je větší dřina se vyhýbat než závodit.
Pánové děkuji za sezónu, byla pro mě nezapomenutelná,taky protože jsem konečně odjel všechny závody.Na trénink moc času nebyl, jelikož mám hodně jiných zálib a koníčků co prostě 24hodinový koloběh dne nestačí :-). Už takto naspim denně v průměru 5h. A samozřejmě práce,práce a práce. Krásná a napínavá taková pro mě byla...Děkuji Michalovi a Petrovi za pěkný průběh a souboje. Ostatním za pouštění. Děkuji všem!!.....
PS: Už se těším na ten nářez v 94tym roce!!!!
|
|
Petr Milev |
Pilot GP2 |
|
48 Příspěvky |
registrován: 13.11.2011 |
|
|
01.07.2014 - 19:46 |
|
Kvalifikace klasicky žádná sláva, asi to bude tím, že hotlapy trénuju minimálně, po nastavení auta z velké většiny jen full lenght.
Starty restarty.... no o tom už psát nebudu, ale je to teda pěkný šok, když po půl kole najednou plesk a stojíme.
Po fatální nehodě Michala s Vladem Šupsem, tuším v 11. kole, do které se zapletl i Vladko Nesvadba jedoucí tč. na druhé pozici, se mi otevřela možnost pokračovat na čele pole a tak těsně následován Karlem pokračujem. Celkem těsně jsem se na rovince vyhnul kutálejícímu se Michalovu kolu. Mezi mnou a Karlem byl od tohoto okamžiku odstup 4.5 až 6 sekund, ale do cíle to bylo ještě hodně daleko. Karel jel velice dobře, nedovolil mi náskok navýšit, ač jsem se snažil sebevíc, čímž udržoval napětí, ale taky zbytečně neriskoval a já vlastně taky ne – sebemenší zaváhání by znamenalo mít Karla ve vzduchovém pytli a pak by se asi děly věci :-). Nakonec jsem s náskokem 5 sekund protnul pásku jako první, ovšem zpocenej a vyflusanej jaksepatří :-). Jenom jsem koukal v záznamu, v pátém kole, když jsi byl Karle před Vladkem a já za ním, co se stalo? Najednou jsi vybočil doprava na trávu a po chvíli ses vrátil za mě. Měl jsi lag?
No a nakonec se potvrdila slova Michala, že jsem neměl vzdávat Montreal a dojet si, byť poškozen a opraven aspoň pro nějaké body, protože teď by mi jich stačilo šest (7. místo) a dostal bych se v celkovém pořadí před něj. Jenže já ve zlosti na Federica jsem v boxech zamáčkl limiter později a s dvěma boxy navíc, těžko říct, jestli bych skončil na sedmém místě. Asi ne. A pak tu byl ještě A1 Ring, kde kdyby….. Na Peťu Paláska jsem protest nepodával, je to férový jezdec, žádný střelec, prostě studené gumy i brzdy udělaly své a jestli v tom navíc byl lag, co už teď. Vím, že ho samotného to mrzelo minimálně stejně jako mě, ne li víc a teď už si pozor tuplem dává. To na Federica jsem zlej doteď, ne proto, že není ,,náš“, ale jak jezdí a co tu klukům provádí. Určitě si je toho vědom, ale není schopen reagovat aspoň omluvou. Jsem pro opravdu tvrdé tresty za tohle počínání, protože se nepoučil a dělá to znovu.
Takže kdybych se bodově celkově dostal před Michala, bylo by to jen díky jeho smůle v posledním závodě a tak myslím třetí místo i když těsné, je adekvátní a jsem s ním velice spokojen. Gratuluji Vladkovi k prvnímu titulu, je s podivem, jak dokáže s minimální přípravou takhle jet. To asi nikdy nepochopím :-) Gratuluji i Michalovi k druhému místu, v některých závodech jsme se naháněli, v jiných jsme se moc neviděli, oba jsme nějaký ten díl smůly vybrali a tak nějak sezónu zakončili. Rovněž díky mu patří za práci na okruzích a módu, se kterým se mi jelo velice dobře a i když na některých okruzích jsem se s nastavením hodně pral, prozatím co jsem od podzimu 2011 tady, tak pocitově nejlepší.
Gratuluji vlastně všem klukům, co tady jezdili, ať už se umístili jakkoliv a i když každému z nás bylo v některém závodě nějakým způsobem ukřivděno a měli chuť se na to vyfláknout, podle mě je důležité přenést se přes to a znovu usednout do kokpitu a znovu závodit.
Pravidlo 107%, o kterém se tady hovoří, mám trochu obavy, že to hodně kluků vzdá. Ideální by byly opravdu dvě skupiny, ale to by chtělo aby v každé z nich bylo aspoň kolem 15-17 lidí, myslím už v závodu. A to asi nebude, aspoň v A ne.
Každopádně mít v závodě komisaře je obrovské plus a tímto Jirkovi děkuji i já. Ideální by byl komisař v každém závodě, ale to nejspíš nebude tak jednoduché.
Velký dík patří také Petrovi Paláskovi za organizaci a vedení, časově náročná a asi i nevděčná práce a za sebe jej plně podporuji v rozhodnutí zavést změny v pravidlech a jejich přitvrzení.
Co se týká doplňkové sezóny F1 1994, rád se občas nějaký závod svezu, monopost si nerezervuji, pojedu s tím, co bude volné, ale pravidelně všech závodů se zúčastňovat nebudu, chci si taky od volantu trochu odpočinout a užít si léta.
Díky všem a zase někdy na asfaltu ahoj.
|
|
PP_GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
367 Příspěvky |
registrován: 23.09.2012 |
|
|
01.07.2014 - 21:50 |
|
Petr Milev napsáno: |
Kvalifikace klasicky žádná sláva, asi to bude tím, že hotlapy trénuju minimálně, po nastavení auta z velké většiny jen full lenght.
Starty restarty.... no o tom už psát nebudu, ale je to teda pěkný šok, když po půl kole najednou plesk a stojíme.
Po fatální nehodě Michala s Vladem Šupsem, tuším v 11. kole, do které se zapletl i Vladko Nesvadba jedoucí tč. na druhé pozici, se mi otevřela možnost pokračovat na čele pole a tak těsně následován Karlem pokračujem. Celkem těsně jsem se na rovince vyhnul kutálejícímu se Michalovu kolu. Mezi mnou a Karlem byl od tohoto okamžiku odstup 4.5 až 6 sekund, ale do cíle to bylo ještě hodně daleko. Karel jel velice dobře, nedovolil mi náskok navýšit, ač jsem se snažil sebevíc, čímž udržoval napětí, ale taky zbytečně neriskoval a já vlastně taky ne – sebemenší zaváhání by znamenalo mít Karla ve vzduchovém pytli a pak by se asi děly věci :-). Nakonec jsem s náskokem 5 sekund protnul pásku jako první, ovšem zpocenej a vyflusanej jaksepatří :-). Jenom jsem koukal v záznamu, v pátém kole, když jsi byl Karle před Vladkem a já za ním, co se stalo? Najednou jsi vybočil doprava na trávu a po chvíli ses vrátil za mě. Měl jsi lag?
No a nakonec se potvrdila slova Michala, že jsem neměl vzdávat Montreal a dojet si, byť poškozen a opraven aspoň pro nějaké body, protože teď by mi jich stačilo šest (7. místo) a dostal bych se v celkovém pořadí před něj. Jenže já ve zlosti na Federica jsem v boxech zamáčkl limiter později a s dvěma boxy navíc, těžko říct, jestli bych skončil na sedmém místě. Asi ne. A pak tu byl ještě A1 Ring, kde kdyby….. Na Peťu Paláska jsem protest nepodával, je to férový jezdec, žádný střelec, prostě studené gumy i brzdy udělaly své a jestli v tom navíc byl lag, co už teď. Vím, že ho samotného to mrzelo minimálně stejně jako mě, ne li víc a teď už si pozor tuplem dává. To na Federica jsem zlej doteď, ne proto, že není ,,náš“, ale jak jezdí a co tu klukům provádí. Určitě si je toho vědom, ale není schopen reagovat aspoň omluvou. Jsem pro opravdu tvrdé tresty za tohle počínání, protože se nepoučil a dělá to znovu.
Takže kdybych se bodově celkově dostal před Michala, bylo by to jen díky jeho smůle v posledním závodě a tak myslím třetí místo i když těsné, je adekvátní a jsem s ním velice spokojen. Gratuluji Vladkovi k prvnímu titulu, je s podivem, jak dokáže s minimální přípravou takhle jet. To asi nikdy nepochopím :-) Gratuluji i Michalovi k druhému místu, v některých závodech jsme se naháněli, v jiných jsme se moc neviděli, oba jsme nějaký ten díl smůly vybrali a tak nějak sezónu zakončili. Rovněž díky mu patří za práci na okruzích a módu, se kterým se mi jelo velice dobře a i když na některých okruzích jsem se s nastavením hodně pral, prozatím co jsem od podzimu 2011 tady, tak pocitově nejlepší.
Gratuluji vlastně všem klukům, co tady jezdili, ať už se umístili jakkoliv a i když každému z nás bylo v některém závodě nějakým způsobem ukřivděno a měli chuť se na to vyfláknout, podle mě je důležité přenést se přes to a znovu usednout do kokpitu a znovu závodit.
Pravidlo 107%, o kterém se tady hovoří, mám trochu obavy, že to hodně kluků vzdá. Ideální by byly opravdu dvě skupiny, ale to by chtělo aby v každé z nich bylo aspoň kolem 15-17 lidí, myslím už v závodu. A to asi nebude, aspoň v A ne.
Každopádně mít v závodě komisaře je obrovské plus a tímto Jirkovi děkuji i já. Ideální by byl komisař v každém závodě, ale to nejspíš nebude tak jednoduché.
Velký dík patří také Petrovi Paláskovi za organizaci a vedení, časově náročná a asi i nevděčná práce a za sebe jej plně podporuji v rozhodnutí zavést změny v pravidlech a jejich přitvrzení.
Co se týká doplňkové sezóny F1 1994, rád se občas nějaký závod svezu, monopost si nerezervuji, pojedu s tím, co bude volné, ale pravidelně všech závodů se zúčastňovat nebudu, chci si taky od volantu trochu odpočinout a užít si léta.
Díky všem a zase někdy na asfaltu ahoj.
|
Děkuji za vyjádření podpory. Tohle vždy potěší a člověk má hned dojem, že to nedělá zbytečně.
|
|
1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
02.07.2014 - 10:39 |
|
Vladko Nesvadba napsáno: |
Tak poslední závod byl opravdu nářez....já tedy osobně neměl nějaký velký problém...je fakt,že jsem taky hodně zvyklý po tom, co jsem už tady zažil :-). K těm restartům : já co jezdim ostatní závodní online série na evropských serverech,tak tam neexistuje v podstatě rest jak mi čecháčci jsme navyknutý. Pouze když zůstane z nějakého důvodu půlka startovního pole někde zaseklá v prvním kole nebo chyba serveru - toť vše. Každý v tomto nastavení si váží každou vteřinu kdy se nic nestane při startu a když ne tak ho to proškolí v nejlepším případě jen jeho. A o tom to je. Tady mi příjde jak už bylo řečeno : někomu se nepodaří start "jeee zkusím restart na druhý pokus".
No a co se týče mé uplně zbytečné nehody - kdybych já koukal pořád dopředu :-), ale jak to tam zpomalilo za T1 tak jsem přepínal HUD (jelikož pro změnu mi blbne červené tl. na volantu,občas přepne o dva:-) )abych se podíval jestli jde skutečně o Mikiho, tak jsem čučel momentik vedle a nestačil jsem v čas zareagovat a uhnout té půlce monopostu Mikiho. Michale, když sem na to tak koukal tak, Ty si byl spíž hodně vytočený a vypadá to, že jsi tam uhnul z rozčílení :-) - je to fuk,neřešim to až na to, že moje maximálka od doby spravení neohrozila ani snad 290tku. Taky se tedy divim,že po takové bombě mi to zůstalo celkem celé xD. No dojezdit s tim tak nějak šlo, ale byla to nudná dojížděčka :-).
A můj názor na rozdělení? Jsem pro pokud samozřejmě dáme dohromady dostatek lidí. Jelikož a protože :-) všichni víme Michal to krásně napsal. Někdy je větší dřina se vyhýbat než závodit.
Pánové děkuji za sezónu, byla pro mě nezapomenutelná,taky protože jsem konečně odjel všechny závody.Na trénink moc času nebyl, jelikož mám hodně jiných zálib a koníčků co prostě 24hodinový koloběh dne nestačí :-). Už takto naspim denně v průměru 5h. A samozřejmě práce,práce a práce. Krásná a napínavá taková pro mě byla...Děkuji Michalovi a Petrovi za pěkný průběh a souboje. Ostatním za pouštění. Děkuji všem!!.....
PS: Už se těším na ten nářez v 94tym roce!!!! |
Taky ještě doplním svůj komentář k celé sezóně, protože můj poslední koment byl v momentu, kdy jsem byl ještě plný frustrace z incidentu s Vláďou Šupsem. Ale ještě nejdříve k poslednímu závodu.
Vladko Nesvadba: Máš pravdu, že poté co jsem vylétnul po nárazu do Šupse, jsem byl trochu mimo. Ale co si pamatuji, tak jsem snad dvakrát zahnul volantem doleva a domníval jsem, že jedu rovně a zjišťoval jaké škody to napáchalo na mém voze, jestli mám obě křídla a všechny kola a nevšimnul si, že auto se podle volantu nesrovnalo. Taky jsem zjišťoval, s kým jsem měl tu čest :-) Zpětně mě mrzí, že jsem se po nárazu nejdříve nevěnoval více řízení, což mě nakonec stálo celý závod, protože snad by se s tím po boxech dalo nějak jet i když mi přišlo, že to na volant moc nereagovalo. samozřejmě mě mrzí, že si to pak odnesl taky a když jezdím za Schumiho, tak stretegie alá Adelaide 94´ to fakt nebyla :-) Já jsem následně reagoval až na vjezd do trávy, což bylo dost pozdě a byl jsem z toho trochu dezorientován. Pokud by tam byla svodidla, tak by se nic moc nestalo, ale ty pneumatiky jsou hodně zákeřný. Člověk si o ně škrtne a hned ulomí přední křídlo i kolo v poměrně malé rychlosti. Přitom po velkém nárazu při kolizi vozů mi auto překvapivě zůstalo celé, nicméně to že nereagovalo, nebo jsem to tak cítil, na dvojí zatočení jsem nečekal.
Teď k celé sezóně.
Chci ještě jednou pogratulovat Vladkovi k jeho zaslouženému titulu. Vyhrál většinu závodu a titul je ve správných rukou. Škoda, že Petr Milev neudržel počáteční formu a v závěru sezóny z boje o titul vypadnul. Přesto má můj velký respekt a myslím, že jsme si až na pár posledních závodů užili hodně závodění. Trochu mě mrzí, že ve většině závodů byla pódia předem daná, pokud se tedy nic zvláštního nepřihodilo. Pak se ale objevilo pár nový jezdců s velkým potenciálem, především Karel Baško a nakonec i Petr Kopecký.
Pozitivem sezóny byla vysoká účast především v posledních závodech. Negativem se staly časté restarty závodů, kdy při větším počtu jezdců je v prvních zatáčkách trochu těsněji a myslím si, že řešení tohoto problému bude prioritou pro příští sezónu. Také bych ocenil, aby si jedzci vyříkávali věci po závodě a ne v jeho průběhu.
V každém případě je potřeba poděkovat Petrovi Paláskovi za to jak ligu na jaře vedl a kolik dobré práce odvedl. Doufám, že v tom bude pokračovat, protože je vidět, že je díky své pohodové povaze respektován celým jezdeckým polem.
Co se týče změn a technického nastavení pro příští sezónu mám či máme několik návrhu.
Petr pracuje na systému přihlašovaní do závodu, což bude určitě přínos.Už jsem zkoušel nějakou beta verzi a vypadá to hodně profesiónalně.
Jak jsem se dozvěděl přímo od Jirky S., tak to vypadá, že by se věnoval maršalování celé příští sezóny. Jako jezdce mě mrzí že ho neuvidím na trati, z druhé strany pro soutěž to bude určitě velký přínos.
S tím souvisí i zavedení SC, který zřejmě minimálně nahradí restartování závodu v případě kolizí.
Dalším bodem bude používání Team Speaku pro konzultování situací v závodě či kvalifikaci. Určitě by to urychlilo komunikaci i samotné řešení případných incidentů apod.
Také zvažujeme bodovací systém, podobný systému v reálu, abychom nějak sjednotili a případně trestali za různé prohřešky včetně absencí v závodě.
Podle účasti se zvažuje znovu-otevření skuipny "B", ale zde hodně záleží kolik lidí se nakonec do sezónu přihlásí.
Co se týče samotného módu, pokusíme se vytvořit alternativní verzi s nižším nárokem na výkon PC.
K nastavení módu, přestože základ mi přijde velice dobrý a zábavný i tak bych měl několik návrhů na změnu.
-Opravdu malinko bych přidal na zahřívání gum, tak aby byla větší šance v závodech použít i tvrdou směs, která je nyní využitelná jen výjimečně.
-Také bych navrhnul změnu v omezení aerodynamiky po vzoru letošní reálné F1. Cílem by bylo nyvýšit rychlosti na rovinkách a snížit aerodynamický přítlak v zatáčkách.
-Možné přenastavení motoru, zvýšení kroutícího momentu, snížení RPM (otáček), opět po vzoru letošních monopostů reálné F1.
-Dále jsme konzultovali, v rámci vedení soutěže omezení setupu vozu, resp. standartizování několika položek. Cílem by bylo zjednodušit nastavení vozu omezením možnosti voleb.
-S tím souvisí i nastavení konkurenceschopnějšího defaultního nastavení.
Co se týče okruhů, podařilo se mi rozšířit orientaci v editaci okruhů. Výsledkem bude, že při upravách na RFE verze okruhů (multi-povětrností) už nebudu omezen jen na defaultní okolí tratě (horizont). Také se mi podařilo zjistit, kde a jak vznikají velké nároky na vykreslování a problém s FPS částečně eliminovat. Dále bych chtěl přepracovat systém zobrazení mraků v rámci aktuálního počasi. Statické mraky by měly vystřídat dynamické, tedy pohybující se, dle nastavení aktuálního počasí a síly větru. Momentálně to testuji a řeším jediný ale zásadní problém, kde i klasické obláčky se začinají zobrazovat a pohybovat až od určitého stavu počasí, do té doby je obloha čistě modrá. Ale pak ta pohybující se obloha vypadá opravdu nádherně. V rámci editace okruhů jsem již schopen přidávat objekty zamezující např. zkracování trati. Otázka ale je, zda to budeme chtít využívat.
S tím taky souvisí systém pro editaci a nastavení počasí. Do příští sezóny bych chtěl zprovoznit tzv. real-time počasí. Narozdíl od současného systému, tedy generování scriptu náhodného počasí, dle zadaných parametrů v danou dobu, realtime pracuje tak, že odesílá čerstvé informace neustále a přímo na trať, bez nutnosti restartovat session apod. Je tam sice jedno malé omezení a to, že v případě není vůz na trati se změna vizuálně projeví až poté co první vůz opustí stání v garáži. Je to sice nepříjemné, ale snad to bude průchodné. Další výhodou systému bude, že počasí bude mít svou dlouhodobější předpověď. Zatím zvažuji variantu s předpovědí na následující tři dny. Celková předpověď bude fungovat tak, že čím kratší časový odstup předpovědi, tím přesnější odhad i skutečnost. Samozřejmě i v rámci předpovědi pro aktuální den, bude mít počasí svůj průběh, takže i za slunného dne, bude moci dojít výjimečně k nějaké přeháňce. Pokud to čas dovolí, tak bych chtěl rozchodit i informační systém o stavu počasí formou hlášek, podobně jako je dostávají jezdci přímo od svých závodních inženýrů. Představoval bych si to tak, že jezdec by dostával údaje periodicky nebo jen na základě zásadních změn počasí. Např. " Za dvacet minut se očekává pěti-minutová přeháňka v intenzitě pro přechodné pneumatiky. Samozřejmě na webu by byla k dispozici obdobná vizuální předpověď jako je nyní. Otázka je, zda se to podaří pomocí webového rozhraní či by musela být spuštěna desktopová aplikace typu "Spotter", která by si šahala na ftp server pro údaje a formou zvuku by je posílala jezdcům na trať. U toho webového rozhranní by pak záleželo, zda by se to Petrovi Paláskovi podařilo nastavit.
|
|
Petr Milev |
Pilot GP2 |
|
48 Příspěvky |
registrován: 13.11.2011 |
|
|
02.07.2014 - 20:14 |
|
Ještě bych chtěl poděkovat týmovému kolegovi Jardovi Novákovi. I když jemu samotnému se zdá, že nebyl pro tým moc přínosný, já osobně si to nemyslím. Z deseti závodů devět dokončil, z toho pět na bodech a 15 bodů do týmového rance přinesl. A to přece není vůbec špatné. Někteří jezdci mohou namítnout, že s ním měli v některých závodech problém při předjíždění o kolo, i já jsem jej v Monaku předjížděl několikrát, ale vždy jsem raději zpomalil a vyčkal, až to bude bezpečné. A Jarda se vždy snažil, aby to bylo co nejdříve. Sice jsem celkově na čase něco ztratil, ale to při předjíždění každého jezdce o kolo a na Monaku tuplem. Prostě to podle mě k závodům patří. Loni v Kanadě jsem dopadl podobně jako Michal ted v Hockenheimu. Byl to tuším P. Jandáč o kolo z5, který mi to za zatáčkou zašlápl přímo ve stopě, prakticky zastavil. Já s tím nepočítal a v plné rychlosti jsem mu napral do zádi. Přišel jsem tehdy o souboj s Tondou Polákem tuším o třetí místo a skončil šestý. Byl jsem tehdy hrozně naštvaný a chápu Michalovu frustraci, ale teď už vždycky raději tak trochu s tím počítám, že se něco podobného může stát. Proto jsm spíš pro nějakou schůdnější alternativu pravidla 107%. Bylo by určitě škoda o kluky, kteří s náma jezdí dlouhou dobu a snaží se, takhle přijít...
|
|