Autor: |
Zpráva: |
|
PP_GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
367 Příspěvky |
registrován: 23.09.2012 |
|
|
01.09.2014 - 09:53 |
|
Tak na novou sezonu jsem se moc těšil. Spa je jedna z mých nejoblíbenějších tratí, čas na testování jsem měl a díky J. Syrovatskému jsem se dokázal zlepšit na velmi dobrý čas. Takže jsem byl dosti optimistický před závodem.
V kvalifikaci jsem chtěl zajet Top4, ale i s pátou pozicí a ztrátou 0,556s na prvního jsem byl docela spokojenej.
Vůbec nevim co se stalo na startech závodu, první start a ja se otočil, druhý a smyk v první zatáčce a třetí to samé... auto se chovalo příšerně při každém brždění tancovalo a vůbec nereagovalo. Po startu za SC jsem radši nechal projet kluky z ferrari a říkal si, že se to třeba po 2-3 kolech až si pořádně zahřeju pneumatiky tak se chování auta zlepší. Ale bylo to spíš naopak. S každým dalším kolem jsem ztrácel víc, brzdy už nefungovali vůbec. Předjeli mě P. Kopecký, pak jsem se potkal s J.Králem a on kvůli tomu přišel o přední křídlo. Z mého pohledu jsem se snažil bojovat o pozici, ale i tak se Pepovi omlouvám. Po 5 kolech jsem začal být zoufalej a navíc mi motor padl na 36%, v šestém kole byl na 30% a sedmém na 22% a to jsem radši odstoupil. Stejně by mě za 2-3 kola odešel motor. Chlazení jsem měl vysoký, žádný kontakt s nikým jsem neměl. Při testování jsem odjel závod s tímto nastavením a žádný problémy nenastaly. Treninky s závodním nastavením jsem jezdil 1:48,5s v prvním stintu a teď jsemse opět nedostal pod 1:50s (spíš 1:52), vůbec nechápu chování auta, že se to takhle pos... Prostě celej závod pro mě záhada... docela demotivující, tolik času pak tohle...
|
|
1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
01.09.2014 - 10:37 |
|
Konec dobrý všechno dobrý, tak by se dal shrnout můj včerejší závod, ale popořadě.
Do kvalifikace jsem šel se sebedůvěrou, byť člověk nikdy neví co má kdo v rukávu.
Nicméně můj výkon byl tragický. První stint jsem muselk ukončit po první měřeném kole, neboť jsem udělal nějaké drobné chyby. V druhém stintu pak podprůměrném prvním kole a konečně dobrém prvním sektoru jsem najel příliš na obrubník a konec všem dalším pokusům. Nicméně první řada a první startovací řada pro Medvědy, je určitě úspěch pro nás.
Závod musel být třikrát restartován, neboť agresivita některých jezdců, byla trošku přes míru. Nakonec se jelo a startovalo za SC, což mým tvrdým gumám a pomalé jízdě za SC moc neprospělo, ale bylo to asi jediné možné řešení, protože některým lidem člověk nevysvětlí, že závod je delší než dvě zatáčky. Skoro o 30° studenější gumy nevěstili pro start nic moc dobrého. Nechal jsem před odjetím SC Jakuba trochu poodjet, abychom nešli hned do přímého souboje, zvláště když za námi jel velmi agresivní Andrej. Bohužel Jakub se na studených gumách trápil příliš a už před Eau Rouge jsem musel sundat nohu z plynu, abychom nešli do vzájemného souboje v této na souboje nevhodné zatáčce. Toho samozřejmě využil Andrej, který šel dost riskatně před nás oba. Nemohl jsem ztrácet za trápícím se Jakubem čas a musel jsem jít před něj.
V prvním stintu jse měl naplánovanou eko-jízdu, při které budu šetřit gumy a palivo. Zatímco s palivem problém nebyl, tak s gumami byly problémy nemalé. Přestože jsem v testech odjel na tvrdých gumám bez velkého propadu výkonnosti s plnou i 17 kol v kuse, tak v závodě mi začali odcházet už po 14 kolech (15 s FL) a s tím jsem věru nepočítal. Důvodem bylo zřejmě dvoukolové a neúčelné zahřívání gum za SC a taky trochu vyšší teplota traťě, než v trénincích. Abych to vysvětlil, protože se jelo za poměrně vyšších teplot než jsem měl natestováno, tak jsem přidal před závodem u tvrdých gum 10 kPa na tlacích a to byla zásadní chyba. Než se mi podařilo trochu zahřát gumy bylo už čtvrté kolo závodu, nicméně očekávané teploty, které se měly pohybovat v rámci 115-125° se posunuly spíš na 110-120°. Tento byť malý rozdíl způsobil zpomalení téměř o sekundu na kolo. Auto pořádně nesedělo, grip byl slabší a víc klouzalo a tím vznikl paradox, kdy jsem při pomalejší jízdě daleko více opotřebovával gumy. Z toho důvodu jsem zajel do boxu dříve než byl plán a moje jedno-zastávková strategie začala být utopií. Pořád jsem však doufal, že těch 18 kol s prázdnou nádrží by pořád mělo jít odjet. Ale trať se ještě k tomu všemu o nějaké dva stupně ochladila a trápení na tvrdých gumám o to více prohloubilo. Z toho důvodu jsem se po pár kolech rozhodnul, že stint ukončím dříve a přezuji na měkké gumy.
Na měkkých to konečně začalo lepit, byť v testech, jsem byl na nich v závodní konfiguraci stejně rychlý jako na tvrdých, ale samozřejmě teď byly čerstvé a v nádrži už toho moc nešplouchalo, nicméně pošetřené palivo z úvodu závodu mi dávalo možnost odjet zbytek závodu na maximální výkon. Gumy se ideálně zahřáli a zbývalo se pustit do závěrečné stíhačky. Přede mnou byl Vladko, který však jel jedno-zastávkovou strategii, takže jeho náskok 3,5 sekundy mu nestačil ani ne na dvě kola. Horší to bylo s Andrejem, který měl k dobru více jak šest sekund a jen o tři kola starší gumy a dokonce zbývalo sedm kol. V nájezdu do posledního kola se mi ho však podařilo dojet, ale vyhráno ještě nebylo. Andrej měl dost vysokou top speed a byť jsem na rovince za Eau Rouge dosáhl 341 km/h tak k předjetí to nestačilo. Nalepil jsem se mu na zadek a doufal, že se před něj ještě někde v máčknu. To se podařilo před poslední rovinkou ve soupání, ale Andrej se držel těsně za mnou. Musel jsem do defenzivní stopy a doufal, že nenajde v poslední šikaně místo jak se přede mne dostat. Andrej mi to trochu ulehčil, když najel při brzdění na obrubník a ztratil kontrolu nad vozem. I já jsem šel na brzdy dost agresivně a měl jsem co dělat, abych nedostal hodiny a nepřišel tak o vítězsví. To se naštěstí nestalo a já mohl slavit.
Bylo to nakonec po zpackané strategii těžce vydřené vítěství, když už jsem se trochu smiřoval, že to tentokráte k vítězství nedotáhnu a musím pogratulovat Andrejovi k výborné jízdě a dobré strategii. Ostatně i další kluci z béčka ukázali, že se v áčku neztratí a beze zbytku využili zkušenosti, které posbírali minulý týden. Vladkovi tentokrát něco chybělo, ale je mi jasné, že půjde jeho výkon v sezóně určitě nahoru. Petr Milev si opět profesorsky dojel pro své, byť Andrej mu udělal, skoro jako všem trochu čáru přes rozpočet. Taky chci poděkovat klukům za pouštění, kterých tentokrát tolik nebylo, neboť ztráty ostatních nebyly moc velké a vůbec celá desítka jela poměrně vyrovnaně. Škoda jen, že kolega musel díky průtahům se stratem závodu dobrovolně s časových důvodů odstoupit, ale pochybuji, že závody málokdy budou končit před desátou, takže netuším, jak to chce řešit ? Je to o větší škoda, že i přes větší očekávání, pořád byl ve hře o bednu.
I když to bylo dneska na infarkt, závod jsem se užil a na tento dramatický závěr budu dlouho v dobrém vzpomínat. Jen ty starty musíme pořešit.
|
|
1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
01.09.2014 - 10:44 |
|
Petr Palasek napsáno: |
Tak na novou sezonu jsem se moc těšil. Spa je jedna z mých nejoblíbenějších tratí, čas na testování jsem měl a díky J. Syrovatskému jsem se dokázal zlepšit na velmi dobrý čas. Takže jsem byl dosti optimistický před závodem.
V kvalifikaci jsem chtěl zajet Top4, ale i s pátou pozicí a ztrátou 0,556s na prvního jsem byl docela spokojenej.
Vůbec nevim co se stalo na startech závodu, první start a ja se otočil, druhý a smyk v první zatáčce a třetí to samé... auto se chovalo příšerně při každém brždění tancovalo a vůbec nereagovalo. Po startu za SC jsem radši nechal projet kluky z ferrari a říkal si, že se to třeba po 2-3 kolech až si pořádně zahřeju pneumatiky tak se chování auta zlepší. Ale bylo to spíš naopak. S každým dalším kolem jsem ztrácel víc, brzdy už nefungovali vůbec. Předjeli mě P. Kopecký, pak jsem se potkal s J.Králem a on kvůli tomu přišel o přední křídlo. Z mého pohledu jsem se snažil bojovat o pozici, ale i tak se Pepovi omlouvám. Po 5 kolech jsem začal být zoufalej a navíc mi motor padl na 36%, v šestém kole byl na 30% a sedmém na 22% a to jsem radši odstoupil. Stejně by mě za 2-3 kola odešel motor. Chlazení jsem měl vysoký, žádný kontakt s nikým jsem neměl. Při testování jsem odjel závod s tímto nastavením a žádný problémy nenastaly. Treninky s závodním nastavením jsem jezdil 1:48,5s v prvním stintu a teď jsemse opět nedostal pod 1:50s (spíš 1:52), vůbec nechápu chování auta, že se to takhle pos... Prostě celej závod pro mě záhada... docela demotivující, tolik času pak tohle... |
Petře, jestli si moc nevytáčel motor při řazení ? Nejvyšší kroutící moment se pohybuje kolem 12.000 otáček. Sice se pořád vyplatí to točit výše, ale do limitu určitě ne. Sám jsem měl chlazení jedna a motor jsem měl na konci určitě nad 80%, takže docela v pohodě. Možná se ti to přehřálo už na startu a při jízdě za SC. Ono už v FL to nechce moc vytáčet, obzvlášť, když jsme jeli za SC defacto dvě zaváděcí kola.
|
|
PP_GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
367 Příspěvky |
registrován: 23.09.2012 |
|
|
01.09.2014 - 13:19 |
|
Michal Brezina napsáno: |
Petr Palasek napsáno:
Tak na novou sezonu jsem se moc těšil. Spa je jedna z mých nejoblíbenějších tratí, čas na testování jsem měl a díky J. Syrovatskému jsem se dokázal zlepšit na velmi dobrý čas. Takže jsem byl dosti optimistický před závodem.
V kvalifikaci jsem chtěl zajet Top4, ale i s pátou pozicí a ztrátou 0,556s na prvního jsem byl docela spokojenej.
Vůbec nevim co se stalo na startech závodu, první start a ja se otočil, druhý a smyk v první zatáčce a třetí to samé... auto se chovalo příšerně při každém brždění tancovalo a vůbec nereagovalo. Po startu za SC jsem radši nechal projet kluky z ferrari a říkal si, že se to třeba po 2-3 kolech až si pořádně zahřeju pneumatiky tak se chování auta zlepší. Ale bylo to spíš naopak. S každým dalším kolem jsem ztrácel víc, brzdy už nefungovali vůbec. Předjeli mě P. Kopecký, pak jsem se potkal s J.Králem a on kvůli tomu přišel o přední křídlo. Z mého pohledu jsem se snažil bojovat o pozici, ale i tak se Pepovi omlouvám. Po 5 kolech jsem začal být zoufalej a navíc mi motor padl na 36%, v šestém kole byl na 30% a sedmém na 22% a to jsem radši odstoupil. Stejně by mě za 2-3 kola odešel motor. Chlazení jsem měl vysoký, žádný kontakt s nikým jsem neměl. Při testování jsem odjel závod s tímto nastavením a žádný problémy nenastaly. Treninky s závodním nastavením jsem jezdil 1:48,5s v prvním stintu a teď jsemse opět nedostal pod 1:50s (spíš 1:52), vůbec nechápu chování auta, že se to takhle pos... Prostě celej závod pro mě záhada... docela demotivující, tolik času pak tohle...
Petře, jestli si moc nevytáčel motor při řazení ? Nejvyšší kroutící moment se pohybuje kolem 12.000 otáček. Sice se pořád vyplatí to točit výše, ale do limitu určitě ne. Sám jsem měl chlazení jedna a motor jsem měl na konci určitě nad 80%, takže docela v pohodě. Možná se ti to přehřálo už na startu a při jízdě za SC. Ono už v FL to nechce moc vytáčet, obzvlášť, když jsme jeli za SC defacto dvě zaváděcí kola. |
Pokud jde o set tak byl asi nejlepší co jsem kdy měl. Stabilní za všech okolností a navíc jsem měl poprvé special set na kvaldu a na závod. Treninku startu jsem obětoval taky dost času, protože v minulé sezoně jsem vždycky strašně ztrácel a opět žádný problém až do startu našeho závodu. Já měl dokonce chlazení motoru na 3 a brzdy na 4 a teplota motoru mi nepřesáhla 110° a přesto mi padal motor o 8-15% na kolo!!! Když zajížděl SC na konci prvního kola závodu do depa tak jsem měl motor na 98%. Proto tomu vůbec nerozumím. Všechny udaje v normalu a motor padal a padal... Dokonce ani HUD mi neukazoval přehřívání motoru, jen mi signalizoval rudou zonu na celym zadku auta, ale nechapu proč... Pokud jde o pneu tak ty jsem měl už v průběhu 3kola na 112°což by mělo značit ideal, ale i za těchto okolností mi auto vůbec nesedělo a brzdy byly příšerný. Opět říkám...v tréninku jsem neměl nejmenší problém a to jsem jel s naprosto stejným nastavením.
|
|
1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
01.09.2014 - 14:18 |
|
Petr Palasek napsáno: |
Michal Brezina napsáno:
Petr Palasek napsáno:
Tak na novou sezonu jsem se moc těšil. Spa je jedna z mých nejoblíbenějších tratí, čas na testování jsem měl a díky J. Syrovatskému jsem se dokázal zlepšit na velmi dobrý čas. Takže jsem byl dosti optimistický před závodem.
V kvalifikaci jsem chtěl zajet Top4, ale i s pátou pozicí a ztrátou 0,556s na prvního jsem byl docela spokojenej.
Vůbec nevim co se stalo na startech závodu, první start a ja se otočil, druhý a smyk v první zatáčce a třetí to samé... auto se chovalo příšerně při každém brždění tancovalo a vůbec nereagovalo. Po startu za SC jsem radši nechal projet kluky z ferrari a říkal si, že se to třeba po 2-3 kolech až si pořádně zahřeju pneumatiky tak se chování auta zlepší. Ale bylo to spíš naopak. S každým dalším kolem jsem ztrácel víc, brzdy už nefungovali vůbec. Předjeli mě P. Kopecký, pak jsem se potkal s J.Králem a on kvůli tomu přišel o přední křídlo. Z mého pohledu jsem se snažil bojovat o pozici, ale i tak se Pepovi omlouvám. Po 5 kolech jsem začal být zoufalej a navíc mi motor padl na 36%, v šestém kole byl na 30% a sedmém na 22% a to jsem radši odstoupil. Stejně by mě za 2-3 kola odešel motor. Chlazení jsem měl vysoký, žádný kontakt s nikým jsem neměl. Při testování jsem odjel závod s tímto nastavením a žádný problémy nenastaly. Treninky s závodním nastavením jsem jezdil 1:48,5s v prvním stintu a teď jsemse opět nedostal pod 1:50s (spíš 1:52), vůbec nechápu chování auta, že se to takhle pos... Prostě celej závod pro mě záhada... docela demotivující, tolik času pak tohle...
Petře, jestli si moc nevytáčel motor při řazení ? Nejvyšší kroutící moment se pohybuje kolem 12.000 otáček. Sice se pořád vyplatí to točit výše, ale do limitu určitě ne. Sám jsem měl chlazení jedna a motor jsem měl na konci určitě nad 80%, takže docela v pohodě. Možná se ti to přehřálo už na startu a při jízdě za SC. Ono už v FL to nechce moc vytáčet, obzvlášť, když jsme jeli za SC defacto dvě zaváděcí kola.
Pokud jde o set tak byl asi nejlepší co jsem kdy měl. Stabilní za všech okolností a navíc jsem měl poprvé special set na kvaldu a na závod. Treninku startu jsem obětoval taky dost času, protože v minulé sezoně jsem vždycky strašně ztrácel a opět žádný problém až do startu našeho závodu. Já měl dokonce chlazení motoru na 3 a brzdy na 4 a teplota motoru mi nepřesáhla 110° a přesto mi padal motor o 8-15% na kolo!!! Když zajížděl SC na konci prvního kola závodu do depa tak jsem měl motor na 98%. Proto tomu vůbec nerozumím. Všechny udaje v normalu a motor padal a padal... Dokonce ani HUD mi neukazoval přehřívání motoru, jen mi signalizoval rudou zonu na celym zadku auta, ale nechapu proč... Pokud jde o pneu tak ty jsem měl už v průběhu 3kola na 112°což by mělo značit ideal, ale i za těchto okolností mi auto vůbec nesedělo a brzdy byly příšerný. Opět říkám...v tréninku jsem neměl nejmenší problém a to jsem jel s naprosto stejným nastavením. |
A ty si měl v závodě už od začátku poškozený vůz ? Něco zatím bude, když to teploty nebyly, ale co ? Nepřetočil či spíš nepřetáčel si třeba nějak výrazně třeba jedničku nebo dvojku ? Nebo nebyl si až příliš agresivní na podřazování ?
|
|
|
01.09.2014 - 16:25 |
|
Michal Brezina napsáno: |
Konec dobrý všechno dobrý, tak by se dal shrnout můj včerejší závod, ale popořadě.
Do kvalifikace jsem šel se sebedůvěrou, byť člověk nikdy neví co má kdo v rukávu.
Nicméně můj výkon byl tragický. První stint jsem muselk ukončit po první měřeném kole, neboť jsem udělal nějaké drobné chyby. V druhém stintu pak podprůměrném prvním kole a konečně dobrém prvním sektoru jsem najel příliš na obrubník a konec všem dalším pokusům. Nicméně první řada a první startovací řada pro Medvědy, je určitě úspěch pro nás.
Závod musel být třikrát restartován, neboť agresivita některých jezdců, byla trošku přes míru. Nakonec se jelo a startovalo za SC, což mým tvrdým gumám a pomalé jízdě za SC moc neprospělo, ale bylo to asi jediné možné řešení, protože některým lidem člověk nevysvětlí, že závod je delší než dvě zatáčky. Skoro o 30° studenější gumy nevěstili pro start nic moc dobrého. Nechal jsem před odjetím SC Jakuba trochu poodjet, abychom nešli hned do přímého souboje, zvláště když za námi jel velmi agresivní Andrej. Bohužel Jakub se na studených gumách trápil příliš a už před Eau Rouge jsem musel sundat nohu z plynu, abychom nešli do vzájemného souboje v této na souboje nevhodné zatáčce. Toho samozřejmě využil Andrej, který šel dost riskatně před nás oba. Nemohl jsem ztrácet za trápícím se Jakubem čas a musel jsem jít před něj.
V prvním stintu jse měl naplánovanou eko-jízdu, při které budu šetřit gumy a palivo. Zatímco s palivem problém nebyl, tak s gumami byly problémy nemalé. Přestože jsem v testech odjel na tvrdých gumám bez velkého propadu výkonnosti s plnou i 17 kol v kuse, tak v závodě mi začali odcházet už po 14 kolech (15 s FL) a s tím jsem věru nepočítal. Důvodem bylo zřejmě dvoukolové a neúčelné zahřívání gum za SC a taky trochu vyšší teplota traťě, než v trénincích. Abych to vysvětlil, protože se jelo za poměrně vyšších teplot než jsem měl natestováno, tak jsem přidal před závodem u tvrdých gum 10 kPa na tlacích a to byla zásadní chyba. Než se mi podařilo trochu zahřát gumy bylo už čtvrté kolo závodu, nicméně očekávané teploty, které se měly pohybovat v rámci 115-125° se posunuly spíš na 110-120°. Tento byť malý rozdíl způsobil zpomalení téměř o sekundu na kolo. Auto pořádně nesedělo, grip byl slabší a víc klouzalo a tím vznikl paradox, kdy jsem při pomalejší jízdě daleko více opotřebovával gumy. Z toho důvodu jsem zajel do boxu dříve než byl plán a moje jedno-zastávková strategie začala být utopií. Pořád jsem však doufal, že těch 18 kol s prázdnou nádrží by pořád mělo jít odjet. Ale trať se ještě k tomu všemu o nějaké dva stupně ochladila a trápení na tvrdých gumám o to více prohloubilo. Z toho důvodu jsem se po pár kolech rozhodnul, že stint ukončím dříve a přezuji na měkké gumy.
Na měkkých to konečně začalo lepit, byť v testech, jsem byl na nich v závodní konfiguraci stejně rychlý jako na tvrdých, ale samozřejmě teď byly čerstvé a v nádrži už toho moc nešplouchalo, nicméně pošetřené palivo z úvodu závodu mi dávalo možnost odjet zbytek závodu na maximální výkon. Gumy se ideálně zahřáli a zbývalo se pustit do závěrečné stíhačky. Přede mnou byl Vladko, který však jel jedno-zastávkovou strategii, takže jeho náskok 3,5 sekundy mu nestačil ani ne na dvě kola. Horší to bylo s Andrejem, který měl k dobru více jak šest sekund a jen o tři kola starší gumy a dokonce zbývalo sedm kol. V nájezdu do posledního kola se mi ho však podařilo dojet, ale vyhráno ještě nebylo. Andrej měl dost vysokou top speed a byť jsem na rovince za Eau Rouge dosáhl 341 km/h tak k předjetí to nestačilo. Nalepil jsem se mu na zadek a doufal, že se před něj ještě někde v máčknu. To se podařilo před poslední rovinkou ve soupání, ale Andrej se držel těsně za mnou. Musel jsem do defenzivní stopy a doufal, že nenajde v poslední šikaně místo jak se přede mne dostat. Andrej mi to trochu ulehčil, když najel při brzdění na obrubník a ztratil kontrolu nad vozem. I já jsem šel na brzdy dost agresivně a měl jsem co dělat, abych nedostal hodiny a nepřišel tak o vítězsví. To se naštěstí nestalo a já mohl slavit.
Bylo to nakonec po zpackané strategii těžce vydřené vítěství, když už jsem se trochu smiřoval, že to tentokráte k vítězství nedotáhnu a musím pogratulovat Andrejovi k výborné jízdě a dobré strategii. Ostatně i další kluci z béčka ukázali, že se v áčku neztratí a beze zbytku využili zkušenosti, které posbírali minulý týden. Vladkovi tentokrát něco chybělo, ale je mi jasné, že půjde jeho výkon v sezóně určitě nahoru. Petr Milev si opět profesorsky dojel pro své, byť Andrej mu udělal, skoro jako všem trochu čáru přes rozpočet. Taky chci poděkovat klukům za pouštění, kterých tentokrát tolik nebylo, neboť ztráty ostatních nebyly moc velké a vůbec celá desítka jela poměrně vyrovnaně. Škoda jen, že kolega musel díky průtahům se stratem závodu dobrovolně s časových důvodů odstoupit, ale pochybuji, že závody málokdy budou končit před desátou, takže netuším, jak to chce řešit ? Je to o větší škoda, že i přes větší očekávání, pořád byl ve hře o bednu.
I když to bylo dneska na infarkt, závod jsem se užil a na tento dramatický závěr budu dlouho v dobrém vzpomínat. Jen ty starty musíme pořešit.
|
Michale co se týče té rychlosti SC, tak jsem musel jet tak "pomalu", protože kdybych jel rychle, tak pak 1. jezdec nebude vědět kdy už mám v úmyslu ujet a ne vás pořád vést.
Za další to, že máš teploty za SC o 30° nižší je normální.
Se SC jsem se snažil jet okolo 200 km/h.
A v MPL jezdí SC s jezdci max. 150 km/h a teploty pneu všem běžně padají až na 60° a pak když SC zajíždí do boxů, tak všichni máme 75°, protože to víc zahřát nejde. A letos v MPL v Belgii nám SC jel nejvíc dokonce s jezdci jen 95 km/h, ale to už štvalo i mě, protože to bylo extra pomalu.
Jirka "Ralf" Syrovatský |
|
|
01.09.2014 - 16:27 |
|
A co se týče Petrova problému s bržděním, tak mě napadají 2 věci, ve kterých mohla být chyba.
1. Špatné vyvážení brzd.
2. Nízká teplota brzd.
Jirka "Ralf" Syrovatský |
|
1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
01.09.2014 - 16:53 |
|
Jiří Syrovatský napsáno: |
Michal Brezina napsáno:
Konec dobrý všechno dobrý, tak by se dal shrnout můj včerejší závod, ale popořadě.
Do kvalifikace jsem šel se sebedůvěrou, byť člověk nikdy neví co má kdo v rukávu.
Nicméně můj výkon byl tragický. První stint jsem muselk ukončit po první měřeném kole, neboť jsem udělal nějaké drobné chyby. V druhém stintu pak podprůměrném prvním kole a konečně dobrém prvním sektoru jsem najel příliš na obrubník a konec všem dalším pokusům. Nicméně první řada a první startovací řada pro Medvědy, je určitě úspěch pro nás.
Závod musel být třikrát restartován, neboť agresivita některých jezdců, byla trošku přes míru. Nakonec se jelo a startovalo za SC, což mým tvrdým gumám a pomalé jízdě za SC moc neprospělo, ale bylo to asi jediné možné řešení, protože některým lidem člověk nevysvětlí, že závod je delší než dvě zatáčky. Skoro o 30° studenější gumy nevěstili pro start nic moc dobrého. Nechal jsem před odjetím SC Jakuba trochu poodjet, abychom nešli hned do přímého souboje, zvláště když za námi jel velmi agresivní Andrej. Bohužel Jakub se na studených gumách trápil příliš a už před Eau Rouge jsem musel sundat nohu z plynu, abychom nešli do vzájemného souboje v této na souboje nevhodné zatáčce. Toho samozřejmě využil Andrej, který šel dost riskatně před nás oba. Nemohl jsem ztrácet za trápícím se Jakubem čas a musel jsem jít před něj.
V prvním stintu jse měl naplánovanou eko-jízdu, při které budu šetřit gumy a palivo. Zatímco s palivem problém nebyl, tak s gumami byly problémy nemalé. Přestože jsem v testech odjel na tvrdých gumám bez velkého propadu výkonnosti s plnou i 17 kol v kuse, tak v závodě mi začali odcházet už po 14 kolech (15 s FL) a s tím jsem věru nepočítal. Důvodem bylo zřejmě dvoukolové a neúčelné zahřívání gum za SC a taky trochu vyšší teplota traťě, než v trénincích. Abych to vysvětlil, protože se jelo za poměrně vyšších teplot než jsem měl natestováno, tak jsem přidal před závodem u tvrdých gum 10 kPa na tlacích a to byla zásadní chyba. Než se mi podařilo trochu zahřát gumy bylo už čtvrté kolo závodu, nicméně očekávané teploty, které se měly pohybovat v rámci 115-125° se posunuly spíš na 110-120°. Tento byť malý rozdíl způsobil zpomalení téměř o sekundu na kolo. Auto pořádně nesedělo, grip byl slabší a víc klouzalo a tím vznikl paradox, kdy jsem při pomalejší jízdě daleko více opotřebovával gumy. Z toho důvodu jsem zajel do boxu dříve než byl plán a moje jedno-zastávková strategie začala být utopií. Pořád jsem však doufal, že těch 18 kol s prázdnou nádrží by pořád mělo jít odjet. Ale trať se ještě k tomu všemu o nějaké dva stupně ochladila a trápení na tvrdých gumám o to více prohloubilo. Z toho důvodu jsem se po pár kolech rozhodnul, že stint ukončím dříve a přezuji na měkké gumy.
Na měkkých to konečně začalo lepit, byť v testech, jsem byl na nich v závodní konfiguraci stejně rychlý jako na tvrdých, ale samozřejmě teď byly čerstvé a v nádrži už toho moc nešplouchalo, nicméně pošetřené palivo z úvodu závodu mi dávalo možnost odjet zbytek závodu na maximální výkon. Gumy se ideálně zahřáli a zbývalo se pustit do závěrečné stíhačky. Přede mnou byl Vladko, který však jel jedno-zastávkovou strategii, takže jeho náskok 3,5 sekundy mu nestačil ani ne na dvě kola. Horší to bylo s Andrejem, který měl k dobru více jak šest sekund a jen o tři kola starší gumy a dokonce zbývalo sedm kol. V nájezdu do posledního kola se mi ho však podařilo dojet, ale vyhráno ještě nebylo. Andrej měl dost vysokou top speed a byť jsem na rovince za Eau Rouge dosáhl 341 km/h tak k předjetí to nestačilo. Nalepil jsem se mu na zadek a doufal, že se před něj ještě někde v máčknu. To se podařilo před poslední rovinkou ve soupání, ale Andrej se držel těsně za mnou. Musel jsem do defenzivní stopy a doufal, že nenajde v poslední šikaně místo jak se přede mne dostat. Andrej mi to trochu ulehčil, když najel při brzdění na obrubník a ztratil kontrolu nad vozem. I já jsem šel na brzdy dost agresivně a měl jsem co dělat, abych nedostal hodiny a nepřišel tak o vítězsví. To se naštěstí nestalo a já mohl slavit.
Bylo to nakonec po zpackané strategii těžce vydřené vítěství, když už jsem se trochu smiřoval, že to tentokráte k vítězství nedotáhnu a musím pogratulovat Andrejovi k výborné jízdě a dobré strategii. Ostatně i další kluci z béčka ukázali, že se v áčku neztratí a beze zbytku využili zkušenosti, které posbírali minulý týden. Vladkovi tentokrát něco chybělo, ale je mi jasné, že půjde jeho výkon v sezóně určitě nahoru. Petr Milev si opět profesorsky dojel pro své, byť Andrej mu udělal, skoro jako všem trochu čáru přes rozpočet. Taky chci poděkovat klukům za pouštění, kterých tentokrát tolik nebylo, neboť ztráty ostatních nebyly moc velké a vůbec celá desítka jela poměrně vyrovnaně. Škoda jen, že kolega musel díky průtahům se stratem závodu dobrovolně s časových důvodů odstoupit, ale pochybuji, že závody málokdy budou končit před desátou, takže netuším, jak to chce řešit ? Je to o větší škoda, že i přes větší očekávání, pořád byl ve hře o bednu.
I když to bylo dneska na infarkt, závod jsem se užil a na tento dramatický závěr budu dlouho v dobrém vzpomínat. Jen ty starty musíme pořešit.
Michale co se týče té rychlosti SC, tak jsem musel jet tak "pomalu", protože kdybych jel rychle, tak pak 1. jezdec nebude vědět kdy už mám v úmyslu ujet a ne vás pořád vést.
Za další to, že máš teploty za SC o 30° nižší je normální.
Se SC jsem se snažil jet okolo 200 km/h.
A v MPL jezdí SC s jezdci max. 150 km/h a teploty pneu všem běžně padají až na 60° a pak když SC zajíždí do boxů, tak všichni máme 75°, protože to víc zahřát nejde. A letos v MPL v Belgii nám SC jel nejvíc dokonce s jezdci jen 95 km/h, ale to už štvalo i mě, protože to bylo extra pomalu. |
Jirko to nebylo bráno jako kritika tvé jízdy se SC, to bych si ani nedovolil, ale jako konstatování skutečnosti. A taky vysvětlení, že pak vozy nemají takový grip. V jiných soutěžích asi taky nebude takový propad výkonnosti gripu v závislosti na teplotě. U nás je dost extrémní a to především kvůli snížení konkurence-schopnosti suchých gum za mírného deště, které bylo loni kritizováno. Koeficienty ztráty gripu vlivem teploty se pohybují maximálně do 2.0 běžně i kolem 1.4 a my máme 3.36 v případě měkkých suchých gum a dokonce 3.84 v případě tvrdých gum. Když k tomu připočteme pomalejší zahřívání tvrdých gum a vyšší ideální teplotu, tak jízda za SC a následný start je pro tvrdé gumy trochu náročnější záležitost. Naopak tvrdé trochu lépe snášejí přehřívání gum než měkké, ale to je za SC asi utopie. Pro info, mokré gumy to mají celé přesně obráceně.
A nevím jak ostatní, ale osobně bych se nebránil, kdyby SC jel na rovinkách naplno. Přece jen obavu z toho, že nám s tou plechovkou ujedeš nemám Při 250 kmh se přece jen dají gumy lépe zahřát než když se couráme rychlostí třívalcové fábie.
Co se týče ukončení SC fáze, tam bude dobrý používat majáku, ostatně v nových pravidlech to bude vysvětleno.
Ale jinak díky, ten SC bylo jediné možné řešení, vzhledem k situaci. Ty starty se snad v průběhu sezóny zlepší až si lidi zvyknou na trochu silnější krouťák.
|
|