Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
1. Michal GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
605 Příspěvky
registrován: 18.12.2006
0 0
19.04.2015 - 23:59 odpovědět 
Kvalda z mého pohledu nebyla ideální, protože předpověď ukazovala, že po dvou třech kolech začne pršet. Nechtěl jsem se dostat do dopravní zácpy, tak jsem chvíli počkal. Jenže i když jsem jel hodně pomalu abych si nechal odstup, tak jezdci přede mnou udělali totéž. Takže jsem musel zpomalit ještě více a vyjížděl jsem na hodně chladných gumách a čas byl asi maximum co se na těchto gumách dalo zajet. V dalším kole už jsem dojížděl kluky před sebou, takže jsem nemohl zajet dobrý čas a v posledním sektoru jsem zpomalil abych si nechal díru, protože jsem měl před sebou další kluky. Bohužel v dalším kole začalo pršet, takže bylo po nadějích na lepší čas. Škoda, na zahřátých gumách by se dalo bojovat o pole position, nicméně třetí místo na startu nebylo, vzhledem k posledním výsledkům, tak špatné, protože konkurence je opravdu někde jinde než loni.

Do závodu jsem šel poměrně uvolněný. Bohužel jsem neviděl na semafory, takže jsem se orientoval jen dle zvuku. Od příště už to bude vyřešené, protože jsem se naučil přidávat vlastní semafory a dobře je umístit. Perfektně odstartoval Petr Milev, takže jsem ztratil jednu pozici. Nedařilo se mi v technické části dorazit Petra, protože jsem jel hodně malé křídla, tak abych mohl na cílovce zaútočit. Navíc měl Petr před sebou mého kolegu, který mu tím pomáhal na nejdelší rovince získat top speed, takže ani mých 330 km/h a 345 ve stínu nebylo dlouho moc platné. Takže jsem aspoň trochu spořil palivo, nicméně jsem jezdil časy o půl sekundy pomalejší, což nahrávalo vepředu jedoucímu Andrejovi. Pak trochu zaváhal Petr Palásek při souboji s Milevem a já toho taky využil a zůstal aspoň za Petrem. Nevím kde se vzal, ale kousek za mnou v tu dobu už jezdil Vladko. Petra jsem nakonec udolal celkem zbytečně, protože hned poté zamířil do boxů, ale nějak to nezvládnul a propadnul se hluboko dozadu. Byl jsem rozhodnutý zkusit strategii dvou pitů, byť nebyla nejrychlejší, ale nechtěl jsem uvíznout v provozu. Natažený stint na ojetých gumách mě stál hodně času, takže jsem se nedivil, že se přede mne dostal i Vladko, který jel hodně rychle. Nicméně udržel jsem se těsně za ním a na rovince při mé vysoké topspeed neměl šanci. Ale v technických částech mě logicky dojížděl. Využil jsem pošetřené palivo z úvodu a jel pár kol na plno a díky tomu jsem ho setřásnul. Před mou druhou zastávkou byl pár sekund za mnou Andrej B. a bylo mi jasné, že mě na čerstvých gumách dojede co nevidět. Chtěl jsem mu trochu ztížit, ale bylo to zbytečné. Opět jsem dojížděl na hodně ojetých gumách, takže pro změnu se přede mne po zastávce dostal druhý Andrej M. Tentokrát jsem měl ale čerstvé gumy já, takže bylo otázkou času kdy ho dojedu, či kdy on bude muset ještě jednou do boxů. Andrej B. musel taky ještě jednou do boxů, ale stihnul to ještě pár sekund přede mnou a bylo jasné, že ho na ojetých gumách nemám šanci dojet, naopak bylo jasné, že se mi bude vzdalovat.

Celkově hodnotím závod jako povedený, hezky jsem si zazávodil, především v úvodu s Petrem Milevem a následně i s Vladkem. Zpětně si uvědomuji, že jsem měl jet na tři zastávky, protože těch deset kol na ojetějších gumách mě stálo určitě víc času než zastávka. Taky jsem to trochu přehnal s šetřením paliva, takže i když jsem jel poslední stint většinou na maximální výkon, tak i tak mi zbylo ještě mnoho paliva. Tady jsem tratil tak dvě desetiny na kolo než kdybych využíval více paliva, především v úvodu závodu a pak nemusel jet se zbytečně těžším vozem. Příště si to musím lépe připravit, protože mě strategie jak ta zastávková tak i ta palivová stála spousty času. Pokud by k tomu vyšla i kvalda optimálněji, tak jsem mohl být blíže Andrejovi.

Takže díky za race, dobře jsem se po dlouhé době bavil a docela si to užil. Díky za příkladné pouštění o kolo, bylo to od všech naprosto férové. Gratuluji Andrejovi k zaslouženému vítězství, a doufám, že příště mu to trochu více ztížím. Gratuluji i třetímu Andrejovi M.. Koukal jsem chvíli na záznam a vypadalo to, že i ostatní měli kolem sebe hodně soupeřů, aby se dobře pobavili. Škoda, že můj kolega trochu zaostával v rychlosti v závodě oproti kvalifikaci, ale věřím, že na tom ještě trochu zapracuje, abychom se pokusili získat titul v týmech.

Pilot F1
109 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
0 0
20.04.2015 - 01:05 odpovědět 
Na tento závod som sa pripravoval relatívne striedmo. Dlho som sa uspokojoval s horším setom. Následne som sa dal do reči s jednou tajnou osobou, ktorá mi výrazne pomôhla naladiť setup na štýl, ktorý potrebujem. Jej meno nebudem prezrádzať, ale tá drobnosť s nastavením mi spravila zhruba pol sekundy dole, čo ma dosť tešilo.

Kvalifikácia vyšla zhruba tak, ako som očakával. Síce som narobil zopár chybiek, ale súperi za mnou ich spravili ešte o niečo viac.

Z poleposition som videl tak gulové s prehadzovákom a nie semafory. Štartovať na klaxón už mi je skoro zvykom a čím ďalej sa v tom lepšim. Tento krát som síce najlepšiu reakciu nemal, ale technika štartu ma opäť nezradila. DO T1 ísť ako prvý bolo kľúčové, lebo moja topspeed nepatrila k najväčším. Celý závod som si kontroloval odstup, spotrebu a pneumatiky. Relatívne som vedel, že niekto by to mohol skúsiť na 2 zastávky v boxoch, už v testoch som videl, že tie softy sa dajú na takú stratégiu pošetriť, ale to by som musel ísť z tempa tak 1 sekundu dole, aby to bolo možné. Preto som bral 3 zastávky. Po 10 kolách bol 1. box, to som sa ocitol za Brundom, ktorého som čo najskorej predbehol. Potom som ćakal do Boxov 2, čo som sa objavil za myslím Nesvadbom. TOho som predbehol na rovinke. Dôvod bol taký, že som nechcel riskovať zbytočnú kolíziu. V tom momente som si bol vedomý, že o výhru sa môžem pripraviť len ja sám. Jak som dobehol Brezinu, tak tam bol sporný moment, čo sa týkalo obiehania (Aspoň sa mi tak zdalo). Jak som si pozrel záznam, tak to bola skôr moja chyba, že som sa za ním vybral. Som rád, že to neskončilo kolíziou, i keď prvý moment som nevedel, či som ho zostrelil. Preto som ostal na lavo. Jak sa objavil, mi odlahlo, lebo som vedel, ze na brzdy sa dostanem cez neho na tzv. switchback. Potom som potreboval budovať náskok, keď že v tom momente som mal čerstvejšie gumy. MIchal zašiel do boxov, ja cca o 3-4 kolá neskôr. Vyšiel som cca 4 sekundy pred nim a potom som si dal volné tempo. V podstate také dovolenkové, že som ani tlačiť nemusel, tak som si našetril palivo na hovadiny po ciely. Ešte sa mi podarilo zrovnať najlepšie kolo s kvalifikačným a závodný HAT-TRICK bol skompletizovaný (PolePosition, Najrýchlejšie kolo a Výhra).

100% bodov pre mna bol základ. Najviac ma v cieli potešilo, že Petr Palásek skončil horšie, ako 6., čiže McL si dokázal navýšiť jemne náskok na tým AMG. Celkovo je mi ten Mercedes nesympatický ako Auto, preto práve mám dosť sebaľúby a škodoradostný úškrn na tváry.... Do prdele, nejde preč z nej amused

V šampionáte v tomto momente mať náskok na druhé miesto 21 bodov je dôležité. Bolo by vhodné to ešte trošku navýšiť do Grand Prix Monaka, ktorá mi moc nejde. Michal je už viac ako 25 bodov za mnou, čo ma teší, že nie je v priamom dostrele. Keď tak premýšlam nad sezónou, je to jedna z mojich najlepších v ligách v histórií. Ešte sa mi nikdy nepodarilo dokončiť 5 závodov v rade na Pódiu. Najviac to bolo 4x, ale na svoj osobák z roku 2012 v inej lige to furt nemá, a to jest 4 výhry v rade. To sa mi tu nepodarí, lebo je tu skvelá konkurencia a rozhodujú fakt detaily na trati. Gratulácia všetký a hlavne všetkým pilotom, keď cieľ videlo dnes 17 vozidiel. To je obdivuhodný výsledok a vytrvalosť pilotov. O to viac si to víťazstvo cením, keď iba jeden pilot zo závodu vypadne.

Ad Revidendum v Bahraine.

A jo:
P.S.: Dúfam, že Tomáš Jakovič bude vyradený z Ačka, lebo čo na trati stváral bolo fakt nechutné.

Andrej Marečák Člen klanu
Technický vedoucí
230 Příspěvky
registrován: 06.02.2015
0 0
20.04.2015 - 09:10 odpovědět 
Na Činu som sa začal pripravovať v podstate až v nedeľu, v sobotu som stiahol okruh, no po pár kolách som to radšej vzdal a išiel si pospať, pretože mi to prišlo ako 100%-ne lepší nápad. V nedeľu som sa trochu zrýchlil, no aj tak som strácal zhruba sekundu na najrýchlejších. Nehovoriac o tom, že závodný setup som prvýkrát nasadil pol hodiny pred závodom.

V kvalifikácii sme sa všetci ponáhľali, pretože sme vedeli, že po pár kolách začne pršať. Moje prvé kolo bolo celkom solídne, síce nejaká tá desatinka by sa ešte dala dať dole, ale výsledné 4. miesto bolo po mojich problémoch veľmi dobré. Určite mi však pomohlo počasie, keďže po odjazdení dvoch kôl už neboli podmienky na zlepšenie času. Ja som sa hneď v prvom meranom kole dostal takmer na svoj limit.

V zahrievacom kole som mal jemný dotyk s Michalom Brezinom, našťastie sa ani jemu ani mne nič nestalo, auto bolo celé a pripravené na preteky. Štart nebol zlý, no opäť raz som doplatil na slabo zahriate pneumatiky, alebo ja už ani neviem. Prvé kola sú v mojom podaní katastrofálne a dosť dlho trvá, kým sa dostanem do tempa. Zrejme je to spôsobené tým, že mi nevyhovuje formát zahrievacieho kola pred štartom. Neostáva mi však nič iné, len sa s tým nejak vysporiadať. Prepadol som sa až na 7. miesto. Od nejakého tretieho kola to už bolo celkom fajn, dostal som sa cez Ludka Brundu a postupne som dobehol predomnou jazdiacu dvojičku: Peťo Palásek a Petr Vávra. Bol z toho celkom zaujímavý trojsúboj, snažil som sa v zmysle porekadla kde sa dvaja bijú, tretí víťazí vyčkávať, a to sa mi aj vyplatilo. Najprv som sa dostal cez Peťa Vávru. Pred boxami som to ešte na zjazdených pneumatikách skúšal na Petra P, no po najdlhšej rovinke som neubrzdil ideálne do vlásenky a stratil som aj pozíciu na úkor Peťa V. Okamžite som zamieril do boxov, rovnako tak aj jazdec Marussie. Ani neviem ako, ale mal som asi trochu rýchlejší pitstop a podarilo sa mi dostať v boxoch cez neho. Prvé kolá sa opakovala situácia zo štartu, nevedel som zahriať gumy a jazdil som až príliš opatrne. To sa podpísalo aj na tom, že síce som šiel do boxov o kolo skôr ako Peťo Palásek, nevyužil som čerstvejšie pneumatiky a ostal som za ním. Jazdec Mercedesu zrejme prepol na vyšší boost a pomaličky mi začal unikať. Za sebou som mal celý čas nepríjemného Peťa Vávru, ktorý to niekoľkokrát na mňa skúsil. Našťastie, mal som vysokú maximálku, takže na rovinke sa mu to nedarilo. Najmä v prvom sektore sa dokázal ku mne nebezpečne priblížiť a zaútočiť, ale vždy sa mi to zubami - nechtami podarilo udržať. Celý súboj som si veľmi užíval a myslím, že bol z oboch strán čistý a férový. Po čase som sa dokázal od neho odpútať a keď som sa už nemusel toľko brániť, dokázal som sťahovať Peťa Paláska. Ten nakoniec spravil chybu na výjazde na cieľovú rovinku a podarilo sa mi to využiť. To som už mal naplánovanú druhú zastávku. Tretí stint som mal konečne ideálny, dokázal som sa striasť oboch mojich celopretekových súperov a mohol som sa sústrediť aj na jazdcov vpredu. Tí už však boli nanešťastie dosť vpredu. Potom však prišiel trest pre Vladka Nesvadbu a ja som zacítil šancu na pódium. Všetko k tomu smerovalo, no pri predbiehaní o kolo som si nedal pozor a skončil som v hodinách mimo trate. Trochu to moju situáciu skomplikovalo, no Vladko zašiel ešte raz do boxov a prenechal mi tak priebežné tretie miesto. V poslednom stinte som už nemal veľmi čo riešiť, Michal Brezina bol predomnou veľmi ďaleko a aj keď som ho dosť výrazne sťahoval, potreboval by som ešte ďalších 37 kôl, aby som ho možno vôbec dobehol. Proste na Andreja B ani Michala som dnes nemal. A zrejme ani na viacerých iných, no počas pretekov ma postrehlo menej problémov.

S tretím miestom som teda veľmi spokojný a pred pretekmi by som si na to určite nestavil. Podarilo sa minimalizovať škody a udržať druhé miesto v pohári jazdcov, takže je to fajn. Andrej B sa mi síce vzdialil, ale ten ma momentálne fazónu, takže dobehnúť ho bude nesmierne ťažké. Nabudúce nás čaká Bahrajn. Nedokážem si predpovedať, či nám okruh bude sedieť, osobne ho mám celkom rád, ale v Číne sme mali trochu problém s pomalými zákrutami a výjazdmi z nich. Bahrajn je práve ten typ trate, kde je trakcia veľmi dôležitá. Snáď sa nám podarí niečo s tým spraviť a byť trochu viacej konkurencieschopnejší na najvyšších priečkach. Gratulujem Andrejovi k víťazstvu, dnes dominoval a tiež Michalovi, ktorý si vybojoval zaslúžené druhé miesto.

Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol
.: 16.6. 20:00 VC Kanady, 53 kol
.: 23.6. 20:00 Sprint Rakousko 18, 26 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz