Po, pro mě fyzicky, náročném víkendu jsem nečekal v Monaku žádné zázraky. Pár dní jsem na volant vůbec nešáhnul, což je v Monackých uličkách cítit dvojnásob. Když jsem viděl Ladovi ("Vladkovi" ale o n to tak nemá rád ...) časy, tak jsem přesunul svou krátkou předzávodní přípravu na závodní nastavení a tak trochu obětoval přípravu na kvalifikaci, byť ta je tady dost zásadní. Nakonec jsem se ale stejně vrátil k původnímu nastavení, protože veškeré změny nastavení se podepisovali na stabilitě vozu v druhém a třetím sektoru. Z toho důvodu jsem tak trochu obětoval první sektor, kde nedotáčivost není zrovna výhodná, ale hodně se mi to vracelo v druhém a třetím sektoru, kde jsem měl dost dobrou trakci na výjezdech z pomalých zatáček.
Přesně podle toho dopadla i kvalifikace, kde jsem hodně ztrácel v prvním sektoru, ale další sektory už byly dobré. Trochu jsem se obával, že neutrhnu postavení v první řadě, ale těsně se to povedlo a já startoval hned za hlavním konkurentem. V přípravě jsem zjistil, že časy kolem 1:15 se dají zajet jen v hodně horkých podmínkách, neboť jinak se dá zajet dobrý čas až ve druhém měřeném kole, kde už ale tolik nelepí gumy z důvodu mírného ojetí gum. Takže nakonec docela spokojenost s časem i když nějaká ta desetinka se dala ještě vylepšit.
Start do závodu se nepovedl ideálně a do první zatáčky jsem už jednu pozici oproti kvalifikaci ztrácel. Přede mnou jedoucí Jirka držel sice rychlé tempo, nicméně na Vladka trochu ztrácel, což se mi moc nehodilo, ale nedalo se nic dělat. Držel jsem si bezpečný odstup a doufal, že Jirka někde udělá chybu. Ta přišla v osmém kole a já se mohl vydat za Vladkem. Startovní ztráta byla pro mě pět sekund, ale nějak se mi odstup nedařilo zmenšovat. Nechtěl jsem jít do vyššího rizika, protože tady jedna malá chyba může rozhodnout celý závod. Jedna taková přišla, když jsem se snažil trochu přidat na agresivitě a jen tak tak jsem dobrzdil a následně jsem raději zase trochu ubral. Postupem času jsem ale pár sekund ztratil a přišlo mi, že to bylo především v kolech, kdy jsem dojížděl soupeře o kolo. Ti uhýbali naprosto korektně, ale v některých sektorech je to těžké pro obě strany dost komplikované a asi jsem trochu opatrnější než Lada. Asi třikrát jsem trefil něčí upadlé křídlo, jinak se mi ale dařilo držet tempo a hlavně nepoškozený vůz. V posledním stintu jsem se dostal dobrého rytmu a něco málo jsem zpět ukrojil z náskoku Vladka, ale nic zásadního, čeho by se měl bát.
Gratuluji Ladovi-Vladkovi k obhájení první pozice z loňska v Monaku. Tentokráte to bylo jeho naprosto zasloužené vítězství a na odstupech jsem nezaregistroval nějakou jeho vážnější chybu, kdy by mi dal byť sekundu zadarmo. Pavlovi gratuluji k jeho další bedně, Andrej chtěl asi více a Jirka jel výborně hlavně pár úvodních kol, ale při jeho stylu alá McCoy jsem moc nevěřil, že by to ustál bez kontaktu se svodily
Děkuji všem za pouštění při předjíždění o kolo, na možnosti Monaka to bylo naprosto profesionální.
Celkově jsem se svým výkonem v Monaku velmi spokojený. Škoda jen, že ani téměř bezchybný výkon tady na Ladu nestačí, protože on zkrátka tady chybu neudělá. Jen škoda toho startu, mohlo to být asi větší dráma.
Vypadá to, že boj o šampióna se zúžuje na souboj s Vladkem. Upřímně, škoda té absence Andreje, mohlo to být ještě zajímavější. Takhle musí čekat na dvojí zaváhání. Bude to ale i tak velmi těžké, protože Vladko už je zase ve své loňské jarní formě a všechny ty poslední dvě tratě mu i loni velmi seděli, proto je to pořád velmi otevřené.