Zdravím piloti!
Tak poprvé se pokusím shrnout závod z mého pohledu a začnu hned u prvního závodu sezony 2016 skupiny B. Musím říct že na závod jsem se moc těšil a v podstatě mi nezáleželo na tom jestli bude pršet. Jelikož jsem si odjel všechny přípravné závody na mokru test race A, testr ace B a i hlavní závod skupiny A, tak jsem se poprvé nebál toho kdyby zapršelo naopak jsem měl víc natrénováno na mokru než suchu. Jediný z čeho jsem měl strach bylo, že začne pršet nad 30% což nepřišlo takže super! Před závodem jsem ještě koukal na počasí a všiml jsem si, že déšť nebude moc silný, tak jsem na poslední chvíli testoval aero MID, protože jsem viděl, že většina jezdců jede na MID no po pár testovacích kolech jsem si řekl, že vsadím na jistotu a nasadím HIGH i přes to, že nejspíš budu na rovinkách hodně ztrácet. Teď jsem za to rád a jsem přesvědčen, že HIGH byla pro mě rozhodně lepší varianta, takže alespoň něco mi v tomto smolném závodě vyšlo.
Kvalifikace
Kvalifikace mi vůbec nevyšla věřil jsem si na čas pod 1:35, ale bohužel poprvé se mi v kvalifikaci stalo, že jsem se míjel s jinými jezdci, což mě vždy buď rozhodilo, že jsem chyboval nebo zpomalilo protože jsem si nemohl jet ideální stopu, takže kvalifikace pro mě byla velké zklamání, protože jsem si věřil i na POLE POSITION. Nakonec z toho byla druhá řada 4. Místo… mohlo to být i horší.
Závod pokus číslo jedna
No restart závodu asi vynechám, Martinovi se tam něco stalo dostal smyk a bohužel vjel přímo přede mě a to spustilo řetězovou reakci a poslali to do mě jedoucí jezdci za mnou. Tímto chci poděkovat maršálům, Petrovi a Pavlovi Vávrovi za RESTART závodu určitě správné rozhodnutí!
Závod pokus číslo DVA
Jestli si myslíte, že smůlu jsem si vybral již při kvalifikaci, tak se mýlíte…startovala se za SC a jezdci začali psát, že mají špatné pozice nevím co mě to napadlo, ale odlepil sem se od startu a myslel si že bude další restart (Asi jsem to měl vsugerované z minulé sezony, že kdykoliv byli špatné pozice na startu restartoval se závod) vůbec mě nenapadlo, že když startujeme za SC závodníci se můžou srovnat až na trati…no škoda…z toho vyplívá, že za předčasný START jsem dostal DRIVE THRU…dál to vypadalo tak, že jsem si po odkrouženém kole zajel společně se SAFATY CAREM do boxu odpykat si trest…když jsem vyjížděl z boxu skončil jsem na 14. Místě…Takže 4. Místo které bylo v kvalifikaci naprosté zklamání bylo ještě zlaté oproti tomu dohánět pole ze 14. Místa…No v hlavě jsem si tak řekl nebudu to hrotit alespoň si zazávodím pamatuji si že 13 tého jsem předjel hned v druhé zatáčce za boxama a pak už jsem si jen řekl že se budu hlavně soustředit na svojí jízdu a vůbec nebudu sledovat jak je na tom zbytek pole…no jasně nedalo mi to a občas sem se tam podíval, ale neřešil jsem to furt jsem si jel svou a soustředil se abych zajížděl kola bez chyb, což se mi dle mého názoru dařilo a z toho vyplynulo, že se mi vpředu jedoucí jezdce povedlo dotáhnout, když jsem měl na dohled 5. A 4. Místo nemohl jsem tomu uvěřit…jenže přišla další nepříjemnost ne tak velká jako kdybych zjistil ze mám málo paliva, ale pro mě také nepříjemná zjistil jsem že mám naopak paliva moc tak jsem začal střídat boosty a na rovinkách dávat trojku a v technických pasážích 1 nebo 2 jelikož na takovou jízdu nejsem zvyklý a většinou si to rozdělím tak že 20 kol jeden boost a zbytek druhej, tak jsem v těch nejdůležitějších chvílích kdy jsem bojoval dokonce o 3. Místo s Petrem Kolářem začal chybovat a příčina byla právě to že jsem furt jedním okem sledoval jak jsem na tom s palivem a hlavně jsem si občas popletl páčky a místo podřazení nebo zařazení změnil boost no je vidět že mám ještě hodně co zlepšovat… Petr si krásně pozici ubránil jel moc pěkně! A Gratuluji mu ke třetímu místu. Jak už jsem psal tím že jsem takto začal chybovat v nejdůležitějších chvílích jsem možná přišel o bednu a 3.místo i když je možné, že by se to Petrovi povedlo ubránit. Jenže tím, že jsem chyboval v boji s Petrem Kolářem se pře ze mě dostal skvěle jedoucí Tomáš Vejrych nebylo to pro mě žádné překvapení, protože jsem viděl že podává výborné výkony v Test racech a v trenincích měl také výborné časy. No takže jsem byl zas na 5. Místě…což pro mě bylo velmi frustrující, když jsem bojoval dokonce o třetí…jenže Tomáš stejně jako já ještě chyboval a mně se povedlo přes něj dostat a už se mi to do cíle povedlo udržet, takže jsem si dojel pro konečné 4. Místo.
Závěr
Pocity jsou smíšené a mrzí mě hrozně ten start, protože si myslím že na bednu jsem určitě měl. Gratuluji Lukovskému ke krásnému 1. Místu, ale nemysli si příště ti to tak snadno nenechám!
Frajkovi ke skvělému 2. Místu a Kálořovi ke třetímu byli jste hold lepší . Snad budu mít dost času natrénovat do Německa a povede se mi vám ve předu víc zatopit!
Poděkování
Velký dík patří maršálům za skvěle odvedenou práci i přes to, že byli nějaké problémy se startem to zvládli výborně, takže Pavle a Petře děkujem za skvěle odmaršálovaný závod skupiny B . Také děkuji ostatním jezdcům za férový závod. A za sebe osobně bych chtěl ještě poděkovat jezdcům Williamsu A, protože mi dost pomohli obzvlášť Petr Vávra, který mě na tento závod skvěle připravil a nastavil auto na výtečnou! Díky moc!
A teď hurá do mého né moc oblíbeného Německa!