1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
17.05.2016 - 14:18 |
|
V kvalifikaci jsem zajel slušné druhé měřené kolo a byť byl Jáchym hodně blízko, tak na pole to stačilo.
Start do závodu se mi výjimečně povedl a já mohl takřka nerušeně budovat náskok. K prvním zastávkám jsem šel se sedmi sekundovým náskokem. Po vyjetí jsem proto na to tolik nestačil, protože jsem se domníval, že už to nějak v klídku dojedu. Jenže to jsem se šeredně mýlil. Když se pomalu začal rozpadat můj náskok, tak jsem zjistil, že díky chladnějšímu počasí mám neustále na středních gumách poměrně chladné pravé pneumatiky a že na nich auto moc nesedí. Snažil jsem se je agresivnější jízdou trochu víc zahřát ale spíš jsem místo toho přehříval o to víc ty levé. Když mě Andrej před posledními boxy strategicky podseknul a po výjezdu z boxu se objevil o dvě sekundy přede mnou, tak jsem věděl, že nic jiného než jízda na hranici rizika mi už nedá šanci na vítězství. Jenže i tak jsem za šest kol nestáhnul vůbec nic a naopak se ještě začal dotahovat neuvěřitelně rychlý Jáchym.
Až pět kol před cílem jsem začal cítit, že přece jen Andrejovi trochu odcházejí gumy, ale stahoval jsem ztrátu jen po desetinkách. Až v posledním kole jsem se teprve dostal na dostřel, ale na cílové rovince jsem to ještě nestihnul. Proto jsem ještě doufal, že to můžu zkusit na kratší rovince na konci druhého sektoru. Zkusil jsem to tam, ale až na brzdy a po vnějšku, protože Andrej si pohlídal vnitřek, tak to samozřejmě nevyšlo, nicméně byl jsem úplně nalepený na Andrejovi a do další zatáčky jsem zkusil jiný nájezd a i díky tomu, že si Andrej neuhlídal vnitřek zatáčky, tak jsem si tam našel místo a udržel se vedle něj až do předposlední zatáčky, která už byla na mou ruku a já si v hodině dvanácté utrhnul vítězství.
I když se mi nedařilo jet předpokládané tempo, a střední gumy mi za chladnějších podmínek vůbec neseděly, tak jsem si závod parádně užil, neboť jsem si ho musel vybojovat a prošel jsem všemi emociálními fázemi, které mě mohli potkat. A to pohodička na začátku, vystřízlivění po zastávkách, zmar v druhé polovině a nakonec štěstíčko v závěru. Závod jsem ukončil zcela vyčerpaný a nebyla na mě nit suchá.
Jsem si vědom, že tenhle závod jsem určitě nebyl po většině závodu nejrychlejší na trati a nebýt drobných chyb ostatních, tak to na vítězství určitě nestačilo. Z druhé strany, vyhrát závod, kde nejste nejrychlejší na trati má taky svoje. Nicméně dík Andrejovi i Jáchymovi za skvělý boj a taky všem ostatním za férový závod. Taktéž gratuluji Dankovi a Jardovi k výbornému výkonu a je vidět, že už to nemusí být jen o pěti šesti vyvolených ale že nám tu rostou další skvělý závodníci.
|
Andrej Marečák |
Technický vedoucí |
|
230 Příspěvky |
registrován: 06.02.2015 |
|
|
17.05.2016 - 23:26 |
|
Počas tých troch týždňoch voľna bolo dosť času na tréning, avšak skutočnosť, že sa išlo práve v Španielsku spôsobila, že som netrénoval takmer vôbec. Túto trať veľmi nemusím a tak som tieto preteky bral skôr ako povinnú jazdu s cieľom zajazdiť si. Trénovanie ma nebavilo aj z dôvodu, že som na Michalove najlepšie kolo strácal 7 desatín (aj to som išiel na hrane), na čo teda rozhodne nie som zvyknutý.
Našťastie, v deň pretekov sa ochladilo, čo sa priaznivo odrazilo na výkone auta, ktoré bolo zrazu oveľa viac konkurencieschopné. Síce to na najlepších (Michala a Jáchyma) nestačilo, avšak strata bola v rámci normy. Pretekové tempo som opäť raz veľmi neotestoval, aj keď som to aspoň skúsil s plnou nádržou, ale nikdy som žiaden stint nedokončil do konca.
V kvalifikácii sa mi teda podarilo zajazdiť moje najlepšie kolo, stačilo to na tretie miesto, čo však bolo v porovnaní s tým, kde sme boli počas tréningov, úspech.
Na štarte som trochu zaváhal, zažil som aj lepšie štarty, ale zase to mohlo byť aj horšie. Skôr som sa trápil prvé kolá, kedy som bol pre súperov dosť ľahkým sústom a prepadol som sa až na 6. miesto. Po pár kolách som sa skonsolidoval a začal tlačiť na predomnou jazdiaceho Pavla Vávru. Išiel som B1 s cieľom ušetriť palivo, takže som na Pavla nijak netlačil. Avšak Pavel išiel až príliš pomaly a tak som sa nakoniec rozhodol ho predbehnúť. Akurát v tom momente začalo mierne pršať. Nepršalo však silno, čo mi určite sadlo, pretože v daždi som sa už neraz presvedčil, že moje auto nefunguje tak ako na suchu. Ďalší jazdec predomnou bol Danko Pasztor. Ten sa na vode evidentne trápil viac ako ja, preto som ho pomaličky dobehol a nakoniec aj predbehol. To už nastalo obdobie prvých zastávok. Ku svojim mechanikom som zašiel medzi prvými. Skoršou zastávkou sa mi podarilo predbehnúť ako Petra Vávru, tak aj Jáchyma Švejnohu a ocitol som sa na druhom mieste s niekoľko sekundovou stratou na prvého Michala Březinu. Ešte pár kôl som šetril palivo no od 16. kola som prepol na vyššie obrátky a pomaly som začal dobiehať vedúceho jazdca. Ten na to následne zareagoval zrýchlením, ale aj tak som bol o niečo rýchlejší. Celý môj druhý stint sa teda niesol v znamení znižovania straty na Michala. V 22. kole sme mali naplánovanú ďalšiu zastávku, vedúci Michal však do boxov prekvapujúcu nezašiel (na prvú zastávku sme šli v rovnakom kole). Snažil som sa to využiť a takmer mi to aj vyšlo. Michal šiel do boxov o kolo neskôr a vrátil sa len tesne predomňa. Chvíľu som na neho ešte tlačil, ale postupne sa začal prejavovať lepší stav jeho pneumatík a mierne mi poodišiel. To už sa pomaly blížila tretia (a posledná) zastávka v boxoch. Pôvodne bol plán isť do boxov v 33. kole, avšak tušil som, že Michal nebude riskovať ďalší môj undercut a predpokladal som, že sa ma bude snažiť pokryť v boxoch tým, že pôjde do boxov presne v rovnakom kole ako ja (nie je to zložitá matematika, ak som bol v boxoch v 11, 22 a preteky majú 44 kôl). Preto som sa rozhodol ísť do boxov o kolo skôr (teda v 32. kole) a znova skúsiť undercut. Tentokrát som bol pred zastávkou k Michalovi bližšie ako pred druhou, a tak som vedel, že ak všetko výjde, tak ho už predbehnem. To sa nakoniec stalo skutočnosťou, Michal sa vrátil s asi 2 sekundovou stratou. Avšak vedel som, že to budem mať nesmierne ťažké, pretože s pneumatikami fakt neviem poriadne narábať a 12 kolový stint bol pre mňa dosť na hrane. Väčšinu posledného stintu som dokázal z Michalom jazdiť vyrovnané časy, avšak posledné 3 kolá už Michal čerpal výhodu z novších pneumatík. V poslednom kole som sa už pomaly videl na najvyššom stupni, avšak spravil som miernu chybu v esíčku a Michal sa mi nebezpečne priblížil. Na nasledujúcej rovinke som sa už musel brániť. Prvotný útok som síce dokázal odraziť, avšak na výjazde s pomalej zákruty mi na značne prehriatych pneumatikách chýbala trakcia. To spôsobilo, že sa Michal dostal na výjazde na moju úroveň. Nasledovali dve zákruty na jeho stranu a už som vedel, že je zle. Snažil som sa ešte ustrážiť si pozíciu, ale nepodarilo sa. Do cieľa som tak nakoniec prišiel na peknom druhom mieste, avšak aj trošku sklamaný. Na druhej strane bez risku by som dnes Michala tiež neporazil, takže druhé miesto je asi aj zaslúžené. Výborne išiel aj tretí Jáchym, ktorý bol celé preteky neskutočne rýchly a v poslednom stinte vygumoval asi 6 sekúnd z môjho náskoku.
Celkové pocity z pretekov sú však výborné. preteky boli napínavé do konca a užil som si to. Rozhodne som sa nepovažoval za favorita na víťazstvo, dokonca som si neveril ani na pódium, avšak nakoniec som bol len pár zákrut od víťazstva. Myslím ,že spoločne s Austráliou to boli moje najvydarenejšie preteky v tejto sezóne. Konečne to boli preteky, kedy som nespravil žiadnu výraznejšiu chybu. Zjavne mi dlhšia prestávka prospela. Možno trošku škoda ustráchanejšieho začiatku pretekov, aj keď zrejme by mi to aj tak nepomohlo. Gratulujem teda Michalovi k víťazstvu, išiel výborne od začiatku až do konca. Gratulácia ide aj tretiemu Jáchymovi, ktorý bol dnes v pretekoch zrejme najrýchlejší a tiež si zaslúžil vyhrať.
|
|
18.05.2016 - 00:05 |
|
No, já zvolil opačnou stranu mince než Andrej, trénoval sem jako ďas. Na Michala mi teda vždycky chyběla nějaká desetinka, ale i tak sem si dost věřil. V kvaldě sem se dostal na předpokládanej čas, Michal ovšem taky, takže sem byl druhej.
Start sem měl tradičně tragickej, kola sem protáčel snad ještě v první zatáčce, takže propad na 5. místo právě za Andreje. V pátý zatáčce sem ale už byl vedle něj a v šestý před ním. Dál mě čekal Danko, toho jsem zlomil ve třetím kole a v dalším Petra Vávru, čímž sem se dostal zpět na svoji druhou pozici, asi 2 sekundy za Michala. Pak začlo pršet a já v 8 kole dostal v šikaně před cílovkou smýček a následně hodiny, protože sem podřadil při jízdě na obrubníku, ztratil sem cca 5 sekund, dostal se přede mě zpátky Petr. Do boxu sem zajel těsně za nim, ve 12 kole. Jednou sem to na něj zkusil na konci cílovky, ovšem přes jeho auto sem neviděl ceduli, tak sem prosvištěl rovně z tratě ven. V dalším kole pro změnu zapomněl ve 4 zatáčce brzdit on a poroučel se do písku. Šetřil sem stejně jako Andrej, přesto jsme oba stahovali vedoucího Michala (asi šetřil taky). Díky jejich dřívějším zastávkám mi ale vždycky nějaký sekundičky k dotahování přiskočily, Já zas vsadil na to, že budou spolu bojovat, a tím se brzdit a že budu mít na konci lepší gumy. Stahoval sem co to šlo, ale v předposledním kole sem musel přepnout boost na 1, jinak by mi nevyšlo palivo, takže jsem nakonec skončil necelý 2 sekundy za nima. I tak bych je asi nedojel.
Každopádně závod sem si užil, což se nedá říct o následující GP, kterou úplně nesnášim a vůbec se na ní netěším.
Ex Big Mac Boss |