Michal Březina napsáno:
Lukáš Droppan napsáno:
Na nižšie uvedenom odkaze nájdete aktualizované pravidlá s platnosťou od 15.8. 2016.
Spolu s Martinom sme pravidlá značne zjednodušili a dali im aj nový kabát.
Presnejšie, Martin pracoval s textom, ja s vizuálnou stránkou pravidiel.
Snáď tam nájdete všetko dôležité čo potrebujete pre účasť v našej lige
http://ceskaf1liga.cz/stahuj/Pravidla_CF1L.pdf
No upřímně nesouhlasím s tím, že tam najdu vše co potřebuji. Tři stránky obrázků a jedna a půl textu velkým písmem?
Kde jsou informace např. o pravidlech přestupů, bodování, to si má každý dohledat někde na fóru? Jak je to v případě shody bodů? prostě desítky důležitých informací, které jste jednoduše a pouze smazali. Takže ok, ušetříte čas čtením ale pokud budete chtít vědět, tak se bude každý ptát separé? Nebo to má každý hledat kdesi po článcích a fórech a pak si ještě ověřovat zda to či ono pravidlo nakonec platí? Pravidla jsou přece od toho, aby tam každý našel všechny důležité informace na jednom místě a to tam zdaleka nejsou.
Pravidla o tom co se stane v případě, že třeba spadne server, tak o tom jestli se pojedu znovu, nebo se rozdají body. Co třeba když spadne server kolo před koncem, nebo třeba v polovině závodu a bude se případně startovat podle kvaldy nebo podle aktuálního pořadí? Rozhodne asi maršál závodu a ten bude čerpat z čeho, podle jeho nálady?
Stejně tak jak se bude bodovat v případě nedojetí jezdce celého závodu, dostane body za odjetí jednoho kola či stačí pouze odstartovat? Zase rozhodne komisař dle své momentální nálady? Pravidla o jednom požadavku na 10. min. odložení startu kvalifikace za sezónu taky zanikly, nebo to může použít jen ten kdo to ví? A takových věcí tam chybí desítky.
Měli by jste aspoň trochu uvažovat, jak se bude dozvídat důležité informace jezdec, který je u nás třeba poprvé.
Nebo jezdec je povinen dodržovat limity tratě pouze v závodě, jak z pravidel plyne? A kolikrát je může porušit? Uvedenou informaci, "opakovaně" může někdo chápat i jako dvakrát za závod a někdo třeba dvakrát za kolo. Je to prostě strašně zjednodušené ale o to více NEJASNÉ.
OK, nějaké základní informace na začátek ale pak by měly následovat detaily k určitým situacím, které mohou nastat a jak se budou řešit, aby to každý věděl a zodpovědní lidé by se tím měli pak nějakým způsobem řídit a ne si sami přidělit právo veta na všechna rozhodnutí, která nejsou nějak specifikovaná podle toho jak se jim to zrovna hodí. Není jednoduší to dá do pravidel nebo pak x-krát odpovídat na podobné situace?
Určitě máš svým způsobem pravdu. Pokusím se ti bodově odpovědět aby jsi i ty pochopil proč jsou pravidla taková, jaká jsou.
Nejprve musím říct, že pravidla se budou doplňovat o věci které se ukážou jako nezbytné body nutné okomentovat, ale 33 listů původních pravidel četl málo kdo.
Pravidla přestupků ? Bylo toho hodně popsáno a vždycky se našel někdo, kdo v tom hledal díry jako v zákoně a opíral se o nedokonalou citaci. Proto jsme přešli na hodnocení incidentů podle citu a v případě nesouhlasu, opětovné přezkoumání odvolací komisí, což je posouzení čtyřmi nezávislými a to by mohlo na objektivitu stačit. Nechceš-li se stát obětí omylu, jezdi podle pravidel fair pray, jak je uvedeno v pravidlech, a nemusíš se tohoto obávat. Bodování je napsáno ve Výsledcích, není důvod to opět opakovat..... pokud spadne server, což si dlouhé roky nepamatuji, ale když to nastane, budeme to řešit dle aktuální situace, citem a rozumem. Nejsme profesionálové aby jsme přišli o zaměstnání, snad jen o kousek zábavy. Vím, že pokud to bereme vážně, jsou emoce vysoké a pocit křivdy je silný, ale musíš to brát jako zábavu a bavit se jezděním a ne hádkami.
Spoustu pravidel také určuje samotná hra rFactor, proč to měnit nebo citovat dané. Také jsme F1 liga, tedy využíváme a opíráme se ve spoustě věcí reálné F1...
Maršál rozhoduje podle sebe, ale tak to bylo i doposud, pokud ti dal trest, tak jsi ho musel splnit jinak tě potrestala hra a sám dobře víš, že to někdy bylo hodně těžké na posouzení, ale nikdy jsem neviděl, že by nějaký maršál rozhodl úmyslně špatně.
Odložení závodu ? - viděl jsi snad že by nějaký pilot brnknul startmaršálovy aby počkal že si ještě odskočí ? Každý ví několik týdnů dopředu kdy závod startuje. Pokud chce jet, ať přijde včas. Nicméně, nikdy nebyl problém, pokud někdo napsal ať počkáme, že by se nepočkalo. Tohle chceš mít v pravidlech ?
Pokud přijde někdo nový a napíše mě, nebo komukoli jinému, každý dá informace co a jak a snaží se poradit a pomoci, vysvětlit důležité a upozorní na co si dát pozor. Pokud ty nejsi ochotný pomoci a musíš to mít v pravidlech, odkaž ho na někoho jiného kdo mu rád poradí.
Limity tratě ? To co ty si přebereš že vyplývá z něčeho je právě důvod proč to není dokonale popsáno, pro některé to dokonale popsat nejde aby toho nezneužívali. Podle fair play je jasné že limity tratě se dodržovat musí pořád a ne jen někde a někdy. A kolikrát ? VUBEC - ta věta je tam jen proto, abych zdůraznil že se to bude opravdu tvrdě trestat, ať si to každý uvědomí. Je velký rozdíl jestli to dělá nováček nebo TOP jezdec. U nováčka je to to, že se na trati neudrží a třeba u tebe je to vychcanost a podvádění. I tak se to může stát, ale pak je na komisaři, aby zvážil jestli to byl úmysl a ty jsi na tom vytěžil a nebo jsi jen udělal chybu. Pokud se ale nechceš dostat do situace, že ti maršál nadělí DQ a další závod budeš startovat z boxu, dodržuj limity tratě i ty.
Ve finále se musí vždy rozhodnout a záležitost uzavřít. Maršál - odvolací komise - vedení ČF1L.... právo veta..... myslím, že absolutní většina sporů byla vyřešena dohodou, ikdyž se to nelíbilo úplně všem, ale to se hold stává. Právo veta se nikdy nelíbí protistraně, ale rozhodnout či ukončit spor se musí.
Závěrem bych rád řekl, že málokdo z Vás zná celou koncepci a vyzy do budoucna na pár let dopředu. Pro samotné jezdce a aktuální sezonu to třeba význam nemá, ale já dělám nějaké změny a rozhodnutí proto, aby jsme se dostávali dopředu a mohli jsme dodržet moto této sezony - Měníme se v nejlepší
Martin Slezar - vedoucí ČF1L