Tiskovka Ferrari:
Michal Březina: 1.místo
Před kvalifikací to vypadalo, že mými největšími soupeři budou Petr a Lukáš, což se také potvrdilo. Ale oběma se nepodařilo zajet optimální časy, což mi trochu pomohlo k pole position.
Do závodu jsem si věřil trochu více než do kvalifikace, protože mi docela sedí jízda s těžším vozem. Start se mi moc nepovedl, ale hromadná havárie mi dala druhou šanci.
Při restartu jsem odstartoval mnohem lépe, ale i tak byl Petr dost blízko. Podařilo se mi ale již v úvodu malinko od něj odtrhnout a když udělal ve druhém kole chybu, tak jsem začal sledovat, jak si stojí ostatní. Podle odstupů to vypadalo, že se to po startu docela slušně pomlelo mezi sebou a že i Lukáš nevyšel bez úhony. K mému překvapení to byl Jarda, kdo se držel nejblíže a trochu mě začal děsit, když mě začal i malinko stahovat. Předpokládal jsem, že jede na měkké směsi a že začne po pár kolech odpadat. Jenže když se držel na dohled i v sedmém kole, tak mi bylo jasné, že jede první stint na střední gumě a že je zase v závodě sakra rychlý. Jenže v osmém kole udělal chybu a ztratil asi sedm sekund, čehož využil můj stájový kolega a tak bylo na čele krásně červeno, což platilo až do prvních zastávek.
V průběhu závodu jsem pochopil, že Jarda zvolil agresivní strategii tří zastávek a že si na něj musím dávat pořád velký pozor, protože to byl reálně jediný soupeř ve hře o vítězství. Hlavně před mou druhou zastávkou mě docela rychle stahoval, takže než jsem si odjel druhý stint na střední sadě, tak stačil Jarda stáhnout ztrátu jedné zastávky.
V posledním stintu jsem ale věděl, že budeme mít oba stejně staré měkké gumy, takže si musím ohlídat Jardovo tempo, abych nepřišel i o zbylý čtyř-sekundový náskok. Ale nevím jestli to bylo tím teplem, které ve Spa panovalo, ale moc mi to na měkké sadě nejelo. Nějak jsem jel druhý stint moc na jistotu a pak se nemohl dostat do tempa. Na poslední stint jsem měl paliva akorát na boost dvě s tím, že malinko musím ještě někde pošetřit, abych neskončil těsně před cílem. Takže jsem si říkal, že jestli má Jarda v nádrži něco navíc, tak to budu mít těžký. Naštěstí byl na tom podobně, takže jsem si ohlídal bezpečný odstup až do cíle.
S výsledkem jsem velmi spokojen, ještě abych nebyl
, ale tak trochu jsem v průběhu závodu ztratil tempo, takže rychlost nebyla optimální a nakonec nebýt chyby Jardy v sedmém kole, tak bych musel hodně přidat, abych ho udržel za sebou. Samozřejmě mě potěšil kolega na bedně, který odjel závod bez větších chyb a ve velmi slušném tempu.
Celkově mě potěšila maximální účast, to tu snad ještě nebylo i výkony některých nováčků. Hodně jezdců i někteří favorité doplatili na havárii v první zatáčce, ale tam je to vždy ošidné, a stačí malé zaváhání jednoho jezdce a následuje nezastavitelná řetězová reakce.
Škoda jen, že chyběl maršál, protože to bylo určitě na výjezd SC. Zde jsem přesvědčen, že když mi pískáme závody skupiny B, tak by to mělo fungovat obousměrně.
Díky za závod a už se těším do Monzy.
Karel Baško: 3 místo
Co se týče tréninku, snažil jsem natrénovat co nejvíc. Spolupráce s Michalem byla suprová a já jsem opravdu potěšen tím, že si mě vzal k sobě do týmu!
Kvalifikace: V kvalifikaci jsem nedal naprosto vše z toho, co jsem v sobě měl a stačilo to pouze na P6.
Závod: V závodním tempu jsem si nezajel ani kolo, tudíž jsem chtěl jen dojet. Tím, že netrénuji na závod, jsem vyhlášený již od dob Virtual GP a toto se přeneslo i do rFactoru. Start se mi docela povedl, ovšem lekl jsem se po tom, co jsem viděl v T1. Takovou kamikazi... to byl děs. Dále se můj závod odvíjel v pohodlném tempu, jednu fázi závodu jsem patřil mezi nejrychlejší, což mě osobně překvapilo. Nevím, kde bych skončil, kdyby Andrej a Lukáš neměli takovou ztrátu. Nakonec jsem dojel na P3, s čímž jsem po kvalifikaci vůbec nepočítal.
Děkuji všem za super souboje a pouštění a gratuluji všem, kteří dojeli. smiling Adios v Monze.