Fórum zpráv   >>   Archiv   >>   Sezona 2016/2

Nový systém

Seřadit:      1 2 3  » printview
Autor: Zpráva:
PP_GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
367 Příspěvky
registrován: 23.09.2012
2 0
11.10.2016 - 09:43 odpovědět 
Tak po závodu v Sepangu už musím veřejně napsat co je asi každému jasné. Nový systém v lize zatím funguje podle mého názoru tak na 50%. Po odchodu některých Top jezdců v lize se v týmu objevili nový kvalitní jezdci z předních pozic skupiny B. Spolupráce v týmech (alespoň v některých) vypadá dobře a jezdci v B se zlepšují a dotahují se na A. Jen jeden tým moc asi nepochopil o co se tu snažíme... Bohužel to je dominantní tým Williams... Nechci, aby to vyznělo špatně, naopak jejich týmová spolupráce funguje jak to vypadá na 100%, ale jejich nábor jezdců do B skupiny svědčí o tom, že se jede na výsledky více než na náš původní záměr a to na výchovu jezdců. Každý vedoucí týmu si mohl přitáhnout výborné jezdce do B skupiny a tam je nechat jezdit a vítězit a sbírat body, ale skoro všichni vedoucí pochopili záměr a vzali si kluky, kteří jezdí B delší dobu a snaží se jim pomoc ve zlepšení. Williams to vzal viditelně jen na výsledky a body do konečného a společného PK... ikdyž se velmi bránili přeřarení Top jezdce B co vyhrál 3 závody ze 4 rozdílem 2 tříd a přeřazení tohoto jezdce vlastně uznali až když jsme přeřadili další 2 jezdce z B do A. Dále vyhodili jezdce co "nebral" přední pozice a přivedli si jezdce, který opět v B nemá co dělat to je opět již jisté.

Po Sepangu je bohužel jasné, že tento tým zvolil velmi agresivní taktiku získání PK a hlavně, že si dost jasně přivedl jezdce co nemají v B co dělat.

Podívejme se na časy závodů v A a B skupině TOP2 oba zavody za podobneho počasí:
A
Jaroslav Strisovsky
(Hard compound / Williams A - 1. jezdec) 0:59:26.436
Andrej Marecak
(Hard compound / Williams A - 2. jezdec) 0:59:26.585

B
Michal Horvat
(#08 Williams Martini Racing / Williams B - 2. jezdec) 0:59:55.382
(1:33.024)
Maros Hrusovsky
(#08 Williams Martini Racing / Williams B - 1. jezdec) 1:00:03.515
(1:33.410) 0:08.132

třetí v závodě A T. Staněk měl čas 1:00:10.293 (až 12 nej.kolo) a B závodě 1:00:09.499!!!!

To znamená, že jezdci z Williamsu zajeli 4 nejlepší časy závodu!!!! Tohle jako nováčci a jezdci co se mají učit rozhodně nejsou!


Proto bych navrhl, aby se již po tomto závodě změnili pravidla a to tak, že vedení ligy může vyvolat takzvané Challenge.

Tento "boj o místo" by měl jezdce co jsou dominantní v B přesunout do A a jezdce ze skupiny A co mají potíže s výkoností a nezískali ještě body, mají nejhorší výsledky přesunuli do B i bez souhlasu týmového vedoucího. Toto by snad mělo trochu zamezit zneužívání systému a hlavně by to mělo zkvalitnit A skupinu a udělat B skupinu více vyrovnanou.... protože pokud jezdí v B jezdci co jsou časama závodu Top6 tak to nováčky a B jezdce spíš demotivuje... takhle jezdi B jezdci vlasne proti TOP A


Maroš Hrušovský Člen klanu
Pilot F1
136 Příspěvky
registrován: 30.08.2016
0 0
11.10.2016 - 10:16 odpovědět 
Trosku na obranu williamsu. Mna zobrali do tymu preto lebo sa velmi dlho pozname este z VictoryLigy kde som s nimi jazdieval. Lenze nejazdil som 3 mozno 4 roky ziadny zavod a ked sa pozriete tak Monza a aj Singapur tak vzyerali. Cize to ze som sa znovazaucal v B skupine bola spravna volba a ako sam pisem presne na to ta B skupina je. Ano postupne sa do toho dostavam ale musite uznat ze zo zaciatku som na A skupinu nemal. Sepang bol mozno vynimocny tym ze tato trat mi celkom sedi a mam ju rad. V austine a Mexicu to bude uplne ine, lebo tieto trate som este nikdy nejazdil. Tym sa samozrejme nebranim presunu do A skupiny len hovorim ze doteraz som bol v B skupine spravne a sepang bola zatial len prva lastovicka a v dalsich zavodoch to tak uz vobec nemusi byt. Predsa po tak dlhej pauze, na uplne novom neznamom mode som nemohol zacinat v Acku.


Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
630 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
0 0
11.10.2016 - 10:18 odpovědět 
čti více Petr Palasek napsáno:


Petr, nebránim sa žiadnej zmene a presunu jazdcov z B do A, tak, ako ste presunuli Michala Horvátha..
píšeš tu, že som nepochopil systém atď.. no systém ste nastavili tak, že v boji o PK rozhodujú aj výsledky B skupiny (teraz už menej, ale aj tak dosť, za double v B skupine je toľko bodov, ako za bedňu v A).. tak ste nastavili pravidlá, tak som sa prispôsobil..

Nie je fér, že píšeš, že zneužívam systém a len aby bolo jasné tebe aj ostatným, Michala som nepoznal a to, že jazdil pár pretekov na williams bola náhoda, ale som za to rád, že sa k nám pridal, netušil som, že bude taký rýchly.. to čo bolo by som už nevyhadzoval..
čo sa týka MAroša, tak až teraz dokázal, že je ozaj rýchly, predsa už odjazdil 2 preteky v B kde bol priemerný v Q a pretek ani nedokončil.. s MArošom sa poznám a keď napísal Aďovi, že chce jazdiť, tak jasné, že som ho do tímu chcel, jeho časy boli slabé a akurát na B skupinu.. teraz v sepangu sme trafili nastavenie aj taktiku a preto takýto rozdiel, keď mu dáte superlicenciu, tak ok, síce záver na základe jedného z 3 pretekov, ale ok.. len tu NEPÍŠ, ŽE ZNEUŽÍVAM PRAVIDLA, nie je to pravda, ja pravidlá nevytváram.. práve naopak, bol som to ja, ktorý žiadal, aby sa body z B počítali menej do PK, pretože ste pravidlá nastavili zle.. čo sa týka bodovania

na druhú stranu chápem, že nie je populárne, keĎ jeden tím je takto vysoko, bohužiaľ odišli rýchli jazdci, odišiel tím ferrari, ktorý nás v Spa porazil.. a prešli len 4 preteky z 11, takže sa to môže všetko ešte pomeniť

PP_GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
367 Příspěvky
registrován: 23.09.2012
0 0
11.10.2016 - 10:49 odpovědět 
čti více Maroš Hrušovský napsáno:


Jasný já tohle chápu a psal jsem, že jsem rád za každého nového jezdce. Ale nováček se pozná na první pohled a první jízdu. Nováček po 2 závodech nezajede lepší čas v závodě než 19 jezdců A skupiny. Tobě jako jezdci co porážel Marečáka přesně stačí 2-3 závody a jsi již na úrovni A. Souhlasil jsem s tím aby jsi začal v B, ale Jaro tak strašně tlačí(l) na to aby jsi v B i dojel... a to sorry ale neni to fér vzhledem k celé skupině B!

čti více Jaroslav Strisovsky napsáno:


Bránil jsi se přestupu Horváta co to jen šlo a s tímto případem "horvát" tu jsou problémy od začátku sezony. Tím nic nenamítám proti Michalovi osobně, ten je výborný jezdec a místo v A měl mít již dávno (ale sám to odmítnul- proč?) Přestup do A jeho byl podmíněný jen přestupen dalších dvou pilotů z B, jinak by byl opět kravál. Sice jsi možná Michala neznal, ale jeho přeloení do A jsi blokoval tak dlouho až nám nezbylo nic jiného než přesunout další jezdce, který nejsou rozhodně tak dominantní jako horvát. Radši jsem objetoval i své místo v Haasu... Systém jsme popisovali 3x (asi i víckrát) a dokonce jsem se ti snažil polopatě vysvětlit... B má být na výchovu a ne na zisk snadných bodů pro tým... jediný kdo tohle sdělení ignoroval jsi byl ty. Bohužel bych po této zkušenosti celý souhrný PK zrušil protože mě nebaví se po 1000x hádát a vysvětlovat co chápe 10 z 11 vedoucích v lize. Snížení počtu bodů bylo projednáváno již před sezonou, jen pro info... ale chtěli jsme spíš vidět jak bude celý systém fungovat a hlavně jsem chtěli aby si B jezdci připadali platný týmu když přivezou body a bude je to víc bavit, proto jsme nechali plné body i pro B... A mysleli jsme, že tu není nikdo kdo půjde tak na krev po PK... Ale jelikož jsi si držel "své" super B jezdce tak jsme byli nuceni to snížit, aby bylo vůbec o co hrát. Už na srazu se všichni obávali toho "zneužití (či raději abych neurazil) dovedení pravidel na hranici" a mezery v systému a tady bych si mohl přivest do B 10 lidi co by vyhrávali a přinášeli mi body. Nebo když teď nemám místo tak jako vedoucí nominuju do B sebe a na místo druhého B jezdce P. Vávru... Myslíš si, že bych tím B jezdcům a lize pomohl? Tímto naznačuji, že se tu snažíme pozvednout kvalitu ligy a hlavně srovnat výkonnost skupin.

Nenapsal jsem, že zneužíváš pravidla amused Napsal jsem přesně: " Toto by snad mělo trochu zamezit zneužívání systému a hlavně by to mělo zkvalitnit A skupinu a udělat B skupinu více vyrovnanou" Toto se vztahuje k Challenge návrhu.


Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
630 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
0 0
11.10.2016 - 10:58 odpovědět 
čti více Petr Palasek napsáno:


prípad "horváth" je špecifický, nakoniec ste do PK jeho body za prvé víťazstvo ani nezapočítali..
jasné, že som nereagoval OK, ale to ani vy vo vedení, keby ste vtedy boli body uznali a napísali, OK, Michal je rýchly, bude mať superlicenciu, ale vy ste vtedy zrušili body a víťaztvo, ktoré si vyjazdil, tam to začalo.. ale ako som písal, to už nechcem vykopávať, stalo sa to.. a moje jednanie bolo tiež nesprávne..

len som musel komentovať, lebo píšeš o zneužívaní systému, síce nie priamo, ale myslel si tým mňa, ale ja ten systém nezneužívam, len pracujem s tým čo je.. to, že nejazdíš kvôli Michalovi, aby mal miesto, to je zlé, ak nie je dostatok miesta v A pre rýchlych jazdcov v B, tak by tí pomalší mali ísť do B, ale nie ty..

PP_GDPR Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
367 Příspěvky
registrován: 23.09.2012
0 0
11.10.2016 - 11:03 odpovědět 
čti více Jaroslav Strisovsky napsáno:


No to je přesně to co chceme změnit... Prohodit jezdce v A a B skupině a mít v záloze pravidlo, které třeba po 2-3 závodech nového jezdce přesune automaticky do A a naopak jezdce, kterému se moc nedaří tak mu dát možnost nabrat sebevědomí v B. Navíc jezdci v B by měli mít větší šanci se zapojit do bojů o přední pozice, když proti nim nepojedou Top6 ligy.

Celou touto diskuzí se nijak nechci doktnout Michala Horvata a Maroše Hrušovského, naopak si myslím, že jsou velmi kvalitní jezdci, ale nelíbí se mi, že si dojíždí pro "snadné" vítězství v B skupině.


Maroš Hrušovský Člen klanu
Pilot F1
136 Příspěvky
registrován: 30.08.2016
0 0
11.10.2016 - 11:18 odpovědět 
amused Petr sak ja som este nic nevyhral amused Ale to pravidlo Challange nie je zly napad len treba premysliet ako dosiahnut aby sa velmi casto neprehadzovali jazdci medzi timami vdaka tomu. Bol by potom zmatok a nejaky timovy vysledok by stracal zmysel ked viem ze aj tak je velka pravdepodobnost ze sezonu dokoncim za iny tim

Andrej Marečák Člen klanu
Technický vedoucí
230 Příspěvky
registrován: 06.02.2015
0 0
11.10.2016 - 11:48 odpovědět 
Petr, keď som ti písal, že chce u nás jazdiť kamarát, nič som nezamlčal, povedal som pravdu, že je to dobrý jazdec, ktorý sa určite dostane do Ačka a tiež som písal, že sa nebudeme brániť voči tomu, že ak sa dostane do svojej formy, tak ho môžete preradiť do Áčka. Marošovi vyšli preteky a nepochybujem, že mu výjdu už aj ďalšie (trať sa predsa naučí každý behom pár kôl), takže ja osobne som za to, aby išiel do Ačka. Ak sa to teda nedá spraviť inak (nie je voľné miesto v Áčku), rozumným krokom je preradiť najpomalších z Áčka do Béčka.

Že sa nejednalo o zneužitie systému, tak poviem len to, čo aj Jaro, Michala sme nepoznali, ani sme si ho do tímu nedoviedli, proste to tak vyšlo, že išiel k nám a svojim talentom, ale aj našimi radami sa z neho veľmi rýchlo vykľul špičkový jazdec. Z môjho pohľadu odmietol ponuky z Áčka z dôvodu, že očakával miesto vo Williamse A, keďže ja som avizoval, že už nebudem jazdiť. Tento môj odchod zatiaľ odkladám, keďže sa mi trochu zmenil rozvrh v škole a viem si to zariadiť tak, aby som mohol v nedeľu večer jazdiť.

Maroš na druhej strane získal 18 bodov v troch pretekoch, čo mi zase až také výrazné nepríde. Po prvých dvoch pretekoch mal 2x DNF (a 0 bodov), a ani nebol nejaký extrémne rýchly v tréningoch, takže pochopiteľne sa neriešil jeho prestup do Ačka. Teraz mu vyšli preteky, ukázal silu ziskal prvé body a môže isť do Ačka, čo my s Jarom umožníme, ale realizácia toho, ako sa to stane, či sami prestanete jazdiť, alebo pošlete najpomalšieho do Béčka je na vás adminoch.

Andrej Marečák Člen klanu
Technický vedoucí
230 Příspěvky
registrován: 06.02.2015
0 0
11.10.2016 - 11:54 odpovědět 
A vzhľadom k tejto situácií čo nastala by som chcel pridať ešte jeden návrh a tým je, aby sa už nikdy v budúcnosti tejto ligy nestalo to, že sa v tíme stretnú dvaja silní jazdci. Je pravda, že súčasťou tohto tímu som ja, ale veľmi dobre si uvedomujem, že je to zle postavené a malo by sa to zmeniť. U nás v lige sme kedysi mali systém vyberu tímu tak, že sa jazdci rozdelili do troch skupín - Najlepší po sezone, najslabší po sezóne a tí medzi nimi. Následne si jazdci vyberali svojich kolegov nasledovne - Najlepší museli ísť do tímu s niekym z najslabšej skupiny a tí medzi nimi sa popárovali medzi sebou. V lige sme tak mali viac-menej vyrovnane tímy. Niečo takéto by sa mi páčilo aj tu. Jaro to nie je nič osobné voči tebe, šak vieš, ako to u nás fungovalo. Ale sám uznáš, že takýto monopol aký tu máme teraz (sme jediný tím, ktorý má reálnu šancu postaviť obidve autá na pódium) by tu nemal existovať.

Maroš Hrušovský Člen klanu
Pilot F1
136 Příspěvky
registrován: 30.08.2016
0 0
11.10.2016 - 12:11 odpovědět 
ten system si pamatam a musim uznat ze bol fakt dobry a PK bol dost vyrovnany

Seřadit:      1 2 3  » printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 1.12. 20:00 Sprint Abu Dhabi 14 kol, 21 kol
.: 8.12. 20:00 VC Abu Dhabi, 42 kol
.: 15.12. 20:00 Sprint Malajsie 13 kol, 19 kol
.: 22.12. 20:00 VC Malajsie, 38 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz