Radan Hodek |
Pilot F1 |
|
89 Příspěvky |
registrován: 09.01.2016 |
|
|
15.11.2016 - 22:01 |
|
McLaren:
Před GP Brazílie jsem měl smíšená očekávání. Měl jsem velký respekt z počtu spolupilotů i z toho, že důkazem zaplněného pole bylo to, že tato trať patří mezi všeobecně nejoblíbenější. Proto jsem se dost obával, že konkurence zde bude daleko silnější, než v předešlých závodech. Na druhou stranu i mě se na této trati daří lépe využívat její charakteristiku, než na dalších okruzích. Vývoj kvalifikace i prvních fází závodu naskonec nabídl pro mě lichotivé umístění v první desítce, které se přes 2 infarktové momenty podařilo nakonec udržet. První zmiňovaný šok nastal ve chvíli, kdy se mi přepnul obraz na plochu kvůli oznámení nějaké aktualizační zprávy. Než jsem se přepnul zpět do hry, uplynulo něco kolem 14s, po kterých jsem ztratil 2 pozice. Díky ale potížím kolegů jsem se poměrně rychle vrátil zpět na mou oblíbenou pozici č. 6. Druhá situace měla vážnější dopad. Někde kolem 40. kola jsem se rozhodl jet na plánovanou zastávku č.2 a chvilka nepozornostiu mě stála výjezd na obrubník a výlet v hodinách na trávu. To by ještě tolik neznamenalo, nic jsem si neutrhl, žádný kontakt se svodily. Přesto jsem zazmatkoval a bezmyšlenkově jsem se vracel na trať právě ve chvíli, kdy po ní jel týmový kolega Patrik. Skvělé maskování obou aut, skoro černé monoposty na skoro černém asfaltu tratě dopomohly k tomu, že jsme se s Patrikem natvrdo střetli. Mě sice nic neupadlo, ale odneslo to zadní kolo na kterém mi explodovala pneumatika. S velkými potížemi jsem se belhal do boxů a při zapnutí limiteru rychlosti vjezdu do boxů, prázdné zadní kolo způsobilo ono otočení v boxové uličce, které bylo následně zachyceno v Markově přenosu. Výsledek vzhledem k těmto minelám dobrý, ale zamrzí to, že obvykle se mi těmto incidentům daří výhýbat se, takže pořadí mohlo být někde za 5. místem. Přesto nakonec spokojenost a dík všem za nasazení, klukům ve vedení ligy za následný čas se zpracováním výsledků i vyhodnocením incidentů. Gratulace bodujícím, bednařům ještě podtržená, speciální pozdrav "nováčkovi" Jardovi Lištvanovi za B premiéru a v neposlední řadě velká omluva parťákovi Patrikovi Rusniakovi, který se mi ještě za mojí chybu omlouval. Těším se na další závod a držím palce Áčkařům, aby si Brazílii také užili co nejlépe.
|
PR GDPR |
Technický vedoucí |
|
295 Příspěvky |
registrován: 03.04.2016 |
|
|
15.11.2016 - 23:20 |
|
Jedným slovom katastrofa...začalo sa to už v kvalifikácií, kde som mal zo 4roch pokusov čistý len jeden, kedže trať je krátka a vždy mi do cesty vbehol pilot v zavádzacom kole a v tom jednom kole som nemal pneumatiky v okne, čiže som zašiel čas sekundu za svojim maximom. Nakoniec aj po zarátani trestu to nebola až taká veľká katastrofa, kedže som štartoval 12ty. Pri prvom štarte som precenil svoje studené hardy a skrižoval niektorým jazdcom trať. Pri reštarte ma dosť rozhodilo, keď okolo mňa preleteli jazdci zozadu pri fáze VSC a takmer som zostrelil vozidlo predomnou, ktoré sa neodlepilo. Ďalší reštart už bol kľudnejší, no stále som nevedel dostatočne zahriať hardy, myslím že som to mohol odštartovať na midoch. Statočne som sa držal, aj keď som stratil nejaké pozície, no potom som sa snažil zobrať si miesto späť od Svobodu, keď som sa ho snažil dostať na brzdy, tak som ho nešťastne trafil, čo som si ani neuvedomil, kedže som na svojom aute necítil kontakt a ani neskôr neskontroloval spätné zrkadlá. Ochvíľu na to som dostal od tímu správu, že som ho mal počkať, no až vtedy som sa pozrel na mapku a naozaj bol ďaleko zamnou. Keď som si už myslel, že mám pred sebou dobré preteky, tak prišla chviľka nepozornosti na cieľovej rovinke, keď som sa pozeral na rozostupy a pri mojom typickom skracovaní (nevedel som že sa to nesmie) som trafil vnútrajší mantinel a odhodilo ma to do opačného, zavesenia, bok a krídlo na šrot a predomnou kolo s takto poškodeným autom, kedže ma to odhodilo až za vjazd do boxov. Rýchlo som sa pýtal tímu, akú stratégiu zvoliť, dostal som radu že dvakrát na hardy, lenže to by som nemohol spraviť, kedže by som bol neskôr DQ. Zobral som midy, na ktorých sa mi išlo prekvapivo dobre a nasledovala stíhacia jazda s niekoľkými parádnymi súbojmi. Auto nemalo výkon na rovinke a tak som sa to snažil kompenzovať v zákrutách, a tak sa hromadila chyba za chybou. Potom prišiel ten najhorší moment, ktorý prísť mohol. 2 kolá po tom, čo mi Radan nadelil kolo (hanba mi) sa tesne predomnou objavil čierny McLaren číslo 60 a ja som už nemohol nič spraviť a nemilosrdne som Radana zostrelil a ohol mu zadné krídlo a prestrelil gumu, pričom som sám svoje auto už dokončil. Skúšal som to, no auto už nemalo žiaden prítlak ani po návšteve mechanikov a tak som sa poradil s tímom, že bude lepšie to odstaviť. Nebyť tej zrážky s Radanom, tak on mohol skončiť okolo 5. miesta a mne by to vyšlo na nejaké to 10-11. Rozhodol som sa, že si asi upravím textúru Radanovho auta na nekakú krikľavú aby som ho videl už z diaľky (a aj lepšie v zrkadlách keď mi bude dávať kolo), lebo som mu totálne pokazil preteky. Trať, na ktorej som si veril, na ktorej som najazdil veľa kôl či už na serveri alebo aj offline dopadla katastofálne, aj keď moje simulácie vyzerali konkurencieschopne. Dúfam že sa vidíme v Abu Dhabí, kde som po try harde urval pedále, potrebujem ich čo najrýchlejšie fixnúť. Čo už, možno mi bude povinne pridelená 13-ka, kedže odkedy som na tejto lige, tak som zajazdil len jedny čisté preteky (aj to v Ačku v Malajzií, kde som sa ani nepočítal, kedže nemám A licenciu, chcel som si len vyskúšať preteky s veľkými chlapcami).
|
|
22.11.2016 - 09:42 |
|
HAAS
Franta Peternai:
Kvalifikace:Tentokrat mi v kvalifikaci vyšlo hned první ostré kolo a tak jsem byl s konečným 2.místem určitě spokojený. Závod: Po Monze druhé double pro Haas,což je dobrá zpráva pro celý team,že všechno funguje jak má. Musím přiznat,že Milan Králík,který k nám přestoupil od Ferrari,byl dobrý tah. Má formu a je určitě velkým přínosem pro Haas. Se mnou je to už trochu horší. Poslední závody už moc nezvládám a i teď v Brazílii jsem určitě nezajel to na co mám. Nedokážu ,jak se říká " prodat" to co natrénuji. Mé nastavení vozu do závodu prostě nestačilo,hlavně na rovinkách těm nejlepším. Chtěl jsem závod zajet na 1pit,ale nakonec jsem se rozhodl zajet 6 kol před koncem pro čerstvou sadu gum. Na Milana jsem už hodně ztrácel a tak jsem se chtěl už jen soustředit,neudělat chybu a dojet na 2.místě. Po závodě v Mexiku,kde jsem byl ze sebe hodně zklaman,jsem vedoucímu Haas oznámil,že o mém setrvání v teamu Haas a i lize rozhodne závod v Interlagos . Přestože nejsem se sebou úplně spokojený,tohle umístění v Brazílií mě potěšilo a tak jsem se rozhodl dojezdit sezónu,pomoct Milanovi k bedně v celkovém pořadí jezdců a třeba i vyhrát pohár konstruktérů sk.B a přispět nějakým tím bodem do celkového poháru. Ještě jednou gratulace Milanovi a všem co ten bláznivý závod dokončily a těším se na Vás v Abu Dhabí.
Šéf tímu:
Závod B som si pozorne pozeral na mimochodom vynikajúcom livestreame a nemohol som byť spokojnejší. Chalani zajazdili skvelé a hlavne čisté preteky, čo sa ich súperom nepodarilo a to bol základ úspechu. Gratulujem Milanovi k víťazstvu a som rád že ide vyššie každý pretek. Franta takisto zašiel super závod a potvrdil double. Tento výsledok bol pre neho veľmi dôležitý a som rád že zostáva u nás jazdiť minimálne do konca sezóny. Z pohľadu tímu sme získali dôležité body do PK a chalani si upevnili vedúcu pozíciu v B skupine. To nám veľmi pomáha v celkovom poradí keďže v A skupine nezbierame toľko bodov koľko by sme chceli.
|