Trenink na VC Japonska probíhal celkem v pohodě, co se týče kvality a konzistence časů. Jediný problém byl s výběrem aerosetu, jelikož jsem na začátku treninku vybral MID, později ho přepnul na HIGH a 3 dny před závodem jsem ho dal zpět na MID, ale i přesto jsem si věřil, že udolám příčku nejvyšší.
Kvalifikační kola se mi podařila lépe než jsem čekal, sice časy z treninků by stačili na PP, ale takhle to bylo ještě lepší a bylo z toho 1. místo a šesté PP v sezoně.
Start závodu se mi podařil a já si udržel 1. místo. Po pár okamžicích jsem četl několikrát v chatu žádost o SC, ale SC nevyjel, tak jsem jel pořád rychle dál, abych ujel svým soupeřům což se mi podařilo a do konce prvního stintu jsem držel náskok okolo 3 vteřin.
Do druhého stintu jsem však udělal chybu (teplota tratě byla relativně nízká), protože jsem na zadní pneumatiky nastavil o 5 kPa více a tak auto nedrželo, tak výborně, jak bylo potřeba. A za výsledek to mělo to, že mě J. Strišovský dohnal a jelikož jsem v tu chvíli jel zrovna kvůli strategii na boost 1, tak mě i lehce předjel a ujel. Během závodu jsem také zjistil, že s Jaroslavem jedeme stejnou strategii což jsem si myslel už před závodem, že se stane.
Třetí stint byl podobný jako ten předchozí, jelikož jsem v něm nechal stejné kPa a pneumatiky pouze s výměnou a tak jsem musel čekat až do posledního stintu, protože jsem věřil, že mi zbývá více paliva než Jaroslavovi a budu ho moci proti němu použít v podobně boostu.
Do posledního stintu jsem měl na J. Strišovského ztrátu asi 5 sekund a tak jsem se snažil co nejvíce zabrat, ale bylo to velice těžké, protože jsme měli stejně staré pneumatiky a jediná výhoda mohl být vyšší boost, který jsem sice použil, ale i tak to na Jaroslava nestačilo a ztratil jsem na něj v cíli přibližně 2 vteřiny.
Gratuluju ostatním na bedně.
Dále bych se rád vyjádřil k tobě Jaroslave.
Původně jsem to chtěl napsat až po posledním závodě, ale teď se to hodí napsat, protože to je aktuální.
Překvapilo mě, co jsi napsal do tiskovky o tom, jak jsi byl rád, že jsi mě porazil. To mě těší.
Upřímně na začátku sezony jsem byl přesvědčený o tom, že se tu s nikym nebudu a nechci hádat, ani tys mi letos nevadil po naší poslední sezoně 2015/2 a mojí půlroční pauze. Ale po závodě v Singapuru, kdy jsme měli rozdílný názor na naší kolizi mě docela naštvalo, jak to dopadlo a od tý chvíle jsi mi začal zase vadit.
Závod v Malajsii asi moc komentovat nebudu, snad jen to, že se mi snad poprvé za 7 let co jezdím rFactor stalo, že auto se chovalo jinak, než bylo nastavené a dost mě to překvapilo a zklamalo, a to se odrazilo i v dalších závodech. V Austinu jsem sice získal PP, ale první zatáčka a zbylý vývoj závodu prohloubil to, co začalo v Singapuru a já kvůli tomu začal nemít rád i Andreje, se kterým jsem do té doby vycházel, tak dobře jak jen to šlo s jako jediným mým soupeřem, protože s žádným z ostatních mých soupeřů jsem, tak dobře nevycházel. A z toho co jsi ty předváděl v této sezoně mimo trať i na trati, tak jsem o tobě měl mínění, že jsi debil a že jsi horší než M. Březina a A. Borotovský dohromady.
Byl to i jeden z důvodů proč Petr Palásek odešel podruhé z Ferrari, a když se vrátil, šel do Renaultu (aby nebyl taková konkurence) a ne zpět do Ferrari, protože mu mj. vadilo, že ho provokuješ v osobním chatu před závodem a on nemůže mít ani klid na chvilku treninku.
K tomuhle se dá přidat zajímavá věc a to proč s tebou nevycházim a nejezdim pro zábavu.
Když jsem byl menší, tak jsem měl sen, že jednou budu jezdit F1, protože mě bavilo vždy sledovat závody a líbily se mi formule, ale jelikož jsem nebyl ve správnou chvíli na správném místě, neměl správné kontakty a ani, tak veliké peníze, tak tento sen musel zůstat snem. Z toho důvodu, když dělám něco čim ztrácim čas, tak to dělám, tak nejlíp jak můžu, když mi to čas povoluje a proto to pak dopadá, tak, že se pak s některými jezdci moc nemusím, jako třeba s tebou Jaroslave což je v F1 normální. A proto se také snažím návrhama přiblížit pravidla k reálu, aby to bylo zajímavější.
Ikdyž ty jsi ani jeden návrh neviděl, tak Martin Slezar i Petr Palásek o tom mají dost zpráv na FB i dokument odemně, kde je vše detailně sepsané.
Když budu pokračovat, tak musim uznat, že jsi mě opravdu pak překvapil na trati, co se týče strategií, jelikož jsem měl dojem, že strategie, které jezdím, jsou nejlepší, které jezdit můžu (věděl jsem, že můžou být i lepší strategie, protože vždycky jde všechno líp, ale nedokázal jsem vymyslet jaké) a budu díky nim většinou mít to, o co jsem se vždy snažil a to je výhra (většinou jsem měl). Ty jsi však dokázal za rok něco, co Michal nedokázal za 6 let.
Strategie:
První je nejlepší.
2015/2:
1.
2. strategie na míň zastávek se startem na hardech (já a pár jedinců - Petr Palásek)
3. strategie na víc zastávek většinou se startem na hardech (Michal, ty a ostatní, kteří jsou rychlejší)
2016/2:
1. start na softech (ty a Andrej)
2. strategie na míň zastávek se startem na hardech (já a pár jedinců)
3. strategie na víc zastávek většinou se startem na hardech (ostatní, kteří jsou rychlejší)
Michal měl pořád třetí a nikdy to nezměnil a i přesto dokázal vyhrávat, ale jak už jsem psal, vždycky to jde lépe. Ale ty jsi to dokázal za necelej rok změnit čimž jsi mě překvapil. A tim jsi mě naučil i jednu věc a díky tomu mi vyšla Brazílie a skoro i Japonsko.
Tim jsi posunul po mě hranice rychlé jízdy v lize zase dál což si myslim, že je fajn vědět aspoň pro tebe.
A jelikož mě překvapilo to, co jsi napsal o tom do tiskovky, tak pokud na konci sezony získáš titul, nenapíšu ti, že si ho zasloužíš, ale pogratuluju ti, protože i tak jsi vymyslel způsob, jak být rychlejší.
A mimo to všechno, atmosféra, která je momentálně na lize tu nebyla asi nikdy ani snad v letech 2009-2010, které byly pro ligu nejvíc kritické a to se mi nelíbí.
Můj komentář na Josefa Noula byl z důvodu toho, že v lize není ani půl rok, odjel jen 1 závod a hned se snaží Petra přenést do jiné ligy. Zbytek komentářů k této věci je zbytečný bordel.
A jelikož budou vánoce, tak jsem zabalil do zipu všechny mé kvalifikační sety z letošní sezony a dávám je všem k dispozici, aby se i slabší jezdci mohli podívat, co dělám jinak než oni:
https://uloz.to/!Bg7XV2jyRx5q/sety-zip
Dále pro ty co se chtějí zlepšovat:
Nabízím komukoliv (mám na mysli hlavně ty, kteří semnou nebojují o top pozice ve sk. A), kdo se chce zlepšovat pomoc a rady, které vím, že pomůžou, jelikož jsem díky nim pomohl Petru Paláskovi. A jelikož se ke mně Petr dokázal také chovat s úctou, tak jsem s ním neměl žádný problém ho učit. Mimo to z jezdce, který před 2 lety jezdil 2-3 vteřiny v kvalifikaci za špičkou a v závodech dostával 1-2 kola je dnes pilot, který kdyby měl čas na trenink jezdí lépe než většina z nás. A ikdyž si to Petr nemyslí, tak vim, že by byl lepší i než jeho „učitel“ já.
Tím pádem kdokoliv kdo bude mít zájem, mi může poslat osobní zprávu a já se s ním domluvím na dalších postupech, jen pamatujte, zlepšování netrvá pár měsíců ani rok, neustále se zlepšujeme, záleží jen na tom, jak moc se chceme zlepšovat, co pro to děláme a jak rychle se dostaneme na tu úroveň, která nám stačí. A jelikož se dá poznat, kdo se chce zlepšovat a kdo nechce, tak prosím, aby mi napsali jen lidé, kteří se chtějí opravdu zlepšit a něco pro své zlepšení udělat a ne jen ztrácet jejich a můj čas nebo těch, kteří se zlepšovat opravdu chtějí, ale nemohli by, kvůli někomu kdo chce jen ztrácet čas na úkor ostatních.
Když se vrátim k mému balíčku kvalifikačních setupů, tak musím informovat ty, kteří se zlepšovat nechtějí, že jim cizí sety ať jsou jakkoliv dobré nepomůžou, protože jezdec pozná proč je set nastavený, tak a tak až tehdy když s ním jede.
Tímto všem přeju šťastné a veselé vánoce a šťastný nový rok.